Σχόλιο ιστολογίου ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ:
Το
φορολογικό απόρρητο υπάρχει για να προστατεύει τον φορολογούμενο,
υπάρχει γιατί η ζωή μας πρέπει να παραμένει ιδιωτική. Αντίθετα αυτό η
σύσταση της Ε.Ε. θα έπρεπε να ισχύει μόνο για τα δημόσια πρόσωπα, μια
πλήρη διαφάνεια για να μη χρηματίζονται.
Αλήθεια
τον γείτονα μου τι τον νοιάζει εάν εγώ χρωστώ στην εφορία ή πόσα είναι
τα εισοδήματα μου; Σίγουρα όμως ο κλέφτης της γειτονιάς θέλει να
γνωρίζει πόσα θα κερδίσει απαγάγοντας το παιδί σου ζητώντας ύστερα
λύτρα, ή μπαίνοντας στο σπίτι σου με ένα όπλο για να σε ληστέψει.
Δεν
ζούμε σε ένα ιδανικό κόσμο, οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι, αλλά και η Ε.Ε.
έχει δείξει το πρόσωπο της, απαρτίζεται από φασίστες, ρατσιστές, και
πάνω από όλα δεν διστάσουν να πατήσουν στα πτώματα που δημιούργησαν για
να αισχροκερδήσουν. Τέρατα σαν το Σόιμπλε και την υπόλοιπη νεοναζιστική
παρέα του θα έπρεπε να εξαφανιστούν από προσώπου γης, επειδή οι ίδιοι
μετέτρεψαν την Ε.Ε. σε μια μισητή ένωση εις βάρους των λαών, εις βάρους
της ελευθερίας, καταπατώντας τα ανθρώπινα δικαιώματα, αυτά που δήθεν
υποστηρίζουν.
Τι
δουλειά έχει η Ελλάδα με αυτά τα απολίτιστα κατακάθια της Βόρειας
Ευρώπης; Μας έκαναν Ευρωπαίους και τώρα γευόμαστε την ανωμαλία τους,
τόσο στο σώμα τους όσο και στη σκέψη τους, αλλά ακόμα μεγαλύτερη στην
καρδιά τους, που συναισθηματικά είναι απολύτως άδεια.
Προς άρση φορολογικού απορρήτου μέσω του Ευρωπαϊκού Κώδικα Φορολογούμενων
Του Σπύρου Δημητρέλη
Μια σύσταση που θα φέρει τα πάνω κάτω
στις σχέσεις πολιτών και φορολογικής διοίκησης, αλλά και θα αλλάξει
άρδην τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν πολίτες και επιχειρήσεις τα
ζητήματα της φορολογικής τους συμπεριφοράς περιλαμβάνουν οι
"Κατευθυντήριες Γραμμές για ένα πρότυπο Ευρωπαϊκού Κώδικα
Φορολογούμενων" που συντάχθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Είναι η άρση
του φορολογικού απορρήτου προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια
στις σχέσεις φορολογούμενων και φορολογικών διοικήσεων αλλά και να
καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή.
Όπως τονίζεται στο σχετικό κείμενο, ο
Ευρωπαϊκός Κώδικας Φορολογουμένων παρέχει ένα σύνολο βασικών αρχών που
συγκεντρώνει τα κύρια υφιστάμενα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που
διέπουν τις σχέσεις μεταξύ των φορολογουμένων και των φορολογικών
διοικήσεων στην Ευρώπη. Για να συνταχθεί ο κώδικας τα κράτη μέλη της
Ε.Ε. κλήθηκαν να διατυπώσουν τη γνώμη τους βάσει ενός σχεδίου του
παρόντος Ευρωπαϊκού Κώδικα Φορολογουμένων, το οποίο εκπονήθηκε από ομάδα
κρατών μελών.
Στον κώδικα σημειώνεται, μεταξύ άλλων,
ότι η αύξηση της διαφάνειας από την πλευρά των φορολογουμένων θα
μπορούσε να επιτευχθεί με την παροχή κινήτρων, όπως είναι η
δημοσιοποίηση της καταβολής των φόρων των επιχειρήσεων. Οι φορολογικές
διοικήσεις θα μπορούσαν επίσης να εξετάσουν κατά πόσον η αύξηση της
ενημέρωσης του κοινού σχετικά με τις αποφάσεις και τις δράσεις για τη
φορολόγηση των επιχειρήσεων θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση της
φορολογικής απάτης, της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής.
Η αύξηση της
διαφάνειας σχετικά με τις φορολογικές αποφάσεις θα μπορούσε πράγματι να
έχει αποτρεπτικό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, σε άλλους τομείς, όπως το
περιβάλλον, χρησιμοποιούνται πιστοποιητικά τα οποία επιτρέπουν στους
καταναλωτές να αγοράζουν προϊόντα από εταιρείες με κοινές κοινωνικές
αξίες και δεοντολογία. Στην ουσία, δηλαδή, να γνωρίζουν οι
φορολογούμενοι αν ο επαγγελματίας ή η επιχείρηση της οποίας αγοράζουν
προϊόντα ή υπηρεσίες είναι συνεπής στις φορολογικές του υποχρεώσεις. Και
αναφέρονται και δυο παραδείγματα.
Στη Σουηδία, οι πληροφορίες σχετικά με
τους οφειλόμενους φόρους (άμεσους και έμμεσους), τις κοινωνικές εισφορές
και λοιπά στοιχεία είναι στην πλήρη διάθεση του κοινού. Κάθε πολίτης
μπορεί να ρωτήσει πόσο φόρο έχει καταβάλει ή οφείλει ο οιοσδήποτε.
Επίσης, στη Φινλανδία, διατίθεται ανοικτή διαδικτυακή βάση δεδομένων των
επιχειρήσεων, όπου μπορεί κανείς να ενημερωθεί για το φορολογητέο
εισόδημα και το ποσό του φόρου που πρέπει να καταβληθεί.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι και στην
Ελλάδα είχε εξεταστεί η θέσπιση σχετικής πρόβλεψης ενώ υπήρχε και στον
προηγούμενο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Προβλεπόταν ότι στις εφορίες
θα έπρεπε να αναρτηθούν σε "πρόσφορη θέση τα φορολογικά δεδομένα
επιχειρήσεων και επαγγελματιών. Ωστόσο, ουδέποτε υλοποιήθηκε αυτή η
πρόβλεψη.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι
κατευθυντήριες γραμμές για τον Κώδικα δεν εκφράζουν απαραίτητα την
επίσημη γνώμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή των
κρατών μελών της ΕΕ. Επίσης, θα πρέπει να τονιστεί ότι πρόκειται για μη
δεσμευτικό έγγραφο το οποίο θεωρείται πρότυπο στο οποίο τα κράτη μέλη
μπορούν να προσθέσουν ή να προσαρμόσουν τα απαραίτητα στοιχεία, ώστε να
ανταποκρίνονται στις εθνικές ανάγκες και συνθήκες. Δείχνει, ωστόσο, τις
κατευθύνσεις στις οποίες κινούνται οι σχέσεις φορολογούμενων και
φορολογικών διοικήσεων.
το είδαμε ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.