Σελίδες

26 Μαΐου 2021

Το Πρωτόκολλο 10 της ΕΕ και οι τουρκικές μεθοδεύσεις

Τα όσα αποκάλυψε ο Δρ Erol Kaymak το 2017 στο Λονδίνο: «Οι Τουρκοκύπριοι επιδιώκουν να προσαρμοστεί το πρωτόκολλο 10, ούτως ώστε να δίνει νομιμότητα στη διζωνική, που σήμερα δεν έχει, δεν συμβαδίζει με τους νόμους της ΕΕ»
 
Στις 3 Μαΐου 2021, ο Δρ Γιάννος Χαραλαμπίδης, στην ανάλυσή του για τα τρέχοντα στο κύριο δελτίο ειδήσεων του Sigma, δήλωσε τα εξής σημαντικά, τα οποία δένουν με όσα αποκάλυψε ο Δρ Erol Kaymak το 2017 στο Λονδίνο.
 
Δρ Χαραλαμπίδης: «Τον Οκτώβριο του 2016 είχε καταθέσει ένα έγγραφο η Τουρκία εντός της ΕΕ, που ζητούσε: να προστεθεί στο πρωτόκολλο 10 ένα νέο πρωτόκολλο, που ακριβώς θα ενέτασσε όχι πλέον την Κυπριακή Δημοκρατία, θα έβγαζε την ΚΔ στην ουσία από την ΕΕ, αλλά θα ενέτασσε το νέο πολιτειακό σύστημα, οποιοδήποτε και να ήταν αυτό είτε ομοσπονδία είτε συνομοσπονδία θα αποτελείτο από δυο συνιστώντα κράτη. Ακριβώς η εκ του μηδενός συζήτηση, δηλαδή η κατάργηση των ψηφισμάτων του ΟΗΕ και η κατάργηση όλων αυτών που συζητήθηκαν μέχρι σήμερα δίνει την ευκαιρία στη Τουρκία να βγάλει την ΚΔ ως ενιαίο κράτος από την ΕΕ και να εντάξει με ένα επιπρόσθετο πρωτόκολλο σε αυτό του 10 και τα δύο κρατίδια είτε συνιστώντα είτε όχι είτε ομοσπονδία είτε συνομοσπονδία…».  
 
Και τόνισε ότι, για μην καταργηθεί το κοινοτικό κεκτημένο, «ο Πρόεδρος (Αναστασιάδης) δεν πρέπει να διεκδικήσει ομοσπονδία, διότι πουθενά δεν αναφέρεται, δεν εντάχθηκε η Κύπρος ως ομοσπονδία. Εντάχθηκε με βάση το πρωτόκολλο 10 ως ενιαίο κράτος υπό κατοχήν. Αυτό είναι το πρώτο. Το δεύτερο, η αντιδήλωση της 21ης Σεπτεμβρίου, που είναι απάντηση στην Τουρκία, του 2005. Ποια ήταν η απάντηση: Οι Τούρκοι είπαν δεν αναγνωρίζουμε την ΚΔ – και ήλθε ολόκληρη η ΕΕ και είπε ότι στη νήσο Κύπρο, απαντούμε στην Τουρκία, ότι αναγνωρίζουμε το ενιαίο, όχι το ομόσπονδο κράτος της ΚΔ. Άρα έχει δύο βασικά όπλα ο Πρόεδρος εντός της ΕΕ. Να μείνει πιστός στο ενιαίο κράτος της ΚΔ και, δεύτερον, αν η Τουρκία προχωρήσει σε αναγνωρίσεις του ψευδοκράτους, τότε αυτόματα όχι απλώς να επιβληθούν κυρώσεις, αλλά να διακοπεί άπαξ και διά παντός η ενταξιακή διαδικασία της Τουρκίας, διότι δεν θα καταργεί, αντιλαμβάνεστε, μόνο τμήμα της ΚΔ αλλά και την ίδια την ΕΕ. Δηλαδή θα είναι η μεγαλύτερη ντροπή, η μεγαλύτερη ήττα της ΕΕ από την Τουρκία». 
 
