Σελίδες
20 Φεβρουαρίου 2014
Μέσα κι ο Σπανός της ΕΤΕΚΑ για λαθρεμπόριο καυσίμων.....
Τα μέλη του κυκλώματος, μέσω της εταιρείας που εμπλέκεται στο λαθρεμπόριο, έκλεβαν το ναυτιλιακό πετρέλαιο, που προοριζόταν για ανεφοδιασμό πλοίων, με την συνεργασία των οδηγών βυτιοφόρων. Οι οδηγοί έκλεβαν για τον εαυτό τους, ενώ εμπλέκεται στο κύκλωμα και μηχανικός πλοίου, που έστηνε δικό του «κόλπο», με μεγάλη ποσότητα πετρελαίου, που είχε παρακρατήσει και προσπαθούσε να το προωθήσει στην αγορά, μέσω των οδηγών, προσφέροντας ως αντάλλαγμα την αποκλειστική προμήθεια πετρελαίου για το πλοίο στο οποίο υπηρετούσε.
Το λαθραίο πετρέλαιο προωθούνταν στην αγορά, μέσω πρατηρίων καυσίμων (μέχρι στιγμής έχει εξακριβωθεί η «συνεργασία» 12 πρατηρίων) ενώ οι μοναδικοί χαμένοι ήταν οι ναυτιλιακές εταιρείες και το ελληνικό δημόσιο.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, το κύκλωμα είχε διαθέσει παράνομα στην αγορά την τελευταία διετία, περίπου 4,5 εκατομμύρια λίτρα λαθραίου πετρελαίου και οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι ξεπερνούν τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.
Στην υπόθεση, σύμφωνα με την δικογραφία που σχημάτισε η Ασφάλεια Δυτικής Αττικής, εμπλέκονται συνολικά 24 άτομα, από τα οποία 15 συνελήφθησαν και εννέα αναζητούνται.
Ως αρχηγός της εγκληματικής οργάνωσης φέρεται από την Αστυνομία, ο πρόεδρος της εταιρείας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ και πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας του Ατρομήτου, Γιώργος Σπανός, μαζί με έναν υπάλληλο και ένα συνεργάτη της εταιρείας, οι οποίοι συνελήφθησαν.
Επίσης, μεταξύ των συλληφθέντων είναι ένας ανώτερος υπάλληλος του υπουργείου Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα ο προϊστάμενος του Γ΄ Τμήματος Εποπτείας Διαχείρισης Πετρελαιοειδών και ένας υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά.
Οι δύο κρατικοί υπάλληλοι, σύμφωνα με την Αστυνομία, έναντι αμοιβής, ενημέρωναν αντίστοιχα, για ελέγχους στα πλοία που διέθετε η ΕΤΕΚΑ για την διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου, για προγραμματισμένους ελέγχους του ΥΠΕΚΑ ή άλλων συναρμόδιων υπηρεσιών.
Οι υπόλοιποι από τους συλληφθέντες είναι οδηγοί βυτιοφόρων, ένας χειριστής γεφυροπλάστιγγας στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, ο μηχανικός πλοίου και ένας πρατηριούχος, ενώ οι εννέα που αναζητούνται είναι κυρίως πρατηριούχοι και οδηγοί βυτιοφόρων.
Τα μέλη του κυκλώματος παρακρατούσαν το ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια το διοχέτευαν στα συνεργαζόμενα πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου, μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διέθεταν και πάλι στην αγορά.
Η μεθοδολογία που ακολουθούσε το κύκλωμα ήταν σε διάφορα επίπεδα δράσης, σε όλη τη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής ναυτιλιακού καυσίμου.
Πιο αναλυτικά, όπως προέκυψε από την έρευνα, αρχικά οι οδηγοί βυτιοφόρων της εταιρείας, κατά την μετάβασή τους στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων, σε όλη την επικράτεια, (πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, επαγγελματικά και ποντοπόρα) δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγράφονταν στα παραστατικά.
