Μπορεί να μεταδόθηκαν πολλαπλά σενάρια για αλλαγές που θα γίνονταν
στα τέλη κυκλοφορίας –η σχετική πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είχε
άλλωστε ανακοινωθεί επισήμως– ωστόσο η ώρα για την πληρωμή τους έφτασε
χωρίς καμία αλλαγή σε σχέση με πέρυσι.
Αύριο αναμένεται να «φορτωθούν» στο taxisnet τα ειδοποιητήρια για
περισσότερα από έξι εκατομμύρια οχήματα και οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει
να εκπληρώσουν τη σχετική φορολογική υποχρέωση έγκαιρα προκειμένου να
αποφύγουν την πληρωμή του τσουχτερού προστίμου.
Τα βασικά σημεία για τα τέλη κυκλοφορίας είναι τα εξής:
– δεν πρόκειται να αποσταλούν ειδοποιητήρια στους φορολογούμενους. Τα
ειδοποιητήρια θα «φορτωθούν» στο taxisnet και οι φορολογούμενοι είναι
υπεύθυνοι για να πληροφορηθούν το ύψος των τελών που τους αναλογούν
– η πρόσβαση στο taxisnet για τα ειδοποιητήρια γίνεται είτε με τους
κωδικούς που διαθέτουν οι φορολογούμενοι είτε απλώς με τον αριθμό
κυκλοφορίας του οχήματος και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου
– το ειδοποιητήριο είναι απαραίτητο να προσκομιστεί στο τραπεζικό
γκισέ για την πληρωμή των τελών. Ωστόσο, η πληρωμή των τελών στο
τραπεζικό γκισέ συνεπάγεται προμήθεια υπέρ της τράπεζας που μπορεί να
φθάσει ακόμη και να ξεπεράσει τα 2 ευρώ
– η πληρωμή των τελών μέσω των εναλλακτικών δικτύων των τραπεζών (web
banking, phone banking κλπ) είναι χωρίς προμήθεια και δεν απαιτείται η
εκτύπωση του ειδοποιητηρίου
–
οι κάτοχοι πιστωτικών καρτών με επαρκές πιστωτικό υπόλοιπο μπορούν να
εξοφλήσουν τα τέλη κάνοντας χρήση προγραμμάτων έως και 12 άτοκων δόσεων
– τα τέλη θα πρέπει να εξοφληθούν το αργότερο έως το τέλος
Δεκεμβρίου. Αν δεν εξοφληθούν εμπρόθεσμα επιβάλλεται πρόστιμο που είναι
ίσο με το ποσό των τελών που αναλογούν στο όχημα
– για τα οχήματα που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν εξοφληθεί τα τέλη
κυκλοφορίας που τους αναλογούν προβλέπεται επιτόπια αφαίρεση των
πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας.
Οι αναλυτικοί πίνακες με τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν σε κάθε όχημα έχουν ως εξής:
Στα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην
Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται
αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02
ανα χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής
χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των
εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση
των α.ν. 89/1967 (Α’ 132). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep
αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή
φορτηγών.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα, οχήματα και οι υβριδικές δίκυκλες και
τρίκυκλες μοτοσικλέτες, έως 1549 κυβικών, ανεξάρτητα από την ημερομηνία
της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών
κυκλοφορίας.
Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κυβικών και άνω, τα τέλη
κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των
αντίστοιχων συμβατικών αυτοκινήτων.
Πηγή: capital.gr
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.