Σελίδες

5 Μαρτίου 2015

Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ ΟΦΙΣ.

Γράφει ο Χρίστος Γούδης

Η πρόθεση του Δήμου Αθηναίων να τιμήσει τον Αλέξανδρο με την τοποθέτηση γλυπτού έφιππου ανδριάντα του σε περίοπτο θέση της πόλεως (πρώτο θέμα στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου της 5ης Μαρτίου 2015) ενέχει ιδιαίτερη ιστορική βαρύτητα, δεδομένης της απέχθειας της Αθήνας της αρχαιότητας, κατά την παρακμιακή της φάση, σε όλες τις προσπάθειες ενοποίησης του ελληνικού χώρου, τις οποίες η επικοινωνιακή της πολιτική υπονόμευε συστηματικά στοχοποιώντας πρώτα την Σπάρτη και στη συνέχεια την Μακεδονία του Φιλίππου. 

Όμως η ενοποίηση επήλθε και ο Αλέξανδρος εξ ονόματος όλων των Ελλήνων που μετείχαν στην εκστρατεία του για την ακύρωση της συνεχούς απειλής εξ ανατολών, απέδωσε τον δέοντα φόρον τιμής στην Αθήνα αμέσως μετά την νίκη του στον Γρανικό ποταμό το 334 π.Χ., καθότι όπως προκύπτει από την εξιστόρηση του Αρριανού, ο Αλέξανδρος:
αποπέμπει δε και εις Αθήνας τριακοσίας πανοπλίας Περσικάς ανάθημα είναι τή Αθηνά εν πόλει, και επίγραμμα επιγραφήναι εκέλευσε τόδε: «Αλέξανδρος Φιλίππου και οι Έλληνες, πλην Λακεδαιμονίων, από των βαρβάρων των την Ασίαν κατοικούντων».

Όλοι εμείς που πιστεύουμε ότι ο Αλέξανδρος υπήρξε ο καταλύτης της ενοποίησης του έθνους των Ελλήνων και συνάμα ο προσκυνητής τελικά του πνεύματος και της σοφίας των Αθηνών, θεωρούμε ότι η τοποθέτηση του ανδριάντα του θα πρέπει να γίνει σε μέρος συμβολικό της ευλαβούς χειρονομίας του, και ως τέτοιο προτείνουμε τη συμβολή των πεζοδρόμων Διονυσίου Αρεοπαγίτου και Αποστόλου Παύλου, στο σημείο που εκβάλλει συγχρόνως και το λιθόστρωτο δρομάκι που περνά μπροστά από τον βυζαντινό ναΐσκο του Αγίου Δημητρίου του Λουμπαρδιάρη, το κατερχόμενο από τον λόφο του Φιλοπάππου, σημείο στο οποίο είχε τοποθετηθεί με μεγάλη επιτυχία κατά την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 αρχαιοπρεπές ελληνικό άγαλμα ατενίζον την Ακρόπολη. Θεωρούμε επίσης ότι στο βάθρο του ανδριάντα θα πρέπει να υπάρχει για εμφανείς σημειολογικούς λόγους εγχάρακτος η επιγραφή: «Αλέξανδρος Φιλίππου και οι Έλληνες, πλην Λακεδαιμονίων, από των βαρβάρων των την Ασίαν κατοικούντων» («Αλεξάνδρου Ανάβασις», Αρριανός, Α΄16.6).

