Γράφει ο Νίκος Λυγερός
Τα παράλογα του υπουργού προπαγάνδας
Είναι αστείο έως γελοίο να υπογράφεις με την κομμουνιστική Κίνα ενάντια στην κοινή απόφαση των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να λες στη συνέχεια ότι είσαι υπέρ του ευρωπαϊκού προσανατολισμού των Βαλκανίων. Το να είσαι της προπαγάνδας είναι φυσιολογικό όταν έχεις τέτοιο σταλινικό υπόβαθρο. Αλλά το να περιμένεις από τους άλλους να μην εντοπίζουν την έλλειψη συνοχής της σκέψης σου. Η αλήθεια είναι ότι προσπαθείς να καλύψεις ένα μηδενισμό του Ελληνισμού, με κινήσεις που υποτίθεται δεν ταπεινώνουν του γείτονες. Από πότε ένας ειδικός της Κίνας και της Ινδίας ασχολείται με το ευρωπαϊκό ύφος των Βαλκανίων;
Κανείς πια δεν πέφτει σε τέτοιες παγίδες της προπαγάνδας, αλλά όταν το μυαλό έχει παγώσει από την εποχή του ψυχρού πολέμου πώς να ενσωματώσει τα νέα δεδομένα και να αποδεχτεί ότι το βαθύ παρελθόν συνεχίζει να επηρεάζει και το παρόν και το μέλλον. Όταν δεν πιστεύεις στην ιστορία, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κι ότι δεν λειτουργεί. Αντιθέτως η ζωή της στο μέλλον σε ξαφνιάζει, γιατί συνεχίζει να φέρνει αποτελέσματα που δεν είχες προσέξει με την προσέγγισή σου.
πηγή
Γενοκτονία και Διαδικασία Διόρθωσης
Οι γενοκτόνοι ζουν με την εντύπωση ότι μετά το έγκλημα κατά της Ανθρωπότητας που έχουν διαπράξει, δεν θα υπάρχουν στοιχεία για να κατηγορηθούν και να καταδικαστούν. Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική και η πραγματικότητα δείχνει ότι οι γενοκτόνοι δεν καταφέρνουν να περάσουν από όλα τα στάδια του Stanton κι ότι τελικά πάντα μετά τη γενοκτονία υπάρχει η αρχή της διαδικασίας διόρθωσης που ξεκινά με την αναγνώριση και την ποινικοποίηση της άρνησης για να φθάσει τελικά στην αποκατάσταση μέσω της ουσίας και της θεραπείας.
Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ένα μουσικό όργανο που έχουν ξεχάσει οι περισσότεροι κι έρχεται στη συνέχεια ένας συνθέτης που γράφει ένα νέο κομμάτι γι' αυτό και ο ακροατής ακούει πρώτα τον ήχο της παρτιτούρας και ύστερα μόνο συνειδητοποιεί τι είναι το πνεύμα του ήχου που είχε ξεχάσει ενώ ήξερε άλλα όργανα που ήταν δίπλα του. Τότε αντιλαμβάνεται ότι μια γενοκτονία μπορεί να κρύβεται και πίσω από άλλες. Έτσι οι μαχητές της Ανθρωπότητας δεν πρέπει να πέσουν στην παγίδα της επικάλυψης και πρέπει να ασχολούνται με κάθε γενοκτονία. Έτσι όπως κάνει ο διευθυντής ορχήστρας με κάθε όργανο για το οποίο είναι υπεύθυνος.
πηγή
Η εκατονταετία ενάντια στη λήθη
Οι προετοιμασίες για την εκατονταετία της επετείου της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου δείχνουν ότι η εκατονταετία θα λειτουργήσει καταλυτικά για τους αγώνες και άλλων αναγνωρίσεων γενοκτονιών αλλά και γενικότερα για τα Δικαιώματα της Ανθρωπότητας. Οι Έλληνες του Πόντου ξέρουν για τους Αρμένιους και τους Ασσύριους. Οι Έλληνες του Πόντου ξέρουν για τα Δικαιώματα των Αυτόχθονων Λαών. Ξέρουν επίσης τι σημαίνει η λήθη κι ότι είναι εργαλείο της βαρβαρότητας που πρέπει να καταπολεμήσουν και να πολεμήσουν με τα εργαλεία που τους δόθηκαν από την Ανθρωπότητα. Η εκατονταετία δείχνει ταυτόχρονα πόσο σημαντικό είναι να μην ξεχνάμε και το βλέπουμε τώρα και με το όνομα της Μακεδονίας.
