Σελίδες

30 Αυγούστου 2014

Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Αθήνας.

Νέες γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ και τροποποιήσεις υφισταμένων ώστε να καταλήγουν στο Μετρό, μόνιμη δύναμη αστυνομικών στους σταθμούς και δυνατότητα αγοράς των νέων καρτών απεριορίστων διαδρομών με δόσεις, μέσω πιστωτικών καρτών, είναι οι πρώτες αλλαγές που έρχονται στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Οι συγκεκριμένες αλλαγές αποτελούν μέρος του σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών για τη βελτίωση της λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την ερχόμενη Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου, με μειώσεις στα εισιτήρια και τις κάρτες επιβίβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Το νέο εισιτήριο που θα παρέχει πλέον τη δυνατότητα μετακίνησης των επιβατών με όλα τα μέσα (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), για διάστημα 70 λεπτών, θα κοστίζει 1,20 ευρώ, αντί 1,40 ευρώ που κόστιζε μέχρι τώρα.

Επίσης, από την Παρασκευή διατίθενται και οι νέες μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών του Σεπτεμβρίου για όλα τα μέσα, στην τιμή των 30 ευρώ, αντί 45 ευρώ που κόστιζαν ως τώρα.

Οι αλλαγές αυτές, όπως τόνισε την Πέμπτη στην παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Αθήνας ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοίδης, έχουν ως κύριο στόχο να προσελκύσουν περισσότερους επιβάτες στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς οι τακτικοί χρήστες των αστικών συγκοινωνιών για τις καθημερινές μετακινήσεις τους θα χρειάζονται μόλις 1 ευρώ την ημέρα!

Το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τις «Συγκοινωνίες Αθηνών» (όπως μετονομάστηκε ο ΟΑΣΑ), μεταξύ άλλων, προβλέπει:

- Επανασχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ, καλύτερη αξιοποίηση του στόλου και των ανθρώπινων πόρων και ανάδειξη του Μετρό σε ραχοκοκαλιά του συστήματος των συνδυασμένων μετακινήσεων.

- Τοποθέτηση μπαρών εισόδου (τουρνικέ) στα λεωφορεία-τρόλεϊ από τις 15 Σεπτεμβρίου και σταδιακή επέκταση της εφαρμογής του μέτρου «είσοδος μόνο από τη μπροστινή πόρτα».

- Δημιουργία ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου. Ηδη, έχει ξεκινήσει η εκπαίδευση ελεγκτών, ενώ προωθείται σχέδιο για τη δημιουργία ειδικού σώματος αστυνομικών (Urban Transport Police) για τον καλύτερο έλεγχο και την ασφάλεια του δικτύου. Για τη στελέχωση του σώματος αυτού έχουν ζητηθεί 50 αστυνομικοί από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

- Ανασχεδιασμό του συστήματος παραγωγής και διανομής εισιτηρίων και καρτών. Ηδη, δρομολογείται η πώληση από τα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών, μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Ετσι, οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν όλα τα προϊόντα και ιδιαίτερα τις τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες με δόσεις. Το έργο έχει αναλάβει η Αlpha Βank, η οποία ανακοίνωσε ότι ειδικά για την απόκτηση των ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών μέσω πιστωτικής κάρτας, θα παρέχει τη διευκόλυνση εξόφλησής τους με έξι άτοκες δόσεις. 

Ανασχεδιασμός δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ

Με βάση το νέο σχεδιασμό, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τον Οκτώβριο, αρκετές γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ αντί για το κέντρο της Αθήνας θα καταλήγουν σε σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται η δημιουργία και νέων γραμμών.

Ειδικότερα, προβλέπεται:
- Η ίδρυση δύο νέων περιμετρικών λεωφορειακών γραμμών στα ίχνη του εσωτερικού δακτυλίου της Αθήνας (μίας αριστερόστροφης και μίας δεξιόστροφης).