Το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και στη συνέχεια οι αρχηγοί της οργάνωσης το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω των πρατηρίων υγρών καυσίμων. Σε πολλές περιπτώσεις, όμως, το ξαναπωλούσαν στους πλοιοκτήτες από τους οποίους το είχαν παρακρατήσει. Επιπλέον, οδηγοί των βυτιοφόρων, κατά την επιστροφή του παράνομα παρακρατηθέντος ναυτιλιακού καυσίμου, κρατούσαν και αρκετά μεγάλες ποσότητες για τον εαυτό τους, τις οποίες διέθεταν με χαμηλότερη τιμή σε συγκεκριμένους πρατηριούχους, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα κέρδη.
Ο μηχανικός πλοίου, ο οποίος συνελήφθη, είχε παρακρατήσει για δικό του όφελος 11 τόνους ναυτιλιακό καύσιμο και προσπαθούσε να βρει τρόπο να το διαθέσει στους οδηγούς των βυτιοφόρων. Για να κλείσει την συμφωνία, δεσμευόταν ότι θα φρόντιζε για τον συνεχή ανεφοδιασμό του συγκεκριμένου πλοίου και ότι θα παρακρατούσαν 3 έως 4 τόνους καυσίμων την εβδομάδα.
Τα μέλη του κυκλώματος, για να ξεπερνούν τις διαδικασίες ελέγχου κατά την παράδοση στα ελλιμενισμένα πλοία των ποσοτήτων πετρελαίου που είχαν παραγγελθεί και να παραπλανούν τους αρμόδιους τελωνειακούς υπαλλήλους ή τους υπεύθυνους των πληρωμάτων για την παραλαβή του καυσίμου, χρησιμοποιούσαν διάφορα τεχνάσματα. Ένα από αυτά ήταν ότι σε προσυνεννόηση με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας για βαριά οχήματα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, εμφάνιζαν πλασματικές μετρήσεις κατά την ζύγιση του βυτιοφόρου.
Οι πλασματικές μετρήσεις πραγματοποιούνταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να εμφανίζεται πάντα η ποσότητα της παραγγελίας. Για τη συνεργασία του ο χειριστής της γεφυροπλάστιγγας, ελάμβανε ως αμοιβή για κάθε μετρικό τόνο 150 ευρώ (ένας μετρικός τόνος πετρελαίου ισούται με 1.200 λίτρα).
Στη περίπτωση, όμως, που ο αρμόδιος για την παραλαβή του καυσίμου συνεργούσε στην απάτη, στο να παραλάβει, δηλαδή, λιγότερη από την ποσότητα που αναγράφονταν στα παραστατικά, δεν γινόταν η ζύγιση ή κατέστρεφαν τα ζυγολόγια.
Σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποιο από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου, αυξάνοντας έτσι το μικτό βάρος του οχήματος, το οποίο μετά την αφαίρεση του απόβαρου, προσμετρούνταν ως μεταφερόμενο καύσιμο.
Σε έρευνες που έγιναν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και σε «συνεργαζόμενο» πρατήριο βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
- 8.000 λίτρα παρανόμως παρακρατηθέντος diesel κίνησης ναυτιλίας (marine diesel)
- 5 βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων
-18.400 ευρώ σε μετρητά
Εκτιμάται ότι το μέγεθος της εγκληματικής δραστηριότητας του κυκλώματος είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που έχει προκύψει μέχρι στιγμής, γι' αυτό συνεχίζονται οι έρευνες προκειμένου να διερευνηθεί όλο το εύρος της λαθρεμπορίας καυσίμων και της απάτης σε βάρος ναυτιλιακών εταιρειών.
Οι συλληφθέντες με την δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους οδηγούνται αυτή την ώρα στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά.
Η δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους αφορά στη σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ΄ επάγγελμα και κατ΄ εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, «ξέπλυμα βρώμικου χρήματος», ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ΄ εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
1 σχόλιο:
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.
