Ένα «ταξίδι προς την Ελευθερία», ένα ταξίδι στον χρόνο και την ελληνική Επανάσταση, χαρτογράφησαν στο ταμπλό ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού η Έφη Καραγκούνη και ο Χρήστος Παπαχρήστου, οι άνθρωποι που με έδρα τη Θεσσαλονίκη αντλούν έμπνευση από τους αρχαίους θεούς της ελληνικής μυθολογίας και από την πλούσια ελληνική ιστορία για τις δημιουργίες τους, που έχουν ταξιδέψει ως και τις προθήκες του πωλητηρίου του Βρετανικού Μουσείου.
Τα «MyGreekGames», η εταιρεία που έχουν δημιουργήσει, δεν θα μπορούσαν, όπως λένε, να λείψουν από το φετινό, μεγάλο ραντεβού με την Ιστορία- τα 200 χρόνια μετά την Επανάσταση του 1821- κι ύστερα από εντατική έρευνα, κόπο και με πολλή αγάπη μεράκι και σεβασμό δημιούργησαν το παιχνίδι «1821, ταξίδι προς την Ελευθερία» στο πλαίσιο του προγράμματος «Μοριάς 21», που είναι πρωτοβουλία του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου και της εταιρείας ΤΕΜΕΣ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το παιχνίδι έγινε με την πολύτιμη βοήθεια και την επιστημονική τεκμηρίωση του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου ώστε να υπάρχει πλήρης σεβασμός στο ιστορικό πλαίσιο και τα γεγονότα της μεγαλύτερης ιστορικής στιγμής του ελληνικού έθνους. «Η έρευνα έγινε από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ώστε να είναι σωστά επιστημονικά και ιστορικά τεκμηριωμένο», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Παπαχρήστου.
Γίνε συνοδοιπόρος του γέρου του Μοριά
Πρόκειται για ένα γρήγορο παιχνίδι, στο οποίο κάθε παίκτης υποδύεται το ρόλο του συνοδοιπόρου του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη σ’ ένα ταξίδι στο χρόνο, ξεκινώντας από την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας και καταλήγοντας στη δημιουργία του Ελληνικού Έθνους. «Η ιστορία της Επανάστασης του 1821 είναι αδύνατο να διαχωριστεί από την ιστορία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Ανάμεσα στους εκατοντάδες ήρωες του 1821, ο Κολοκοτρώνης ήταν εκείνος που ξεχώρισε», εξηγούν οι δύο δημιουργοί του.
Το παιχνίδι εξελίσσεται στην Πελοπόννησο, κέντρο της Επανάστασης. Η επιλογή χαρακτήρα του κάθε παίκτη καθορίζει και τον τρόπο που αυτός/η κινείται μέσα στο παιχνίδι. Στην αρχή του κάθε παιχνιδιού κάθε παίκτης λαμβάνει από τρεις κάρτες δράσης. Η χρήση των καρτών μπορεί ν’ αλλάξει τη ροή του παιχνιδιού προς το συμφέρον του κάθε παίκτη που τη χρησιμοποιεί. Κατά το επικό αυτό ταξίδι ο κάθε παίκτης συναντά εμπόδια ή βοήθειες που τον κάνουν να μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Τα τυχαία τοποθετημένα, διάσπαρτα πλακίδια κάνουν το παιχνίδι κάθε φορά διαφορετικό. Τελειώνει όταν ένας από τους παίκτες φτάσει στον σκοπό του ταξιδιού (τερματισμός) που δεν είναι τίποτα λιγότερο από τη δημιουργία του ελληνικού κράτους.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην εικονογράφησή του, που φέρει την υπογραφή του Σταύρου Δάμου. «Από την περικεφαλαία του Κολοκοτρώνη στο εξώφυλλο έως την τελευταία λεπτομέρεια στο ταμπλό είναι όλα ζωγραφισμένα στο χέρι καθώς θέλαμε μ’ αυτόν τον τρόπο ν’ αποδώσουμε κι εμείς έναν φόρο τιμής στο 1821. Να μην δημιουργήσουμε απλώς ένα ακόμη παιχνίδι», επισημαίνει ο Χρ. Παπαχρήστου.
