Σελίδες

7 Δεκεμβρίου 2018

Tραπεζικός big brother: Παρακολουθούν τις αγορές των πολιτών και τους προτείνουν προσωπικές ρυθμίσεις οφειλών...

Αποκαλύπτεται σιγά-σιγά ο λόγος για τον οποίο επιβλήθηκε στην Ελλάδα η χρήση κάρτας με την προοπτική στο άμεσο μέλλον να καταργηθούν εντελώς τα μετρητά καθώς με αυτόν τον τρόπο θα ελέγχεται ο οποιοσδήποτε όχι μόνο για το πόσα χρήματα διαθέτει αλλά κυρίως για ποιες δραστηριότητες τα διαθέτει.

Οι τράπεζες παραδέχονται πλέον ότι έχουν θέσει σε λειτουργία εφαρμογή big brother για τους «κόκκινους» δανειολήπτες και μέσα ακολουθούν τα ίχνη που αφήνουν οι οφειλέτες κάθε φορά που χρησιμοποιούν την κάρτα τους, ή κάνουν συναλλαγές μέσω του internet banking όπως αναφέρει το mononews.gr 

Οι διαπιστώσεις είναι χαρακτηριστικές, καθώς τα «ίχνη» στο τσιπάκι της κάρτας είναι μάρτυρες, ότι πολλοί δανειολήπτες που επικαλούνται αδυναμία στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους, ταξιδεύουν συχνά -και στο εξωτερικό-, δαπανούν για διασκέδαση και ψυχαγωγία.

Τα ίδια «ίχνη» επίσης μαρτυρούν ότι υπάρχει και μεγάλος αριθμός δανειοληπτών που δαπανούν μόνο για τα απαραίτητα, όπως είναι τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ ή η πληρωμή των λογαριασμών….

Αυτά τα «ίχνη» αποτελούν ακόμα ένα «εργαλείο» στα χέρια των τραπεζών, προκειμένου να προτείνουν τις κατάλληλες ρυθμίσεις στους «κόκκινους» δανειολήπτες.

Διότι η νέα γενιά ρυθμίσεων περιλαμβάνει και «κούρεμα» οφειλών. Θα πρέπει λοιπόν να διασφαλισθεί ότι δεν θα έχουν το προνόμιο να διαγραφεί μέρος της οφειλής τους, εκείνοι που ανήκουν στην κατηγορία των στρατηγικών κακοπληρωτών.

Οι τράπεζες δίνουν έμφαση στις ρυθμίσεις των δανείων που δεν εξυπηρετούνται στην ώρα τους και στόχος τους είναι οι ρυθμίσεις αυτές να είναι συμβατές με την οικονομική κατάσταση των δανειοληπτών, ώστε να είναι αποδοτικές σε βάθος χρόνου, αναφέρει στο mononews.gr αρμόδιο τραπεζικό στέλεχος και συνεχίζει:

Προχωράμε λοιπόν στη «σάρωση» όλων των οικονομικών δεδομένων των οφειλετών και «σκανάρουμε» όλες τις συναλλαγές τους, είτε αυτές γίνονται στο ΑΤΜ, μέσω internet banking, ή αφορούν τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ, τις αγορές πχ από βιβλία μέχρι εισιτήρια θεάτρου ή ταξίδια κλπ.

Άλλη μία ενδιαφέρουσα διαπίστωση είναι ότι δανειολήπτες που «κρύβονται» και δεν απαντούν στις τηλεφωνικές κλήσεις που δέχονται από την τράπεζα για διάστημα μεγαλύτερο των 12 μηνών, επισκέπτονται κανονικά τα ΑΤΜ της τράπεζας για να κάνουν συναλλαγές, όπως και μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής.

Και καθώς στο τσιπάκι της κάρτας περνάνε όλες οι συναλλαγές, αυτές αποτελούν και την ταυτότητα του κάθε δανειολήπτη, που μπορεί να έχει δάνειο σε μικρή ή μεγάλη καθυστέρηση.

