“Ευφυή” χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως η “έξυπνη” υποβοήθηση ταχύτητας και το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, θα φέρουν υποχρεωτικά – από το Μάιο του 2022 – όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Για όσα οχήματα βρίσκονται ήδη στην παραγωγή, ο υποχρεωτικός εξοπλισμός με “έξυπνα” χαρακτηριστικά ασφαλείας θα ισχύσει από το Μάιο του 2024.
Όπως προβλέπει η νέα νομοθεσία, που ψήφισε χθες η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τα εξελιγμένα συστήματα, που θα πρέπει να εγκατασταθούν σε όλα τα νέα οχήματα, περιλαμβάνουν: ευφυή υποβοήθηση ταχύτητας, μηχανισμό που εμποδίζει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, σύστημα προειδοποίησης υπνηλίας και απόσπασης προσοχής του οδηγού, σήμα επείγουσας διακοπής της πορείας και καταγραφέα των δεδομένων πορείας του οχήματος (“μαύρο κουτί”).
Για τα επιβατηγά και τα ελαφρά εμπορικά οχήματα θα είναι, επίσης, υποχρεωτική η εγκατάσταση συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης (το οποίο είναι ήδη υποχρεωτικό για φορτηγά και λεωφορεία), καθώς και ο μηχανισμός για την επείγουσα διατήρηση του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας στην οποία κινείται.
Όσον αφορά φορτηγά και τα λεωφορεία, αυτά θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται με τρόπο, που να καθιστά τους πιο ευάλωτους χρήστες των δρόμων, όπως τους ποδηλάτες και τους πεζούς, πιο εύκολα ορατούς στον οδηγό (η λεγόμενη “άμεση ορατότητα”).
Τα οχήματα αυτά θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με προηγμένα χαρακτηριστικά για να ελαττώσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα “τυφλά σημεία” μπροστά και στο πλάι του οδηγού, σύμφωνα με το κείμενο. Η “άμεση ορατότητα” θα πρέπει να εφαρμοστεί στα νέα μοντέλα από το Νοέμβριο του 2025 και σε υφιστάμενα από το Νοέμβριο του 2028.
Μείωση ατυχημάτων
Το σύστημα Έξυπνης Υποβοήθησης Ταχύτητας (ISA) θα μπορούσε να μειώσει τα θανατηφόρα τροχαία στους ευρωπαϊκούς δρόμους κατά 20%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. “Το ISA θα παρέχει στον οδηγό πληροφόρηση, βάσει οδικών χαρτών και σήμανσης, όταν υπερβαίνεται το όριο ταχύτητας. Δε μιλάμε για “κόφτη” ταχύτητας, αλλά για ένα έξυπνο σύστημα που θα προειδοποιεί τους οδηγούς, όταν παραβιάζουν το όριο. Αυτό δε θα βοηθήσει μόνο στην ασφάλειά μας, αλλά και στο να αποφεύγουμε τα πρόστιμα της τροχαίας”, σχολίασε η Πολωνή ευρωβουλευτής η κυρία Róża Thun, η οποία ήταν υπεύθυνη για την πορεία της νέας νομοθεσίας στο Κοινοβούλιο.
Να σημειωθεί ότι ο νέος Κανονισμός, ο οποίος υιοθετήθηκε από το Κοινοβούλιο με 578 ψήφους έναντι 30 και 25 αποχών, θα υποβληθεί τώρα στο Συμβούλιο των Υπουργών για έγκριση.
Βελτιωμένα crashtest
Ο νέος κανονισμός προβλέπει, επίσης, βελτιωμένες δοκιμές πρόσκρουσης (crashtest) και ανεμοθωράκων (παρμπρίζ). Οι νέοι κανόνες θα βελτιώσουν τις προδιαγραφές παθητικής ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων των εμπρόσθιων και πλευρικών δοκιμών πρόσκρουσης, καθώς και των ανεμοθωράκων, για να ελαττωθεί το μέγεθος των τραυματισμών σε πεζούς και ποδηλάτες. Η διαδικασία έγκρισης τύπων ελαστικών θα βελτιωθεί, επίσης, με τη θέσπιση δοκιμών για χρησιμοποιημένα ελαστικά.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2018, περίπου 25.100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. και 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά.
sepe
το είδαμε ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.