Ο Sebastian Vettel ήταν ο θριαμβευτής του Grand Prix Μαλαισίας, καθώς ύστερα από έναν αγώνα με πολλά συμβάντα και ανατροπές... απαίτησε τη νίκη και έφτασε σε αυτήν, προσπερνώντας, κατά παράβαση των οδηγιών της ομάδα του, τον Mark Webber.
Ο
Αυστραλός έμεινε στη 2η θέση, συμπληρώνοντας ένα εμφατικό 1-2 για τη
Red Bull. Ο Lewis Hamilton τερμάτισε στην 3η θέση επειδή ο 4ος Nico
Rosberg δεν παράκουσε τις οδηγίες της Mercedes και δεν τον προσπέρασε
στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα παρότι ήταν πιο γρήγορος. Ακολούθησαν οι
Felipe Massa, Romain Grosjean, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Sergio
Perez και Jean Eric Vergne.
Εκκίνηση και τέλος για Alonso
Στη
Sepang έβρεχε από νωρίς και έτσι τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο
grid με την πίστα να είναι βρεγμένη, αν και βροχή είχε σχεδόν
σταματήσει την ώρα της εκκίνησης.
Επομένως, η επιλογή των ενδιάμεσων
ελαστικών ήταν επιβεβλημένη για το πρώτο κομμάτι του αγώνα, μέχρι η
αγωνιστική γραμμή να στεγνώσει αρκετά και να μπορούν να χρησιμοποιηθούν
τα slick.
Η
εκκίνηση δόθηκε κανονικά και όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Sebastian
Vettel έφυγε καλά από την πρώτη θέση, αλλά το ίδιο καλά ξεκίνησαν οι δύο
Ferrari και τον πίεσαν αρκετά.
Ο
Fernando Alonso πέρασε τον Massa και έφτασε δίπλα στον Vettel, όμως στη
γλιστερή πίστα δεν μπόρεσε να ελέγξει με απόλυτη ακρίβεια το μονοθέσιό
του και είχε επαφή με τη Red Bull του Γερμανού, σπάζοντας την εμπρός
πτέρυγά του. Την καλύτερη εκκίνηση όμως έκανε ο Mark Webber, ο οποίος
από την 5η θέση πετάχτηκε μπροστά και έδινε μάχη με τον Alonso για τη 2η
θέση.
Ο
Alonso προσπάθησε να κάνει άλλον ένα γύρο με σπασμένη την εμπρός
πτέρυγα, όμως στο ξεκίνημα του 2ου γύρου η πτέρυγα αποκολλήθηκε και ο
Ισπανός βρέθηκε εκτός πίστας και εκτός αγώνα.
Ταυτόχρονα,
ο Felipe Massa έχασε αρκετές θέσεις και έπεσε στην 6η, πίσω από τους
Hamilton, Rosberg και Button και μπροστά από τους Perez, Hulkenberg και
Sutil. Ο Kimi Raikkonen είχε πέσει πολύ πίσω, στη 12η θέση.
Ώρα για slick
Ο
Sebastian Vettel και ο Felipe Massa ήταν οι πρώτοι που αποφάσισαν ότι
οι συνθήκες είναι κατάλληλες για slick ελαστικά και στον 5ο γύρο μπήκαν
στα pit για να τα αλλάξουν. Στον επόμενο γύρο ακολούθησαν αρκετοί, ενώ
στον 7ο μπήκαν και οι υπόλοιποι, μαζί τους και ο Lewis Hamilton, o
οποίος έκανε ένα -αναμενόμενο- λάθος, σταματώντας αρχικά στο box της
McLaren, προτού το καταλάβει και συνεχίσει μέχρι τη Mercedes. Η
πλειονότητα επέλεξε τα μεσαία ελαστικά, με μοναδική εξαίρεση τον Mark
Webber που έβαλε στο μονοθέσιό του τη σκληρή γόμα.
Μετά
τα pit stop κερδισμένες ήταν οι Red Bull, με τον Mark Webber να
βρίσκεται στην πρώτη θέση και τον Sebastian Vettel στη 2η θέση.
Ακολουθούσαν
οι δύο Mercedes των Hamilton και Rosberg, οι Button και Hulkenberg, ο
Massa στην 7η θέση και πιο πίσω οι Grosjean και Perez, o οποίος κρατούσε
πίσω του τον Kimi Raikkonen. Ο Raikkonen κατάφερε τελικά να περάσει
στον 16ο γύρο και άρχισε αμέσως να γράφει ταχύτερους γύρους.
