Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Η επάνοδος και το καθημερινό βίωμα της Πατερικής Παράδοσης (ήτοι της βιωματικής Θεολογίας) ενόχλησε πολλούς.
Τόσα χρόνια αναρωτιούνται οι σύγχρονοι γεροντομάχοι θεολόγοι της νέας εποχής από τους άμβωνες που τους χάρισαν για να λειτουργούν ως φερέφωνα σκοτεινών κέντρων.
- Μα τι είναι αυτό που συμβαίνει στην μοντέρνα εποχή μας;
- Να μετατρέπουν οι άνθρωποι τα σπίτια τους σε μικρές εκκλησίες, να γεμίζουν τους τοίχους με Άγια εικονίσματα, να καίνε θυμίαμα και να ανάβουν ακοίμητο κανδήλι.
- Να κάνουν όρθρο- απόδειπνο- μεσονυκτικό.
- να συμμετέχουν στην Λειτουργική Ζωή της Εκκλησίας, λες και ζούνε σε μοναστήρι.
- Να διαβάζουν Πατερικά βιβλία, να βλέπουν τα καθημερινά δρώμενα με την ματιά των αποφθεγμάτων των νέων Πατέρων που αγιοκατάταξε πρόσφατα η Εκκλησία.
- Τι είναι αυτό που συμβαίνει;
- Δεν ξεκουμπίζονται όλοι αυτοί οι οπισθοδρομικοί (οι βαρεμένοι στο μυαλό) να πάνε να κλειστούν στα μοναστήρια τους για να μπορέσουμε εμείς να κάνουμε πιο εύκολη την μετάβαση των υπολοίπων στα νέα ήθη του μεταπατερικού εκσυγχρονισμού;
Και συνεχίζουν να αναρωτιούνται, τι άραγε βιβλία διαβάζουν;
- Πνευματική αφύπνιση του ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ, συναξάρια και θαύματα Των ΟΣΙΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ, ΙΑΚΩΒΟΥ, ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ…
- Σκέψου διαβάζουν ακόμα και Σωφρόνιο του Έσσεξ περί Θεογνωσίας.
- Που θα πάει αυτή η κατάσταση λένε.
- Από εκεί που δεν γνώριζαν τίποτε για Γεροντάδες, ξαφνικά αντί για καλημέρα, ακούς να συνομιλούν και να διατυπώνουν λόγους από το Γεροντικό.
- Τι να κάνουμε τώρα για να αντιμετωπιστεί αυτή η γεροντική λαγνεία και τι να χρησιμοποιήσουμε για να τους οδηγήσουμε στην άλλη την εύκολη λαγνεία;
Σκέφτηκαν και ξανασκέφτηκαν και βρήκαν ΛΥΣΗ εδώ και καιρό.
Να βγάλουν τους παραπάνω Αγίους μας ΠΛΑΝΕΜΕΝΟΥΣ, μη γένοιτο, ώστε να ξεθωριάσουν την πνευματική υπόληψη τους.
Να βρούνε τρωτά σημεία από εν ζωή δήθεν γέροντες, κοινώς από ανθρώπινα πάθη τους, ώστε να τα διαφημίσουν δεόντως και με ψεύδη. Τις περισσότερεε φόρες μάλιστα όλα αυτά είναι φρικτές συκοφαντίες και μυθοπλασίες.
Να αναδείξουν επίσης και τις υπερβολές μιας άτυπης γεροντολαγνείας που εμφιλοχωρεί στις ανθρώπινες αδυναμίες.
Ήταν εύκολο για την νέα εποχή να βρει συνεργάτες επ αμοιβή και από υψηλές θέσεις με πτυχία και περγαμηνές για να παλαίψουν με τους συγχρόνους Αγίους Γεροντάδες της εκκλησίας μας.
Αυτή και μόνο η μάχη δείχνει πόση αξία έχουν οι εκκλησιαστικοί αυτοί πατέρες μας και τι ζημία έκαναν στα αντίχριστα κέντρα.
Έλεγε ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ «παλαιά τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα, ο κόσμος δεν γνώριζε, τώρα γνωρίζει και προβληματίζεται»
Αυτό το ΑΓΙΟ ΠΑΤΕΡΙΚΟ ΜΕΛΙΣΣΙ της δικής μας εποχής τσίμπησε τους αντίχριστους και τους προκάλεσε τέτοιο αναφυλακτικό σοκ, ώστε να λένε και να κάνουν παλαβά πράγματα για να συνετίσουν εμάς τους «δήθεν παλαβούς» κατά αυτούς.
Τελικά η νέα εποχή έπαθε μεγάλη ζημιά από τους σύγχρονους Πατέρες, τον ασκητικό λόγο τους δηλ. από εκεί που δεν το περίμενε.
