Σελίδες

25 Αυγούστου 2017

Στο μονοπάτι της αλήθειας και Ο σεβασμός του ιερού

Γράφουν οι Νίκος Λυγερός, Β. Τσατσαμπά 

Στο μονοπάτι της αλήθειας

Δάσκαλος: Πες μου αν θέλεις κάτι. 
Μαθήτρια: Αν χρειαστώ, θα σας το πω. 
Δάσκαλος: Τότε συνεχίζω τη μελέτη. 
Μαθήτρια: Ακολουθώ, Δάσκαλε, όπου κι αν με πάτε. Είναι τόσο όμορφα. 
Δάσκαλος: Θέλω ταυτόχρονα να παρακολουθείς. 
Μαθήτρια: Η μελέτη των απαγορευμένων των θρησκειών είναι πιο ενδεικτική απ’ ό,τι νόμιζα. 
Δάσκαλος: Να μιλάς τότε. 
Μαθήτρια: Κατάλαβα. Άλλο σιωπή άλλο σιωπηλή. 
Δάσκαλος: Χαίρομαι που το βλέπεις. 
Μαθήτρια: Η πρώτη οδηγεί στην ουσία, ενώ η δεύτερη στην απραξία. 
Δάσκαλος: Γι’ αυτό προτιμώ τις σκέψεις από τον διαλογισμό. 
Μαθήτρια: Δηλαδή; 
Δάσκαλος: Δες τη διαφορά μεταξύ Sōtō και Rinzai. 
Μαθήτρια: Δεν τη βλέπω.
Δάσκαλος: Είναι Zen ως κύριες οδούς. 
Μαθήτρια: Διαφωτιστικά μονοπάτια. 
Δάσκαλος: Η πρώτη είναι σιωπηλή. 
Μαθήτρια: Και η δεύτερη αξιοποιεί τα Koan; 
Δάσκαλος: Τα Koan είναι εργαλείο για την σκέψη. 
Μαθήτρια: Και την πίστη; 
Δάσκαλος: Την έξυπνη. 
Μαθήτρια: Μα δεν εμπεριέχουν και παράλογο;
Δάσκαλος: Το παράλογο είναι για την άγνοια. 
Μαθήτρια: Και μετά; 
Δάσκαλος: Έρχεται το παράδοξο. 
Μαθήτρια: Και η επίλυση μέσω της διδασκαλίας. 
Δάσκαλος: Μετά την υπέρβαση. 
Μαθήτρια: Έτσι βλέπουμε και το ιερό. 
Δάσκαλος: Έτσι μπαίνουμε σε αυτό. 
Μαθήτρια: Ακόμα κι εμείς. 
Δάσκαλος: Είναι Δικαίωμα Ανθρωπότητας


Ο σεβασμός του ιερού 

Γράφουν οι Ν. Λυγερός, L. Santini, Β. Τσατσαμπά 

Μαθήτρια: Δάσκαλε, είναι δυνατόν στον δείπνο να μην ήταν γυναίκες; 
Δάσκαλος: Όχι. 
Μαθήτρια: Αφού ξέρουμε ότι δεν έκανε ποτέ διάκριση ανάμεσα στους άντρες και τις γυναίκες. 
Δάσκαλος: Σωστά! 
Μαθήτρια: Έτσι γράφτηκε η ιστορία για να μην έχουν δικαίωμα οι γυναίκες να λειτουργήσουν. 
Δάσκαλος: Και για να κερδίσει ο Πέτρος κι όχι η Μαγδαληνή. 
Μαθήτρια: Για τότε το καταλαβαίνω λόγω κοινωνίας, μα τώρα; 
Δάσκαλος: Ήδη τότε ήταν ενάντια στη θέλησή του. Δεν άλλαξε τώρα. 
Μαθήτρια: Και η εξέλιξη; 
Δάσκαλος: Την καθυστερούν οι δογματικοί. Άλλο δόγμα, άλλο σεβασμός του ιερού. 
Μαθήτρια: Το βλέπω, αλλά τι κάνουμε; 
Δάσκαλος: Κάνουμε τη διαφορά. Άλλο το πρέπει κι άλλο το πρέπον. 
Μαθήτρια: Άλλο θρησκεία κι άλλο πίστη. 
Δάσκαλος: Η παράδοση μπορεί να καταπατά τις γυναίκες για λόγους κοινωνικούς, η πίστη δεν έχει αυτό το πρόβλημα. 
Μαθήτρια: Κι όταν μας λένε να κάνουμε τον Σταυρό μας, αλλά να μην το φιλάμε επειδή έχουμε περίοδο; 
Δάσκαλος: Αν κάνεις μόνο τον Σταυρό χωρίς να τον φιλάς, δεν κοινωνείς με τον Εσταυρωμένο. Ο Σταυρός χωρίς Εσταυρωμένο είναι απλώς εργαλείο για τα βασανιστήρια της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Το σύμβολο έχει νόημα μόνο μ’ αυτόν που του το δίνει. 
Μαθήτρια: Τώρα το βλέπω καλύτερα. 
Δάσκαλος: Ακόμα κι οι σκιές δεν κρύβουν το φως. Απλώς δείχνουν έμμεσα την ύπαρξή του. 
Μαθήτρια: Πρέπει να βλέπουμε πίσω από τις σκιές. 
Δάσκαλος: Εκεί βρίσκεται το φως. 
Μαθήτρια: Σημασία έχει να κοινωνούμε. 
Δάσκαλος: Και δεν υπάρχουν εμπόδια σ’ αυτό. Ο σεβασμός προς την προσφορά δεν είναι εντολή, αλλά επιλογή. Η ουσία είναι να κοινωνούμε. 
Μαθήτρια: Αυτό νιώθω. 
Δάσκαλος: Η αγάπη της Ανθρωπότητας αγγίζει τους πάντες. 


Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.