Η παρακολούθηση αυτή, όπως αναφέρουν αρμόδια τραπεζικά στελέχη παρέχει χρήσιμη πληροφόρηση, ώστε να προταθεί η κατάλληλη λύση ρύθμισης στον δανειολήπτη.

«Στόχος μας είναι να περιοριστεί το ποσοστό των δανείων που ρυθμίζονται και σε πολύ σύντομο διάστημα –πριν περάσει χρόνος- βρίσκονται και πάλι στο «κόκκινο», αναφέρει η ίδια πηγή.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα 7 στα 10 «κόκκινα» δάνεια που ρυθμίζονται «σκάνε» εκ νέου μέσα σε 3 μήνες. Να σημειωθεί ότι κάθε δάνειο που ρυθμίζεται μπαίνει σε στενή παρακολούθηση για 12 μήνες. Είναι το κρίσιμο διάστημα μέχρι να μπει στον προθάλαμο για να περάσει και πάλι στα εξυπηρετούμενα δάνεια.

Από την παρακολούθηση αυτή προκύπτει ότι ο πελάτης που είναι συνεπής στην πληρωμή των δόσεων έχει 1 φορά πιθανότητα εντός έτους να ξαναγίνει «κόκκινος».

Εκείνος που καθυστερεί μία δόση έχει 2,2 φορές πιθανότητα να «σκάσει» το δάνειο του μέσα στο χρόνο. Αν καθυστερεί 3 δόσεις τότε οι πιθανότητες αυξάνονται σε 4,5 φορές. Όσο πιο στοχευμένη λοιπόν και συμβατή με την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη είναι η ρύθμιση που θα του προταθεί, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες το δάνειο να «πρασινίσει».

Tι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι απλούστατα με αφορμή την παρακολούθηση όλων όσων δεν πληρώνουν δάνεια για να περνάνε... καλά, οι τράπεζες πλέον ελέγχουν τις ιδιωτικές ζωές όλων και γνωρίζουν λεπτομέρειες που οι υπηρεσίες ασφαλείας θα πρέπει να πάρουν εισαγγελική εντολή για να τις μάθουν.

Τώρα όλο αυτό θα γίνεται εντελώς νόμιμα αφού το επιτρέπουν οι ίδιοι οι πολίτες με την χρήση της κάρτας την οποία εντέχνως παγκοσμίως οι κυβερνήσεις με διάφορες προφάσεις την έχουν επιβάλλει παντού.

Όπως έγινε κατανοητό από τα παραπάνω, χτίζεται ένα profile για τον κάθε φορολογούμενο ώστε να γνωρίζει επακριβώς η τράπεζα όχι μόνο αν είναι «αξιόπιστος» αλλά και τι είδους ρύθμιση του χρειάζεται για να μπορέσει να την ακολουθήσει μέχρι το τέλος.

Φυσικά για τις «ιδιωτικές» του συνήθειες δεν αναφέρεται πουθενά ότι με αυτόν τον τρόπο γίνεται φανερό και το ψυχολογικό προφίλ του δανειολήπτη.

Αυτό όμως που δεν αναφέρεται είναι ότι οι γνώσεις αυτές τις οποίες αποκτάει η τράπεζα για τον δανειολήπτη τις αποκτάει για οποιονδήποτε εκ των πολιτών κάνει χρήση της κάρτας του ανεξάρτητα αν έχει δάνειο ή όχι.

Όταν ξεκίνησε η υποχρεωτική χρήση κάρτας με αφορμή τα capital controls το 2015, τότε η κυβέρνηση έλεγε πως δεν θα έχει πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των πολιτών ως προς το τι αγοράζουν ακριβώς, παρά μόνο στα ποσά που δαπανούν.

Φυσικά αυτό δεν ισχύει και ήδη τράπεζες και κράτος ξέρουν τι αγοράζουν οι πολίτες και συνεπώς μπορούν να τους «ταξινομούν».

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.