Να λοιπόν πως εξηγείται ότι οι κρίσιμοι καιροί μας ΘΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ γέμισαν με το μέλι του καθαρού πατερικού λόγου συνανθρώπων μας (Νέων Αγίων), που ο εκούσιος αγώνας τους έφερε στα όρια της πνευματικής μέθεξης και της αγιότητας.
Πριν ξεκινήσει ο πραγματικός πόλεμος με την φωτιά και το ατσάλι, ο πόλεμος της γεροντομαχίας ουσιαστικά τελείωσε και ο νικητής είναι οι ΑΓΙΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ μας.
Σήμερα παρακαλούμε ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ να φωτίσει και να καταπραΰνει τους υπεναντίους των πνευματικών αγίων γερόντων για να βρούνε και αυτοί το πραγματικό όφελος.
Πολλοί εξ ημών αναρωτιόμαστε τι θα κάναμε σήμερα μέσα σε αυτό το πλανητικό τρελοκομείο, αν δεν είχαμε τις πυξίδες των λόγων των αγίων γερόντων μας;
Η ΠΑΝΑΓΙΑ η ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ μας οδηγεί και επιβεβαιώνει στην κυριολεξία αυτά που είπαν οι Πατέρες Άγιοι Γέροντες.
«H Iερή εικόνα της Παναγίας της "Γερόντισσας" (φωτο) βρίσκεται στην I. M. Παντοκράτορος και είναι η εφέστια εικόνα της Mονής. H παράδοση αναφέρει ότι είναι δώρο του Bυζαντινού αυτοκράτορα Aλεξίου A' του Kομνηνού προς το μοναστήρι.
H εικόνα αποτελεί αντίγραφο της ψηφιδωτής εικόνας της Παναγίας της "Γοργοϋπηκόου", που βρισκόταν στην I. M. Παντοκράτορος στην Κωνσταντινούπολη, η οποία είχε κτιστεί από τον ίδιο τον αυτοκράτορα.
H συγκεκριμένη εικόνα είναι η μοναδική φορητή εικόνα, η οποία απεικονίζει την Παναγία ολόσωμη σε στάση δέησης. H μορφή της είναι ευχάριστη, γλυκύτατη και γεμάτη έλεος, αφήνοντας στον κάθε προσκυνητή αισθήματα χαράς, ευφροσύνης, αγαλλιάσεως, ελπίδας, παρηγοριάς και ευσπλαχνίας. H μορφή της Παναγίας σ' αυτήν την εικόνα δείχνει σε κάθε πιστό ότι προστρέχει στην ανάγκη των τέκνων της.
Το προσωνύμιο Γερόντισσα αποδόθηκε στην εικόνα πολύ αργότερα, ύστερα από ένα καθοριστικό για την ονομασία της θαύμα της Παναγίας. H αρχική θέση της εικόνας ήταν μέσα στο Ιερό Βήμα, πίσω από την Αγία Τράπεζα.
Την εποχή, που έγινε το θαύμα, ένας πολύ ενάρετος και μεγάλος σε ηλικία ηγούμενος μετρούσε τις τελευταίες ώρες της επίγειας ζωής του. Κατά θεία αποκάλυψη γνώρισε το τέλος του και θέλησε να κοινωνήσει των Aχράντων Mυστηρίων. Γι' αυτό το λόγο παρακάλεσε τον ιερομόναχο εφημέριο που ιερουργούσε τη συγκεκριμένη ημέρα, να συντομεύσει τη Θεία Λειτουργία, ώστε να προλάβει να κοινωνήσει.
O ιερομόναχος όμως δεν υπάκουσε και συνέχισε να λειτουργεί με αργό ρυθμό.
Ξαφνικά ακούστηκε από την εικόνα η φωνή της Παναγίας, η οποία πρόσταζε τον ιερομόναχο να τελειώσει γρήγορα την Θεία Λειτουργία, ώστε να προλάβει να κοινωνήσει ο ηγούμενος.
Έτσι και έγινε. Μόλις ο Γέροντας κοινώνησε, εκοιμήθη και εξαιτίας αυτού του περιστατικού, η εικόνα απέκτησε την προσωνυμία "Γερόντισσα".» https://www.monastiriaka.gr/panagia-gerontissa-iera-moni-pantokratoros-n-62845.html
Για να λειτουργήσουν οι οφθαλμοί και τα αυτιά χρειάζεται ΦΩΣ που θα το βρούμε στα σκαλοπάτια της ταπείνωσης και της νήψης.
Έρχονται πολλά πράγματα, θα ζήσουμε μεγάλες συγκινήσεις, για αυτό είναι ανάγκη να ανοίξουμε τα αισθητήρια μας στο ΦΩΣ και να τα κλείσουμε στο απτό Σκότος.
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.