Όμως, επειδή, όπως συμβαίνει με όλες τις μεγάλες προσωπικότητες της ανθρώπινης Ιστορίας, ο Αλέξανδρος δεν έχει σημασία το τι ήταν αλλά το τι πιστεύουμε πως ήταν, οφείλουμε για λόγους ισηγορίας να παρατηρήσουμε ότι κάποιοι εδώ στην Ελλάδα πιστεύουν, σε αντιδιαστολή με εμάς, ότι ο Αλέξανδρος δεν ήταν παρά ένας αιμοδιψής κατακτητής ο οποίος υποδούλωσε λαούς και διατάραξε το πολιτισμικό τους υπόβαθρο στα πλαίσια μιας ιμπεριαλιστικής πολιτικής, την οποία στα νεώτερα χρόνια ακολούθησαν και οι αποικιοκρατικές δυνάμεις της Δύσεως, όπως για παράδειγμα η Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Γερμανία. Κάτω από αυτήν την οπτική γωνία, και επειδή οι μόλις προαναφερθείσες χώρες, διακατεχόμενες από αισθήματα ενοχής κατέστησαν τους τέως αλλογενείς υπηκόους τους που προσέφυγαν σε αυτές πολίτες των κρατών τους, όπως συνέβη π.χ. με τους Αλγερινούς, Μαροκινούς και πολλούς άλλους Αφρικανούς στην Γαλλία (η οποία προσφάτως πλήρωσε το τίμημα αυτής της πολιτικής της), ενδεχομένως και εδώ ο Αλέξανδρος να εκπροσωπεί σημειολογικά για τους θιασώτες αυτής της αντίληψης το κακό ενοχικό αποικιοκρατικό παρελθόν μας, το οποίο θα πρέπει να αποπλύνουμε δια της αθρόας ελληνοποίησης όλων των παράνομων αφροασιανών μεταναστών που εισρέουν, τώρα πλέον με την διαμορφούμενη νέα μεταναστευτική πολιτική, ελεύθερα και με την άδεια της αστυνομίας!

Σε μια τέτοια περίπτωση καταλληλότερα μέρη για την τοποθέτηση του ανδριάντα του Αλεξάνδρου θα ήταν ίσως περιοχές που αποτελούν τους μαγνήτες προσέλκυσης ή τα σημεία συσσωρεύσεως λαθρομεταναστών, όπως η πλατεία Ομονοίας (με ενδεχόμενη μετονομασία της σε πλατεία Ταχρίρ ή Ταξίμ), η πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα (με προοπτική μετατροπής του εν λόγω χριστιανικού ναού σε μουσουλμανικό τέμενος με την επιπρόσθεση μιναρέδων, κατ’ αναλογίαν με την μετατροπή της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη), η πλατεία Αμερικής (με ταυτόχρονη ρεαλιστικότερη μετονομασία της σε πλατεία Αφρικής) ή ακόμη η Δημοτική Αγορά της Κυψέλης την οποία ο Δήμος μας προτίθεται να μετονομάσει εις μνήμην Μένη Κουμανταρέα (αν και καταλληλότερη θα ήταν η μετονομασία της σε Αγορά του Αλ Χαλίλι), ενώ επίσης δοκιμότερη σημειολογικά θα ήταν η μετονομασία του ιδίου του Αλεξάνδρου σε Αλ Ισκεντέρ, με συνοδευτική ως εγχάρακτη επιγραφή στο βάθρο του ανδριάντα του (έφιππου επί καμήλας), την παλαιότερη ρήση τού νεοεκλεγέντος προέδρου της ελληνικής δημοκρατίας με την οποία ευγνωμονούσε τους λαθρομετανάστες γιατί επέλεξαν ως χώρα εισόδου την Ελλάδα! 

Σε περίπτωση πρόκρισης μιας τέτοιας λύσης θα ήταν επιβεβλημένο να προσκληθεί κατά την τοποθέτηση του ανδριάντα και ο ίδιος ο νεοεκλεγείς πρόεδρος της δημοκρατίας, ο οποίος δια της παρουσίας του θα εγκαινιάσει έτσι και επισήμως την νέα πολυπολιτισμική ή πολυβάρβαρη φυσιογνωμία του κλεινού ή ρυπαρού (κατά την εκτίμηση ενός εκάστου εξ ημών) άστεος των Αθηνών.

Χρίστος Γούδης
Δημοτικός Σύμβουλος
της «Ελληνικής Αυγής»
Δήμου Αθηναίων 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.