Η
κορυφαία 4άδα που αποτελούσαν οι δύο Red Bull και οι δύο McLaren
απομακρυνόταν σταθερά από τους υπόλοιπους, με τις διαφορές μεταξύ τους
να κυμαίνεται στην περιοχή των 2-3 δευτερολέπτων.
Pit stop
O
Mark Webber από την πρωτοπορία του αγώνα ήταν ο πρώτος που μπήκε για να
αλλάξει τα σκληρά ελαστικά με ένα σετ της μεσαίας γόμας. Ο Massa έκανε
ακριβώς το αντίθετο και ήταν πάλι η εξαίρεση, καθώς οι υπόλοιποι από
τους πρωτοπόρους επέλεξαν τα μεσαία.
Η
ώρα του Vettel στον 23ο γύρο, μαζί με τον Rosberg, με τον Vettel να
επιλέγει επίσης τη σκληρή γόμα. Η σειρά δεν άλλαξε μετά τα pit stop,
τουλάχιστον για την πρώτη 6άδαμ με κερδισμένο τον Grosjean που κατάφερε
να περάσει μπροστά από τον Hulkenberg. Τα pit stop αποδείχτηκαν
προβληματική διαδικασία για τη Force India.
Ήδη είχε υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση στο πρώτο pit stop του Adrian Sutil
αλλά αυτό του Paul di Resta ήταν καταστροφικό και οδήγησε στην
εγκατάλειψη του Σκοτσέζου.
Στο
μέσον του αγώνα η μάχη της κορυφής έφτασε στο απόγειό της, με τους
Webber, Vettel, Hamilton και Rosberg να έχουν σχηματίσει ένα τρενάκι. Ο
Hamilton έκανε πρώτος την κίνησή του και στον 30ό γύρο μπήκε στα pit για
να βάλει ένα σετ της σκληρής γόμας.
Στον
επόμενο γύρο ακολούθησαν οι Webber και Rosberg, οι οποίοι επίσης
επέλεξαν τα σκληρά ελαστικά. Την ίδια επιλογή έκανε και ο Vettel στον
επόμενο γύρο, ο οποίος όμως επιστρέφοντας στην πίστα είδε ότι βρίσκεται
πίσω και από τον Webber και από τον Hamilton και μπροστά από τον
Rosberg.
Προσωρινά
στην πρωτοπορία του αγώνα έμεινε ο Jenson Button με τη McLaren, που
καθυστερούσε τη δική του αλλαγή ελαστικών. Όταν ο Βρετανός σταμάτησε για
αλλαγή ελαστικών καταστράφηκε και ο αγώνας του, καθώς τον άφησαν να
φύγει από το box χωρίς να έχει βιδωθεί σωστά ο εμπρός δεξιά τροχός και
χρειάστηκε να τον σπρώξουν πίσω για να τον ξαναβιδώσουν, κάτι που του
κόστισε πάρα πολύ χρόνο.
Η
Red Bull ήταν ταχύτερη σε εκείνο το σημείο του αγώνα και όχι μόνο ο
Mark Webber απομακρυνόταν από τον Lewis Hamilton, αλλά και ο Sebastian
Vettel πέρασε τον Βρετανό της Mercedes, o οποίος άρχισε να δέχεται πίεση
και από τον Nico Rosberg. Πιο πίσω, ο Kimi Raikkonen ταλαιπωρούνταν με
τον Nico Hulkenberg, που κατάφερε να τον περάσει στον 41ο γύρο και να
πάρει την 8η θέση.
Μάχες ομόσταβλων
Μετά
το τελευταίο pit stop διαμορφώθηκαν δυο μεγάλες μάχες: ο Sebastian
Vettel πίεζε ασφυκτικά τον Mark Webber για την πρώτη θέση ενώ ο Nico
Rosberg έκανε την επίθεσή του στον Lewis Hamilton, έπαθλο την 3η θέση
του βάθρου.
Ο
Vettel επικράτησε στην πρώτη περίπτωση και πήρε την πρωτοπορία στον
αγώνα ενώ στη δεύτερη περίπτωση ο Hamilton κατάφερνε να κρατηθεί
μπροστά.
Πιο
πίσω ο Romain Grosjean έκανε σχετικά μοναχικό αγώνα στην 5η θέση ενώ
στην 6η ακολουθούσε ο Felipe Massa, ο οποίος καθυστέρησε πολύ το
τελευταίο pit stop και στους τελευταίους γύρους είχε φρέσκα ελαστικά. Ο
Kimi Raikkonen βρισκόταν στη μέτρια 7η θέση, μπροστά από τους Sergio
Perez, Nico Hulkenberg και Jean-Eric Vergne.
