Σελίδες

20 Νοεμβρίου 2021

210.000 ευρώ πουλήθηκε σε μάντρα ως «παλιοσίδερα» από ΓΕΝ/ΓΕΕΘΑ η «ψυχή» του ιστορικού υποβρυχίου (S110) «Γλαύκος»!

Πουλήθηκε, τελικά, ως παλιοσίδερα το ιστορικό υποβρύχιο Type 209/1100 «Γλαύκος» (S-110) με την ολοκλήρωση του μειοδοτικού διαγωνισμού που είχε προκηρύξει το ΓΕΕΘΑ για την εκποίηση του ως σκραπ (άχρηστο μέταλλο), αν και υπήρξαν δύο προσφορές ιδιωτών για την διάσωση και μετατροπή του σε ναυτικό μουσείο!
 
Το υποβρύχιο που έχει αποσυρθεί πριν μία δεκαετία από τη ενεργό δράση και έδωσε το όνομά του σε μία ολόκληρη κλάση υποβρυχίων του ΠΝ (μέχρι σήμερα υπηρετούν ακόμα τρία υποβρύχια Type 209/1100), θα... τεμαχιστεί και θα εμπορευθεί ως άψυχο μέταλλο από την εταιρεία ΡΙΜΕΤΑΛ ΣΚΡΑΠ ΟΕ που εδρεύει στην περιοχή του Βόλου και επικράτησε του χθεσινού διαγωνισμού, αντί... 210.000 ευρώ.
 
Τόσο κοστολογήθηκε η ιστορία του υποβρυχίου και η «ψυχή» του... 
 
Είναι πραγματικά ερωτηματικό γιατί το ιστορικό υποβρύχιο θα γίνει παλιοσίδερα, όταν υπήρχαν προσφορές ιδίας οικονομικής αξίας για να γίνει μουσείο. Για να σβήσει η ντροπή του ΠΝ για το 1974; 
 
Τότε, σύμφωνα με την άκρως απόρρητη έκθεση που συνέταξε ο πλωτάρχης Βασίλειος Γαβριήλ, κυβερνήτης του υποβρυχίου το 1974 και περιλαμβάνεται στον φάκελο της Κύπρου, δύο υποβρύχια το «Γλαύκος» και το «Νηρεύς», ταξίδεψαν μέχρι τα ανοιχτά της Κύπρου (60 μίλια από τον τουρκικό Στόλο που έπλεε προς την Κύπρο) ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η απόβαση των Τούρκων στις ακτές της Κερύνειας αλλά ανακλήθηκαν δύο φορές. Ετσι χάθηκε μια μάχη γιατί, πολύ απλά, ποτέ δεν δόθηκε με την τότε εντολή του ΓΕΝ. 
 
Το σημερινό Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ είναι το δεύτερο στη ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού με αυτό το όνομα. Το πρώτο ήταν το υποβρύχιο με χαρακτηριστικό αριθμό Υ-6, το οποίο έδρασε κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. 
 
Το Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ (S-110) είναι το πρώτο παγκοσμίως συμβατικό Υ/Β Type 209 (1100), αλλά και το πρώτο και ομώνυμο στη σειρά των υποβρυχίων τύπου “ΓΛΑΥΚΟΣ” που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό. Είναι, ότι ακριβώς είναι σήμερα αντίστοιχα και το S120 »Παπανικολής»: Το πρώτο παγκοσμίως της κλάσης! 
 
Άρχισε να ναυπηγείται στα ναυπηγεία της Howaldtswerke (HDW), στο Κίελο της Γερμανίας, στις 1 Σεπτεμβρίου 1968 και καθελκύστηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 1970. 
 
Την 6 Σεπτεμβρίου 1971 πραγματοποιήθηκε η τελετή ύψωσης της Σημαίας, με πρώτο κυβερνήτη τον Πλωτάρχη (ΠΝ) Γ. Πουλοπάτη. Την 6 Δεκεμβρίου 1971 κατέπλευσε στo Ναύσταθμο Σαλαμίνος και εντάχθηκε στη δύναμη των Υποβρυχίων του Στόλου. 
 
Από τον Μάρτιο του 1996 έως τον Αύγουστο του 1998 έλαβαν χώρα εργασίες εκσυγχρονισμού στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνος, στο πλαίσιο του προγράμματος “Neptune I” για την επιχειρησιακή και τεχνολογική του αναβάθμιση, στις απαιτήσεις του σύγχρονου πολέμου. Την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011 πραγματοποιήθηκε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας η επίσημη τελετή υποστολής σημαίας του Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ.
 
πηγή

2 σχόλια:

  1. Μήπως θέλουν να εξαφανίσουν την ντροπή για την προδοσία της Κύπρου; Τα υποβρύχια, Τρίτων, Γλαύκος και Νηρεύς, στο στόχαστρο είχαν τα τουρκικά αποβατικά πλοία... Ρηματική εντολή δόθηκε στους κυβερνήτες τους ... ΝΑ ΜΗΝ ΕΜΠΛΑΚΟΥΝ... Οι ευτολμοι κυβερνήτες αρνήθηκαν ... και αφού τους απείλησαν με απόταξη και στρατοδικείο ... επέστρεψαν στην Σαλαμίνα ...ΑΙΔΩΣ ΑΧΡΕΙΟΙ

