συνέχεια από το 1ο μέρος
Ομιλία, που δόθηκε σε εκδήλωση μνήμης των μαρτύρων της Άλωσης και των θυμάτων της Κεμαλικής θηριωδίας.
Του Φώτιου Μιχαήλ
(4). Μία τέταρτη μέθοδος εξάλειψης της ιστορικής μας
μνήμης έχει να κάνει με το σύστημα της
τοπικής μας αυτοδιοίκησης.
Μετά το 1830, οι Βαυαροί, οι οποίοι σχεδίαζαν, μέσα
από το σβήσιμο της ιστορικής μας μνήμης, να μας μετατρέψουν σε μια ακόμα προτεστάντικη
επαρχία της Ευρώπης -ή μήπως δεν το βλέπουμε και στις μέρες μας αυτό-
κανόνισαν, εκτός από τα μοναστήρια, να αφανίσουν και το παραδοσιακό μας σύστημα
τοπικής αυτοδιοίκησης. Και τι έκαναν.
Κατάργησαν τις ιστορικές μας Κοινότητες και ίδρυσαν
τις Νομαρχίες. Το σύστημα από Ρωμαίικο μεταλλάχθηκε σε Φράγκικο. Από το πρόσωπο
περάσαμε στο άτομο. Από την σχέση, στην συνύπαρξη.
Με τις κοινότητές μας, όμως, είχαμε
και δάσκαλο της δικής μας επιλογής, είχαμε και παπά βγαλμένο από τα δικά μας
σπλάχνα, και αλληλεγγύη του δικού μας τρόπου –οι φτωχοί τα μικρά χαράτσια, οι
πλούσιοι τα μεγαλύτερα- και γιατρό και αστυνόμο και δικαστή του δικού μας
ήθους. Του Ρωμαίικου.
Είχαμε μια
αυτονομία αξιοζήλευτη.
Όσοι είστε αυτοδιοικητικοί, θα ξέρετε καλύτερα
από όλους μας, ότι οι Νομαρχίες, που αντικατέστησαν τις κοινότητές μας, ήταν
πολύ μεγάλες, για να λύσουν τα μικρά και πολύ μικρές, για να λύσουν τα μεγάλα.
Πάντως η ζημιά έγινε. Και ιδιαίτερα στα
τελευταία χρόνια, με τον ’’Καποδίστρια’’ και τον ’’Καλλικράτη’’ –τι ύβρις κι
αυτή- μέσα στην χαώδη απεραντοσύνη των σημερινών δήμων μαμούθ, η κοινωνική
συνοχή και η συνοχή της συλλογικής μας ιστορικής μνήμης έχουν , δυστυχώς, κλονισθεί ακόμη περισσότερο.
Όσο κι αν μας κακοφαίνεται, τα χωριά μας δεν
διοικούνται πλέον από εμάς. Ό, τι κι αν γίνεται σήμερα μέσα στα όρια της
τοπικής μας αυτοδιοίκησης, όχι μονάχα σε επίπεδο οικονομικό, αλλά προπάντων σε
επίπεδο πνευματικό, ηθικό, ακόμα και εκκλησιαστικό, στην πραγματικότητα δεν
ορίζεται εξ ολοκλήρου από εμάς.
Είναι τόσο αφόρητες οι πιέσεις, που δεχόμαστε από
το ευρωπαϊκό διευθυντήριο των Βρυξελλών, που δεν ξέρω, εάν υπάρχουν σήμερα
Άντρες ικανοί και αποφασισμένοι, σε όλα τα επίπεδα των ηγεσιών μας, να
αντισταθούν και να βάλλουν σε εφαρμογή τις αρχές και τα ιδεώδη ενός όντως ’’Καποδίστρια’’
και ενός όντως ’’Καλλικράτη’’. Και όχι να χρησιμοποιούμε τα ονόματά τους
διακωμωδώντας τα και εκθέτοντάς τα.
