Σελίδες

28 Ιουλίου 2020

Οι 3 μεγάλες αλλαγές των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα που μπαίνουν στη νέα εποχή.... (δεν είναι και προς το καλύτερο....)

Εδώ και περίπου ένα χρόνο υπάρχει μια τεράστια αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά των ανθρώπων από 35 και κάτω που πάνε στο σούπερ μάρκετ. Για την ακρίβεια δεν είναι τεράστια η αλλαγή τους, αλλά είναι μεγαλύτερο το ποσοστό συμμετοχής τους στον τζίρο.

Κι όσο οι παλιότερες γενιές αποχωρούν και αντικαθιστώνται από τις επερχόμενες, τόσο πιο πολύ θα ομογενοποιείται το καταναλωτικό κοινό σε πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις του.

Καλώς ή κακώς, ζούμε σε μια εποχή που υπάρχουν διαφορετικές διατροφικές συνήθειες, αλλά και ανάγκες από τον περιβάλλον. Παλιότερα δεν ήταν τόσο διαδεδομένη η επιστήμη της διατροφολογίας, ούτε ο άνθρωπος αναζητούσε να δώσει λύση σε διάφορα οργανικά προβλήματα που προέρχονται από τη διατροφή του. Ζούμε στη δεκαετία που μάθαμε τι είναι η γλουτένη, που υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση σε προϊόντα χωρίς ζάχαρη ή με χαμηλά λιπαρά και ήταν παράδοξο που η αγορά συνέχιζε να κινείται με τρόπο που δεν ανταποκρινόταν.

Προϊόντα σαφώς και υπήρχαν και αναδύονταν. Όμως δεν υπήρχε η συγκέντρωση τους και η παροχή ευκαιρίας στον καταναλωτή για να διευκολυνθεί στην αναζήτησή του. Φτάσαμε λοιπόν στο 2020 ώστε ο κλάδος των σούπερ μάρκετ να διαβάσει τις απαιτήσεις των νέων ανθρώπων που αποτελούν σταδιακά τη βάση των καταναλωτών και να υπακούσει σε αυτά που ζητούν.

Τα περισσότερα επικεντρώνονται γύρω από τις περιβαλλοντικές ανάγκες. Προϊόντα με λιγότερο πλαστικό, προϊόντα με συστατικά που φέρουν τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στο περιβάλλον ή και καθόλου, βιολογικά προϊόντα, προϊόντα χωρίς πλαστικό περιτύλιγμα κτλ.

Όλα αυτά υπήρχαν σε μειοψηφία στα σούπερ μάρκετ και ήταν διασκορπισμένα. Πλέον, οι μεγάλες αλυσίδες αποφάσισαν να αλλάξουν τη δομή των καταστημάτων και να δημιουργήσουν διαδρόμους, να ομαδοποιήσουν δηλαδή όλα τα προϊόντα αυτής της μορφής και να τα τοποθετήσουν σε περίοπτη θέση. 

Πάνω σε αυτό το στρατηγικό πλάνο τα μεγάλα brands του χώρου έχουν δεσμευτεί για μείωση της σπατάλης των τροφίμων κατά 50% έως το 2025 με αύξηση των δωρεών τροφίμων, 50% μείωση του πλαστικού έως το 2025, κατάργηση των πλαστικών μιάς χρήσης που πωλούνται στα καταστήματα εντός του 2020 καθώς και μείωση του βάρους των πλαστικών.

Ως το τέλος της φετινής χρονιάς προβλέπεται να έχουμε μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Ένα σούπερ μάρκετ, όχι του μέλλοντος, αλλά του παρόντος που ρέει διαρκώς και απαιτεί διαρκή αναπροσαρμογή.

Η πρώτη σημαντική μεταρρύθμιση στην οποία ποντάρουν πολλά οι υπεύθυνοι των αλυσίδων, είναι η παροχή δωρεάν wifi μέσα στα καταστήματα, κάτι που έχει σαφή στόχο την μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής μέσα στον χώρο.

Γενικώς, οι αλυσίδες παραδειγματίζονται από τις μεγάλες αλυσίδες του εξωτερικού, όπως την TESCO, που αποτελεί ένα από τα πρότυπα στον τομέα των υπεραγορών και προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η δεύτερη μεγάλη αλλαγή.

Το πλάνο της κατάργησης των ταμείων ή της συνύπαρξής τους με ειδικά μηχανήματα όπου ο καταναλωτής θα σκανάρει το προϊόν μόνος του και θα κάνει άμεσα την πληρωμή στο ταμείο χωρίς μεγάλη αναμονή.

