Η μπάλα από το γήπεδο έφυγε και ψάχνουν τα παιδιά να την βρούνε ένεκα του εγκλεισμού και ελλείψει διαλόγου κλωτσούνται και χτυπιούνται. Ο τ. αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας & Πολιτισμού κ. Κ. Τσαβάρας σε συνέντευξη του για την σημερινή γλωσσική αφασία είπε μεταξύ άλλων ότι σύμφωνα με μελέτη από την μετάπτωση εκ της Ομηρικής στην Αρχαία η γλώσσα μας απώλεσε το 60% των νοημάτων και του πλούτου της. Σκεφθείτε τώρα στα επόμενα παρακμιακά ολισθήματα της Ελληνικής από την Αρχαία στην κοσμοπολίτικη Αλεξανδρινή και εν συνεχεία στη Βυζαντινή εποχή, όπου άνοιξε η βεντάλια και η γλώσσα έγινε πολυεθνική πόση καταστροφή συνέβη; Αισίως έφθασε σε μας η Καθαρεύουσα που θεωρείτο των σαλονιών καθώς ο λαός είχε εντελώς ξεκοπεί και μιλούσε την δημοτική «ντοπολαλιά» του, αυτή του παππού και της γιαγιά του. Και σαν να μην έφθανε αυτή η απογύμνωση από τότε που πήραμε την Καθαρεύουσα άρχισε το «ιερατείο» μυθικούς αγώνες για να την αποδομήσει προκειμένου να φέρει στο λαό μια κοινή γλώσσα να την γράφει και να την μιλήσει. Ο θεμελιωτής της νέας ελληνικής, Μανόλης Τριανταφυλλίδης, πάλεψε λυσσαλέα για την καθιέρωση της «μαλλιαρής».
«Να θάψουμε την αρχαιόπληκτη καθαρεύουσα ώστε να αναδειχθεί η δημοτική, η πραγματική γλώσσα του λαού, ήθελε ο «πατέρας» της κοινής νεοελληνικής, ο γλωσσολόγος που μας χάριζε την σύγχρονη λαλιά.» Ειλικρινά, δεν είμαι εις θέση να τον κρίνω.
Έκτοτε σταθεροποιήθηκε η γλώσσα μας και άρχισε και αξιοζήλευτη λογοτεχνική άνθιση. Τι ποσοστό απέμεινε ύστερα από όλες τις περικοπές και μεταλλάξεις δεν έχει ερευνηθεί με κάποια μελέτη. Αλλά οπωσδήποτε η γλώσσα μας έχει υποστεί καθίζηση λεκτική και ακρωτηριασμό νοημάτων από την Αρχαία στην Καθομιλουμένη σημερινή. Αλλά δυστυχώς δεν μείναμε σ’ αυτήν. Μετά τον Β’Π.Π στη χώρα εισέβαλαν ξένα λεκτικά στοιχεία μέσω προϊόντων - υπηρεσιών και κυρίως μέσω των ΜΜΕ και της ψυχαγωγίας και η γλώσσα μας υπέστη σωστή συγκοπή. Ουδείς κρατικός φορέας έκανε κάτι να την προστατεύσει από την ξενόφερτη εισβολή, όπως συνέβη στη Γαλλία. Με τον δήθεν «εκσυγχρονισμό» της γλώσσας μας ο τ. Υπουργός Παιδείας Γ. Ράλλης το 1981 αφαίρεσε τόνους και πνεύματα και έκανε «απλοποίηση» της γλώσσας έτσι ώστε την έκανε αγνώριστη. Η κατάσταση αυτή επιδεινώθηκε με την εξάπλωση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης . Το Ελληνικό σχολείο στάθηκε αδύναμο να αντισταθεί, οι δάσκαλοι στο μεταξύ έχουν από το κρατικοσυνδικαλισμό και τα κόμματα διαβρωθεί. Κάθε κόμμα είχε παλαιότερα τη δική του λαλιά και το δικό του καφενείο και τα παιδιά παίζουν με τα κινητά και ανγοούν το βιβλίο’.
Κυρία Κεραμέως είναι ζήτημα σήμερα αν ο νέος διαθέτει απειροελάχιστο κλάσμα της μονάδος από τη εκατονταβάθμια Ελληνική μας Γλώσσα των 75 εκατ. λέξεων, λυμάτων και ριζών.
Το Ελληνόπουλο έχει χάσει τη γλώσσα του περιορίζοντας την σε μερικές δεκάδες Ελληνικές λέξεις, άλλες τόσες ξένες ή εκ παλιννοστήσεως ελληνικές. Με το πενιχρό τούτο εργαλείο της γλωσσικής τους λεξιπενίας τα σημερινά παιδιά αδυνατούν να κατανοήσουν τα αντικείμενα της γνώσεως και της διδασκαλίας, να κάνουν διάλογο μεταξύ τους ή να γράψουν τα νοήματα τους. Αντί τούτου ξεσπούν σε άναρθρες και ακατανόητες στους γηραιότερους κραυγές, σε γρυλισμούς, εκτονώνονται με χτυπήματα, κλωτσιές και βανδαλισμούς, μπογιές, ακατανόητες γραφές, καταστροφές και εφαρμογή βίας μεταξύ τους και κατά των σχολείων, των αγαλμάτων και της φυλής μας των ιερών και οσίων, των τοίχων των ΑΕΙ και των δημοσίων και ιδιωτικών κτιρίων θαμώνες των κομματικών εντευκτηρίων. Μια νεολαία που αρέσκεται στη βιαιοπραγία, στο αίμα και στων μολότοφ τις φωτιές, τους προπηλακισμούς, των γηπέδων τις αποτρόπαιες πράξεις αντιαθλητικές. Άρρωστες είναι οι ψυχές τους και από την πραγματικότητα έχουν αποδράσει, κανείς δεν έσκυψε στο πρόβλημα τους να δει τις πραγματικές ψυχοπνευματικές πληγές τους και τις ουλές που τους άφησε ο υλιστικός πολιτισμός μας, χωρίς μέτρο τον άνθρωπο και κατεδαφισμένο τον ανθρωπισμό μας, αλλά υπεράνω όλων το δίκαιο των «δικαιωματάκηδων» των μικρών μειοψηφιών μας. Το πρόβλημα μας είναι και πολιτιστικό κάτι που η παιδεία θεωρεί καθήκον περιττό. Ρωτείστε σε ποιο σχολείο διδάσκεται σαν μάθημα ίαση ψυχής η μουσική; Στην Αρχαία Ελλάδα ήταν υποχρεωτική. Διδάσκεται όμως η «σεξουαλική αγωγή» και η «αλλόφυλη» επιλογή.
