Γράφει η Μαρία Κάπα
Τα Βλεφαρίσματα, θέλοντας να δώσουν μια
απάντηση, στους υποψήφιους Πρωθυπουργούς, που δεν μπορούν να τα βρουν με
τα κουκιά, οφείλουν να βοηθήσουν με την απάντηση ενός μεγάλου Έλληνα.
Του Ξενοφών Ζολώτα...
Ο πρώην πρωθυπουργός και καθηγητής κ. Ξενοφών Ζολώτας της οικουμενικής κυβέρνησης (23 Νοεμβρίου 1989 – 11 Απριλίου 1990) που είχε συγκροτηθεί κατόπιν των παρόμοιων προβλημάτων που αντιμετώπιζε
η τότε Ελλάδα. Μια κυβέρνηση που "πάντρεψε" την παραδοσιακή δεξιά και
αριστερά για το καλό της Ελλάδος. Παράδειγμα; προς μίμηση;
23 Νοεμβρίου 1989 – 11 Απριλίου 1990
εξετέλεσε μια μικρή θητεία ως Πρωθυπουργός, ενώ ως καθηγητής και
διευθυντής της Τραπέζης Ελλάδος και διαχειριστής του ελληνικού Δημοσίου
Χρέους και άφησε παρακαταθήκη τους ιστορικούς λόγους του, με λέξεις
καθόλα Ελληνικές που χρησιμοποιούνται σε όλες τις γλώσσες. Συγκεκριμένα
είχε εκφωνήσει δύο λόγους στην Ουάσιγκτον (στις 26 Σεπτεμβρίου 1957 και
στις 2 Οκτωβρίου 1959), οι οποίοι έμειναν μνημειώδεις. Αιτία ως προς
αυτό δεν ήταν μόνο το περιεχόμενό τους αλλά και η γλώσσα που
χρησιμοποίησε. Οι λόγοι ήταν στην Αγγλική αλλά κατ' ουσίαν με την αφαίρεση λίγων συνδέσμων, άρθρων και προθέσεων η γλώσσα είναι η Ελληνική.
Το ακροατήριό του αποτελούσαν οι σύνεδροι της Διεθνούς Τράπεζας
Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης και δεν αντιμετώπισαν τότε κανένα πρόβλημα
στην κατανόηση τού προφορικού κειμένου που ανέγνωσε ο Έλληνας καθηγητής.
"I always wished to address this Assembly in
Greek, but realized that it would have been indeed "Greek" to all
present in this room. I found out, however, that I could make my address
in Greek which would still be English to everybody. With your
permission, Mr. Chairman, l shall do it now, using with the exception of
articles and prepositions, only Greek words.
"Kyrie, I eulogize
the archons of the Panethnic Numismatic Thesaurus and the Ecumenical
Trapeza for the orthodoxy of their axioms, methods and policies,
although there is an episode of cacophony of the Trapeza with Hellas.
With enthusiasm we dialogue and synagonize at the synods of our
didymous organizations in which polymorphous economic ideas and dogmas
are analyzed and synthesized. Our critical problems such as the
numismatic plethora generate some agony and melancholy.
This phenomenon is characteristic of our epoch. But, to my thesis, we
have the dynamism to program therapeutic practices as a prophylaxis
from chaos and catastrophe. In parallel, a Panethnic unhypocritical
economic synergy and harmonization in a democratic climate is basic.
I apologize for my eccentric monologue. I
emphasize my euharistia to you, Kyrie to the eugenic arid generous
American Ethnos and to the organizes and protagonists of his Amphictyony
and the gastronomic symposia".
Δύο χρόνια αργότερα, το 1959, ο Ξενοφών Ζολώτας έδωσε μία άλλη ελληνοαγγλική
ομιλία, ζητώντας να τον ακούσουν με προσοχή, ακόμα κι αν υπήρχε ο
κίνδυνος να κουράσει τους ακροατές του. Ιδού ο λόγος και η ελληνική του
"μεταγραφή"(καθώς όπως είπαμε μετάφραση σε αυτό το κείμενο δεν νοείται):
Kyrie, it is Zeus' anathema on our epoch
(for the dynamism of our economies) and the heresy of our economic
method and policies that we should agonize the Skylla of nomismatic
plethora and the Charybdis of economic anaemia.
It is not my idiosyncracy to be ironic or sarcastic but my diagnosis
would be that politicians are rather cryptoplethorists. Although they
emphatically stigmatize nomismatic plethora, they energize it through
their tactics and practices.
Our policies should be based more on economic and less on political
criteria. Our gnomon has to be a metron between economic,strategic and
philanthropic scopes. Political magic has always been anti-economic. In
an epoch characterized by monopolies, oligopolies, monopolistic
antagonism and polymorphous inelasticities, our policies have to be more
orthological, but this should not be metamorphosed into plethorophobia,
which is endemic among academic economists.
Nomismatic symmetry should not antagonize economic acme. A greater
harmonization between the practices of the economic and nomismatic
archons is basic. Parallel to this,we have to synchronize and harmonize
more and more our economic and nomismatic policies panethnically. These
scopes are more practicable now, when the prognostics of the political
and economic barometer are halcyonic.
The history of our didimus organization on this sphere has been didactic
and their gnostic practices will always be a tonic to the polyonymous
and idiomorphous ethnical economies. The genesis of the programmed
organization will dynamize these policies. Therefore, i sympathize,
although not without criticism one or two themes with the apostles and
the hierarchy of our organs in their zeal to program orthodox economic
and nomismatic policies, although I have some logomachy with them.I
apologize for having tyranized you with my Hellenic phraseology. In my
epilogue, i emphasize my eulogy to the philoxenous aytochtons of this
cosmopolitan metropolis and my encomium to you, Kyrie stenographers.
