Σελίδες

18 Φεβρουαρίου 2014

Ρωσική πρόταση για απόκτηση του υπερσύγχρονου μαχητικού Su 35 για την Πολεμική μας Αεροπορία.

Με μια πρόταση διέξοδο στο οικονομικό αδιέξοδο που αντιμετωπίζει της ΠΑ πρόκειται να καταθέσει η Μόσχα προκειμένου να διεισδύσει στην ελληνική «αγορά» μαχητικών.

Η πρόταση προβλέπει την παράδοση ενός αριθμού 40 έως 60 μαχητικών της εξαγωγικής έκδοσης «-BM» του ρωσικού μαχητικού 4++ γενιάς Su-35S υπό εξαιρετικά ευνοϊκούς οικονομικούς όρους, καθώς αυτή θα «τρέξει» στο πλαίσιο της ελληνο-ρωσικής αμυντικής συμφωνίας η οποία υπογράφηκε τον περασμένο Δεκέμβριο μεταξύ του Έλληνα  υπουργού Αμύνης Δημήτρη Αβραμόπουλου και το Ρώσου ομολόγου του Σεργκέι Σοιγκού.

Σύμφωνα με πληροφορίες το οικονομικό ύψος της ρωσικής πρότασης ανέρχεται στα 3 δισ. $ για 40 μαχητικά Su-35BM  ποσό στο οποίο περιλαμβάνονται εκτός των όπλων και πακέτο ανταλλακτικών και υποστήριξης.

Οι όροι αποπληρωμής που προσφέρει η ρωσική πλευρά είναι εξαιρετικά ευνοϊκοί: Με το 30% του κόστους να είναι αποπληρωτέο μέσω ελληνικών εξαγωγών αγροτικών προϊόντων και με το υπόλοιπο του ποσού παρέχεται η δυνατότητα χαμηλότοκου δανείου με περίοδο χάριτος 5 ετών, είναι δύσκολο – αν όχι αδύνατο- να βρεθεί άλλη καλύτερη και ανταγωνιστικότερη πρόταση για αγορά ενός τόσο προηγμένου μαχητικού.
Έτσι πρόκειται για μια πρόταση η οποία και σε ότι αφορά το οικονομικό μέρος αυτής είναι άκρως ανταγωνιστική σε σχέση με οτιδήποτε θα μπορούσε να αγοράσει η ΠΑ από άλλες πηγές και δη δυτικές. Παράλληλα η ρωσική πλευρά και για να κατευνάσει τις όποιες ελληνικές ανησυχίες αναφορικά με τη συμβατότητα των αεροσκαφών με το Νατοϊκό σύμπλεγμα επικοινωνιών προσφέρει στην έκδοση για την Ελλάδα τη δυνατότητα προσθήκης δυτικών ηλεκτρονικών όπως συστημάτων ασυρμάτων και IFF. 

Πρακτικά το πνεύμα της ρωσικής πρότασης λίγο διαφέρει από την αντίστοιχη αγορά που πραγματοποίησε η Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του ΄80 από τη Γαλλία με τα Mirage 2000. 

Επρόκειτο για ένα εντελώς νέο αεροσκάφος σε σχέση με αυτά που διαχειριζόταν μέχρι τότε η ΠΑ με νέα γαλλικής κατασκευής όπλα και εντελώς διαφορετική υποστήριξη. Αγορά όμως που προκάλεσε –και εξακολουθεί να προκαλεί σε ότι αφορά τα Mirage 2000-5- «πονοκεφάλους» στους τουρκικούς στρατιωτικούς  σχεδιασμούς. 

Το αεροσκάφος 
Το Su-35S το οποίο παραδίδεται ήδη στη ρωσική Αεροπορία, είναι το πρώτο αεροσκάφος του ρωσικού οπλοστασίου το οποία θα έχει τη δυνατότητα να εξοπλιστεί τριπλό σύστημα ραντάρ: ένα στο ρύγχος και από δύο διατάξεις στα χείλη προσβολής των πτερύγων. Πιο ειδικά  ο κύριος ηλεκτρονικός αισθητήρας του Su-35S είναι το νέο ραντάρ της ΝΙΙΡ Ν035  IRbis-E.

Το συγκεκριμένο ραντάρ αποτελεί εξέλιξη του Ν0011 Bars που βρίσκεται στα Su-30MK προσφέροντας σημαντικά καλύτερες επιδόσεις και επιπλέον λειτουργίες. Πρόκειται για σύστημα εκπομπής στη μπάντα «Χ» με παθητική κεραία διάταξης φάσης και ηλεκτρονικής σάρωσης η διάμετρος της οποίας ανέρχεται στα 900 mm.

Το IRbis-E διαθέτει συνολική ισχύ εξόδου 20 KW κάτι που του παρέχει μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού επερχόμενου στόχου μεγέθους μαχητικού αεροσκάφους με συνολικό RCS τα 3 τμ  φτάνει τα 400 χλμ., με γωνία διόπτευσης τις 100 μοίρες στο αζιμούθο και εντοπισμό στόχου που απέρχεται τα 150 km. Όταν το εύρος έρευνας αυξάνεται στις 300 μοίρες, με μηχανική υποβοήθηση, η εμβέλεια για αποκάλυψη ίδιου στόχου ανέρχεται στα 200 km, ενώ στην περίπτωση που η σχετική θέση του στόχου παρουσιάζει επιστροφές από το έδαφος η εμβέλεια αυτή μειώνεται στα 170 km.

