Μια από τις πιο επιτυχημένες μάρκες παγκοσμίως έκανε ιδεολογικό χαρακίρι αυτήν την εβδομάδα. Αναγνωρισμένη σε όλο τον κόσμο ως σύμβολο της ανδρικής ευγένειας για περισσότερο από έναν αιώνα, η Gillette θα μείνει στην μνήμη τώρα ως η εταιρεία που αυτοκτόνησε θυσιάζοντας μια τεράστια καταναλωτική βάση στο βωμό του «προοδευτισμού».
Για το οποίο εγώ λέω: R.I.P.-C. (Rest In Political Correctness).
Σε περίπτωση που δεν το είδατε ή δεν το ακούσατε, η μητρική εταιρία Procter and Gamble παρουσίασε μια διαφημιστική καμπάνια της Gillette, που δαιμονοποιεί τους άντρες δείχνοντάς τους ως τέρατα και νταήδες. Στην διαφήμιση γεμάτοι ενοχές ηθοποιοί κοιτάζονται στον καθρέπτη με ύφος σκυθρωπό όχι επειδή έχουν παραμελήσει την υγιεινή τους, αλλά απλά επειδή απλά είναι άνδρες. Βλέπουμε σκηνές με αγόρια αγροίκους και άνδρες τέρατα να εμφανίζονται σε όλη την διαφήμιση πριν οι «δάσκαλοι της ηθικής» μας πούνε πως φέρονται οι "πραγματικοί" άνδρες, όχι φυσικά με επιθετικότητα, αλλά με ένα συμβιβαστικό και απολογητικό τρόπο.
Η αυτοβελτίωση πρέπει να ξεκινά με αυτομαστίγωμα.
Η εξήγηση που έδωσε η Gillette ήταν ότι μετά από «μια σκληρή ματιά στο παρελθόν μας» και «αντανακλώντας τους τύπους των ανθρώπων και των συμπεριφορών που θέλουμε να εξυμνήσουμε», η διεύθυνση αποφάσισε να «αμφισβητήσει τα στερεότυπα και τις προσδοκίες του τι σημαίνει να είσαι άνδρας παντού όπου βλέπετε τη Gillett".
Όμως, η Proctor and Gamble, η οποία αγόρασε την Gillette το 2005 για 57 δισεκατομμύρια δολάρια, δεν μας είπε ποιο κομμάτι της 118χρονης ιστορίας της επιχείρησης τώρα απορρίπτει. Ήταν εξαιτίας του King Gillette, του αδυσώπητου επιχειρηματία που έκανε έκκληση στους "red-blooded" νεαρούς αμερικανούς στρατιώτες; Ήταν οι δεκαετίες διαφημιστικών εκστρατειών πολλών εκατομμυρίων δολαρίων τις οποίες υπηρετούσαν φυσικά ανώτεροι αθλητές;
Ίσως τελικά, υιοθέτησαν τη ριζοσπαστική φεμινιστική θέση ότι το ίδιο το ξύρισμα είναι «σεξιστικό».
Μέσα σε δύο μόλις ημέρες το διαφημιστικό της Gillette είχε συγκεντρώσει πάνω από 7 εκατομμύρια προβολές στο YouTube, αλλά τα "dislikes" υπερτερούν των "likes" κατά 4 προς 1.
Η διαφήμιση επηρεασμένη από την μόδα #MeToo, προκάλεσε διαμάχη μεταξύ σχολιαστών στο YouTube και ατελείωτα feed του Twitter, επειδή έχει προσβάλει πολλούς άνδρες. Πολλά είναι τα παράπονα ότι η διαφήμιση δείχνει τους λευκούς, ουσιαστικά, να είναι οι κακοί (και την ίδια ώρα οι άνδρες που «κάνουν το σωστό» είναι μόνο μαύροι) και δεν καμία "τοξική αρρενωπότητα", αλλά μάλλον μια τραγική απουσία αντρικής επιρροής στα σχολεία και τα σπίτια.
In the Gillette commercial, why are all of the bad people white? 1/2 pic.twitter.com/BNdqbZAVMg — Vito Gesualdi (@VitoGesualdi) 15 Ιανουαρίου 2019"Οι άνδρες λένε ότι αισθάνονται περιθωριοποιημένοι, επικριμένοι και κατηγορούμενοι αντί να νιώθουν εμπνευσμένοι και ενδυναμωμένοι", δήλωσε η Susan Cantor της RedPeak στην Wall Street Journal.
Την ίδια ώρα διαφημίσεις που απευθύνονται στις γυναίκες όπως η καμπάνια "Love Your Body” / "Αγάπα το σώμα σου" της Dove –ενθαρρύνουν τις γυναίκες να αρέσουν στους εαυτούς τους και η μια την άλλη, η Gillette από την άλλη προωθεί την ιδέα οι άνδρες να απεχθάνονται τον εαυτό τους και να υποψιάζονται ο ένας τον άλλον.
Μια αναφορά της εταιρείας έρευνας της αγοράς Mintel έδειξε ότι οι άνδρες απεικονίζονται τώρα σε διαφημίσεις όπως οι γυναίκες στη δεκαετία του 1950: είτε ηλίθιοι είτε όμορφοι. Αυτά είναι τα δύο στερεότυπα που κυριαρχούν.
Την ίδια ώρα οι γυναίκες εμφανίζονται ως δυναμικές γυναίκες σταδιοδρομίας που εμποδίζονται από την ανικανότητα των ανδρών.
Από εδώ, εδώ, εδώ κι εδώ
Πηγή
ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.