Στο
τελευταίο κομμάτι του αγώνα ο Rosberg φαινόταν ταχύτερος από τον
Hamilton αλλά έλαβε εντολή μέσω ασυρμάτου από την ομάδα του να μην
επιχειρήσει να περάσει και να διατηρήσουν τις θέσεις τους.
Ο
Massa με τα φρέσκα μεσαία ελαστικά έφτασε τον Grosjean και τον πέρασε,
ανεβαίνοντας στην 5η θέση. Πιο πίσω, ο Hulkenberg πέρασε τον Perez για
την 8η θέση.
Η
καρό σημαία έπεσε μπροστά από τον Sebastian Vettel, που πανηγύρισε την
πρώτη φετινή νίκη του, μπροστά από τον Mark Webber που ήταν 2ος. Η
Mercedes τοποθέτησε τους οδηγούς της, δίνοντας εντολή ο Lewis Hamilton
να τερματίσει 3ος και ο Nico Rosberg 4ος. Ακολούθησαν οι Felipe Massa,
Romain Grosjean, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Sergio Perez και Jean
Eric Vergne.
Με
τη νίκη του στη Sepang ο Vettel πέρασε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας
του πρωταθλήματος με 40 βαθμούς, μπροστά από τον Raikkonen που έφτασε
στους 31 β.
Το πρωτάθλημα συνεχίζεται το 3ήμερο 12-14 Απριλίου με το Grand Prix Κίνας στην πίστα της Σαγκάης.
Η τελική κατάταξη
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΧΡΟΝΟΣ |
1. | Σεμπάστιαν Φέτελ | Red Bull-Renault | 1:38:56.681 |
2. | Μαρκ Γουέμπερ | Red Bull-Renault | +4.2δευτ. |
3. | Λιούις Χάμιλτον | Mercedes | +12.1 |
4. | Νίκο Ρόσμπεργκ | Mercedes | +12.6 |
5. | Φελίπε Μάσα | Ferrari | +25.6 |
6. | Ρομαίν Γκροζάν | Lotus-Renault | +35.5 |
7. | Κίμι Ράικονεν | Lotus-Renault | +48.4 |
8. | Νίκο Χούλκενμπεργκ | Sauber-Ferrari | +53.0 |
9. | Σέρχιο Πέρες | McLaren-Mercedes | +72.3 |
10. | Ζαν-Έρικ Βερν | Toro Rosso-Ferrari | +87.1 |
11. | Βάλτερι Μπότας | Williams-Renault | +88.6 |
12. | Εστεμπάν Γκουτιέρες | Sauber-Ferrari | +1 γύρος |
13. | Ζουλ Μπιάνκι | Marussia-Cosworth | +1 γύρος |
14. | Σαρλ Πικ | Caterham-Renault | +1 γύρος |
15. | Γκιέδο Φαν ντερ Γκάρντε | Caterham-Renault | +1 γύρος |
16. | Μαξ Τσίλτον | Marussia-Cosworth | +2 γύροι |
17. | Τζένσον Μπάτον | McLaren-Mercedes | +3 γύροι |
18. | Ντάνιελ Ρικιάρντο | Toro Rosso-Ferrari | +5 γύροι |
* Ταχύτερος γύρος Πέρες (1:39.199)
Εγκατέλειψαν
ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΓΥΡΟΣ |
Φερνάντο Αλόνσο | Ferrari | 1ος |
Παστόρ Μαλντονάντο | Williams-Renault | 11ος |
Άντριαν Σούτιλ | Force India-Mercedes | 29oς |
Πολ ντι Ρέστα | Force India-Mercedes | 34ος |
Βαθμολογία οδηγών
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
1. | Φέτελ | 40 |
2. | Ράικονεν | 31 |
3. | Γουέμπερ | 26 |
4. | Χάμιλτον | 25 |
5. | Μάσα | 22 |
6. | Αλόνσο | 18 |
7. | Ρόσμπεργκ | 12 |
8. | Γκροζάν | 9 |
9. | Σούτιλ | 6 |
10. | Ντι Ρέστα | 4 |
11. | Χούλκενμπεργκ | 4 |
12. | Μπάτον | 2 |
13. | Πέρες | 2 |
14. | Βερν | 1 |
Βαθμολογία κατασκευαστών
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
1. | Red Bull-Renault | 66 |
2. | Lotus-Renault | 40 |
3. | Ferrari | 40 |
4. | Mercedes | 37 |
5. | Force India-Mercedes | 10 |
6. | McLaren-Mercedes | 4 |
7. | Sauber-Ferrari | 4 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 1 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.