Σελίδες

17 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΣ … «ΜΑΛΩΣΕΙ» ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ.

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Το τουρκικό θράσος φαίνεται πως δεν έχει όρια και μεγαλώνει ακόμα περισσότερο όταν οι γείτονες αισθάνονται πως με τα νταηλίκια θα πάρουν αυτά που θέλουν καθώς οι άλλοι θα σκύβουν ραγιαδίστικα το κεφάλι. Αυτή την φορά το τουρκικό θράσος έχει σαν επίκεντρο το περίφημο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο. Παρόλο που δεν τόλμησαν οι συντάκτες του νομοσχεδίου αυτού να αναφέρουν συγκεκριμένα για την γενοκτονία των χριστιανών και του ελληνισμού της Ανατολής, αν και ανέφεραν το εβραϊκό ολοκαύτωμα, οι Τούρκοι δεν έχουν ικανοποιηθεί και για αυτό ετοιμάζουν… κάθοδο στην ελληνική πρωτεύουσα. Και μόνο που το νομοσχέδιο αυτό κάνει μια αφηρημένη νύξη για την μη αναγνώριση των γενοκτονιών που ψηφίστηκαν από το ελληνικό κοινοβούλιο, φαίνεται πως έχει εξαγριώσει κάποιους στην άλλη πλευρά του Αιγαίου και γι’ αυτό ετοιμάζονται να κάνουν προκλητική παρέμβαση στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Σύμφωνα λοιπόν με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας, Aydınlık, (17/9), μια τουρκική επιτροπή που μάλιστα έχει και το προκλητικό όνομα, «Επιτροπή Ταλαάτ Πασά»,  δηλαδή του αρχιγενοκτόνου των Αρμενίων και των χριστιανών της Μικράς Ασίας, πρόκειται να έρθει στην ελληνική πρωτεύουσα για να κάνει παρέμβαση σχετικά με το προσφάτως ψηφισθέν αντιρατσιστικό νομοσχέδιο. Ο πρόεδρος της επιτροπής αυτής, αντιστράτηγος εν αποστρατεία, İsmail Hakki Pekin, σε συνέντευξη που έδωσε την τουρκική πρωτεύουσα, ανήγγειλε ότι η επιτροπή θα πάει στην Ελλάδα για να… απαιτήσει από την ελληνική πλευρά να αφαιρέσει τα «ψεύδη» περί τουρκικών γενοκτονιών όπως υπαινίσσεται το νομοσχέδιο.

Δηλαδη με λίγα λόγια να μας επιβάλει να αλλάξουμε όλη την ιστορία και να σταματήσουμε να διαδίδουμε τα «ψέματα» μας για δήθεν διάπραξη γενοκτονίας κατά των χριστιανών της Μικράς Ασίας. Το τουρκικό θράσος σε όλο του το μεγαλείο, αλλά φαίνεται πως βρίσκουν και κάνουν αυτά που κάνουν. Ο İsmail Hakki Pekin, ήταν σαφής στην συνέντευξη τύπου που έδωσε στην Άγκυρα, δηλώνοντας πως απορρίπτει την διάταξη του ελληνικού νομοσχεδίου για ποινικοποίηση της άρνησης της αποδοχής ότι έγινε γενοκτονία στην Μικρά Ασία και για τον λόγο αυτό, θα πάνε στην Ελλάδα να υποβάλουν τους όρους τους. Δηλαδή, «σφάξεμε αγά να αγιάσω»!

Αλλά το πιο προκλητικό σε όλη αυτή την πρωτοφανή ιστορία της τουρκικής επιτροπής που αναμένεται στην Αθήνα, είναι ότι έχει το όνομα του μεγαλυτέρου γενοκτόνου των χριστιανών της Μικράς Ασίας και ιδίως των Αρμενίων, δηλαδή του Ταλαάτ πασά. 