Η ηλεκτρονική διάταξη όμως των αισθητήρων του Su-35BM είναι δυνατό να ενισχυθεί από το πρωτοποριακό σύστημα ενεργούς σάρωσης L-Band Tikhomirov NIIP που θα αποτελεί σταθερή προσθήκη και για το νέο ρωσικό μαχητικό 5ης γενιάς T-50.

H διάταξη προσαρμόζεται στο χείλος προσβολής των πτερύγων του αεροσκάφους όπως αναφέραμε προσφέροντας προηγμένες δυνατότητες ιδιαίτερα εναντίον αεροσκαφών stealth. 

Το L-Band AESA 

Πιο συγκεκριμένα το L-Band AESA της Tikhomirov μπορεί να εκτελέσει μια σειρά εφαρμογών όπως: Έρευνα και στοχοποίηση αεροσκαφών stealth,λειτουργίες αναγνώρισης φίλου ή εχθρού, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός πηγών εκπομπής Link 16/MIDS, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός ραντάρ που εκπέμπουν στην μπάντα L –όπως το τουρκικό ραντάρ MESA του συστήματος 737 AEW&C, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός πηγών IFF αεροσκαφών, ενεργά αντίμετρα σε περιβάλλον ανταλλαγής δεδομένων Link 16, ενεργά αντίμετρα σε δέκτες συστήματος GPS και ενεργά αντίμετρα σε επίγεια ραντάρ συχνότητας L.

Η τελευταία και σύμφωνα με τη ρωσική πρακτική παραπέμπει στις συχνότητες μεταξύ 1 και 2 GHz, και μήκη κύματος μεταξύ 0,3 και 0,15 μ. Στα προτερήματα χρήσης της μπάντας L συγκαταλέγονται η έρευνα σε μεγάλη εμβέλεια με κεραίες σχετικά μικρού μεγέθους, παροχή δεδομένων σε άσχημες καιρικές συνθήκες όπως και καλή συμπεριφορά σε συνθήκες σε συνθήκες επιστροφών από το έδαφος. Σε ότι αφορά τις σχεδιάσεις stealth τουλάχιστον για περίπτωση του F-35 –αλλά και πιθανότατα και στην περίπτωση του F-22- τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί κυριότερα για την απόκρυψη του ίχνους τους σε συχνότητες στην X μπάντα και όχι κάτω από αυτή.

Σε ότι αφορά το σύστημα προώθησης το Su-35S φέρει το νέο κινητήρα  117S με την ώση του ανέρχεται, η μέγιστη, με τη χρήση μετακαυστήρα  στις 31.900 lb (14.500 kgr) για τον καθένα, ενώ η ξηρή του ώση ανέρχεται στις 19.400 lb (8.800 kgr). Οι παραπάνω αριθμοί δίνουν στο αεροσκάφος ένα λόγο ώσης προς βάρους στο 0,84 για το μέγιστο βάρος απογείωσης και στο 1,14 για το τυπικό βάρος απογείωσης.

Το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου που προέρχεται από τη MRPC Avionica στεγάζεται σε δύο ατρακτίδια στα ακροπτερύγια. Πρόκειται για το σύστημα KNIRT1 L175M Khibiny-M.
Το L175M ακολουθεί τη φιλοσοφία των σύγχρονων μαχητικών τέταρτης και πέμπτης γενιάς σε ότι αφορά τη συνολική του ολοκλήρωση στην ομάδα αισθητήρων του αεροσκάφους.

Παράλληλα το εξαιρετικά προηγμένο  σύστημα ελέγχου πτήσης είναι ένα πολυσύνθετο λογισμικό, το οποίο ελέγχει μια σειρά από επιφάνειες ελέγχου μειώνοντας κατά πολύ το έργο του χειριστή. Το σύστημα αποκαλείται SDU-427 προέρχεται από το Su-47 Berkut και αποτελείται από τέσσερα κανάλια ελέγχου λειτουργίας.

Το παραπάνω βοήθησε τους μηχανικούς του σχεδιαστικού γραφείου της Sukhoi στο να μειώσουν την επιφάνεια των ουραίων επιφανειών ελέγχου σε σημείο που να είναι μικρότερες ακόμη και από το αρχικό Su-27, βοηθώντας έτσι εκ του παραλλήλου και στη μείωση του RCS του αεροσκάφους. 

Βέβαια στο σημείο αυτό να σημειωθεί πως όσο καλή και άκρως ανταγωνιστική σε σχέση με τα δυτικά προϊόντα είναι η ρωσική προσφορά, είναι αμφίβολο με τους υφιστάμενους γεωπολιτικούς σχεδιασμούς και αγκυλώσεις αλλά και τις συγκεκριμένες πολιτικές ηγεσίες η Ελλάδα να προχωρήσει σε μια τέτοια αγορά όπλων.

Το γεγονός όμως ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα μετά την Κίνα που η Ρωσία προσφέρει το συγκεκριμένο αεροσκάφος δείχνει εξίσου πόσο σημαντικό ρόλο κατέχει η χώρα μας στο γεωπολιτικό ζωτικό χώρο της Ρωσίας. Και αυτό είναι κάτι που οφείλουν να το αντιληφθούν καλά οι πολιτικοί ηγέτες του τόπου.

Δείτε σχετικό βιντεο ΕΔΩ

Τμήμα ειδήσεων defencenret.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.