Γράφει ο Νίκος Λυγερός
Νοητική Στρατηγική και Συμβουλές
Η ευκολία βασίζεται πάνω στις εντολές, γιατί δεν μπορεί να υπάρξει
ανάδραση και ακόμα λιγότερο η αντίδραση χωρίς επιπτώσεις. Έτσι
χρησιμοποιούνται συχνά στα συστήματα ασφάλειας αλλά και στην κοινωνία,
όταν υπάρχει ιεραρχικό πλαίσιο. Η Στρατηγική όμως ειδικά αυτή που είναι
υψηλού επιπέδου δεν μπορεί να περιοριστεί σε αυτό το απλοϊκό πλαίσιο.
Στην πραγματικότητα, η νοητική στρατηγική χρησιμοποιεί κατεξοχήν τις
συμβουλές. Η Διδασκαλία βασίζεται σε παραβολές για όσους δεν ξέρουν και
σε συμβουλές για όσους ξέρουν. Διότι οι πρώτοι πρέπει να κατανοήσουν,
ενώ οι δεύτεροι να επινοήσουν.
Στις δύο περιπτώσεις υπάρχει πάντα
πλαίσιο ελευθερίας και επιλογής, έτσι μπορεί να εμφανιστεί και η
υπέρβαση που δεν θα ήταν δυνατή αλλιώς. Με τις συμβουλές η στρατηγική
ειδικά η νοητική, απελευθερώνει τη σκέψη του μαθητή και του δείχνει νέα
μονοπάτια για την ανάπτυξή του, που δεν είναι ποτέ υποχρεωτική να πάρει
αν δεν το θέλει, αλλά έχει δυνατότητα να υλοποιήσει αν ξεπεράσει το
εμπόδιο της έλλειψης εμπιστοσύνης στον εαυτό του. Έτσι βλέπουμε
πνευματική ανάπτυξη λόγω απουσίας δογματισμού και επειδή αυτές οι
συμβουλές είναι πάντα ανθρώπινες, αποτελούν και μια έκφραση της αγάπης
της Ανθρωπότητας που αγγίζει βαθιά το είναι για να γίνει πράξη.
πηγή
Οι στρατηγικές συμβουλές στην Έξυπνη Παιδεία
Οι στρατηγικές συμβουλές στην Έξυπνη Παιδεία είναι η πρακτική εφαρμογή
της νοητικής στρατηγικής. Στην Έξυπνη Παιδεία, ο κύριος στόχος είναι η
αξιοποίηση της νοημοσύνης, όποια και να είναι, όποιο επίπεδο και να έχει
για να υπάρξει ανθρώπινη εξέλιξη του κάθε παιδιού που έχει ανάγκες όσο
διαφορετικές και να είναι. Διότι με τους μικρούς ανθρώπους ακόμα και αν
είναι εύκολες, παραμένουν απάνθρωπες όταν δεν υπάρχει ακόμα πλαίσιο
κατανόησης. Ενώ με τις συμβουλές που πάντα αφήνουν ελευθερία έκφρασης, ο
μικρός άνθρωπος μπορεί να κάνει ανακαλύψεις ή ακόμα να αξιοποιήσει και
την έννοια της πλάγιας σκέψης και της περίπλοκης ιδέας του Serendipity.
Επίσης με αυτόν τον τρόπο ο Δάσκαλος μπορεί να δει και τις επιλογές που
κάνουν οι μαθητές όταν δεν έχουν ν’ ακολουθήσουν γραμμικά μια
προκαθορισμένη πορεία. Και αυτό είναι ένα καλό πλαίσιο για την ανάπτυξη
της δημιουργικότητας. Διότι η διαφορά που μπορεί να κάνει τη διαφορά
πρέπει να μπορεί να εμφανιστεί λόγω των συνθηκών που δημιουργεί η
διδασκαλία. Διότι κάθε μαθητής είναι μια διαφορετική προσωπικότητα και
λειτουργεί καταλυτικά για την εξέλιξη του εγκεφάλου. Διότι με αυτόν
αλλάζει η ζωή των μικρών ανθρώπων αλλά και με τη βοήθεια του εγκεφάλου
του Δασκάλου που γράφει το σενάριο.
πηγή
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.