Η Φιλική Εταιρεία, οι οπλαρχηγοί, οι φιλέλληνες και η γυναίκα της Επανάστασης
Τέσσερις είναι οι χαρακτήρες του παιχνιδιού: Το μέλος της Φιλικής Εταιρείας, η Λόγια (Γυναίκα της Επανάστασης), ο Φιλέλληνας και ο Οπλαρχηγός. «Οι τέσσερις χαρακτήρες μας αποτυπώνουν όλες τις εκφάνσεις της Επανάστασης», επισημαίνει η Έφη Καραγκούνη και εξηγεί γιατί επελέγησαν οι τέσσερις αυτοί οι ρόλοι για το παιχνίδι.
Η Φιλική Εταιρεία ήταν η σημαντικότερη από τις μυστικές οργανώσεις που σχηματίστηκαν για την προετοιμασία της Επανάστασης του 1821 και σκοπός της ήταν η γενική Επανάσταση των Ελλήνων για την «ανέγερσιν και απελευθέρωσιν του Ελληνικού Έθνους και της Πατρίδoς μας». Οι οπλαρχηγοί αποτελούσαν την ραχοκοκαλιά της επανάστασης, ενώ οι Φιλέλληνες βοήθησαν στην προετοιμασία και την ευτυχή εξέλιξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Με τον δε χαρακτήρα της Λόγιας, το παιχνίδι αποδίδει τιμή στη Γυναίκα της Επανάστασης καθώς στη διάρκεια του Αγώνα του 1821, οι γυναίκες διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο σε όλα τα επίπεδα της ζωής και με τη στάση τους, το θάρρος αλλά και τον πατριωτισμό τους αναδείχθηκαν σε γενναίες ηρωίδες της ιστορίας της Επανάστασης.
Τα επιτραπέζια …αντίδοτο στην καραντίνα
Η καραντίνα των προηγούμενων μηνών λόγω κορονοϊού έκανε όλο και περισσότερους Έλληνες να στραφούν προς τα επιτραπέζια παιχνίδια προκειμένου «σπάσουν» τη ρουτίνα του εγκλεισμού. «Μέσα στην πανδημία, επειδή ο κόσμος έμεινε μέσα στα σπίτια του, προσπάθησε να βρει τρόπους να ξεφύγει από το πλαίσιο του εγκλεισμού και στράφηκε προς τα επιτραπέζια παιχνίδια. Έτσι είδαμε κι εμείς άνοδο σ’ αυτό το κομμάτι της παραγωγής μας», σημειώνει ο Χρήστος Παπαχρήστου, με την Έφη Καραγκούνη να επισημαίνει, ωστόσο, ότι το τοπίο δεν ήταν εξίσου ευοίωνο στο κομμάτι των υπόλοιπων προϊόντων που είναι συνδεδεμένα με τον τουρισμό.
Τα σχέδιά τους όμως δεν σταματούν όμως εδώ καθώς, μετά και τη συνεργασία με το Βρετανικό Μουσείο πλέον κοιτούν και προς το εξωτερικό, με πολλές ιδέες να είναι ήδη στα σκαριά κάνοντας τους λάτρεις των επιτραπέζιων παιχνιδιών να περιμένουν με ανυπομονησία το επόμενο εγχείρημα. Ανήσυχα και δημιουργικά πνεύματα οι δύο δημιουργοί γεννήθηκαν και ζουν στη Θεσσαλονίκη. Η Έφη Καραγκούνη, είναι απόφοιτος της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ουαλία και ιδιαίτερη αγάπη για το σχεδιασμό, αρχιτεκτονικό και μη. Ο Χρήστος Παπαχρήστου είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Sunderland (Αγγλία) με ειδικότητα στην εικονογράφηση και το σχεδιασμό (Illustration and Design).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.