Σελίδες

2 Ιουλίου 2017

Έξυπνη Παιδεία Heraldo και Disomas

Γράφει ο Νίκος Λυγερός 

Έξυπνη Παιδεία και Heraldo

Με το έξυπνο παίγνιο Heraldo παρατηρούμε την ώρα του μαθήματος με μικρούς ανθρώπους ότι ο ισομορφισμός μεταξύ χρωμάτων και σχημάτων δεν είναι συμμετρικός για τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Έτσι βλέπουμε ότι πιο εύκολα παίζουν βάζοντας τα χρώματα πάνω στα σχήματα του άλλου παρά τα σχήματα στα χρώματα του άλλου. Στην πραγματικότητα αυτή η ασυμμετρία είναι φυσιολογική, διότι τα χρώματα που έχουν λένε ήδη τη φύση τους και δεν έχουν ανάγκη να βρουν ένα ισομορφισμό την ώρα που κοιτάζουν τα κομμάτια τους για να επιλέξουν αυτό που θα τοποθετήσουν στη σειρά, ενώ με τα σχήματα πρέπει ήδη να κάνουν αυτήν την επεξεργασία. Όταν όμως εξοικειώνονται με το Heraldo σιγά σιγά αυτός ο ισομορφισμός ενισχύεται ειδικά αν παίζουν κάθε φορά εναλλάξ με τη σχήματα και τα χρώματα. Το γεγονός ότι διαθέτουν 28 κομμάτια χρωμάτων και 28 κομμάτια σχημάτων επιτρέπει και στους πιο μικρούς μαθητές να μην μπλοκάρουν σε μερικές καταστάσεις. 

Επίσης η ίδια η διαδρομή όλων των κομματιών πάνω στο τραπέζι μπορεί να είναι και μια άσκηση για να μην υπάρξει εκφυλισμός της τεχνικής της αναγνώρισης. Σε κάθε περίπτωση βλέπουμε ότι ενώ τα κομμάτια είναι καθορισμένα υπάρχει ένα μεγάλο πλαίσιο δημιουργικότητας με τους μικρούς ανθρώπους. Και αφού έχει ενσωματωθεί εξ ολοκλήρου η γνώση του ισομορφισμού τότε οι μικροί μαθητές μπορούν κυριολεκτικά να διαβάσουν τα χρώματα πάνω σε πέτρινα ανάγλυφα πράγμα το οποίο αποδεικνύει ότι το Heraldo δεν είναι ένας κλειστός κόσμος, όπως το Domino, αλλά μια ανοιχτή δομή που επικοινωνεί με τον εξωτερικό κόσμο. 

πηγή 

Έξυπνη Παιδεία και Disomas

 

Πριν μάθουμε στους μικρούς μαθητές στοιχεία της Θεωρίας Somas του Carathéodory, είναι καλό να εξετάσουμε την περίπτωση όπου έχουμε δύο Somas Α και Β.

Σε αυτήν την περίπτωση παράγουμε 3 Somas αποσύνθεσης: S1, S2, S3 και έχουμε τις επόμενες εξισώσεις:

Με αυτήν την έννοια μπορούμε τώρα να γράψουμε τα αρχικά Somas A και Β ως σύνθεση των Somas S1, S2 , S3.
Έχουμε δηλαδή:
Α= S1 + S3
Β= S1+ S2

Όπου βλέπουμε ήδη κυκλική δράση, αφού 


Αλλά επίσης έχουμε και τις εξισώσεις:

Έτσι οι μικροί μαθητές θα ανακαλύψουν τις εξής δομές:

πηγή 

Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.