Η ελληνική γλώσσα είναι τόσο βαθιά και τόσο εύηχη που πίσω από την κάθε λέξη της κρύβεται μια ιστορία που αποδίδεται με τους ήχους που την συνθέτουν. Τους τελευταίους μήνες έχει παρατηρηθεί μια αλλοίωση της ελληνικής γλώσσας
-προς χάριν των greeklish και πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τον αφανισμό του ελληνικού
ερωτηματικού. Πλέον η χρήση της τεχνολογίας έχει μεταδοθεί και εξαπλωθεί με
αποτέλεσμα να χρησιμοποιείται ευρέως από τους χρήστες κινητών αλλά και
υπολογιστών το λατινικό ερωτηματικό καθώς αυτό είναι πιο εύκολα προσβάσιμο στα
νέα πληκτρολόγια.
Έρευνα του Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλου για το Πινάκιο
Ωστόσο δεν είναι μόνο οι χρήστες των συσκευών τεχνολογίας που πρώτα απαξίωσαν και μετά έξόρισαν το ελληνικό ερωτηματικό, μα ακόμη και σε δελτία ειδήσεων, αλλά και ειδησεογραφικές σελίδες κυριαρχεί το σύμβολο "?".
Το Πινάκιο λοιπόν ανοίγει τον φάκελο αυτό «Τον θάνατο του
ελληνικού ερωτηματικού»
Είναι γεγονός ότι η ελληνική γλώσσα είναι αρκετά δύσκολη γλώσσα για τους
ξένους που δεν έχουν εξοικείωση με το ελληνικό αλφάβητο αλλά με το
λατινικό. Κατά συνέπεια μιας και τα προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών
κατασκευάζονται στην εσπερία, έτσι και η ελληνική γλώσσα πολλές φορές
αποτελεί τον φτωχό αδελφό τους. Ακόμα περισσότερο, όταν ενσωματώνεται
σε αυτά η ελληνική γλώσσα, τούτο γίνεται με λάθη και παραλήψεις. Πράγμα
ίσως και αποδεκτό ως ένα σημείο.
Αυτό όμως που είναι απαράδεκτο είναι ότι ακόμα και οι νεοέλληνες
αδιαφορούν για τη μητρική τους γλώσσα και ιδιαίτερα στη γραπτή της
μορφή. Πόσες και πόσες φορές διαβάζουμε κείμενα, ιδιαίτερα στο
διαδίκτυο, που αδιαφορούν για τα στοιχειώδη της γλώσσας μας, όπως για τα
σημεία στίξης; Εννοώ το κόμμα «,», την τελεία «.», το θαυμαστικό «!»
το ερωτηματικό «;» την άνω τελεία «•», τον τόνο «΄» που τον
αντικαθιστούν με απλή τελίτσα πάνω από το γράμμα, όπως κάνουν οι δυτικοί
πάνω από το δικό τους «i»! Αναρωτιέμαι γιατί;
Μια απάντηση βρήκα, μια λέξη: αδιαφορία. Αδιαφορία από τους γονείς προς
τα παΐδια τους να τους διδάξουν έστω και τα πιο απλά του γραπτού
ελληνικού λόγου. Αδιαφορία από τους δασκάλους να επιμένουν στη διδαχή
της γλώσσας μιας και δεν έχουν πια κίνητρο ούτε και με τους πενιχρούς
μισθούς που λαμβάνουν. Αδιαφορία από τους ίδιους τους μαθητές που «περί
άλλων τυρβάζουν» (πολλές φορές περισσότερο ενδιαφέρον γι΄ αυτούς οι
διασκεδάσεις, το βιντεοπαιχνίδια, το τσιγάρο και το ποτό). Αδιαφορία από
το κράτος που πια δεν θέλει και δεν ενδιαφέρεται να συμβάλλει στη μόρφωση του λαού αλλά επιθυμεί να
κατασκευάζει αμόρφωτους πολίτες, κομμάτια της εύκολης και πιο
διαχειρίσιμης μάζας.
Αναρωτιέμαι, που θα σταματήσει αυτή η κατρακύλισμα, αυτή η εθνική
λεξιπενία.
Υπάρχει κανείς σε αυτή τη χώρα που θα ενδιαφερθεί για ότι πιο
ιερό έχουμε ποτέ μέσα μας από τη γέννησή μας, την ίδια μας τη γλώσσα;
Διαβάστε τις υπόλοιπες απόψεις ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.