Αλλά, πού να βρεθούνε σήμερα Καποδίστριες και
Καλλικράτες, όταν τα υποδειγματικά πρότυπα τέτοιων Ανδρών έχουν αποκλεισθεί
εντελώς από τις σελίδες των σχολικών μας βιβλίων;
Πόσοι από εμάς έχουμε διδαχθεί στα σχολικά μας
θρανία Μάρκο Ευγενικό, Ιωσήφ Βρυέννιο, Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, Γεννάδιο
Σχολάριο, Κοσμά Αιτωλό, Κολοκοτρώνη, Μακρυγιάννη, Εμμανουήλ Παπά, Χρυσόστομο
Σμύρνης, Γερμανό Καραβαγγέλη, Αρχιεπίσκοπο Δαμασκηνό, Τάσο Παπαδόπουλο, για να
ξέρουμε, πώς να σταθούμε απέναντι στην
υποκρισία των δυτικών, πώς να αγωνιστούμε για την δικαίωση των μαρτύρων του Ελληνικού Πόντου, πώς να απαντήσουμε στα
ψεύδη και τις απάτες του πάπα και των δήθεν εταίρων μας, και πάνω απ’ όλα, πώς
να κρατήσουμε τον Λαό μας δυνατόν και ενωμένο;
(5). Να, λοιπόν, ποια είναι και η πέμπτη μέθοδος αφανισμού της ιστορικής
μας μνήμης. Ο αποκλεισμός των
προϋποθέσεων για την ανάδειξη Ανδρών, με άλφα κεφαλαίο. Ανδρών, που ξέρουν και
είναι αποφασισμένοι, να αντισταθούν.
(6). Σε μια ακόμα τακτική θα αναφερθούμε,
και με αυτή θα κλείσουμε τον ατέλειωτο κατάλογο των μεθοδεύσεων ποδοπάτησης της
ιστορικής μας μνήμης, η οποία τακτική, σχετίζεται με την προηγούμενη και έχει
να κάνει επί τουρκοκρατίας με τους γενίτσαρους και σήμερα, επί νέας
γερμανοκρατίας, με την αναγκαστική
μετανάστευση της νεολαίας μας.
Τι κάνει σήμερα ο Γερμανός εντεταλμένος για
θέματα Ελλάδας;
Με το πρόσχημα
της οικονομικής μας κατάρρευσης, μέσα σε τρία χρόνια, αρπάζει δεκαέξι χιλιάδες
νέους διακεκριμένους γιατρούς –δηλαδή το μεγαλύτερο μέρος της πνευματικής
αφρόκρεμας της πατρίδας μας- και τους
βάζει να δουλέψουν υπό καθεστώς αυστηρά γερμανικής νοοτροπίας, αλλοιώνοντας
έτσι μεθοδικά το ελληνορθόδοξο φρόνημά τους και μετατρέποντάς τους βάσει
σχεδίου, όπως έλεγε και ο Καποδίστριας, σε σύγχρονους γενίτσαρους.
Ποιος από όλους αυτούς θα γυρίσει πίσω στην
πατρίδα –αν γυρίσει ποτέ- αναλλοίωτος και ανεπηρέαστος;
Με το πρόσχημα της ανεργίας, αρπάζει επίσης από τα
χωριά μας, καθ’ ομάδες, τα ανοχύρωτα πνευματικώς παιδιά μας, τα βάζει να
δουλεύουν στις γερμανικές φάμπρικες και τα εκπαιδεύει να σκέφτονται γερμανικά
και να ενεργούν στην ζωή τους όχι ως Έλληνες, αλλά σαν φιλέλληνες.
Κι εμείς, άρχοντες και λαός, εντελώς
ανυποψίαστοι, εξ αιτίας της επιχειρούμενης από ετών μνημονικής μας λοβοτομής,
χαιρόμαστε και πανηγυρίζουμε κιόλας γι’ αυτό!!!
Πατριώτες και πατριώτισσες,
Δεν ήρθαμε απόψε
εδώ, απλά και μόνον, για να θρηνήσουμε την Άλωση της Πόλης και τα θύματα του
Κεμαλισμού.
