Σελίδες

8 Σεπτεμβρίου 2014

Πατριάρχης και Πάπας ενώνουν το Πάσχα... Πλησιάζουν όλα !

Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός πως «το ποθούμενο θα έλθει όταν έλθουν δύο καλοκαίρια συνεχόμενα και δύο Πασχαλιές μαζί»...

Αρκετοί μπορεί να σκεφτούν όλα τα είχαμε αυτό μας έλειπε. Κι όμως, πρόκειται για ένα ιστορικό βήμα στην παγκόσμια ιστορία της ανθρωπότητας και των Εκκλησιών. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η διαφορετική ημερομηνία εορτασμού του Πάσχα μεταξύ Ορθόδοξων και Καθολικών προϋπήρξε κατά 800 χρόνια από το Σχίσμα των Εκκλησιών το 1054 που προκάλεσε πολλά δεινά και άλλαξε σε μεγάλο βαθμό την ιστορία της ανθρωπότητας.
Έτσι, και μόνο το γεγονός ότι ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης Βαρθολομαίος συζητά σοβαρά με τον Πάπα της Ρώμης Φραγκίσκο να ενώσουν την ημερομηνία εορτασμού του Πάσχα αποτελεί τεράστια είδηση παγκόσμιας εμβέλειας.


Όπως, μάλιστα, αναφέρει ο ιστότοπος agioreitikovima.gr, την αποκάλυψη έκανε ο ίδιος ο Πάπας Φραγκίσκος μετά τη συνάντησή του με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στους Άγιους Τόπους. Χαρακτήρισε μάλιστα «γελοίο» το να υπάρχει διαφορά μιας εβδομάδας, ενώ κατά τακτά χρονικά διαστήματα να συμπίπτει ο εορτασμός.

Ανεξαρτήτως αυτού, όπως αναφέρουν πληροφορίες κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συνάντησής τους Πατριάρχης και Πάπας αποφάσισαν να κάνουν σαφή και σταθερά βήματα στην κατεύθυνση της χριστιανικής ενότητας. Και όπως εκτιμάται από εκκλησιαστικούς κύκλους μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί η αγκαλιά μεταξύ Φραγκίσκου και Βαρθολομαίου, μια αγκαλιά που ερμηνεύτηκε ως αγκαλιά ανάμεσα στην Εκκλησία της Ανατολής και της Δύσης.

Προφανώς, υπάρχουν πολλά εμπόδια και πολλοί «σκελετοί» τόσο στο Βατικανό όσο και στο Φανάρι.

Και για όσους μπορούν να αποκωδικοποιούν την φρασεολογία της Εκκλησίας, οι δηλώσεις και των δύο προκαθήμενων δείχνουν ότι τουλάχιστον οι ίδιοι είναι αποφασισμένοι.

Ο κ. Βαρθολομαίος, δήλωσε ότι «η αγάπη διώχνει το φόβο και οι Χριστιανοί που αγαπούν ο ένας τον άλλο πρέπει να γίνουν ένα παράδειγμα για ολόκληρο τον κόσμο». Στο ίδιο μήκος κύματος ο Πάπας σημείωσε: «Ας μην επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να στερηθούμε την βάση της ελπίδας μας Ας μην στερήσουμε από τον κόσμο το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης!».

Το ιστορικό του διαφορετικού γιορτασμού
Όπως αναφέρεται στη Wikipedia, οι ενδείξεις της διάσπασης που οριστικοποιήθηκε 800 χρόνια αργότερα, το 1054, παρατηρούνται από το 200 μ.Χ. όταν οι εκκλησίες των δύο πλευρών της Αυτοκρατορίας διαφώνησαν για τον προσδιορισμό του Πάσχα. Οι ανατολικοί Χριστιανοί προσδιόρισαν το Πάσχα σύμφωνα με το εβραϊκό ημερολόγιο. Οι Εβραίοι γιόρταζαν τη Διάβαση της Ερυθράς θάλασσας (Εβραϊκό Πάσχα) τη 14η μέρα του μήνα Νισσάν.

Οι δυτικοί Χριστιανοί προσδιόρισαν την ημέρα της Αναστάσεως την πρώτη Κυριακή μετά το Εβραϊκό Πάσχα. Ο Επίσκοπος Ρώμης Βίκτωρ (189 - 199), μελέτησε το ζήτημα και πρότεινε την τήρηση της Κυριακής.