**********
Κύριοι, είναι "Διός ανάθεμα" στην εποχή μας και αίρεση της οικονομικής
μας μεθόδου και της οικονομικής μας πολιτικής το ότι θα φέρναμε σε
αγωνία την Σκύλλα του νομισματικού πληθωρισμού και τη Χάρυβδη της
οικονομικής μας αναιμίας.
Δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία μου να είμαι ειρωνικός ή σαρκαστικός αλλά η
διάγνωσή μου θα ήταν ότι οι πολιτικοί είναι μάλλον κρυπτοπληθωριστές.
Αν και με έμφαση στιγματίζουν τον νομισματικό πληθωρισμό, τον
ενεργοποιούν μέσω της τακτικής τους και των πρακτικών τους.
Η πολιτική μας θα έπρεπε να βασίζεται περισσότερο σε οικονομικά και
λιγότερο σε πολιτικά κριτήρια. Γνώμων μας πρέπει να είναι ένα μέτρο
μεταξύ οικονομικής, στρατηγικής και φιλανθρωπικής σκοπιάς. Σε μια εποχή
που χαρακτηρίζεται από μονοπώλια, ολιγοπώλια, μονοπωλιακό ανταγωνισμό
και πολύμορφες ανελαστικότητες, οι πολιτικές μας πρέπει να είναι πιο
ορθολογιστικές, αλλά αυτό δεν θα έπρεπε να μεταμορφώνεται σε
πληθωροφοβία, η οποία είναι ενδημική στους ακαδημαϊκούς οικονομολόγους.
Η νομισματική συμμετρία δεν θα έπρεπε να ανταγωνίζεται την οικονομική
ακμή. Μια μεγαλύτερη εναρμόνιση μεταξύ των πρακτικών των οικονομικών και
νομισματικών αρχόντων είναι βασική. Παράλληλα με αυτό, πρέπει να
εκσυγχρονίσουμε και να εναρμονίσουμε όλο και περισσότερο τις οικονομικές
και νομισματικές μας πρακτικές πανεθνικώς. Αυτές οι θεωρήσεις είναι πιο
εφαρμόσιμες τώρα, που τα προγνωστικά του πολιτικού και οικονομικού
βαρομέτρου είναι χάλκινα.
Η ιστορία της δίδυμης οργάνωσης σε αυτήν την σφαίρα είναι διδακτική και
οι γνωστικές τους εφαρμογές θα είναι πάντα ένα τονωτικό στις πολυώνυμες
και ιδιόμορφες εθνικές οικονομίες. Η γένεση μιας προγραμματισμένης
οργάνωσης θα ενισχύσει αυτές τις πολιτικές. Γι' αυτόν το λόγο
αντιμετωπίζω με συμπάθεια, αλλά όχι χωρίς κριτική διάθεση, ένα ή δύο
θέματα με τους αποστόλους της ιεραρχίας των οργάνων μας στον ζήλο τους
να προγραμματίσουν ορθόδοξες οικονομικές και νομισματικές πολιτικές.
Απολογούμαι που σας τυράννησα με την ελληνική μου φρασεολογία. Στον
επίλογό μου δίνω έμφαση στην ευλογία μου, προς τους φιλόξενους
αυτόχθονες αυτής της κοσμοπολίτικης μητρόπολης καθώς και το εγκώμιό μου
προς εσάς, κύριοι στενογράφοι.
Στο παρελθόν, ο Ξενοφών Ζολώτας είχε εκφωνίσει και έναν ελληνο-γαλλικό
λόγο. Ας δούμε λοιπόν για του λόγου το αληθές, σε Ελληνικά - Γαλλικά
κάτι αντίστοιχο. Δεν πιστεύω να πιστεύετε ακόμη ότι χρειάζεστε
μετάφραση!
Le Dedale Synchrone Du Cosmos Politique
Kyrie, Sans apostropher ma rhetorique dans
l’ emphase et la plethore, j’ analyserai elliptiquement, sans nul
gallicisme, le dedale synchrone du cosmos politique caracterise par des
syndromes de crise paralysant l’ organisation systematique de notre
economie.
Nous sommes periodiquement sceptiques et
neurastheniques devant ces paroxysmes periphrasiques, cette boulimie des
demagogues, ces hyperboles, ces paradoxes hypocrites et cyniques qui
symbolisent une democratie anachronique et chaotique.
Les phenomenes fantastiques qu’on nous
prophetise pour l’ epoque astronomique detroneront les programmes
rachitiques, hybrides et sporadiques de notre cycle atomique. Seule une
panacee authentique et draconienne metamorphosera cette agonie prodrome
de l’ apocalypse et une genese homologue du Phenix.
Les economistes technocrates seront les
strateges d’ un theatre polemique et dynamique et non les proselytes du
marasme. Autochtones helleniques, dans une apologie cathartique,
psalmodions les theoremes de la democratie thesaurisante et heroique,
soyons allergiques aux parasites allogenes dont les sophismes trop
hyalins n’ ont qu’une pseudodialectique.
En epilogue a ces agapes, mon amphore a l’
apogee, je prophetise toute euphorie et apotheose a Monsieur Giscard d’
Estaing, prototype enthousiasmant de la neo-orthodoxie economique et
symbole de la palingenesie de son ethnie gallique.
Είναι χαμένη η μέρα που δεν γέλασες...
το είδαμε στο ΟΥΤΙΔΑΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.