Σελίδες

23 Αυγούστου 2018

Η αξιοπρέπεια του γύφτου

Γράφει ο Νίκος Λυγερός 

Αφού λέμε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει ρατσισμός ποιος θα έλεγε με περηφάνια ότι είναι γύφτος για να υπερασπιστεί τα δικαιώματα αυτού του λαού; Δεν είναι τυχαίο που προτιμούμε την έκφραση Τσιγγάνος ή την πιο επίσημη ακόμα Ρομά. Κατηγορούμε με άνεση τους Ναζί που διέπραξαν μια γενοκτονία κατά τους αλλά αποφεύγουμε να μιλάμε για γύφτους. Έχουμε μάλιστα ξεχάσει την ετυμολογία της λέξης και δεν θυμόμαστε πια την κοινή ρίζα που έχει με την Αίγυπτο. Βλέπουμε εσφαλμένα μια τεράστια διαφορά μεταξύ αιγυπτίου και γύφτου. Και χρησιμοποιούμε μόνο τη δεύτερη λέξη για να βρίσουμε κάποιον. Υπάρχει λοιπόν ένα ρατσιστικό υπόβαθρο που πρέπει να ξεπεράσουμε για να παλέψουμε για τα δικαιώματά τους, για την αναγνώριση της γενοκτονίας τους. 

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει πρώτα να το συνειδητοποιήσουμε και να κάνουμε την υπέρβαση για να δούμε επιτέλους και τον γύφτο ως θύμα μιας γενοκτονίας, αλλιώς πώς θα περάσουμε στο θεσμικό στάδιο. Πρέπει να είμαστε ανθρώπινοι για να καταλάβουμε την αξιοπρέπεια του γύφτου και μετά ας τον ονομάσουμε Τσιγγάνο ή Ρομά, αλλά να μην ξεχνάμε την ουσία. 

πηγή 

Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικης

2 σχόλια:

  1. Ασ κάνουμε έναν διαχωρισμό τηε λέξης γύφτος απο την λέξη Τσιγκάνος.

    Γύφτος: Ο μαυριδερού δέρματος "γυρολόγος" ο ποίος ποτέ του δεν ενσωματώθηκε στην κοινωνία την οποία ζούσε. Δεν δούλεψε ποτέ στην ζωή του επειδή μπορούσε να κλέψει.
    Το κλέψιμο θεωρείται μαγκιά, και ανώτερη πράξη. Δεν κατοικεί σε σπίτι, διότι η κτήση είναι ακριβή, και δεν μπορείς να κλέβεις τους γύρω σου συνεχώς.
    Οι παράνομες ενέργειες είναι άγραφος κανόνας, και ο γάμος μεταξύ τους είναι δεδομένος.
    Και αν τους πετύχετε στον δρόμο, σίγουρα με τις φωνές τους, κάνουν τους πάντες να απομακύνωνται. Σε χειραψία μαζί τους, μετρείστε μήπως σας λείπει κανένα δάκτυλο (χιούμορ)

    Τσιγκάνος. Σκουρόχρωμος άνθρωπος ο οποίος σε όποια κοινωνία και να έζησε, ενσωματώθηκε πλήρως. Πάντα αναζητούσε μια δουλειά, για να μπορεί να ζεί αυτός και η οικογένεια του με αξιοπρέπεια. Δεν καταδέχεται να κλέψει, γιαυτό και εργάζεται. Δεν προκαλεί σαματά, και γενικώς μπορείς να τον αποκαλέις "ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας".

    Νικόλαος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομιζω φιλε μου Νικολαε οτι αυτη μεν ειναι μια καλη ερμηνεια, που την έκανε ομως ένας ΜΗ γυφτος....
    Εχω ακουσει λοιπον αυτους που αποκαλεις τσιγγανους δηλαδη τους εκπολιτισμενους να αποκαλουν τους εαυτους τους γυφτους και να λενε "εμείς οι γυφτοι"....
    Αρα καπως διαφορετικα γινεται η ερμηνεια κατα την γνωμη τους...

    Κι εγω εχω πανω κατω τις ιδιες με εσενα αποψεις για το γενος αυτο...
    Θεωρω μαλιστα οτι οσοι εκπολιτιζονται ελληνοποιουνται πληρως στην πατριδα μας και με μεγαλη δυσκολια τους ξεχωριζεις...

    Οι υπολοιποι δεν ενσωματωνονται με τιποτα... και ειναι κυριολεκτικα παρασιτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.