    Στα άκρως απόρρητα πολεμικά ημερολόγια του υποβρυχίου «Γλαύκος» περιγράφεται με δραματικό τρόπο η επιθυμία των ναυτικών δυνάμεων να πολεμήσουν και η έλλειψη βούλησης της χούντας του Ιωαννίδη, η οποία κατέρρευσε λίγο αργότερα, παραδίδοντας ένα κομμάτι του Ελληνισμού στην Τουρκία
    Η άκρως απόρρητη έκθεση που συνέταξε ο πλωτάρχης Βασίλειος Γαβριήλ, κυβερνήτης του υποβρυχίου «Γλαύκος» το 1974, με βάση τα πολεμικά ημερολόγια, καταδεικνύει ότι η Ελλάδα ίσως μπορούσε να διασώσει και το κύρος της και την Κύπρο. Ωστόσο αυτό που έλειπε ήταν η βούληση της χούντας του Ιωαννίδη, η οποία παρέπαιε, για να σωριαστεί λίγο αργότερα σαν χάρτινος πύργος, παραδίδοντας ένα κομμάτι του Ελληνισμού στην Τουρκία.
    Το 1974 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διέθετε τέσσερα υπερσύγχρονα υποβρύχια που είχαν ναυπηγηθεί στη Γερμανία. Τα δύο εξ αυτών, το «Γλαύκος» και το «Νηρεύς», ταξίδεψαν μέχρι τα ανοιχτά της Κύπρου ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η απόβαση των Τούρκων στις ακτές της Κερύνειας αλλά ανακλήθηκαν δύο φορές. Ετσι χάθηκε μια μάχη γιατί, πολύ απλά, ποτέ δεν δόθηκε. Η απόρρητη έκθεση του πλωτάρχη Γαβριήλ είναι μέρος του φακέλου της Κύπρου και ρίχνει φως σε ένα μικρό κομμάτι των σκοτεινών γεγονότων του 1974. Μικρό μεν, αλλά ενδεικτικό της σύγχυσης, της έλλειψης βούλησης και ίσως πατριωτισμού αυτών που κινούσαν τα νήματα στην Αθήνα αγωνιώντας περισσότερο για τη δική τους τύχη παρά για την τύχη του ελληνικού στοιχείου της Κύπρου.
    Ο Βασίλης Γαβριήλ αναφέρει ακόμα στην απόρρητη έκθεσή του ότι την 21η Ιουλίου έχοντας οδηγίες να βρεθεί μεταξύ Κύπρου και Τουρκίας και γνωρίζοντας ότι εξελισσόταν η τουρκική εισβολή ετοίμαζε πολεμικά σχέδια. «Υπελόγισα ότι αι τουρκικαί δυνάμεις αι οποίαι θα μοι απησχόλουν θα ήσαν, κατά μεν την μετακίνησιν (TRANSIT) του Υποβρυχίου περίπου 4 υποβρύχια και εγγύς της Κύπρου περίπου 10 αντιτορπιλλικά, εξαιρουμένων βεβαίως των τουρκικών μεταγωγικών ως και των πλοίων επιφανείας και υποβρυχίων ετέρων κρατών. Ως εκ τούτου έπλευσα νοτιώτερον και εσκόπευα όπως εκτελέσω προσγείωσιν εις Κάβον Αρναούτι της Κύπρου και εν συνεχεία πλέων εγγύς των ακτών μέχρις του τομέως περιπολίας θα επιτιθέμην εναντίον παντός τουρκικού αντιτορπιλλικού και μεγάλου μεταγωγικού. Αντικειμενικός μου σκοπός κυρίως ήτο όπως διέλθω εκ του λιμένος της Κυρηνείας ένθα και θα έβαλον τας τορπίλλας εναντίον παντός στόχου ευρισκομένου εκεί και ανεξαρτήτως εθνικότητος. Οσον αφορά τα τουρκικά αντιτορπιλλικά τα οποία τυχόν θα συναντούσα κατά το TRANSIT, είχα αποφασίσει να τους επιτεθώ εφ' όσον διήρχοντο εις απόστασιν μικροτέρα των 10.000 υαρδών και υφίστατο πιθανότης εντοπισμού μου, δεδομένου ότι επίστευσα πως εφ όσον εντοπιζόμην υπό τουρκικού αντιτορπιλλικού θα μοι επιτίθετο. Εις τον τομέα περιπολίας μου και ανεξαρτήτως της λήψεως διαταγής ενάρξεως ΠΥΡ είχον αποφασίσει όπως επιτίθεμαι εναντίον οιασδήποτε εθνικότητος πλοίου, κατά προτεραιότητα αντιτορπιλικών, καθ' όσον η αναγνώρισις της εθνικότητος ενός στόχου, ιδίως εν νυκτί, αποτελεί ουτοπία».

    Αυτοί ήταν οι εύτολμοι κυβερνήτες, που προδώθηκαν μαζί με την Ελληνική Κύπρο. Ξανά ντροπής σας ριψάσπιδες του Ελληνισμού, που θεωρούσατε ότι η Κύπρος είναι ξένη χώρα ...ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΧΤΥΠΟΎΝ. ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΑΣ Μπονάνος και ακολούθησε ...Η ΚΥΠΡΟΣ ΚΕΙΤΑΙ ΜΑΚΡΑΝ. Καραμανλής...
    Το ΓΛΑΥΚΟΣ μουσείο έπρεπε να γίνει για να θυμίζει προδοσίες, προδότες ....
    ΑΑ




    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΣΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΕΛΛΑΔΑ Κ ΣΤΙΓΜΕΣ ΕΝΔΟΞΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ, ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΕΣΩΘΕΝ Κ ΕΞΩΘΕΝ .
    ΑΝ ΕΙΧΑΝ ΜΑΓΙΚΟ ΡΑΒΔΑΚΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΞΑΦΑΝΙΖΑΝ ΘΑ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ , ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΙΠΙΛΑΝΕ ΤΟ ΚΟΥΚΟΥΤΣΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.