Σελίδες

25 Σεπτεμβρίου 2014

Αλλάζει ο «χάρτης» του Μετρό: Με 14 σταθμούς η γραμμή 4.

Θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με Ευαγγελισμό και Γουδή - Θα δημοπρατηθεί το 2015, με κόστος που θα ανέλθει περί τα 1,2 δισ. ευρώ - Μήκους 11,9 χιλιομέτρων και δυναμικότητας 220.000 επιβατών.

Επίσημες ανακοινώσεις για τη γραμμή 4 του Μετρό, που θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με τον Ευαγγελισμό και το Γουδή, έκανε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Το έργο πρόκειται να δημοπρατηθεί το 2015. Το κόστος του υπολογίζεται σε 1,2 δισ. ευρώ. Θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) με περίπου 800 εκατ. ευρώ και από κοινοτικούς πόρους με 500 εκατ. ευρώ.

Η νέα γραμμή του Μετρό, μήκους 11,9 χιλιομέτρων, θα έχει 14 σταθμούς, οι οποίοι είναι:

- Σταθμός Άλσος Βεΐκου, διασταύρωση οδών Βεΐκου και Τραλλέων,
- Σταθμός Γαλάτσι, διασταύρωση οδών Γαλατσίου και Βεΐκου,
- Σταθμός Κυψέλη, πλατεία Κυψέλης,
- Σταθμός Δικαστήρια, διασταύρωση οδών Ευελπίδων κα Μουστοξύδη,
- Σταθμός Αλεξάνδρας, διασταύρωση οδών Μουστοξύδη και Αλεξάνδρας,
- Σταθμός Εξάρχεια, πλατεία Εξαρχείων,
- Σταθμός Ακαδημία, διασταύρωση οδών Ακαδημίας και Σίνα,
- Σταθμός Κολωνάκι, πλατεία Κολωνακίου,
- Σταθμός Ευαγγελισμός, διασταύρωση οδών Βασιλίσσης Σοφίας, Ριζάρη, Βασιλέως Κωνσταντίνου,
- Σταθμός Καισαριανή, διασταύρωση οδών Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως,
- Σταθμός Νήαρ Ίστ, Λεωφόρος Εθν. Αντιστάσεως,
- Σταθμός Ιλίσια, πλατεία Κύπρου,
- Σταθμός Ζωγράφου, πλατεία Γαρδένια,
- Σταθμός Γουδί, πλατεία Ελευθερίας


Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η κατασκευαστική περίοδος είναι 22 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Η γραμμή αναμένεται, δηλαδή, να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2022, ενώ εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί ημερησίως 220.000 επιβάτες.

Όπως ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης η νέα γραμμή 4 του Μετρό, αλλά και οι επεκτάσεις στις υφιστάμενες γραμμές, «είναι υποδομές χρήσιμες για όλους τους πολίτες. Υποδομές που εξυπηρετούν τον κόσμο, τον Αθηναίο, την Αθηναία, τη νεολαία, τους φοιτητές, τον εργαζόμενο και το συνταξιούχο που κινούνται μέσα στην πόλη, για να πάνε στα δικαστήρια, στο πανεπιστήμιο, στο Πολυτεχνείο, στα νοσοκομεία, αλλά και στα μαγαζιά για ψώνια. Υποδομές που γίνονται με οικονομία, τεχνικά άρτιες, με ποιότητα και φαντασία».

«Με το έργο αυτό δίνουμε ανάσα στην καθημερινότητα, πνοή στη ζωή της πόλης, αλλά και οξυγόνο κυριολεκτικά στην ατμόσφαιρα, αφαιρώντας από τον αέρα που αναπνέουμε πάνω από 100 τόνους διοξειδίου του άνθρακα» συμπλήρωσε.

«Το Μετρό είναι ένα από τα λίγα έργα που έχει αγκαλιάσει ο κόσμος. Το θέμα της βιώσιμης κινητικότητας στις πόλεις είναι πρώτο στην ατζέντα σε ευρωπαϊκό επίπεδο» σημείωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης.

«Η φιλοσοφία της γραμμής 4 θα γίνει με τη φιλοσοφία της συνέργειας και της ανάπλασης των χωρών, όπου το μέτρο πηγαίνει. Το έργο έχει ωριμάσει σε επίπεδο μελετών. Περίπου πέντε χρόνια η εταιρεία δούλευε αθόρυβα, ώστε να καταστήσει ώριμο το έργο. Το αμέσως επόμενο οκτάμηνο θα τελειοποιηθούν οι σχετικές μελέτες» ανέφερε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας. 

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.