α’) Η περίπτωση της Σαμαρείτιδος. Έχει τελέσει 5 νομίμους γάμους (επετρέπετο τούτο) και τώρα συζεί με ξένον άνδρα, ασφαλώς διότι «αγαπιούνται». Έχει ωστόσο την συνείδησή της βαρειά, γι’ αυτό και όταν ο Κύριος της λέγει να πάει να φωνάξει τον (νόμιμο) άνδρα της, εκείνη του λέγει «ουκ έχω άνδρα», θέλουσα να κρύψει ότι συζεί παρανόμως με άνδρα που δεν είναι νόμιμος σύζυγός της. Και ο Κύριος την επιβεβαιώνει, λέγοντάς της ότι είπε την αλήθεια, διότι όντως 5 άνδρες ενυμφεύθη και αυτόν που τώρα έχει δεν είναι νόμιμος σύζυγός της. Δηλαδή ο Κύριος αρνείται πως η σχέση αυτή είναι νόμιμη και αποδεκτή.
β’) Το παράδειγμα του Αποστόλου Παύλου. Ο Απ. Παύλος ήτο άγαμος. Γράφει λοιπόν για τους άγαμους άνδρες και τις χήρες γυναίκες, ότι θα προτιμούσε κι αυτοί να παραμείνουν όπως και αυτός δηλ. να μην παντρευθούν. Όμως – συνεχίζει – αν αυτό δεν το μπορούν, ένεκα της ασθενείας της σάρκας, τότε καλόν είναι να παντρευθούν. Δεν τους είπε να… βολευθούν με εξώγαμες σεξουαλικές σχέσεις ευρίσκοντας ο καθένας και η καθεμιά ένα… ταίρι έξω του γάμου.
γ’) Ο ξθ’ Κανών του Μεγ. Βασιλείου. Ο Μ. Βασίλειος θεωρεί ως κώλυμα ιερωσύνης τις προγαμιαίες σχέσεις ενός Αναγνώστου. Του επιβάλλει μάλιστα για την αμαρτίαν του αυτή ενός έτους επιτίμιο. Άρα θεωρεί τις σχέσεις αυτές εκτός του γάμου ως αμαρτίαν αξίαν κατακρίσεως και παιδαγωγικής τιμωρίας.
δ’) Ο δ’ Κανών του Αγ. Γρηγορίου Νύσσης. Ομιλεί για τη διάκριση μεταξύ πορνείας και μοιχείας. Και τις δύο θεωρεί ως αμαρτία. Η διαφορά μεταξύ των είναι ότι εις μεν την πορνείαν δεν γίνεται κάποια αδικία σε βάρος τρίτου, ενώ με τη μοιχεία πλήττεται ο απατώμενος νόμιμος σύζυγος. Καμμιά διάκριση δεν γίνεται με κριτήριο την καταβολή χρημάτων ή την ύπαρξη αισθήματος ερωτικού.
ε’) Ο κε’ Κανών του Μεγ. Βασιλείου. Προβλέπει την περίπτωσιν κάποιου ανδρός που διέφθειρε μία γυναίκα και στη συνέχεια την παντρεύθηκε. Για μεν την σεξουαλική σχέση, αδιάφορα αν έγινε με βιασμό ή με τη θέληση της γυναίκας, τον επιτιμά αυστηρά. Εγκρίνει όμως τη διατήρηση του γάμου. Αν η προ του γάμου σεξουαλική συνάφεια του ζευγαριού ήταν επιτρεπτή, γιατί ο Μ. Βασίλειος επιβάλλει επιτίμιο;Από τα προηγούμενα γίνεται σαφές ότι οι προγαμιαίες σχέσεις δεν εγκρίνονται από την Αγία Γραφή και την Παράδοση της Εκκλησίας μας.
+Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Χριστοδούλου:
(Απόσπασμα από το βιβλίο: «Το σώμα του Χριστού και ο Κήπος των τέρψεων». Εκδόσεις Εγρήγορση).
πηγη orthodoxanswers.gr
το είδαμε ΕΔΩ
ΣΧΟΛΙΟ
Οι σημερινοί πνευματικοί είναι γεγονός ότι δείχνουν μεγάλη επιείκια στις περιπτώσεις προγαμιαίων σχέσεων ειδικά για ζευγάρια που μετέπειτα οδηγούνται στον γάμο.
Ομως καλό είναι να γνωρίζουμε όλοι τις ορθές θέσεις της Εκκλησίας μας, οι οποίες δεν επιδέχονται εκπτώσεις και ούτε η Εκκλησία μας πορευόμενη στους αιώνες, δικαιούται να προσαρμόζει τους ιερούς κανόνες και την ηθική της ανάλογα με την τρέχουσα κοινωνική ηθική...
Οι προγαμιαίες σχέσεις είναι μια μορφή πορνείας και σίγουρα με την σύγχρονη ηθική (ή καλύτερα ανηθικότητα) σπανιότατα οδηγούν σε γάμο οπότε δεν υπάρχει καν δικαίωμα ή απαίτηση επιείκιας από τους αμαρτάνοντες....
Φυσικά για τον πολιτικό "γάμο" ούτε λόγος....
Δεν πρόκειται κατ' ουσίαν για γάμο εφόσον γάμος νοείται ΜΟΝΟ το μυστήριο της Εκκλησίας μας....
Ο πολιτικός "γάμος" παραπέμπει ουσιαστικά σε πολιτική συμφωνία.... και οι σεξουαλικές σχέσεις που προφανώς συνάπτονται είναι προγαμιαίες σχέσεις....
Ολα αυτά φυσικά για όσους θεωρούν ότι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι και προσπαθούν αν τηρούν τις εντολές της Εκκλησίας μας.....
Οι υπόλοιποι.... απλά συνεχίζουν την ζωή που ελεύθερα επέλεξαν με τις ανάλογες συνέπειες.
Η Νέα Τάξη προσπαθεί να επιβάλλει τον πανσεξουαλισμό, την πορνεία και την ομοφυλοφιλία αλλά και κάθε είδους σεξουαλική διαστροφή σαν μια φυσιολογική κοινωνική συμπεριφορά....
Οφείλουμε σαν Ελληνες Χριστιανοί Ορθόδοξοι να αντισταθούμε κρατώντας ανόθευτα τα νάματα της πίστης μας και τις παραδόσεις και την ηθική της πατρίδας μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.