Συγκεντρωθήκαμε στον ωραίο αυτόν τόπο, πρώτον,
για να υψώσουμε και να αναδείξουμε το μεγαλείο της Ρωμηοσύνης, δηλαδή, της
Ορθοδοξίας μας και της Ελληνικότητάς μας.
Και δεύτερον, για να δοξάσουμε το Πνεύμα, που κράτησε
ζωντανό και ολόρθο το Γένος μας στο πέρασμα των αιώνων, και, που δεν είναι
άλλο, από το Πνεύμα των ησυχαστών Πατέρων της Εκκλησίας μας. Δηλαδή, των
μεγάλων εκείνων αθλητών του ουρανίου αθλήματος της κάθαρσης, του φωτισμού και
της θέωσης.
Εμείς οι Έλληνες είμαστε λαός Μνήμης. Γι’ αυτό και
συναχθήκαμε απόψε εδώ με τόση προθυμία. Γι’ αυτό και δεν έχουμε τάφους εμείς οι
Έλληνες, αλλά έχουμε μνήματα. Διότι μέσα εκεί είναι συσσωρευμένη όλη η μνήμη
της πολυχρόνιας ιστορικής μας διαδρομής.
Ο Εθνικός μας Ύμνος είναι ο μοναδικός Εθνικός Ύμνος σε
ολόκληρο τον κόσμο, που είναι αφιερωμένος στην Ελευθερία.
Όλοι οι άλλοι
λαοί, στους εθνικούς τους ύμνους, μιλάνε για την ωραία τους πατρίδα και τα
κατορθώματά τους.
Είναι άραγε
τυχαία η αφιέρωση του Εθνικού μας Ύμνου στην Ελευθερία, την βγαλμένη από τα
κόκκαλα τα ιερά;
Τον Φεβρουάριο του 1924, ένα χρόνο,
δηλαδή, μετά την ολοκλήρωση της Κεμαλικής θηριωδίας σε Πόντο, Θράκη και Μικρά
Ασία -όπως αναφέρεται σε τότε δημοσίευμα- ένα καράβι, ονόματι Ζαν, προερχόμενο
από τα Μουδανιά της Ανατολικής Θράκης πιάνει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για
ανεφοδιασμό. Τελικός του προορισμός είναι η Μασσαλία.
Το καράβι αυτό κουβαλάει τετρακόσιους τόνους οστών
δικών μας ανθρώπων. Πόσο μπορεί να ζυγίζει ένας σκελετός ανθρώπου, για να
υπολογίσουμε, με μια απλή διαίρεση, τις χιλιάδες των δικών μας ανθρώπων, που
σφαγιάσθηκαν, που κρεμάστηκαν, που αποκεφαλίστηκαν, που βιάστηκαν μέχρι
θανάτου, κάτω από τις διαταγές του αιμοσταγούς Μουσταφά Κεμάλ και κάτω από τα
παγερά βλέμματα σύνολων των ευρωπαϊκών στρατιωτικών δυνάμεων;
Απλοί λιμενεργάτες αντελήφθησαν την ιεροσυλία
των ξένων και ζήτησαν να μην μεταφερθούν τα οστά αυτά στην Μασσαλία για
βιομηχανοποίηση. Τελικά, όμως, με παρέμβαση του Άγγλου προξένου, τα ιερά
λείψανα των πατέρων μας έφυγαν για την δήθεν πολιτισμένη Δύση, για να τα κάνουν
οι βάρβαροι, σαπούνι και λίπασμα!!
Η Ελευθερία μας είναι καρπός αυτών των οστών. Είναι
βγαλμένη από αυτά τα κόκκαλα τα ιερά.
Γι’ αυτό κι
εμείς, ευλαβούμαστε αυτά τα κόκκαλα τα ιερά, εμπνεόμαστε από αυτά και
υποσχόμαστε, να διατηρήσουμε μέσα μας άσβεστη για πάντα την μνήμη τους.