Οι ανατολικοί αρνήθηκαν να το δεχτούν και ο Βίκτωρ διέκοψε τη μεταξύ τους κοινωνία για κάποιο διάστημα.

Το 222 ο Ιππόλυτος συνέταξε έναν κατάλογο ημερομηνιών του Πάσχα βασισμένο σε έναν κύκλο 112 ετών.

Τέλος, η Οικουμενική Σύνοδος της Νικαίας διευθέτησε το ζήτημα. Οι Χριστιανοί συμφώνησαν γενικά να γιορτάζουν το Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο μετά την εαρινή ισημερία.

πηγή 

ΣΧΟΛΙΟ

Θα έλεγε κανείς ότι αυτό δεν είναι κατ' ανάγκην κακό.... Το να γιορτάζουμε δηλαδή μαζί με τους αιρετικούς ρωμαιοκαθολικούς το ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ....

Αρκεί φυσικά να έρθουν αυτοί στην δική μας ημερομηνία, η οποία είναι θεσπισμένη από την Αγία Οικουμενική Σύνοδο της Νικαίας...
Αν είναι να φύγουμε εμείς από το ορθό και να ακολουθήσουμε το λάθος είναι απαράδεκτο...

Ας έρθουμε όμως και στην ουσία του θέματος που δεν είναι φυσικά το αν θα εορτάζουμε μαζί με τους αιρετικούς το Αγιον Πάσχα, αλλά στο που τελικώς αποσκοπεί η επικαλούμενη από τους οικουμενιστές "ένωση των εκκλησιών"....

Για μένα αδέρφια μόνο με έναν τρόπο θα μπορούσε να γίνει ένωση και με κανέναν άλλο....
Και θα τα πω όσο πιο απλά γίνεται...

Ο Πάπας θα διακηρύξει ότι απαρνείται το πρωτείο, το αλάθητο και κάθε κοσμική εξουσία εμπράκτως.... και θα δηλώσει ότι πλέον θα λειτουργεί ως ένας εκ των Ορθοδόξων Πατριαρχών (αν γίνει δεκτός από τους Ορθοδόξους)...
Ο Πάπας θα διακηρύξει πλήρη σεβασμό στις απόφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων.
Ο Πάπας θα αποκηρύξει το filioque το οποίο δεν προέρχεται από τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, αλλά αποτελεί μια παράτυπη δογματική πρόσθεση των Ρωμαιοκαθολικών που μετέβαλε παρανόμως το "Σύμβολο της Πίστεως" των Χριστιανών...
Ο Πάπας και οι Ρωμαιοκαθολικοί θα αποδεχθούν όλους τους Αγίους του Χριστιανισμού μετά το Σχίσμα του 1054 τους οποίους σήμερα δεν αναγνωρίζουν και θα απαρνηθούν όλους τους αιρετικούς "αγίους" τους μετά το Σχίσμα....

(Υπάρχουν και πλήθος άλλα μικρότερης σημασίας θέματα λειτουργικά, θεολογικά και δογματικά αλλά ας τα αφήσουμε στους θεολόγους, εφόσον το πρόβλημα έγκειται κυρίως στα παραπάνω σοβαρότατα)

Οταν λοιπόν τα κάνει όλα αυτά ο Πάπας τότε οι Ορθόδοξοι μπορούμε να σκεφτούμε αν θα τον δεχθούμε πάλι στους κόλπους της "Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας" από την οποία αποσχίστηκε το 1054 μ.Χ., οδηγώντας εκατομμύρια χριστιανούς στο χάος και την απώλεια και εντέλλει στον Προτεσταντισμό και στην αθεϊα.... μέσα από αίσχη, γενοκτονίες (των ιθαγενών πληθυσμών της Αμερικής) δολοφονίες, ραδιουργίες, Ιερές Εξετάσεις, συγχωροχάρτια, σφαγές (όπως των Ορθοδόξων αδερφών μας Σέρβων το 1941-44) και γενικά τους σκοταδισμούς του Μεσαίωνα....

