Με μια ακόμη επιστολή στα Ηνωμένα Έθνη (3 Δεκεμβρίου), οι τουρκοκύπριοι καθοδηγούμενοι από την Άγκυρα, υπονομεύουν την διαδικασία των συνομιλιών.
Με πρόσχημα την «απάντηση» στις καταγγελίες της Κυπριακής Δημοκρατίας για τις παραβιάσεις του κυπριακού εναέριου χώρου και των χωρικών υδάτων από την Τουρκία, επαναφέρουν όλη την σκληρή διχοτομική ατζέντα. Και μάλιστα αυτή η τουρκοκυπριακή παρέμβαση εκδηλώνεται την στιγμή που ο διεθνής μεσολαβητής Εσπεν Μπαθ Αϊντα βλέπει στην Κύπρο… θετικό μομέντουμ.
Η επιμονή στις σκληρές αυτές θέσεις σε συνδυασμό με την έμμεση απόρριψη από τον κ.Ακιντζι του ενδεχόμενου επιστροφής της Μόρφου στους ελληνοκύπριους, δημιουργεί όχι θετικό αλλά ασφυκτικό μομεντουμ για την ελληνοκυπριακή πλευρά.
Αν και ο κ. Αναστασιάδης έσπευσε να απορρίψει τις ιδέες του μεσολαβητή για σύγκληση πενταμερούς διάσκεψης στο Νταβός, ο κ. Αϊντα δεν θα εγκαταλείψει τις προσπάθειες για να εγκλωβίσει Αθήνα και Λευκωσία σε μια τελική διαπραγμάτευση, όπου όμως θα έχουν συμφωνηθεί μόνο τα θέματα που αφορούν την Τουρκία (εξουσίες, διακυβέρνηση κλπ.) ενώ η Ασφάλεια και οι Εγγυήσεις το εδαφικό, και οι έποικοι, αλλά και βασικές πτυχές του περιουσιακού θα είναι ανοικτά.
Σε αυτό το κλίμα έχει ενδιαφέρον το κείμενο το οποίο κατέθεσε στον ΟΗΕ ο Μεμετ Ντάνα, «εκπρόσωπος» του ψευδοκράτους, μέσω του Τούρκου μονίμου αντιπροσώπου στον ΟΗΕ Χαλιτ Τσεβικ, και δημοσιεύτηκε ως επίσημο έγγραφο της Γενικής Συνέλευσης, όπου προβάλλεται η χωριστική ατζέντα της τουρκικής πλευράς, μιας και η έμφαση όλη δίνεται στην διζωνικότητα, στην ένωση δυο κρατών, στην πολιτική ισότητα δυο λαών και στην ύπαρξη διαφορετικών εναερίων χώρων και «FIR», σε ένα πρώτο αλλά σημαντικό δείγμα εμμονής σε μοντέλο χαλαρής συνομοσπονδίας δυο κρατών.
Σε ό,τι αφορά τις παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας και παραβάσεις του «εθνικού εναέριου χώρου της Κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία, η τουρκική πλευρά με την επιστολή της στον ΟΗΕ υποστηρίζει ότι οι πτήσεις γίνονται στον «κυρίαρχο εναέριο χώρο της Τουρκικής Δημοκρατίας Βόρειας Κύπρου, με πλήρη γνώση και συνεργασία των αρμόδιων αρχών του “Κράτους”, χώρο στον οποίο η ελληνοκυπριακή διοίκηση της Νότιας Κύπρου δεν έχει καμία αρμοδιότητα.
Σε μια ενδεικτική των προθέσεων αναφορά, η επιστολή επισημαίνει ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της «ΤΔΒΚ» είναι η «μονή Αρχή για την παροχή υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας και αεροναυτικών πληροφοριών εντός του εθνικού εναέριου χώρου της».
Η τουρκική πλευρά επίσης, επιχειρηματολογεί υπέρ της… νομιμότητας των NOTAMs που εκδίδει ο παράνομος πύργος ελέγχου στο αεροδρόμιο Ερκάν.
Αμφισβητώντας πλήρως την οντότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας, προδιαγράφοντας το πλαίσιο απόρριψης της μετεξέλιξης της Κυπριακής Δημοκρατίας σε ένα Ομόσπονδο κράτος και, με επιμονή στην λογική των δυο κρατών, η επιστολή απορρίπτει τις καταγγελίες για παράνομο ελλιμενισμό στα λιμάνια της Κατεχόμενης Κύπρου, με το επιχείρημα ότι «η Ελληνοκυπριακή διοίκηση δεν έχει αρμοδιότητα ή δικαιοδοσία στην Βόρειο Κύπρο».
«Αυτός ο ισχυρισμός αγνοεί τις παρούσες πραγματικότητες και κυρίως την ύπαρξη δυο ανεξάρτητων αυτοδιοικούμενων κρατών στο νησί της Κύπρου, που το καθένα ασκεί την κυριαρχία και την δικαιοδοσία του εντος της περιοχής του».