Είναι κι αυτό ένα μέτρο που είχε εφαρμοστεί σε πολύ περιορισμένο βαθμό από την ΑΒ προς τους κατόχους της ΑΒ Plus, αλλά σε ένα καταναλωτικό κοινό που δεν είναι εξοικειωμένο με αυτή τη χρήση. Τα ΑΒ Βασιλόπουλος έχουν ακόμα δύο πρωτοποριακές κινήσεις που άπτονται των δεδομένων της σύγχρονης εποχής, όπου ο καταναλωτής δεν ψάχνει υλικά για να μαγειρέψει κυρίως, αλλά έτοιμες επιλογές, γι΄αυτό θα αυξηθούν οι επιλογές ποιότητας σε έτοιμα φαγητά.

Η τρίτη αλλαγή έχει να κάνει με την διευκόλυνση του καταναλωτή στο να βρίσκει αυτό που θέλει, εύκολα και γρήγορα, κάνοντας ταυτόχρονα την καλύτερη επιλογή για εκείνον. Πιο συγκεκριμένα, εκτός από τους υπαλλήλους που απλώς τοποθετούν τα προϊόντα στα ράφια και εξυπηρετούν σε πολύ μικρό εύρος αποριών, θα αυξηθούν τα σημεία όπου θα βρίσκει κανείς εξειδικευμένους πωλητές, όπως στα τυριά και τα αλλαντικά, των οποίων η ποικιλία θα τονωθεί και θα πλαισιωθεί από έναν γνώστη του αντικειμένου.

πηγή

ΣΧΟΛΙΟ

Οπου ακούς νέες εποχές κλπ.... να είσαι υποψιασμένος...
Με πρόσχημα νεοταξικές απάτες (όπως π.χ. η κλιματική αλλαγή) και υποκρισίες (όπως π.χ. οι δωρεές τροφίμων...) προσπαθούν να φέρουν έναν νέο τρόπο ζωής...

Για όσους δεν μπορούν να βρουν τα ίχνη του νέου τρόπου ζωής μέσα στο άρθρο αρκεί να σας τονίσω το θέμα των έτοιμων γευμάτων.....
Μην μαγειρεύετε.... θα μαγειρεύουμε εμείς για εσάς...

Γενικά αυτή είναι η στάση και ο τρόπος ζωής της Νέας Τάξης...
Μην μεγαλώνετε τα παιδιά σας.... θα τα μεγαλώνουμε εμείς για σας...
Μην εκπαιδεύετε τα παιδιά σας θα τα εκπαιδεύουμε εμείς για σας (στα ολοήμερα σχολεία)
Μην κρατάτε τους ηλικιωμένους σας στο σπίτι να τους πάτε σε οίκους ευγηρίας ή σε άλλα διαμερίσματα μόνους τους.... (για να μην έρχονται και σε επαφή καθημερινή με τα εγγόνια.... οι ηλικιωμένοι είναι επικίνδυνοι γιατί είναι φορείς μιας άλλης ιδεολογίας και νοοτροπίας που θέλουμε να εξαλείψουμε.... μπορεί να μιλάνε στα παιδιά για πατρίδα, ιστορία, θρησκεία...)

Η υποκρισία τους δεν έχει όριο....
Κυνηγάνε τα καλαμάκια που είναι λέει πλαστικά μιας χρήσης κι αφήνουν τους τόνους πλαστικό που χρησιμοποιούν στην βαριά βιομηχανία (αυτοκίνητα κλπ)...
Ασε που δεν τολμούν καν να χτυπήσουν ακόμα και τις μεγαλες βιομηχανίες αναψυκτικών για παράδειγμα.... Coca Cola, Pepsi κλπ....
Καλαμάκια, σακούλες και πλαστικά πιατάκια τους ενοχλούν.... (γιατί άραγε, αυτά δεν ανακυκλώνονται;)
Παγκόσμια υπακοή...

ΥΓ. Τώρα έπεσε το μάτι μου λίγο πριν κλείσω το σχόλιο μου, πάνω στην γλουτένη....
Εχουμε προϊόντα χωρίς γλουτένη, χωρίς ζάχαρη με υποκατάστατα... χωρίς ή με μειωμένα λιπαρά....
Ξέρει κανείς αν είναι όλα αυτα υγιεινά; Για ψάξτε το λίγο.... τι είδους επεξεργασία δέχονται; Γιατί μπορεί να κάνουν ένα στοχευμένο καλό σε κάποιον, αλλά μήπως κρύβουν γενικότερα προβλήματα για τον πληθυσμό;
Και μια απορία: Διαβάσατε μέσα στο τόσο "όμορφα" πλασαρισμένο άρθρο καμία λέξη για τα μεταλλαγμένα τρόφιμα που έχουν γεμίσει τα ράφια;
Μπααααα...... δεν συμφέρει.
Φάτε μεταλλαγμένα κάνουν καλό....

Είναι η νέα κανονικότητα.... Είναι η νέα εποχή... Είναι ο νέος τρόπος ζωής....
Ταμεία χωρίς υπάλληλο... καλή ανεργία.

1 σχόλιο:

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.