Σελίδες

1 Οκτωβρίου 2018

Λιντσάρισμα

Η υποκρισία των «ευαίσθητων» απέναντι στους εκτός σιναφιού 

Από τη Δρ Ελένη Παπαδοπούλου* 

Με αφορμή ένα περιστατικό του καθημερινού αστυνομικού δελτίου και τον θάνατο ενός ανθρώπου εξαρτημένου από ουσίες και επίδοξου ληστή, γίναμε μάρτυρες ακόμη μία φορά της ηρωοποίησης της παραβατικότητας. Αναρτήσεις στο facebook, άρθρα, δηλώσεις που ξεχείλιζαν «ευαισθησία» και «πόνο» για τον θάνατο ενός νέου ανθρώπου, που ο ίδιος είχε επιλέξει έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής, με τον οποίο όποιος δεν συμφωνούσε εννοείται πως ήταν φασίστας, ρατσιστής, κακός άνθρωπος, ομοφοβικός, αναίσθητος.

Πριν καν δει κανείς τι είχε γίνει, τα social media είχαν δικάσει και καταδικάσει τον ιδιοκτήτη του κοσμηματοπωλείου, που από θύμα της επίθεσης είχε γίνει θύτης. Το ίδιο βράδυ του γεγονότος, στο Πολυτεχνείο, σε συνέλευση, αποφασίστηκε πορεία προς το κέντρο της πόλης ως διαμαρτυρία, γενικώς, η οποία, φυσικά, πέρασε από το κατάστημα του «δολοφόνου» για να το περιποιηθεί καταλλήλως. Ολες αυτές οι «ευαίσθητες» ψυχές λοιπόν, των οποίων η «καλοσύνη» ξεχειλίζει στον δημόσιο λόγο για το θύμα, το οποίο πήγε να ληστέψει κρατώντας μαχαίρι, να μην ξεχνιόμαστε, μιλούσαν για λιντσάρισμα του ληστή.

Ολοι αυτοί οι ψυχοπονιάρηδες που «έκλαψαν» με μαύρο δάκρυ για τον Ζακ, για τη βασανισμένη ζωή του, για τα προβλήματά του, που όλοι τον ήξεραν, όλοι τον πόνεσαν, όλοι τον αγαπούσαν, αλήθεια πού ήταν να τον βοηθήσουν όσο ζούσε; Πού ήταν οι γνωστοί μαϊντανοί του δημόσιου λόγου να του σταθούν, ώστε ο άνθρωπος αυτός να μην περιφέρεται εξαρτημένος στους δρόμους; Προφανώς δεν προλάβαιναν. Είχαν να ασχοληθούν με τα «ανθρώπινα δικαιώματα», γενικώς και αορίστως, και να κάνουν καμία μήνυση με το αντιρατσιστικό έκτρωμα που κατά λάθος ονομάστηκε νόμος.

Την ίδια ώρα λοιπόν που έγραφαν τις ευαίσθητες δηλώσεις τους, καθισμένοι στον αναπαυτικό καναπέ τους και καταδίκαζαν το «λιντσάρισμα» του ληστή, επιδίδονταν σε ένα άλλο λιντσάρισμα: αυτό του ιδιοκτήτη του καταστήματος. Ενός ηλικιωμένου ανθρώπου, ο οποίος προσπαθούσε να δουλέψει τίμια μέσα στη φωλιά του λύκου, όπως έχει καταντήσει η Ομόνοια, ο οποίος έβλεπε το μαγαζί του να ληστεύεται και να γίνεται λαμπόγυαλο από έναν τύπο με μαχαίρι. Για αυτούς ο ληστής είχε δικαιώματα. Ο επιχειρηματίας, όχι.

Για αυτούς τους «εξαιρετικά ευαίσθητους» ανθρώπους η ευαισθησία εξαντλείται στο σινάφι τους. Ο,τι είναι έξω από αυτό δεν έχει λόγο ύπαρξης. Οποιος αποδοκιμάζει το σινάφι, όποιος αδιαφορεί για το σινάφι, όποιος τα βάζει με το σινάφι, όποιος αμύνεται στην τρομερή επιθετικότητα και στον ρατσισμό που κατά καιρούς επιδεικνύει το σινάφι καταδικάζεται στο πυρ το εξώτερον. Θα το έλεγες και υποκρισία των «ευαίσθητων».

*Διδάκτωρ Διδακτικής Γλωσσών και Πολιτισμών του Πανεπιστημίου Paris III - Sorbonne Nouvelle

δημοκρατία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.