Σελίδες

20 Αυγούστου 2015

Στην Γερμανία παρέδωσε η κυβέρνηση 14 ελληνικά αεροδρόμια.

Στη Γερμανία παρέδωσε η κυβέρνηση τα ελληνικά τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. 


Με απόφαση η ελληνική κυβέρνηση παραχώρησε τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια στην γερμανική Fraport υλοποιώντας τον σχετικό διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε πριν μήνες και μετά την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου.

Η σχετική απόφαση ελήφθη κατά την διάρκεια του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) που συνεδρίασε στις 13 Αυγούστου και χθες δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Οι υπουργοί που υπέγραψαν την παράδοση των ελληνικών αεροδρομίων είναι: Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, 
Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης. 

Πρόκειται για την πρώτη αποκρατικοποίηση που υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει ……… κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. 

Το ξεπούλημα των αεροδρομίων ήταν όρος του Μνημονίου που έγινε νόμος του κράτους στις 14 Αυγούστου. Αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση νομιμοποίησε το ξεπούλημα μία ημέρα πριν να δεσμευτεί μέσω του 3ου Μνημονίου. 

Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport – Slentel Ltd, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. 

Η αστειότητα είναι ότι η Fraport δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τα επόμενα 40 χρόνια που θα έχει στην κατοχή της τα σημαντικότατα περιουσιακά στοιχεία της χώρας, που πέρα των άλλων, είναι στρατηγικής και εθνικής σημασίας εφόσον βρίσκονται σε βορά, νότο, ανατολή και δύση της χώρας. 

Κύριος μέτοχος της Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%) και οι λοιποί μέτοχοι (34,91%). 

Το γερμανικό δημόσιο είναι ελληνικό δημόσιοΘα μείνει αξέχαστη στην ελληνική ιστορία η δήλωση του υπουργού Σπρίντζη που αφορούσε στο χάρισμα των αεροδρομίων στην Fraport: «Δεν είναι ιδιωτικοποίηση όταν πωλείται εθνικός δημόσιος πλούτος και δε μπαίνει ένας ιδιώτης αλλά μπαίνει μια εταιρεία που είναι το Γερμανικό Δημόσιο». 

Ήταν ο ίδιος υπουργός που τρεις ημέρες μετά την ανάληψη της εξουσίας από τον Σύριζα και τους ΑΝΕΛ, είχε δηλώσει για την παράδοση των αεροδρομίων: «Η κεντρική τοποθέτηση της κυβέρνησης είναι ότι θασταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις των υποδομών που εξυπηρετούν και μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της χώρας». 

Ξαφνικά τα ελληνικά αεροδρόμια δεν βοηθούν την ανάπτυξη της χώρας, αλλά σίγουρα βοηθούν την ανάπτυξη του γερμανικού δημοσίου, το οποίο σύμφωνα με τον ισχυρισμό της κυβέρνησης είναι και ελληνικό δημόσιο. 

Δείτε το ΦΕΚ της παράδοσης 


το είδαμε στο ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.