Οι συγκεκριμένες γραμμές θα εξυπηρετούν τις περιφερειακές μετακινήσεις του κέντρου, για όσους επιβάτες δεν επιθυμούν να μετακινηθούν εντός της κεντρικής ζώνης της Αθήνας. Και οι δύο θα διέρχονται από σταθμούς μετρό και θα διασταυρώνονται σε κεντρικούς άξονες με λεωφορειακές γραμμές κορμού, ώστε να λειτουργούν συνδυασμένα στο νέο δίκτυο. Η διαδρομή που θα ακολουθούν θα είναι: Π. Ράλλη - Κωνσταντινουπόλεως - Χαμοστέρνας - Καλλιρόης - Αρδηττού - Βασ. Κωνσταντίνου - Μιχαλακοπούλου – Βασ. Αλεξάνδρου - Ευφρονίου – Ούλωφ Πάλμε - Γ. Παπανδρέου - Κοκκινοπούλου - Π. Κανελλοπούλου - Μεσογείων - Φειδιππίδου – Λεωφ. Αλεξάνδρας - Πατησίων - Ιουλιανού - Δηληγιάννη – Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως - Π. Ράλλη.

- Η ίδρυση της νέας γραμμής ΧΧ2 που θα συνδέει κυκλικά τις Αχαρνές με το νοσοκομείο «Αγιοι Ανάργυροι» Κηφισιάς, ώστε να εξασφαλίζεται η σύνδεση των κατοίκων των περιοχών Αχαρνών, Θρακομακεδόνων, Α. Λιοσίων, Αγ. Αναργύρων με το νοσοκομείο.

Παράλληλα, έχουν δρομολογηθεί:

- Η τροποποίηση της διαδρομής των γραμμών 704 Καματερό - Στ. Αττικής και 747 Πετρούπολη – Στ. Αττικής. Ο τερματισμός και των δύο γραμμών μεταφέρεται στο Σταθμό Ανθούπολη, αντί του Σταθμού Αττικής. Ετσι, οι κάτοικοι του Δήμου Πετρούπολης, Ιλίου, Καματερού θα μπορούν με τη συνδυασμένη χρήση λεωφορείων και μετρό να έχουν γρηγορότερη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας.

- Η τροποποίηση της διαδρομής της γραμμής 444 Στ. Χαλάνδρι - Γαλάτσι - Στ. Ανω Πατήσια, ώστε οι περιοχές Άνω Πατησίων, Γαλατσίου και Νέας Ιωνίας να συνδέονται πλέον απευθείας με το σταθμό Ειρήνη και το ΟΑΚΑ.

- Η τροποποίηση της διαδρομής της γραμμής 420 Πειραιάς - Αγιοι Ανάργυροι (μέσω Κηφισού) σε Πειραιάς - Στ. Αγιος Αντώνιος, ώστε να συνδέεται ο σταθμό των υπεραστικών ΚΤΕΛ Κηφισού με το μετρό, για την ταχύτερη μετακίνηση των ταξιδιωτών.

- Η γραμμή Α4 θα συνδέει πλέον τις περιοχές Άνω Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Κ. Ηλιούπολης με το σταθμό μετρό Αγιος Δημήτριος. Σήμερα, τα λεωφορεία της συγκεκριμένης γραμμής τερματίζουν στο κέντρο της Αθήνας (Ακαδημία).

- Η γραμμή Β8 θα συνδέει τις περιοχές Ν. Φιλαδέλφειας και Μεταμόρφωσης με το σταθμό Άνω Πατήσια. Σήμερα, η συγκεκριμένη γραμμή τερματίζει στο Πολυτεχνείο.

- Η γραμμή Γ10 θα συνδέει τις περιοχές της Ανάκασας και των Αγίων Αναργύρων με το σταθμό Κάτω Πατήσια. Σήμερα, η γραμμή τερματίζει στην Πλατεία Βάθη.

- Η γραμμή 154, η οποία συνδέει τη περιοχή της Βούλας - Άνω Γλυφάδας (Πανόραμα Βούλας) με το σταθμό μετρό Αγιος Δημήτριος, τροποποιείται και θα καταλήγει στο σταθμό μετρό Ελληνικό.

- Η γραμμή 421 Αγιοι Ανάργυροι – Αγία Παρασκευή, τροποποιείται σε Αγιος Αντώνιος - Αγία Παρασκευή.

- Η γραμμή Α16 Ελευσίνα –Αθήνα, στο εξής θα τερματίζει στο σταθμό του μετρό Αιγάλεω (μέσω της Ιεράς οδού).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.