Οι κυρώσεις στη Ρωσία καταφέρνουν κρίσιμο κτύπημα κυρίως λόγω των αντικυρώσεων που επέβαλε η Μόσχα στον κλάδο του αυτοκινήτου, με τις εταιρείες κατασκευής ελαστικών να αδυνατούν να προμηθευτούν «μαύρο άνθρακα» του οποίου οι πρώτες ύλες παράγονται κυρίως στην Ρωσία, αλλά και μπαταρίες αυτοκινήτων λόγω του νικελίου.
Σε πρωτόγνωρα υψηλά ιστορικά επίπεδα έχει φτάσει η τιμή του νικελίου μετά τη ρωσική επιχείρηση στην Ουκρανία, δημιουργώντας μαύρα σύννεφα στην αγορά του αυτοκινήτου, δυσχεραίνοντας ;ακόμη πιο πολύ την παραγωγή και των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εκτός, όμως, από τη διαφαινόμενη έλλειψη νικελίου, η αυτοκινητοβιομηχανία καλείται να λύσει έναν ακόμα «γόρδιο δεσμό» και συγκεκριμένα τα ανύπαρκτα σχεδόν αποθέματα αιθάλης (γνωστής και ως μαύρος άνθρακας), η οποία είναι απαραίτητη για την κατασκευή των ελαστικών, τα οποία σε συνδυασμό με άλλα πολυμερή συνθέτουν το πέλμα.
Μετά το εμπάργκο στη Ρωσία, οι ευρωπαϊκές εταιρείες ελαστικών στην Ευρώπη φαίνεται πως έχουν βρεθεί προ αδιεξόδου:
Αντιμετωπίζουν μια πρωτοφανή έλλειψη μαύρου άνθρακα, (black carbon) γεγονός που ενέχει ακόμη και τον κίνδυνο του τερματισμού της παραγωγής των προϊόντων τους, σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Παραγωγής Ελαστικών WDK.
«Ο μαύρος άνθρακας είναι ένα απαραίτητο υλικό για την παραγωγή μας, και μέχρι στιγμής πάνω από το 1/3 προέρχεται από τη Ρωσία (άλλες πηγές αναφέρουν ότι στη Ρωσία κατασκευάζεται το 90% της παγκόσμιας ποσότητας!)
Οι ρωσικές προμήθειες έχουν παγώσει και η ευρωπαϊκή παραγωγή δεν επαρκεί για την κάλυψη της ζήτησης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της, WDK, Boris Engelgard.
Επιπροσθέτως, καθίσταται αδύνατη και η εισαγωγή της συγκεκριμένης πρώτης ύλης από τρίτες αγορές, δεδομένου ότι οι υποδομές επιμελητείας είναι ανύπαρκτες, ελλείψει επαρκών μηχανισμών για τη μεταφορά της αιθάλης.
Σημειώνεται ότι το 70% από την παραγωγή του μαύρου άνθρακα προορίζεται για τα ελαστικά, το 20% για άλλα προϊόντα καουτσούκ, και το υπόλοιπο ως χρωστική ουσία (carbon black) καθώς τα λάστιχα έχουν λευκό χρώμα που επιβραδύνει τη γήρανση των πλαστικών, προσδίδοντάς τους ιδιότητες όπως η ηλεκτρική αγωγιμότητα και η απορρόφηση της υπεριώδους ακτινοβολίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.