Αδέλφια μου,
Όσα συμβαίνουνε στην
ζωή μας, πικρά και γλυκά, λυπητερά και χαρούμενα, δεν φανερώνουν τίποτε άλλο,
λένε οι Πατέρες, παρά μονάχα την απέραντη αγάπη του Θεού προς τον άνθρωπο.
Ο φιλάνθρωπος Θεός, ανάλογα με τα έργα μας, άλλοτε μας
επισκέπτεται με την ευδοκία
Του, άλλοτε με την μακροθυμία Του και άλλοτε με την παραχώρηση διαφόρων
πειρασμών.
Γι’ αυτό και θεωρώ, πως ο καλύτερος τρόπος για να κλείσουμε την αποψινή μας
συνάντηση δεν είναι άλλος από μια ειλικρινή και βαθιά αυτοκριτική. Μια
αυτοκριτική, την οποία θα αφήσουμε να την κάνει, για λογαριασμό μας, ένας
έμπειρος του είδους, ο μεγάλος διδάσκαλος του Γένους μας Ιωσήφ Βρυέννιος, ο
οποίος, σε ομιλία του, που εξεφώνησε στο
Παλάτι, τριανταπέντε χρόνια πριν από την Άλωση, μεταξύ των άλλων είχε πει και
τα εξής σημαντικά και επίκαιρα:
’’Ο λόγος για τον οποίον επέπεσαν εκ δυσμών και εξ ανατολών διάφοροι εχθροί
και λυμαίνονται την αυτοκρατορία είναι ολοφάνερος: ’Όλοι οι Χριστιανοί έγιναν
υπερήφανοι, αλαζόνες, φιλάργυροι, φίλαυτοι, αχάριστοι, απειθείς, λιποτάκται,
ανόσιοι, αμετανόητοι, αδιάλλακτοι. Έγιναν οι άρχοντες κοινωνοί ανόμων, οι
υπεύθυνοι άρπαγες, οι κριτές δωρολήπτες, οι μεσίτες ψευδείς, οι νεώτεροι
ακόλαστοι, οι αστοί εμπαίκτες, οι χωρικοί άλαλοι και οι πάντες αχρείοι. Χάθηκε
ευλαβής από της γης, εξέλιπε στοχαστής, ουχ εύρηται φρόνιμος’’.
Αδέλφια μου,
Τα σημερινά γεγονότα, πόσο επίκαιρο και πόσο
αληθινό αναδεικνύουν τον μεγάλο μας δάσκαλο Ιωσήφ Βρυέννιο!
Σήμερα στην Ελλάδα μας, πάνω από 250.000 αγέννητα
παιδιά, σφαγιάζονται κάθε χρόνο από τα ίδια μας τα χέρια.
Σήμερα, στην αγιοτόκο πατρίδα μας, η διαστροφή
δοξάζεται και η αρετή λοιδορείται.
Σήμερα, στα χώματα του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού
και του Μεγάλου Φωτίου, ξαναζούμε μια νέα Φεράρα.
Σήμερα, στα ιερά της Πόλης μας πηγαινοέρχονται οι
Φράγκοι, όπως και τότε, καραδοκώντας για το συλλείτουργο της μεγάλης
καταστροφής.
Με τέτοια πνευματική κατάσταση, αλήθεια, τι αναμονές μπορούμε να έχουμε;
Την απάντηση, μας την δίνει και πάλι ο Ιωσήφ
Βρυέννιος με τον επίλογο της ομιλίας του:
Θα σωθούμε μονάχα διά της μετανοίας. Διαφορετικά, με βάση τους πνευματικούς
νόμους, η καταστροφή θα είναι τόσο μεγάλη, που οι μέλλουσες γενεές θα λένε σε
παρόμοιες περιστάσεις: ’’ Μη πάθοιμεν ά οι Ρωμαίοι πεπόνθασιν ’’. Μην
πάθουμε, αυτά που έπαθαν οι Ρωμηοί.
Σας ευχαριστώ.
(Ασκός, 14 Ιουνίου 2015)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.