Τουρκο-κυπριακό έγγραφο, Απρίλιος 1964, για «Ομόσπονδη Δημοκρατία της Κύπρου». Σε Νότιο Κράτος και Βόρειο Κράτος – παράλληλα με ίδιο σχεδιασμό που ξεκίνησε στο Φόρεϊν Όφις τον Ιανουάριο 1964.  
 
Δρ Ερόλ Κεϊμάκ (Erol Kaymak) 
 
Πέντε μήνες μετά, στις 8 Φεβρουαρίου 2017, σε χώρο της Βουλής των Λόρδων στο Λονδίνο, έλαβεν χώραν σεμινάριο με τίτλο «Το Κυπριακό και οι συνομιλίες για επανένωση», με προεδρεύοντα (άνευ εκπλήξεως) τον λόρδο Ντέιβιντ Χάνεϊ (DavidHannay) με δύο ομιλητές. Τον Δρα Μιχάλη Ατταλίδη εκ μέρους της ε/κ πλευράς και τον Δρα Erol Kaymak εκ μέρους της τ/κ πλευράς. Διοργανώθηκε από το Κέντρο Τουρκικών Σπουδών στο Λονδίνο, το οποίο ιδρύθηκε το 2011.  
 
Ωμές και άνευ ενδοιασμών υπήρξαν οι δηλώσεις του Δρος Kaymak για το τι διαπραγματεύονται και τι επιδιώκουν οι Τουρκοκύπριοι με τις συνομιλίες μεταξύ της κυπριακής Κυβέρνησης και του τότε εγκαθέτου της Άγκυρας Μουσταφά Ακιντζί. Στο σεμινάριο παρευρέθη και ο τότε Ύπατος Αρμοστής της Κυπριακής Δημοκρατίας Ευριπίδης Ευρυβιάδης. 
 
«Επανερμηνεία του Πρωτοκόλλου 10 - Η διζωνική δεν έχει σήμερα νομιμότητα, δεν συμβαδίζει με τους νόμους της ΕΕ» 
 
Ξεκίνησε, λοιπόν, ο κ. Κεϊμάκ λέγοντας: 
«Τι επιδιώκουμε; Και θα πρέπει να είμαι πολύ προσεκτικός εδώ, γιατί επιδιώκουμε μια διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία. Η οποία είναι μια ομοσπονδία με διαμοιρασμό εξουσίας. Δεν επιδιώκουμε μια δημοκρατία, δεν επιδιώκουμε σταθερότητα, ή πολλά άλλα πράγματα που γνωρίζετε, επιδιώκουμε μια διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία. 
 
»Όμως, υπάρχουν συγκρουόμενες αξίες εδώ, κάποιες από αυτές λένε ότι το σύστημα πρέπει να είναι όσο δυνατόν γίνεται δημοκρατικό, ότι το σύστημα πρέπει να σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, ακόμα περισσότερο, με την ένταξη της Κύπρου στην ΕΕ, η λύση πρέπει να συμβαδίζει με το ευρωπαϊκό κεκτημένο… αλλά στο τέλος της ημέρας πρέπει να καταλάβουμε ότι η δομή των διαπραγματεύσεων είναι μια διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία, και το πώς χειριζόμαστε το θέμα των περιουσιών και του εδαφικού. 
 
Το τι συζητείται σήμερα είναι παρόμοιο με το περιεχόμενο του Σχεδίου Ανάν, αλλά, λόγω του ότι η Κύπρος έγινε μέλος της ΕΕ από τότε και επειδή οι Ελληνοκύπριοι και η ΕΕ δεν έχουν το στομάχι να επαναδιαπραγματευθούν την ένταξη της Κύπρου, θα πρέπει να επανερμηνευθεί το Πρωτόκολλο 10. Διότι η διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία παραβιάζει τους νόμους της ΕΕ σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι Τουρκοκύπριοι φοβούνται ότι μπορούν οι Ελληνοκύπριοι να τους πάρουν στα δικαστήρια και να ανατρέψουν οποιεσδήποτε συμφωνίες. 
 