Δεν παρακολουθούσα το θέμα. κάτι που άκουσα από κανάλι σχετικά με πολυκατοικίες και οσμές καυσίμων, άρχισα να αναρωτιέμαι μήπως σχετίζεται το θέμα και με την μετατροπή του διαμερίσματος το 2010-11 σε θάλαμο οσμής καυσίμου, γεγονός που ήταν τόσο έντονο που με ανάγκασε να εγκαταλείψω 4 μήνες το σπίτι μου. Η οσμή ήταν καυσίμου. Εχει διαρρεύσει στο διαμέρισμα και υγραέριο καθώς άνοιγα τη πόρτα να φύγω. έχει διαρρεύσει κ βόθρος. όλα μέσω εγκαταστάσεων με υπόνοιες ότι έχει σχέση κ το λεβητοστάσιο. όπου μία φορά άναψε το 2005 κ έκτοτε δεν το άναψαν. Όταν λειτούργησε το καλοριφέρ τότε, έσπασε σίδερο στο τοιχίο του διαμερίσματός μου, από έκρηξη που προήλθε από το λεβητοστάσιο με αποτέλεσμα αυτής, μετακίνηση της πολυκατοικίας σε στυλ σεισμού. Mου είπαν τότε έφταιγε η υψηλή βαθμίδα στο λεβητοστάσιο. μετά από 3 χρόνια όταν εξέφρασα τον προβληματισμό μου ξανά στον διαχειριστή του λεβητοστασίου, μου είπε ότι άλλο έφταιγε κ δεν ήταν αυτό που μου είχαν πει εξ αρχής. Το λεβητοστάσιο τα επόμενα χρόνια μέχρι σήμερα δεν χρησιμοποιείται ως λειτουργία θέρμανσης "καλοριφέρ". Δεν χρησιμοποιείται ως τίποτα. Σε μπηχτές που έριξε κάποιος που πληρώνω το ρεύμα, κ γνώριζε πράγματα για την πολυκατοικία, μου είπε λόγια που άφηναν υπόνοιες ότι σε λογαριασμούς πληρώνω κ φυσικό αέριο, χωρίς καν να έχει σχέση τέτοιο είδος με την πολυκατοικία. Το λεβητοστάσιο που υπάρχει στην πολυκατοικία είναι χρήσης με πετρέλαιο. Αναφέρω το γεγονός θεωρώντας μήπως έχει σχέση με το θέμα αλλά ίσως και όχι. Επίσης με κάποιο πρόβλημα που είχα στο αυτοκίνητο διαπίστωσα από εξηγήσεις που μου δόθηκαν ότι αυτό το πρόβλημα δημιουργήθηκε από την ποιότητα της βενζίνης στο αυτοκίνητο από βενζινάδικο που πληρωνόταν να μου βάζει και 40 τον αέρα στα λάστιχα και από τύχη γλίτωσα κάποια φορά με καταρρακτώδη βροχή, καθώς ταξίδευα. Αυτό το βενζινάδικο(στη παραλιακή κ πλησίον κέντρου διασκέδασης κ περιπτέρου) έβαλε νερό αντί για βενζίνη με άλλα λόγια. Ο κύριος που μου εξήγησε πρότεινε να πάω σε άλλο βενζινάδικο που δεν ασχολείται με νοθεύσεις, καθώς μου πρόσθεσε ότι το βενζινάδικο που δεν άλλαζα έχει και φήμη για τέτοιου είδους ενέργειες. Επίσης ίσως έχει αξία το γεγονός ότι η απέναντι πολυκατοικία έχει αποθηκευτικό χώρο στην αυλή της, που επικοινωνεί με αντλίες όπου μεταφέρουν καύσιμα μέσω φορτηγών. Εδώ έχω κ εικόνα, γιατί μου φάνηκε ως πολυκατοικία με ανοιχτό χώρο πεζοδρομημένο στην είσοδο όπου υπάρχει το παραπάνω φαινόμενο. Προσοχή δεν είναι βενζινάδικο. Επίσης την εικόνα σε εποχή καλοκαιριού.
ΑπάντησηΔιαγραφή