Έτσι βλέπουμε σε πρακτικό επίπεδο τη σημαίνει η εξωστρέφεια διότι πολλοί δεν κατανόησαν σε βάθος την έννοια της διεθνοποίησης. Νόμιζαν παλιά ότι έπρεπε απλώς να προωθήσουν το θέμα της γενοκτονίας στο εξωτερικό. Ενώ τώρα βλέπουν ότι πρέπει να είσαι ενεργός παίκτης σε παγκόσμιο επίπεδο και αυτό γίνεται μόνο αν κι εσύ αναγνωρίζεις τις άλλες γενοκτονίες που διέπραξε στην ουσία η ίδια βαρβαρότητα. Έτσι ενωμένοι, με το να βοηθά ο ένας τον άλλον, καταφέρνουμε ασύλληπτα αποτελέσματα που δεν μπορούσαμε να διανοηθούμε πριν τις προετοιμασίες για την εκατονταετία της γενοκτονίας που δεν ξεχάσαμε.
πηγή
Μετάφραση κειμένου του Lemkin περί Βοήμικου λαού
Σε μια τραγική στιγμή της ιστορίας του, αυτός ο λαός ο πιο ελεύθερος του κόσμου συνάντησε έναν άλλο λαό: έναν λαό που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε τον πιο σκλαβωμένο του κόσμου, παρόλο που έπραττε κάτω από μορφές συμβατικής ελευθερίας, και εδώ είναι που φτάνουμε σε αυτό το τραγικό ραντεβού μεταξύ του βοημικού λαού και του γερμανικού λαού.
Ο γερμανικός λαός πάντα ζούσε σε μία ζωή με κανονισμούς και οι Ναζί, στο αχόρταγο πάθος τους να κυριαρχήσουν τα πάντα, βρέθηκαν βυθισμένοι σ’ έναν ωκεανό κανονισμών για κάθε μορφή ζωής, ακόμα και την πιο οικεία. Για τους ναζί οι Βοήμιδες αντιπροσώπευαν δύο πτυχές. Αφενός, αυτός ο λαός που προκαλούσε τις μορφές ελέγχου και που έχει αφιερωθεί στην ελευθερία ήταν απαραίτητα μία ακοινώνητη ομάδα. Αφετέρου, καθορίζοντας μία ιεραρχία των φυλετικών αξιών, οι ναζί βρήκαν μία καλή ευκαιρία να βάλουν κάτω από τη φυλετική πυραμίδα ένα άλλο λαό υποτίθεται κατώτερο δίπλα στους Εβραίους. Αποφάσισαν λοιπόν να διαχειριστούν τους Βοήμιδες και τους Εβραίους με ανάλογο τρόπο. Τους έβαζαν εκτός νόμου, και στην τελική φάση τους έστειλαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης για εξολόθρευση.
πηγή
Μετάφραση κειμένου του Lemkin περί Βοήμικου λαού (2)
To 1938, μετά την κατάληψη της Αυστρίας, οι ναζί άρχισαν να διατυπώνουν στο σχέδιό τους για το βοημικό πρόβλημα. Ένα έγγραφο του ναζιστικού κόμματος το 1938 εναντιώνεται κάθετα σε κάθε ιδεα φυσικής απορρόφησης των Βοήμιδων. Οι συγγραφείς αυτού του εγγράφου αγανακτούν και μόνο με την σκέψη της φυσικής απορρόφησης των Βοήμιδων από τις κοινότητες γερμανικού αίματος, αφού αυτό θα σήμαινε την υιοθέτηση της φιλοσοφίας της ισότητας των ανθρωπίνων όντων. Πρότειναν λοιπόν, το 1938, στην κατεχόμενη Αυστρία, να αφανίσουν τους Βοήμιδες βάζοντάς τους σε στρατόπεδα καταναγκαστικών έργων, χωρίζοντας τους από τη γυναίκα τους για να αποφύγουν τη γεννητικότητα. Ταυτόχρονα επινόησαν ένα σχέδιο τη μαζική άμεση αποστείρωση.
Οι Βοήμιδες προσέγγισαν την τελική τους τραγωδία, όταν ξέσπασε ο πόλεμος και περισσότερο όταν ο Χίτλερ προκάλεσε τον πόλεμο ενάντια στη Ρωσία. Το καλοκαίρι του 1941, υπό την διοίκηση του γερμανικού στρατού, οργανώθηκαν οι περίφημες ομάδες εξολόθρευσης. Η διαταγή εξολόθρευσης αφορούσε παράλληλα τους Εβραίους και τους Βοήμιδες. Η Γενοκτονία είχε αρχίσει. Όμως, ο πιο οργανωμένος λαός που ακολουθούσε τους κανόνες του γερμανικού λαού, καθόρισε ειδικές διαδικασίες για τη Γενοκτονία των Εβραίων και των Βοήμιδων.
πηγή
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.