»Γι’ αυτό οι Τουρκοκύπριοι επιδιώκουν να προσαρμοστεί το πρωτόκολλο 10, ούτως ώστε να δίνει νομιμότητα στη διζωνική που σήμερα δεν έχει, δεν συμβαδίζει με τους νόμους της ΕΕ. 
 
»Το Σχέδιο Ανάν ήταν καλύτερο, γιατί ήταν ξεκάθαρο, ανέθετε το θέμα των περιουσιών στην επιτροπή περιουσιών. Σήμερα οι Ελληνοκύπριοι δεν θέλουν να πάνε στον ίδιο δρόμο και οι Τουρκοκύπριοι δεν θέλουν αβεβαιότητες. Θέλουν να ξέρουν ποιος είναι ο ιδιοκτήτης εδώ και τώρα των περιουσιών, ο χρήστης ή ο Ελληνοκύπριος. Οι χάρτες που δόθηκαν πρέπει να βγουν από εκεί που τους έκρυψαν και να συζητηθούν». 
 
Οι δηλώσεις εδώ
 
Τα χρέη των Τ/κ και οι σχέσεις ΕΕ-Τουρκίας 
 
«Ένα άλλο θέμα», είπε, «είναι τα χρέη των Τουρκοκυπρίων, η "ΤΔΒΚ" έχει πολλά χρέη σε δάνεια που είναι δεσμευτικά για το συνιστών κράτος και αυτά είναι θέματα υπό συζήτηση…». 
 
Ολοκλήρωσε, θεωρώντας ναυάγιο τις διαπραγματεύσεις και ότι αν δεν έβρισκαν λύση, οι Τουρκοκύπριοι θα έπαιρναν τον δρόμο τους. Εννοούσε προφανώς ότι θα απαιτούσαν «δύο κράτη», όπως κάνουν σήμερα. 
 
Όμως, η ιστορική αλήθεια είναι ότι τα δύο κράτη υποστήριζαν έκτοτε οι Τούρκοι, από τον καιρό του Ραούφ Ντενκτάς. Εξ ου και τον Νοέμβριο του 1983 προέβη στη μονομερή ανακήρυξη του «κράτους» του. Έχουμε σωρεία ιστορικών αναφορών για δύο κράτη από τους Τούρκους και τους Βρετανούς, ξεκινώντας από το 1964 και αυτά μέσω της διαιρετικής βρετανο-τουρκικής ΔΔΟ και των ψηφισμάτων 649/90 και 750/92 επί Γιώργου Βασιλείου… 
 
Ο καθηγητής Kaymak είναι ιδρυτικό μέλος του κόμματος (Halkin Partisi). Σύμφωνα με το βιογραφικό του, που ανήρτησαν τότε οι διοργανωτές, συνεργάστηκε για εκθέσεις με την ειρηνευτική δύναμη, με το ΠΡΙΟ Νορβηγίας και άλλους οργανισμούς, και διετέλεσε σύμβουλος του Τουρκοκύπριου ηγέτη Ντερβίς Έρογλου, δούλεψε στενά με τη διαπραγματευτική ομάδα των Τουρκοκυπρίων μεταξύ 2010 και 2015, και ήταν μέλος των τεχνικών επιτροπών το 2004, που δούλεψαν με τα Ηνωμένα Έθνη για την ολοκλήρωση του σχεδίου Ανάν… 
 
(Για τις λεπτομέρειες των δηλώσεων βλέπε άρθρο γράφουσας για το εν λόγω σεμινάριο «Διζωνική vs Δημοκρατία», 1.3.2017). 
 
Δύο κράτη – ΔΔΟ, σκαλί σκαλί να ανεβώ…
Για την ιστορική διαδρομή των τουρκικών απαιτήσεων για δύο κράτη με βρετανική βοήθεια δέστε εδώ (και στο βιβλίο Φ.Α. «Διζωνική vs Δημοκρατία» 2019): 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.