Αλλά και πάλι εμείς σαν Ορθόδοξοι θα έχουμε ζητήματα....
Διότι οι Ρωμαιοκαθολικοί θα μας ζητήσουν τουλάχιστον να δεχθούμε τους "αγίους" τους μετά το Σχίσμα, πράγμα αδύνατον εφόσον πρόκειται για αιρετικούς.... (θεωρώ ότι ούτε και με επιμέρους εξέταση της κάθε περίπτωσης ξεχωριστά δεν θα μπορούσαμε να ανακηρύξουμε κάποιον άγιο από τους μετά το Σχίσμα ρωμαιοκαθολικούς "αγίους")

Το μόνο που ίσως θα πρέπει να υποχωρήσουμε, θα είναι να δεχθούμε τον Πάπα σε πρωτοκαθεδρία παρόμοια με του Οικουμενικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, για λόγους ιστορικής σημασίας της αρχαίας Εκκλησίας της Ρώμης....

Οπότε καλοί μου φίλοι πιστεύετε αληθινά ότι υπάρχει περίπτωση να γίνει τίποτα από τα παραπάνω; (άσε που απαιτούνται όλα τα παραπάνω κι όχι κάποια...)
Σαφώς και όχι....

Αρα που αποσκοπούν όλες αυτές οι συμπροσευχές και συλειτουργίες και οι διάλογοι με τους Ρωαμιοκαθολικούς του Πατριάρχη μας και μερικών Μητροπολιτών που κατηγορούνται ως οικουμενιστές;

Διατείνονται ότι έχουν σαν σκοπό την "Ενωση των Εκκλησιών" αλλά αποφεύγουν να μας πούν στα ίσια το πως θα γίνει αυτό...
Κι όταν αποφεύγεις να πεις την αλήθεια τότε οι ενέργειές σου πιθανότατα δεν προέρχονται από τον Θεό αλλά από κάπου αλλού....

Εύχομαι όλοι εμείς που βλέπουμε τα πράγματα ζοφερά να έχουμε άδικο κι όλα να πάνε κατευχήν, ειδάλλως οι δυνάμεις του σκότους της Νέας Τάξης που έχουν βάλει στο μάτι την Ορθοδοξία μας και την βλέπουν σαν εμπόδιο στην παγκόσμια επικράτησή τους, ετοιμάζονται να της επιφέρουν μεγάλο πλήγμα με την συμμετοχή αρκετών ημετέρων Ιεραρχών, οι οποίοι είναι έτοιμοι να δεχθούν εκπτώσεις και υποχωρήσεις, που θα αλλοιώνουν το Ορθόδοξο Χριστιανικό δόγμα, το φρόνημα και την Ιερά Παράδοση, που οι Αγιοι Πατέρες της Εκκλησίας όρισαν δια των Οικουμενικών Συνόδων και οι Αγιοι και οι Γέροντές μας πλήρωσαν πολλές φορές με το αίμα τους....

ΘΑΝΟΣ

2 σχόλια:

  1. Χωρίς να διαφωνώ με τα παραπάνω σχόλιά σου Θάνο, θα ήθελα να συμπληρώσω το ιδαίτερα σημαντικό θέμα του Αγίου Φωτός το οποίο βγαίνει πάντα με το παλαιό ημερολόγιο. Γι αυτό και η διαφορά μεταξύ των 2 εκκλησιών.
    Άν τα βρούν μεταξύ τους οι πατριάρχες είναι γιατι υπολογίζουν πως έχουν πλέον πεθάνει όσοι θυμόντουσαν - γνωρίζουν τι έγινε με την αλλαγή ημερολογίου στην Ελλάδα επι Αθηναγόρα.
    Ψάξε βρές παλιές αναφορές στην εκταφή του Αθηναγόρα, είναι ενδεικτικό το τι έγινε τότε.
    Η επίσημη ανατολική ορθόδοξη εκκλησία δεν έχει πέραν του περίφημου "ΚΑΙ" ουσιαστικές διαφορές με την αντίστοιχη δυτική πέραν της χρήσης του παλαιού ημερολογίου σε όσες εορτές εξαρτώνται του Αγίου Πάσχα. Άν αλλάξει και αυτό, τότε θα μείνει ένα μικρό "και" μέχρι να χαθεί και αυτό....

    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φιλε μου Κωστα και φυσικα πολυ σωστα βγαινει το Αγιο Φως με το παλαιό ημερολογιο το οποιο ακολουθει το Πατριαρχειο Ιεροσολύμων.

    (Φυσικα να συμπληρωσουμε οτι το Πατριαρχειο Ιεροσολύμων δεν εχει ουδεμιαν σχεση με τους σχισματικους παλαιοημερολογητες της Ελλάδας...)

    Κατα τα λοιπα οσα λες με βρισκουν απολυτως συμφωνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.