Έρευνα στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων διενήργησε το
Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ) και η Ένωση Εργαζομένων
Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) σε συνεργασία με την εταιρεία Αlco και
καταλήγουν στο εξής συμπέρασμα: οι μισθωτοί αγοράζουν όσα επιτρέπουν τα
εισοδήματά τους και όχι όσα πραγματικά θα ήθελαν!
Στην έρευνα που διενεργήθηκε το χρονικό διάστημα 18-25 Φεβρουαρίου
φαίνεται επίσης ότι οι μισοί περίπου μισθωτοί δυσκολεύονται να καλύψουν
ακόμη και βασικές ανάγκες. Η κάλυψη των καταναλωτικών αναγκών των
μισθωτών για το 47% στηρίζεται σε ανάληψη καταθέσεων, ενώ το 16%
αναγκάζεται να δανειστεί.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας σε σχέση με τη
δυνατότητα των μισθωτών να ανταποκριθούν σε δόσεις δανείων και καρτών.
Μόνο το 22%
δηλώνει, ότι μπορεί πάντα να ανταποκρίνεται, με το 30% να
ανταποκρίνεται συνήθως, το 9% λίγες φορές και το 6% να μην μπορεί να
ανταποκριθεί καθόλου.
Σε ό,τι αφορά στα εισοδήματα, το 53% των ερωτηθέντων, δηλώνει μείωση
έναντι του 44% που δηλώνει σταθερότητα, καλύτερη εικόνα από τον
Σεπτέμβριο (70% και 26% αντίστοιχα), ενώ σε επίπεδο τριμήνου το 79%
δηλώνει σταθερότητα (έναντι 66% τον Σεπτέμβριο) και μόνο το 18% μείωση.
Το 73% πιστεύει ότι η μείωση του εισοδήματος, οφείλεται στη μείωση του
μισθού.
Σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες, κυριαρχεί η απογοήτευση, ενώ κυρίαρχη
είναι η αντίληψη, ότι τα πράγματα δεν μπορούν να γίνουν χειρότερα. Όσον
αφορά τώρα στα επίπεδα κατανάλωσης των μισθωτών, για πρώτη φορά η
συνολική δαπάνη κατανάλωσης αποτυπώθηκε σταθερή (49%), με 19% να μιλά
για αύξηση και 31% για μείωση.
Από τις 17 βασικές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, σε 11 είχαμε
σταθερή δαπάνη από την πλειοψηφία των εργαζόμενων, ενώ στις υπόλοιπες 6 η
δαπάνη μειώθηκε.
Σταθερές σχεδόν για όλους έμειναν οι δαπάνες για καθαριστικά σπιτιού
και είδη προσωπικής υγιεινής (89%), τηλεφωνία/ίντερνετ (86%), προϊόντα
καπνού (80%), εκπαίδευση (74% ) και τρόφιμα (73%), ενώ για περίπου 6
στους 10 για βενζίνη/πετρέλαιο, καλλυντικά, σοκολάτες/snacks και κρασί
μπύρα. Το ότι το σύνολο σχεδόν των μισθωτών (95%) επιλέγει προϊόντα σε
προσφορά, ενώ ένας στους δύο (46%) προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Μειωμένη δαπάνη έχουμε περισσότερο από μισθωτούς κατώτερης μόρφωσης
45 - 54 ετών, άνδρες με εισόδημα 1001 έως 1200 ευρώ, που κατοικούν στην
Αττική, ενώ μείωση αποτυπώνεται και στις δαπάνες ψυχαγωγίας, παρά το 35%
που εμφανίζει να κινείται σε σταθερά επίπεδα. Το βασικό συμπέρασμα της
έρευνας, είναι ότι ο περιορισμός των εισοδημάτων τους για πολλά χρόνια,
μετέβαλλε τους μισθωτούς από καταναλωτές επιλογής σε καταναλωτές
ανάγκης, «με όλα όσα αυτό συνεπάγεται τόσο σε ψυχολογικό, όσο και σε
πρακτικό επίπεδο»
fpress.gr
το είδαμε στο ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.