Καθώς και στις συνομιλίες η τουρκοκυπριακή πλευρά έχει δείξει ιδιαίτερη επιμονή για την διατήρηση -και μετά την λύση- της χωριστής αρμοδιότητας ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (και συνεπώς του διαχωρισμού του FIR σε ελληνοκυπριακό και τουρκοκυπριακό), στο τουρκικό έγγραφο υπάρχει εκτενής αναφορά στο παράνομο αεροδρόμιο Ερκαν και στα μέτρα που έχουν ληφθεί για την αναβάθμιση των ραντάρ του, ενώ καταγράφονται και στοιχεία για τις διεθνείς πτήσεις που εξυπηρετεί το παράνομο αεροδρόμιο.
Επιρρίπτεται μάλιστα η ευθύνη για την σημερινή κατάσταση στην ελληνοκυπριακή πλευρά γιατί, όπως επισημαίνεται, από το 1977 στο πλαίσιο της «πολίτικης απομόνωσης των τουρκοκυπρίων, οι ελληνοκύπριοι δεν παρείχαν υπηρεσίες για ασφαλή αεροπλοΐα στον εναέριο χώρο».
Οι αριθμοί μάλιστα που παραθέτουν οι τουρκοκύπριοι είναι εντυπωσιακοί, καθώς αποδεικνύουν πόσο μεγάλο πια είναι το ρήγμα στο πλέγμα απομόνωσης του ψευδοκράτους.
Από το Ερκαν το 2015 υπολογίζεται ότι οι επισκέπτες θα φθάσουν τα 3,5 εκατομμύρια, ενώ το 2014 προσγειώθηκαν και απογειώθηκαν στο Ερκαν 25.000 αεροσκάφη και συνολικά 200.000 αεροσκάφη χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες του.
Η τουρκοκυπριακή πλευρά μάλιστα δεν παραλείπει και τις συστάσεις, λέγοντας ότι οι προσπάθειες τώρα θα πρέπει να επικεντρωθούν στην επιδίωξη λύσης που θα βασίζεται «σε έναν νέο συνεταιρισμό στην βάση της πολιτικής ισότητας των δυο λαών στο πλαίσιο της Διζωνικής, Δικοινοτικής ομοσπονδίας με δυο συνιστώντα ισότιμα κράτη».
Είναι επίσης προκλητική η προσπάθεια της τουρκοκυπριακής πλευράς να... καταγγείλει την Κυπριακή Δημοκρατία επειδή… «επιμένει σε αντιπαραγωγική και ξεπερασμένη ρητορική, που δεν ανταποκρίνεται στο κοινό όραμα και την συνεργασία που εκφράστηκε από τους δυο ηγέτες με την επανέναρξη των συνομιλιών…»
πηγή
Με πρόσχημα την «απάντηση» στις καταγγελίες της Κυπριακής Δημοκρατίας για τις παραβιάσεις του κυπριακού εναέριου χώρου και των χωρικών υδάτων από την Τουρκία, επαναφέρουν όλη την σκληρή διχοτομική ατζέντα. Και μάλιστα αυτή η τουρκοκυπριακή παρέμβαση εκδηλώνεται την στιγμή που ο διεθνής μεσολαβητής Εσπεν Μπαθ Αϊντα βλέπει στην Κύπρο… θετικό μομέντουμ.
Η επιμονή στις σκληρές αυτές θέσεις σε συνδυασμό με την έμμεση απόρριψη από τον κ.Ακιντζι του ενδεχόμενου επιστροφής της Μόρφου στους ελληνοκύπριους, δημιουργεί όχι θετικό αλλά ασφυκτικό μομεντουμ για την ελληνοκυπριακή πλευρά.
Αν και ο κ. Αναστασιάδης έσπευσε να απορρίψει τις ιδέες του μεσολαβητή για σύγκληση πενταμερούς διάσκεψης στο Νταβός, ο κ. Αϊντα δεν θα εγκαταλείψει τις προσπάθειες για να εγκλωβίσει Αθήνα και Λευκωσία σε μια τελική διαπραγμάτευση, όπου όμως θα έχουν συμφωνηθεί μόνο τα θέματα που αφορούν την Τουρκία (εξουσίες, διακυβέρνηση κλπ.) ενώ η Ασφάλεια και οι Εγγυήσεις το εδαφικό, και οι έποικοι, αλλά και βασικές πτυχές του περιουσιακού θα είναι ανοικτά.
Σε αυτό το κλίμα έχει ενδιαφέρον το κείμενο το οποίο κατέθεσε στον ΟΗΕ ο Μεμετ Ντάνα, «εκπρόσωπος» του ψευδοκράτους, μέσω του Τούρκου μονίμου αντιπροσώπου στον ΟΗΕ Χαλιτ Τσεβικ, και δημοσιεύτηκε ως επίσημο έγγραφο της Γενικής Συνέλευσης, όπου προβάλλεται η χωριστική ατζέντα της τουρκικής πλευράς, μιας και η έμφαση όλη δίνεται στην διζωνικότητα, στην ένωση δυο κρατών, στην πολιτική ισότητα δυο λαών και στην ύπαρξη διαφορετικών εναερίων χώρων και «FIR», σε ένα πρώτο αλλά σημαντικό δείγμα εμμονής σε μοντέλο χαλαρής συνομοσπονδίας δυο κρατών.
