Σελίδες

30 Οκτωβρίου 2015

ΕΝΟΠΤΙΚΟΝ.

Γράφει ο Χρίστος Γούδης 

Όλως συγκυριακά με την επικαιρότητα της καθ’ όλα περίεργης και σαφώς ύποπτης υπόθεσης των «Έψιλον Ευ», των βομβιστών της Καλαμάτας και του Μυστρά, τις προσεχείς μέρες πρόκειται να εκδοθεί ένα δίτομο εκτενές και πολυδιάστατο έργο μου σχετικό με την ερμητική σημειολογία του διπλού Έψιλον, προϊόν πολυετούς μου ενασχόλησης με το θέμα. Το έργο θα δημοσιοποιηθεί από τις Εκδόσεις «Τάλως Φ» (ο Τάλως είναι γιος του αειμνήστου ελληνολάτρη Ιωάννη Φουράκη). Σας αποστέλλω προδημοσίευση μέρους της εισαγωγής και ενός μικρού αποσπάσματος του έργου, με την υπόσχεση να επανέλθω εκτενέστερα, μόλις εκδοθεί.

Χρίστος Γούδης 

Το Ενοπτικόν αποτελεί ένα Εγκόλπιο Χρησμών σε καιρούς εσωτερικής αναζήτησης μέσα από σιβυλλικές ρήσεις λακωνικής βραχυλογίας εκπορευόμενες σε κατάσταση θείας μανίας ή ιερής μέθης και ιερής φωνής («ομφή») – κατάσταση αποδιδόμενη στην αρχαιοελληνική μαντική με την λέξη «ενθουσιασμός» – οι οποίες καθιζάνουν και κρυσταλλοποιούνται δίκην κατευθυντήριων «Δελφικών Παραγγελμάτων» εκφραζόντων το διπλούν Έψιλον των Δελφών (ЭЄ ή ЭIЄ)* ως ΄Ενθεες Εντολές (ЭЄ) Ενεργητικής Επιβίωσης (ЭЄ) αλλά και  Εποικοδομητικής  Επικοινωνίας (ЭЄ) , οριοθετώντας και χαράσσοντας δρόμο και τρόπο ζωής μέσα από την αναβίωση της υπολανθάνουσας πολιτισμικής μας κληρονομιάς και τους αναδυόμενους από τα βάθη των αιώνων φωτεινούς πίδακες του αειθαλούς, μυστηριακού, και οργιώδους ελληνικού πνεύματος.

* Στην κορυφή του ανατολικού αετώματος του ναού του Απόλλωνος στους Δελφούς, στην είσοδό του, εμφανές σε όλους όσους προσήγγιζαν, ήταν τοποθετημένο ένα μυστηριακό σύμβολο, δίκην παντεπόπτη οφθαλμού, που δέσποζε των δύο Δελφικών παραγγελμάτων λακωνικής βραχυλογίας, τα οποία είχε παραδώσει στο Μαντείο ένας εκ των επτά σοφών, ο Χίλων (ή Χείλων) ο Λακεδαιμόνιος. Αυτά τα δύο βρίσκονταν το ένα στην κάτω αριστερή γωνία του τριγώνου του αετώματος και το άλλο στην κάτω δεξιά και αποτελούσαν τις κορυφαίες κατευθυντήριες γραμμές στη ζωή των Ελλήνων: «Δύο εστί των Δελφικών γραμμάτων τα μάλιστ’ αναγκαιότατα προς τον βίον, το “γνώθι σαυτόν” και το “μηδέν άγαν”. Εκ τούτων γαρ ήρτηται και τ’ άλλα πάντα» (Πλούταρχος). Το «γνώθι σαυτόν» ήταν στην κάτω αριστερή γωνία του αετώματος ενώ το «μηδέν άγαν» στην κάτω δεξιά. Τέτοια ήταν η σπουδαιότητά τους που ενώ «οι πολλοί Χείλωνος λέγουσιν είναι τα αποφθέγματα, Κλεόβουλος ο Λίνδιος υπό του Θεού λεχθήναι Χείλωνι» (Στοβαίος), ενώ δηλαδή όλοι έλεγαν ότι τα αποφθέγματα είναι του Χείλωνα, ο Κλεόβουλος ο Ρόδιος  - ένας και αυτός από τους επτά σοφούς - έλεγε ότι ο Θεός τα είπε στον Χείλωνα.

Κάτω από αυτό το πνεύμα της  λακωνικής βραχυλογίας, το μυστηριακό σύμβολο που δέσποζε στην κορυφή του τριγώνου του αετώματος στον ναό των Δελφών δεν θα μπορούσε να είναι λακωνικότερο. Ήταν  ένα  γράμμα, ένα  «έψιλον» ( Є ) ή  κατ’ άλλους  ένα «διπλoύν έψιλον» ( ЭIЄ ), που προφέρονταν «εί». Εσαεί ζητούμενον η ερμηνεία του. Γιατί το σύμβολο, το κάθε σύμβολο, φορτισμένο και εκρηκτικό από την φύση του, εκφράζει και συμπυκνώνει μια κεντρική ιδέα κατά τρόπο πολυκρυσταλλικό, πολυπρισματικό και πολύσημο. Απαιτεί πολυχρωματική φασματική ανάλυση και επιδέχεται πολλαπλών ερμηνειών και προσεγγίσεων. Σπόρος το ίδιο, καθίσταται σπορέας ιδεών που εκβλαστάνουν και αναρριχώνται, ανθίζουν και καρποφορούν δίκην πνευματικών δέντρων που δικτυώνονται, συνθέτουν και μορφοποιούν ένα πυκνόφυλλο δάσος γνώσης και άγνοιας, πεπερασμένο και ταυτόχρονα αδιαπέραστο, θεματοφύλακας αρχών και αξιών, ορατών τε και αοράτων, διαχρονικών και άχρονων. 

ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΒΑΣΤΙΚΑΣ ΣΕ ΔΙΠΛΟΥΝ ΕΨΙΛΟΝ

Μετασχηματισμός της σβάστικας σε διπλούν έψιλον (ЭЄ). Η σβάστικα ως ενιαίο όλον χαρακτηρίζεται από περιστροφική συμμετρία περί τον άξονα που διέρχεται από το κέντρο του σταυρού τον κάθετο επάνω στο επίπεδό της. Αν για παράδειγμα περιστραφεί ως συμπαγές σώμα, επάνω στο επίπεδο που βρίσκεται, κατά 90ο (ή ακέραιο πολλαπλάσιο των 90ο), θα προκύψει το ίδιο ακριβώς σχήμα και δεν θα δίδει την εντύπωση ότι περιεστράφη. Για τον μετασχηματισμό της σε «διπλούν έψιλον» στο ίδιο επίπεδο, ο κάθετος άξονάς της θα πρέπει να παραμείνει ακίνητος ενώ ο οριζόντιος άξονας θα πρέπει να περιστραφεί κατά 90ο  έτσι ώστε να συμπέσει με τον κάθετο, αφού πρώτα τα κεκαμμένα τμήματα του κάθε άξονα περιστραφούν έτσι ώστε να σχηματίζουν από ένα Ε για τον κάθε άξονα του σταυρού (ένα Ε με πλάτη τον κάθετο και ένα Ε με πλάτη τον οριζόντιο άξονα).

Μετασχηματισμός καμπυλωτής (κυκλικής) σβάστικας (αριστερά)
μέσω του ηλιακού συμβόλου (κέντρο) σε διπλούν έψιλον (ЭIЄ).

ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ  ΜΕ ΤΟ «ΕΨΙΛΟΝ ΕΥ» ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.