ELLOPIA PRESS MAGAZINE-OLYMPIA GR
Νίκος Pέππος: Ναυπηγός από τα γενοφάσκια του! Ξεκίνησε δίπλα στον πατέρα του καραβομαραγκό, Γιάννη Ρέππο από την ηλικία των έξι χρονών να μαθαίνει την τέχνη. Ίσως ήταν από τα λίγα παιδιά που δεν προβληματίστηκε για το τι θα γίνει όταν μεγαλώσει! Ηξερε! Σε ηλικία 11 χρονών κατασκεύασε το πρώτο του μοντέλο! Ενα ιστιοφόρο Το ‘ταξίδι’ του στις ελληνικές θάλασσες είχε ξεκινήσει. Εκεί στο Βόλο έμαθε να αγαπάει το ξύλο και να το βλέπει μέσα από τα χέρια του πατέρα του αλλά και του ίδιου νασ μεταμορφώνεται σε ένα πανέμορφο σκαρί. Τον γνωρίσαμε το 2006 όταν με την καθοδήγηση του ναύαρχού Αποστόλη Κούρτη ο Νίκος Ρέππος μαζί με τον πατέρα του Γιάννη Ρέππο, ξεκίνησαν να δημιουργούν την ΑΡΓΩ. Ένα στοίχημα που βάλανε με το χρόνο την ιστορία την αρχαια ναυπηγική πειθαρχεία νοοτροπία και τεχνογνωσία να καταφέρουν να δημιουργήσουν χωρίς σχέδια το πιο φημισμένο και πιο γνωστό εξερευνητικό καράβι της αρχαιότητας. Είναι ο Νίκος Ρέππος που μελετώντας την έρευνα του Ναυάρχου Αποστόλη Κούρτη σχεδίασε την Αργώ έβαλε μελάνι, έδωσε σάρκα και οστά, πνοή στην Αργώ, που είχαν φανταστεί και κατασκευάσει οι αρχαίοι Ελληνες.
Σήμερα το 2019 τον βρίσκουμε στο λιμάνι του Βόλου μαζί με τους συνεργάτες του ανασκουμπωμένους να προσπαθούν να σώσουν ένα 21μετρο γριγρί αλιευτικό σκάφος 30 ετών.
“Προσπαθούμε να σώσουμε κάθε τι που έχει φτιαχτεί από ελληνικά χέρια! Έχει πολλά ακόμα να δώσει αυτό το σκαρί και θα τα δώσει. Θεωρώ ότι αυτή την εποχή που όλα είναι λίγο περίεργα σε σχέση με τον πολιτισμό μας και με την παράδοσή μας οφείλουμε κάποιοι άνθρωποι σε αυτή την χώρα να σώσουμε τον πολιτισμό και την παράδοση. Έχουν σπάσει ήδη 15 χιλιάδες παραδοσιακά αλιευτικά που τα χουν φτιάξει χέρια ελληνικά και δυστυχώς δεν ξαναφτιάχνονται αυτά τα σκάφη”
Νίκος Ρέππος
Μια φωνη ενάντια στην καταστροφή των παραδοσιακών σκαριών που αποτελούν από μόνα τους μια ιστορία! Παρακαταθήκη της ελληνικής παραδοσιακής ναυπηγικής, που χάνεται με τις ευλογίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης που χρηματοδοτεί τους ιδιοκτήτες να τα σβήσουν από τον χάρτη!
Είναι ο ίδιος άνθρωπος που έβαλε στοίχημα με τον εαυτό του και μαζί με τους συνεργάτες του παρέδωσε την ΑΡΓΩ στον πνευματικό της πατέρα οραματιστή Ναύαρχο Απόστολο Κούρτη και τους χρηματοδότες, τον Δήμο Βόλου.
Σημερα ο Νίκος Ρέππος ετομάζεται για μια περιοδεία στην Αμερική καλεσμένος από αμερικανικά πανεπιστήμια να μιλήσει για την Αργώ, την ιδιαιτερότητά και μοναδικότητά της. Μια τέτ α τέτ συνέντευξη από καρδιάς για το σκαρί που τον σημάδεψε σαν άνθρωπο.
Πως τον επηρέασε αυτή η δημιουργία; Τον άλλαξε;
ΝΡ – Η Αργώ με έκανε να σκέφτομαι με απλοτητα, μου έμαθε να συνεργάζομαι με ανθρώπους και τεχνολογίες τόσο σημερινές όσο και περασμένων εποχών! Με έμαθε να αφουγκράζομαι ακόμα και τις πιο ασήμαντες πληροφορίες και λεπτομέρειες.
Τι σε εντυπωσίασε στο ταξίδι της ναυπήγησής της;
Με εντυπωσίασε η γνώση που είχαν οι τεχνίτες της αρχαιότητας, νομίζω πως ήταν πιο μπροστά ακόμα και απο την δική μας. Η τεχνική κατασκευής αλλά και η μορφή του πλοίου μαρτυρούν πόσο καλά γνώριζαν την υδροδυναμική και την υδροστατική της ναυπηγικής επιστήμης, τόσο καλά που εμείς στην εποχή μας δεν την έχουμε αγγίξει ακόμα. Πέτυχαν την βέλτιστη απόδοση σε ταχύτητα με την μικρότερη ισχύ.
Τί είναι για σένα ένα σκαρί;
Είναι πρώτα από όλα δημιούργημα της γνώσης που υπάρχει μέσα μας και που δεν μαθαίνεται στα θρανία παρά μόνο όταν παρακολουθείς και μελετάς την φύση και ότι εκείνη δημιουργεί από μόνη της μέσα από τους νόμους της φυσικής και των συμπαντικών κανόνων. Ολα υπάρχουν γύρω μας και δεν τα βλέπουμε εξαιτίας των προβλημάτων που ο ‘πολιτισμος μας’ δημιουργεί και ‘φορτώνει’ τον εγκέφαλό μας με ανούσιες και άχρηστες γνώσεις. Ενα σκαρί είναι η υλοποιηση ενός οράματος που ξεκινά μια στιγμή και αποτυπώνεται σαν ζωγραφιά ή σαν φωτογραφία στον εγκέφαλό μας μόνο που στην δική μας περίπτωση ζωντανεύει και δίνει μοναδικες και όμορφες στιγμές σε κάποιους που μπορουν να ξεχωρίζουν την ομορφιά του κόσμου που ζούμε.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.