Σε ό,τι αφορά τις παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας και παραβάσεις του «εθνικού εναέριου χώρου της Κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία, η τουρκική πλευρά με την επιστολή της στον ΟΗΕ υποστηρίζει ότι οι πτήσεις γίνονται στον «κυρίαρχο εναέριο χώρο της Τουρκικής Δημοκρατίας Βόρειας Κύπρου, με πλήρη γνώση και συνεργασία των αρμόδιων αρχών του “Κράτους”, χώρο στον οποίο η ελληνοκυπριακή διοίκηση της Νότιας Κύπρου δεν έχει καμία αρμοδιότητα.
Σε μια ενδεικτική των προθέσεων αναφορά, η επιστολή επισημαίνει ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της «ΤΔΒΚ» είναι η «μονή Αρχή για την παροχή υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας και αεροναυτικών πληροφοριών εντός του εθνικού εναέριου χώρου της».
Η τουρκική πλευρά επίσης, επιχειρηματολογεί υπέρ της… νομιμότητας των NOTAMs που εκδίδει ο παράνομος πύργος ελέγχου στο αεροδρόμιο Ερκάν.
Αμφισβητώντας πλήρως την οντότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας, προδιαγράφοντας το πλαίσιο απόρριψης της μετεξέλιξης της Κυπριακής Δημοκρατίας σε ένα Ομόσπονδο κράτος και, με επιμονή στην λογική των δυο κρατών, η επιστολή απορρίπτει τις καταγγελίες για παράνομο ελλιμενισμό στα λιμάνια της Κατεχόμενης Κύπρου, με το επιχείρημα ότι «η Ελληνοκυπριακή διοίκηση δεν έχει αρμοδιότητα ή δικαιοδοσία στην Βόρειο Κύπρο».
«Αυτός ο ισχυρισμός αγνοεί τις παρούσες πραγματικότητες και κυρίως την ύπαρξη δυο ανεξάρτητων αυτοδιοικούμενων κρατών στο νησί της Κύπρου, που το καθένα ασκεί την κυριαρχία και την δικαιοδοσία του εντος της περιοχής του».
Καθώς και στις συνομιλίες η τουρκοκυπριακή πλευρά έχει δείξει ιδιαίτερη επιμονή για την διατήρηση -και μετά την λύση- της χωριστής αρμοδιότητας ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (και συνεπώς του διαχωρισμού του FIR σε ελληνοκυπριακό και τουρκοκυπριακό), στο τουρκικό έγγραφο υπάρχει εκτενής αναφορά στο παράνομο αεροδρόμιο Ερκαν και στα μέτρα που έχουν ληφθεί για την αναβάθμιση των ραντάρ του, ενώ καταγράφονται και στοιχεία για τις διεθνείς πτήσεις που εξυπηρετεί το παράνομο αεροδρόμιο.
Επιρρίπτεται μάλιστα η ευθύνη για την σημερινή κατάσταση στην ελληνοκυπριακή πλευρά γιατί, όπως επισημαίνεται, από το 1977 στο πλαίσιο της «πολίτικης απομόνωσης των τουρκοκυπρίων, οι ελληνοκύπριοι δεν παρείχαν υπηρεσίες για ασφαλή αεροπλοΐα στον εναέριο χώρο».
Οι αριθμοί μάλιστα που παραθέτουν οι τουρκοκύπριοι είναι εντυπωσιακοί, καθώς αποδεικνύουν πόσο μεγάλο πια είναι το ρήγμα στο πλέγμα απομόνωσης του ψευδοκράτους.
Από το Ερκαν το 2015 υπολογίζεται ότι οι επισκέπτες θα φθάσουν τα 3,5 εκατομμύρια, ενώ το 2014 προσγειώθηκαν και απογειώθηκαν στο Ερκαν 25.000 αεροσκάφη και συνολικά 200.000 αεροσκάφη χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες του.
Η τουρκοκυπριακή πλευρά μάλιστα δεν παραλείπει και τις συστάσεις, λέγοντας ότι οι προσπάθειες τώρα θα πρέπει να επικεντρωθούν στην επιδίωξη λύσης που θα βασίζεται «σε έναν νέο συνεταιρισμό στην βάση της πολιτικής ισότητας των δυο λαών στο πλαίσιο της Διζωνικής, Δικοινοτικής ομοσπονδίας με δυο συνιστώντα ισότιμα κράτη».
Είναι επίσης προκλητική η προσπάθεια της τουρκοκυπριακής πλευράς να... καταγγείλει την Κυπριακή Δημοκρατία επειδή… «επιμένει σε αντιπαραγωγική και ξεπερασμένη ρητορική, που δεν ανταποκρίνεται στο κοινό όραμα και την συνεργασία που εκφράστηκε από τους δυο ηγέτες με την επανέναρξη των συνομιλιών…»
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.