Μας απασχολεί η νεανική βία είτε αφορά «οπαδούς» ομάδων είτε αφορά συμμορίες ανηλίκων. Το ερώτημα είναι ποια πρότυπα είχαν αυτά τα παιδιά. Τι πρότυπα τους προσφέρουν η κοινωνία, η εκπαίδευση, τα ΜΜΕ;
Όταν οι νέοι μας και οι νέες μας δεν έχουν ευγενή ιδανικά θα στραφούν σε λανθασμένες επιλογές. Όταν χλευάζονται από δήθεν προοδευτικούς οι Άγιοι της Εκκλησίας μας και οι ήρωες του Ελληνισμού, τότε ο έμφυτος ενθουσιασμός των νέων θα διοχετευθεί σε στρεβλή κατεύθυνση. Όταν δεν τους δίνουμε ευκαιρίες να αισθανθούν υπερήφανοι για την Πατρίδα μας και την Ιστορία μας τότε θα αισθάνονται υπερήφανοι για τη μαγκιά και θα θαυμάζουν κατασκευασμένα είδωλα.
Τα παιδιά μας έχουν την ανάγκη να νιώσουν θαυμασμό για άνδρες και γυναίκες που αγωνίσθηκαν είτε σε πολεμικές είτε σε ειρηνικές περιόδους. Όταν πριν από λίγα χρόνια μίλησα σε μαθητές και μαθήτριες ενός Λυκείου για τον 18χρονο ήρωα της Κύπρου Ευαγόρα Παλληκαρίδη, έμαθα ότι την επόμενη χρονιά αυτά τα παιδιά οργάνωσαν συγκινητική εκδήλωση για τον Ευαγόρα που απαγχονίσθηκε από τους Βρετανούς το 1957 και μάλιστα προσκάλεσαν και εκπρόσωπο της Κυπριακής Πρεσβείας.
Ας μιλήσουμε στα παιδιά μας για τους Τρεις Ιεράρχες, οι οποίοι συνδύαζαν την Πίστη με τη μελέτη των ελληνικών κλασικών κειμένων, τη θεολογική συγγραφή με το φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο.
Ας μιλήσουμε στους νέους και στις νέες μας για την πατριωτική, εκπαιδευτική και κοινωνική δράση της Αγίας Φιλοθέης της Αθηναίας, η οποία μαρτύρησε στις 19 Φεβρουαρίου 1589, διότι το έργο της ενόχλησε τους Τούρκους.
Ας δώσουμε στα παιδιά μας να διαβάσουν και να θαυμάσουν τον παιάνα των Σαλαμινομάχων και τον Όρκο των Αρχαίων Αθηναίων Εφήβων: Ου καταισχυνώ όπλα τα ιερά….Την Πατρίδα ουκ ελάττω παραδώσω.
Ας τους δώσουμε να σχολιάσουν το υπερήφανο Όχι του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου προς τον Μωάμεθ Β΄ τον Πορθητή.
Να τους μιλήσουμε για τις διδαχές του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, ο οποίος βοήθησε το Γένος να μην τουρκέψει σε πολύ δύσκολα χρόνια και αγωνίσθηκε για την ελληνική παιδεία.
Ας αξιοποιήσουμε την επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση για να θυμίσουμε στα παιδιά ποια ήταν τα ιδανικά των Αγωνιστών που μας απελευθέρωσαν. Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος έγραφε ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, αγωνιζόμαστε για τον Χριστό και τον Λεωνίδα ανέφεραν στην Προκηρυξή τους ο Επίσκοπος Σαλώνων Ησαϊας και ο Αθανάσιος Διάκος.
Τι γνωρίζουν τα παιδιά μας για τη συμβολή της νέας γενιάς στον Μακεδονικό Αγώνα; Θα αισθανθούν καλύτερα το χρέος τους προς την Πατρίδα και την κοινωνία όταν καταλάβουν τί συμβολίζουν οι μορφές του νεαρού Αποστόλη, του μικρού Γιοβάν και της δασκάλας Ηλέκτρας στα «Μυστικά του Βάλτου» της Πηνελόπης Δέλτα. Ας προβάλουμε και άλλα παραδείγματα από τους Βαλκανικούς Πολέμους, το 1940, την Εθνική Αντίσταση, τον Κυπριακό Αγώνα.
Ας σταματήσουν κάποιοι να ενοχοποιούν τη Χριστιανική ευλάβεια και τον πατριωτισμό. Η γενιά των Βαλκανικών Πολέμων βγήκε μέσα από το καμίνι της χρεωκοπίας του 1893 και της ήττας του 1897. Όμως οι Έλληνες εκείνοι είχαν αναβαπτισθεί στο πνεύμα ελπίδας που καλλιεργεί η Ελληνορθόδοξη Παιδεία.
Ας δώσουμε στα παιδιά μας αγωγή δημοκρατίας, αλληλεγγύης και υγιούς πατριωτισμού.
Άρθρο στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ, 19.2.2022
Πηγή: Κωσταντίνος Χολέβας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.