Αυτά έχουν αποκαρδιώσει τη νεολαία και τους μεταφέρει στα όρια τα ακραία. Ακόμη και τον δήθεν αθλητισμό με πρότυπα υλιστικά τον έχουν υπονομεύσει. Οι δήθεν εξουσιαστές περιορίζονται σε μέτρα κατασταλτικά όμως το πρόβλημα έχει θεριέψει και καθημερινά τους διαψεύδει. Έχει να κάνει με το είδος της Παιδείας, το ρόλο του Σχολείου, του δασκάλου την ιδιοπροσωπεία στην δημιουργία «καλών κ’αγαθών» χαρακτήρων και με τα σημερινά πρότυπα της παγκόσμιας κοινωνίας που μέσα σε χάσματα αβυσσαλέα τη φύση έχει ρίξει και τον άνθρωπο μετέτρεψε σε αγριάνθρωπο. Ουδείς σε τέτοιο περιβάλλον μπορεί να ισορροπήσει, πολλώ δε μάλλον να το βιώνει, να ορθοποδήσει και ευτυχισμένος να συνεχίσει. Επομένως, υπάρχει παγκόσμιο έλλειμμα διακυβέρνησης των κοινωνιών.
Η Νέα Τάξη απέτυχε παταγωδώς. Όλα πρέπει να αρχίσουν από την αρχή, εκεί που το Ελληνικό πολιτιστικό νήμα έχει κοπεί, τον 3ον αι. μ.Χ. Η Αρχαία Ελληνική διεθνώς να καθιερωθεί, τα Δελφικά Παραγγέλματα να διδάσκονται στα σχολεία, να επαναδιδαχθούν οι Ελληνικές Αξίες της Δημοκρατίας και Ελευθερίας και ν’αναβαθμιστεί η Κλασική Παιδεία. Να επαναπροσδιορισθεί η Οικολογία χωρίς δογματισμούς και της κάθε «Γκρέτας» την υστερία και τους προπηλακισμούς. Το « γνώθι σ’ αυτόν» την ψυχή να εξυγιάνει, με το «μηδέν άγαν» να δούμε που το όριο του ανθρώπου φθάνει γιατί με τις υπερβολές τους το έχουν παρακάνει και να συλλογιστούμε, πριν πέσουμε στο χωρίς επιστροφή «τσουνάμι» των πυρηνικών όπλων, των πανδημιών, λιμών και παγκόσμιων πολέμων και των κοσμοπολιτικών δογματικών θρησκειών, των Ολιγαρχών και των μεταναστευτικών ροών , των χημικών και των οικολογικών καταστροφών και των μαζικών καταρρεύσεων και των απολυταρχιών.
Πριν προχωρήσουμε στο χάος και χαθούμε σε μια Παγκόσμια «Αμφικτυονία» να βρεθούμε και να πάρουμε αποφάσεις. Δυστυχώς, ο ΟΗΕ το τραίνο έχει χάσει και δίκην αργόσχολου με το κομπολόι παίζει στη στάση. Ομοίως και η Ε.Ε μας έχει αηδιάσει.
Τώρα του Ελληνισμού η ώρα φθάνει.
Αυτά που σήμερα βιώνει η Αμερική ακουμπάνε όλο τον πλανήτη, σείεται η παγκόσμια δομή και το παλιρροϊκό κύμα κάλυψε την κτήση και όλους μας ανησυχεί, στο κενό ο θόλος πάει να εκτιναχθεί και ο κόσμος να σιγήσει. Ο κόσμος ο πνευματικός στρατιά δασκάλων να σχηματίσει τους νέους μας ο παππούς να συνετίσει να βάλουμε και τους αστυνόμους. Το πνεύμα μας να καθαρίσουμε από τις σκουριές του παρελθόντος και να προχωρήσουμε από τα εσσόμενα προς τα εόντα.
Ούτως εχόντων των πραγμάτων κ.Κεραμέως από Αρχαίας Ελληνικής άρξατε και από το Ελληνικό αξιακό πλέγμα στα παιδιά μας διδάξτε το ευρέως και εξάγετε το σαν Ελληνική Πατέντα.
Αμφικτύων
28/5/ 22
28/5/ 22
*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε. α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
amphiktyon@gmail.com
http://amphiktyon.blogspot.com/
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
amphiktyon@gmail.com
http://amphiktyon.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.