Talat Pascha
Για την ιστορία ο Ταλαάτ πάσας είχε οικτρό τέλος για τα αμέτρητα εγκλήματα του και το τέλος του έχει γράψει ιστορία. Συγκεκριμένα  στις 15 Μαρτίου 1921, λίγα χρόνια μετά την μεγάλη σφαγή -γενοκτονία των Αρμενίων, λίγο πριν από την μεσημέρι, ο Αρμένιος πατριώτης Σολομών Τεχλιριάν ύστερα από συστηματική παρακολούθηση δέκα ημερών, έκρινε πως έφτασε η κατάλληλη στιγμή να εκτελέσει το σχέδιο του. 

Στην οδό Χίντεμπουργκ, σε ένα προάστιο του Βερολίνου, κάνει ανύποπτος την συνηθισμένη του βόλτα ντυμένος ευρωπαϊκά και ακολουθούμενος σε απόσταση μερικών μέτρων, κατά τα μουσουλμανικά έθιμα, από την σύζυγο του, ο οργανωτής του φρικιαστικότερου εγκλήματος στην ιστορία της εξόντωσης των 1.500.000 Αρμενίων, ο άλλοτε υπουργός εσωτερικών της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, Talat Pascha Ταλαάτ πασά.

Ο Τεχλιριάν ξεκίνησε από το απέναντι πεζοδρόμιο, διασταυρώνεται με τον Ταλαάτ, τον προσπερνάει και επιβραδύνει το βήμα του. Ξαφνικά γυρίζει πίσω και τον κοιτάζει κατάματα.

Soghomon Tehlirian
Το βλέμμα του ήταν ο πόνος μιας ολόκληρης γενιάς. Ο Τεχλιριάν ήταν ήσυχος και η συνείδηση του ήταν ήρεμη. Ο Ταλαάτ έδειξε πως κατάλαβε κάτι, τα βλέφαρα του, όπως διηγήθηκε αργότερα ο εκτελεστής του, τρεμόπαιξαν. Θέλησε να λοξοδρομήσει για να αποφύγει τον άγνωστο διαβάτη, αλλά δεν πρόλαβε. Ο Τεχλιριάν έβγαλε το περίστροφο του και με μια αστραπιαία κίνηση το σήκωσε στο ύψος του κεφαλιού του γιγαντόσωμου Ταλαάτ. Μια σφαίρα ήταν αρκετή. Ο Ταλαάτ βρέθηκε ξαπλωμένος καταγής. Η γυναίκα του έπεσε λιπόθυμη ενώ ο κόσμος ξεπετάχτηκε στα μπαλκόνια και από τα παράθυρα φωνάζοντας, «πιάστε τον πιάστε τον». Ο Τεχλιριάν έτρεξε να εξαφανιστεί αλλά κάποιος που έρχονταν από την αντίθετη κατεύθυνση κατάφερε να τον συλλάβει. Στην δίκη που έγινε και η οποία συγκέντρωσε το παγκόσμιο ενδιαφέρον, ο Τεχλιριάν απολογούμενος απέρριψε την κατηγορία που του αποδίδονταν με την φράση: «Σκότωσα μα δεν είμαι δολοφόνος». Το δικαστήριο, μετά από μια δραματική δίκη, υιοθετώντας καθώς φαίνεται την άποψη του τον αθώωσε. Η απόφαση αυτή έγινε δεκτή με ανακούφιση από την διεθνή κοινή γνώμη και θεωρήθηκε σαν μια πρώτη δικαίωση  του τότε κόσμου απέναντι στο ανοσιούργημα της αρμένικης γενοκτονίας του 1915-16.

Δεν ξέρω αν την τουρκική επιτροπή θα την υποδεχτεί η ελληνική κυβέρνηση με ανάλογες «τιμές», αλλά εδώ που έφτασε δυστυχώς αυτή η χώρα αν δεν σταματήσουμε αυτή την εθνική κατρακύλα μας, όλα να τα περιμένει κανείς.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

Σημείωση: Ο Τεχλιριάν κατά την διάρκεια της γενοκτονίας των Αρμενίων είχε γίνει μάρτυρας του βιασμού των αδερφών του και της μαρτυρικής σφαγής ολόκληρης της οικογένειάς του. Ο ίδιος διέφυγε τραυματισμένος επειδή οι Τούρκοι τον θεώρησαν νεκρό...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.