Εφαρμογή εισβάλει στις δημόσιες κάμερες για να παρακολουθεί τον κόσμο! - Δείτε και θα καταλάβετε
Όχι
πολύ καιρό πριν, ο νεοϋρκέζος Jason Sosa βάλθηκε να κατασκευάσει ένα
σύστημα που θα ανταποκρινόταν όχι μόνο στην κίνηση, αλλά και στο πώς
δείχνουν οι άνθρωποι, τα ρούχα τους ακόμα και το πρόσωπό τους.
Αν, για παράδειγμα, η εφαρμογή εντόπιζε μια νεαρή γυναίκα, θα μπορούσε
να της δείξει μια ψηφιακή διαφήμιση που δεν θα την έδειχνε σε έναν
ηλικιωμένο άντρα.
Το αποτέλεσμα ήταν το Cara, ένα σύστημα που τεστάρεται πλέον σε μπόλικα πολυκαταστήματα του κόσμου. Η εφαρμογή της εταιρίας του Sosa, IMRSV, χρησιμοποιεί απλές κάμερες, ακόμα και web cams, για να εντοπίζει πρόσωπα αλλά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά προσώπου, με σκοπό να βοηθήσει τις φίρμες να κατευθύνουν τις διαφημιστικές τους εκστρατείες σε συγκεκριμένες ομάδες-στόχους.
Το εργαλείο είναι ένα μόνο από τα τελευταίας γενιάς συστήματα που χρησιμοποιούν δημόσιες κάμερες για να καταγράφουν τι κάνουν οι άνθρωποι, και να αντιδρούν φυσικά καταλλήλως μέσω αλγορίθμων οπτικής αναγνώρισης.
Το αποτέλεσμα ήταν το Cara, ένα σύστημα που τεστάρεται πλέον σε μπόλικα πολυκαταστήματα του κόσμου. Η εφαρμογή της εταιρίας του Sosa, IMRSV, χρησιμοποιεί απλές κάμερες, ακόμα και web cams, για να εντοπίζει πρόσωπα αλλά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά προσώπου, με σκοπό να βοηθήσει τις φίρμες να κατευθύνουν τις διαφημιστικές τους εκστρατείες σε συγκεκριμένες ομάδες-στόχους.
Το εργαλείο είναι ένα μόνο από τα τελευταίας γενιάς συστήματα που χρησιμοποιούν δημόσιες κάμερες για να καταγράφουν τι κάνουν οι άνθρωποι, και να αντιδρούν φυσικά καταλλήλως μέσω αλγορίθμων οπτικής αναγνώρισης.
Στη Νέα Υόρκη και πάλι, η εφαρμογή Placemeter χρησιμοποιεί δημόσιες κάμερες -ακόμα και τις κάμερες για τον έλεγχο της κυκλοφορίας- για να δώσει στον μέσο καταναλωτή πολύτιμες πληροφορίες για το πόσο κόσμο θα έχει το μέρος που ετοιμάζεται να επισκεφτεί, είτε αυτό είναι εστιατόριο, κατάστημα ή άλλος χώρος! Κι ενώ η Google έχει απαγορεύσει την πρακτική, δεν είναι λίγοι αυτοί που προσπαθούν να φτιάξουν εφαρμογές αναγνώρισης προσώπου. Με σκοπό, πάντοτε!
Το Placemeter αποσκοπεί στο να εκμεταλλευτεί ένα μέρος της καθημερινής
εμπειρίας των πολιτών για να δημιουργήσει μια πλατφόρμα δεδομένων που θα
μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άλλες εφαρμογές και προγράμματα, είτε
για επιχειρήσεις είτε για τον καταναλωτή.
Η πραγματικότητα υποδεικνύει ωστόσο ότι προσεγγίζουμε πλέον ολοένα και περισσότερο έναν κόσμο όπου η επιστημονική φαντασία είναι απτό γεγονός, με όσους ανησυχούν για την κατάφωρη παραβίαση των προσωπικών δεδομένων που συνεπάγονται οι «έξυπνες» αυτές εφαρμογές να έχουν βέβαια δίκιο.
Το να αλλάζει το ψηφιακό περιεχόμενο σύμφωνα με το ποιον στοχεύει η εφαρμογή δεν είναι μικρό πράγμα, με τη διάδραση να πηγαίνει φυσικά σε άλλα επίπεδα και να ανοίγει νέους δρόμους για αποτελεσματικότερες υπηρεσίες και πιο στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες.
Η ιδιωτικότητα είναι ωστόσο στο στόχαστρο, γι' αυτό και εφαρμογές όπως το Cara και το Placemeter δεν προβαίνουν σε πραγματική αναγνώριση προσώπου, παρά μόνο -ως στρατηγική αναδίπλωση;- σε εντοπισμό προσώπου, κάτι που σημαίνει ότι η οπτική πρόσληψη σταματά στον τύπο του προσώπου, χωρίς να προσπαθεί να αναγνωρίσει πράγματι τον άνθρωπο. Επιπλέον, τα δεδομένα δεν αποθηκεύονται, ή αυτό τουλάχιστον ισχυρίζονται οι εμπνευστές τους.
Όπως κι αν έχει, το μέλλον των εφαρμογών ευαγγελίζεται έναν νέο κόσμο στον οποίο έννοιες όπως η ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα θα έχουν καταστρατηγηθεί ανεπανόρθωτα...
ΠΗΓΗ
Η πραγματικότητα υποδεικνύει ωστόσο ότι προσεγγίζουμε πλέον ολοένα και περισσότερο έναν κόσμο όπου η επιστημονική φαντασία είναι απτό γεγονός, με όσους ανησυχούν για την κατάφωρη παραβίαση των προσωπικών δεδομένων που συνεπάγονται οι «έξυπνες» αυτές εφαρμογές να έχουν βέβαια δίκιο.
Το να αλλάζει το ψηφιακό περιεχόμενο σύμφωνα με το ποιον στοχεύει η εφαρμογή δεν είναι μικρό πράγμα, με τη διάδραση να πηγαίνει φυσικά σε άλλα επίπεδα και να ανοίγει νέους δρόμους για αποτελεσματικότερες υπηρεσίες και πιο στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες.
Η ιδιωτικότητα είναι ωστόσο στο στόχαστρο, γι' αυτό και εφαρμογές όπως το Cara και το Placemeter δεν προβαίνουν σε πραγματική αναγνώριση προσώπου, παρά μόνο -ως στρατηγική αναδίπλωση;- σε εντοπισμό προσώπου, κάτι που σημαίνει ότι η οπτική πρόσληψη σταματά στον τύπο του προσώπου, χωρίς να προσπαθεί να αναγνωρίσει πράγματι τον άνθρωπο. Επιπλέον, τα δεδομένα δεν αποθηκεύονται, ή αυτό τουλάχιστον ισχυρίζονται οι εμπνευστές τους.
Όπως κι αν έχει, το μέλλον των εφαρμογών ευαγγελίζεται έναν νέο κόσμο στον οποίο έννοιες όπως η ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα θα έχουν καταστρατηγηθεί ανεπανόρθωτα...
ΠΗΓΗ
το είδαμε στο ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.