Γράφει ο Διάκος
Αυτό το
κομμάτι από το Ευαγγέλιο, που διαβάσαμε τούτη την Κυριακή το πρωί στις
εκκλησίες, δε θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρο (αν βέβαια - και συγχωρέστε με
- πήγαμε και το ακούσαμε).
Ο Χριστός έρχεται στην πόλη
Ιεριχώ και σταματά μπροστά στον αρχιτελώνη Ζακχαίο, έναν φοροεισπράκτορα των
Ρωμαίων κατακτητών, που (όπως όλοι οι τελώνες = εφοριακοί) είχε το δικαίωμα να
αρπάζει όσα λεφτά ήθελε από το φουκαρά το λαό, να δίνει στους Ρωμαίους τους
φόρους που ήθελαν και τα υπόλοιπα να τα βάζει στην τσέπη του, νόμιμα!
Ο
Χριστός, χωρίς να τον έχει ξανασυναντήσει, του είπε: "Ζακχαίε, σήμερα πρέπει
να μείνω στο σπίτι σου". Ο Ζακχαίος, ως γνωστόν, είχε ανεβεί σ' ένα δέντρο
για να βλέπει, επειδή ήταν κοντός και η κοσμοσυρροή τον εμπόδιζε.
Ο κόσμος που είδε τη
σκηνή, σοκαρίστηκε! "Σ' αυτό το κάθαρμα θα μείνει;" έλεγαν έκπληκτοι
οι άνθρωποι για το Χριστό. Ο Ζακχαίος όμως, συγκλονισμένος απ' αυτή την πράξη
του Χριστού, είπε: "Κύριε, θα δώσω τη μισή περιουσία μου στους φτωχούς
και, σε όποιον αδίκησα, θα του τα επιστρέψω τετραπλάσια!".
Και ο Χριστός είπε: "Σήμερα
ήρθε σωτηρία σ' αυτό το σπίτι, γιατί κι αυτός παιδί του Αβραάμ είναι, και ο Υιός Του Ανθρώπου ήρθε ν' αναζητήσει και να σώσει αυτό που έχει χαθεί".
(Υιός του Ανθρώπου =
ο Χριστός. "Αυτό που έχει χαθεί": υπονοείται το χαμένο πρόβατο, δηλ.
ο αμαρτωλός άνθρωπος, όπως έχει πει σε άλλο σημείο του ευαγγελίου ο Κύριος).
Το επεισόδιο περιγράφεται στο κατά Λουκάν Ευαγγέλιο, κεφ. 19, στίχοι 1-10.
Πρόκειται για την "ΙΕ΄ Κυριακή του Λουκά", δηλ. τη 15η Κυριακή όπου
διαβάζεται απόσπασμα από το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο.
Συγχωρέστε με τώρα,
να το συνδέσω με τη σημερινή κατάσταση, όπως νομίζω.
Ο Ζακχαίος ήταν όπως
οι πολιτικοί που κυβερνούσαν ή θα συνεχίσουν να κυβερνούν τη χώρα μας, άνθρωπος των ξένων κατακτητών,
που αρπάζει χωρίς έλεος τα λεφτά των φτωχών, δίνει στους ξένους όσα εκείνοι
θέλουν και τα υπόλοιπα τα κρατάει και γίνεται όλο και πιο πλούσιος.
Σ' αυτές τις εκλογές
θέλαμε - και πολύ σωστά - να ψηφίσουμε για να διώξουμε αυτούς τους κυβερνήτες.
Τι μας λέει το Ευαγγέλιο γι' αυτό το θέμα;
Στους ίδιους τους
διεφθαρμένους πολιτικούς (αλλά και γενικά δημόσιους λειτουργούς, ιδιώτες
κ.λ.π.), λέει να μετανοήσουν και να σωθούν, ακολουθώντας το παράδειγμα του
Ζακχαίου, που κέρδισε την αιώνια ζωή (στη συνέχεια ο Ζακχαίος έγινε μαθητής του
Χριστού και αργότερα επίσκοπος στην Καισάρεια της Παλαιστίνης, μάρτυρας και
άγιος).
Σ' εμάς, το λαό, λέει
να μη μισούμε αυτούς που μας ρημάζουν και μας τυραννούν, ακόμη κι όταν
αγωνιζόμαστε για να τους διώξουμε από την εξουσία, να μην τους μισούμε, να μην
επιθυμούμε την εκδίκηση και την εξόντωσή τους, αλλά τη μετάνοια και τη σωτηρία
τους. Αν είμαστε χριστιανοί φυσικά.
Αβάσταχτος αυτός ο
λόγος και χρειάζεται πολλή προσευχή, πολύ λιβάνι, πολλή εκκλησία, πολλή θεία
κοινωνία και εξομολόγηση για να τον αντέξουμε. Άραγε το θέλουμε ή θέλουμε να
γράψουμε στα παλιά μας τα παπούτσια τη διδασκαλία του Χριστού για αγάπη στους
εχθρούς και να μείνουμε με την άγρια ικανοποίηση που μας δίνει το μίσος και η
δίψα για εκδίκηση (ή "δικαιοσύνη" όπως προτιμάμε να τη λέμε);
Το Ευαγγέλιο επισημαίνει
ότι ο κόσμος (που δεν καταλάβαινε το Χριστό) σκανδαλίστηκε. Όμως ο αμαρτωλός
σώθηκε κι ο Χριστός χάρηκε.
Μη μισείς λοιπόν, σε
παρακαλώ, αδελφέ. Αγωνίσου για το ψωμί των παιδιών σου και για την κοινωνία,
αλλά μη μισείς τον αμαρτωλό, μόνο την αμαρτία. Η ψυχή μας, που είναι αιώνια,
είναι πολύ πιο πολύτιμη από τα γήινα αγαθά, δόξα τω Θεώ, και δεν πρέπει να τη
γεμίζουμε σκοτάδι, αλλά φως.
Αυτό το φως δεν
εμπόδισε τους Πατέρες της Εκκλησίας να παλέψουν με όλες τους τις δυνάμεις για
τους φτωχούς και τους αναξιοπαθούντες. Η αγάπη δεν εμποδίζει τον αγώνα, αλλά
παρακινεί σε έναν άλλο αγώνα, ακατανόητο για τους πολλούς. Αγώνα και επίγειο,
αλλά και ουράνιο.
Πρόσεχε, ίσως κι εμείς να είμαστε καθάρματα σε
άλλα θέματα. Άρα αυτά ισχύουν και για μας. Και είναι η αφορμή μας για μετάνοια
(εσωτερική αλλαγή προς το πιο χριστιανικό) και η μόνη ελπίδα της σωτηρίας
μας...
Ο Διάκος
26 – 01-2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.