Σελίδες

1 Ιανουαρίου 2017

Το youtube είναι η νέα τηλεόραση!


Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός, επιβεβαιωμένο από τις στατιστικές και τα δεδομένα των χρηστών του youtube. Το δημοφιλές αυτό δίκτυο, ήρθε για να αντικαταστήσει στις συνειδήσεις των νεότερων τουλάχιστον χρηστών την τηλεόραση, που στα μάτια τους μοιάζει ανήθικη, ξεπερασμένη και επαναλαμβανόμενη. Αντίθετα στο youtube ο καθένας μπορεί να δει ακριβώς ό,τι του ταιριάζει (υπάρχουν κανάλια κάθε περιεχομένου: κωμικά, gaming, ομορφιάς, μόδας, καλλιτεχνικά, αθλητικά, εκμάθησης διαφόρων αντικειμένων, μουσικά κτλ), όποια στιγμή της ημέρας θέλει εκείνος, χωρίς να είναι αναγκασμένος να παρακολουθεί τις παρεμβολές του κάθε σπόνσορα (ή μήπως όχι; θα επανέλθουμε παρακάτω...) αλλά και να κρίνει άμεσα την ποιότητα του προβαλλόμενου αντικειμένου, σχολιάζοντας αλλά και με τα "μαγικά" like και dislike. Δεν είναι να απορεί κανείς λοιπόν με το πόσο δημοφιλές είναι το youtube στους θεμελιωδώς εξοικειωμένους με την τεχνολογία, αν αναλογιστούμε δε και το ότι είναι μία δωρεάν πλατφόρμα, έτσι δεν είναι; 

Ακριβώς έτσι είναι, κι η ορμητική δυναμική του γίνεται απόλυτα αισθητή από το γεγονός ότι χρόνια τώρα στο εξωτερικό και προσφάτως και στην Ελλάδα, υπάρχουν άνθρωποι που είναι επαγγελματίες youtubers, ο αριθμός δηλαδή των subscribers και των views τους τους επιτρέπει να βγάζουν ένα εισόδημα από αξιοπρεπές ως και πάρα πάρα πολύ καλό (όταν μιλάμε για εξωτερικό) από το youtube. Φυσικά αυτό δεν είναι κάτι κακό, τι πιο όμορφο από ανθρώπους που μπορούν να ζουν από αυτό που έχουν μεράκι, να το κάνουν με χαρά και κέφι, να το κάνουν καλά και να επιβραβεύονται γι' αυτό;

Η διαρκώς αυξανόμενη απήχηση αυτή του youtube και στη χώρα μας φυσικά δεν έχει διαφύγει από τους εγκεφάλους των διαφημιστικών εταιριών, οι οποίοι εισέβαλαν μετά την τηλεόραση και σ' αυτό, προσπαθώντας να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους με έναν εναλλακτικό (και ας είμαστε ειλικρινείς, αρκετά οικονομικότερο) τρόπο. Και κάπου εδώ το κοινό αρχίζει να αντιδρά, καθώς βλέπει το μέσο διαφυγής του από την τηλεόραση να αρχίζει να αποκτά κοινά χαρακτηριστικά μαζί της: έμμεση διαφήμιση (πολλές φορές χωρίς καν disclaimer όπως επιβάλλει το youtube) με την youtuber να χρησιμοποιεί "μόνο κρέμα ματιών τάδε" για παράδειγμα και διαρκής επανάληψη των χορηγών σε σημείο εκνευρισμού λες και ο θεατής έχει μνήμη χρυσόψαρου είναι τα πιο συχνά "παθήματα", ενώ πληθώρα dislike και αρνητικών σχολίων συγκεντρώνουν βίντεο που αφορούν δωρέαν σταλμένα από εταιρίες προϊόντα για δοκιμή από τον youtuber.

Οι θεατές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, φοβούμενοι πως το κάστρο του youtube θα πέσει αμαχητί στη μέγγενη της ''τηλεορασοποίησης", με το περιεχόμενο να υστερεί σταδιακά σε ποιότητα χάριν της ικανοποίησης των χορηγών αλλά και του κυνηγιού των πολυπόθητων views που θα φέρουν χρήματα στο κανάλι τους. Οι youtubers απαντούν πως καλώς ή κακώς τους δίνεται η ευκαιρία να βγάλουν χρήματα και δεν μπορούν να την αφήσουν να πάει χαμένη και πως το κοινό θα πρέπει να δείξει εμπιστοσύνη στις κριτικές τους και να βασιστεί στην ειλικρίνειά τους.

Εσείς; Με ποιους θα συνταχθείτε; 

Εύχομαι το 2017 να σας φέρει υγεία, χαρά και ανανεωμένη διάθεση! Καλή Πρωτοχρονιά! 

  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.