Σελίδες

26 Μαρτίου 2013

Μαλαισία F1: Εκλεψε την νίκη ο Φέτελ....

Ο Sebastian Vettel ήταν ο θριαμβευτής του Grand Prix Μαλαισίας, καθώς ύστερα από έναν αγώνα με πολλά συμβάντα και ανατροπές... απαίτησε τη νίκη και έφτασε σε αυτήν, προσπερνώντας, κατά παράβαση των οδηγιών της ομάδα του, τον Mark Webber.

Ο Αυστραλός έμεινε στη 2η θέση, συμπληρώνοντας ένα εμφατικό 1-2 για τη Red Bull. Ο Lewis Hamilton τερμάτισε στην 3η θέση επειδή ο 4ος Nico Rosberg δεν παράκουσε τις οδηγίες της Mercedes και δεν τον προσπέρασε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα παρότι ήταν πιο γρήγορος. Ακολούθησαν οι Felipe Massa, Romain Grosjean, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Sergio Perez και Jean Eric Vergne.

Εκκίνηση και τέλος για Alonso
Στη Sepang έβρεχε από νωρίς και έτσι τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid με την πίστα να είναι βρεγμένη, αν και βροχή είχε σχεδόν σταματήσει την ώρα της εκκίνησης.

Επομένως, η επιλογή των ενδιάμεσων ελαστικών ήταν επιβεβλημένη για το πρώτο κομμάτι του αγώνα, μέχρι η αγωνιστική γραμμή να στεγνώσει αρκετά και να μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα slick.

Η εκκίνηση δόθηκε κανονικά και όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Sebastian Vettel έφυγε καλά από την πρώτη θέση, αλλά το ίδιο καλά ξεκίνησαν οι δύο Ferrari και τον πίεσαν αρκετά.

Ο Fernando Alonso πέρασε τον Massa και έφτασε δίπλα στον Vettel, όμως στη γλιστερή πίστα δεν μπόρεσε να ελέγξει με απόλυτη ακρίβεια το μονοθέσιό του και είχε επαφή με τη Red Bull του Γερμανού, σπάζοντας την εμπρός πτέρυγά του. Την καλύτερη εκκίνηση όμως έκανε ο Mark Webber, ο οποίος από την 5η θέση πετάχτηκε μπροστά και έδινε μάχη με τον Alonso για τη 2η θέση.

Ο Alonso προσπάθησε να κάνει άλλον ένα γύρο με σπασμένη την εμπρός πτέρυγα, όμως στο ξεκίνημα του 2ου γύρου η πτέρυγα αποκολλήθηκε και ο Ισπανός βρέθηκε εκτός πίστας και εκτός αγώνα.

Ταυτόχρονα, ο Felipe Massa έχασε αρκετές θέσεις και έπεσε στην 6η, πίσω από τους Hamilton, Rosberg και Button και μπροστά από τους Perez, Hulkenberg και Sutil. Ο Kimi Raikkonen είχε πέσει πολύ πίσω, στη 12η θέση.

Ώρα για slick
Ο Sebastian Vettel και ο Felipe Massa ήταν οι πρώτοι που αποφάσισαν ότι οι συνθήκες είναι κατάλληλες για slick ελαστικά και στον 5ο γύρο μπήκαν στα pit για να τα αλλάξουν. Στον επόμενο γύρο ακολούθησαν αρκετοί, ενώ στον 7ο μπήκαν και οι υπόλοιποι, μαζί τους και ο Lewis Hamilton, o οποίος έκανε ένα -αναμενόμενο- λάθος, σταματώντας αρχικά στο box της McLaren, προτού το καταλάβει και συνεχίσει μέχρι τη Mercedes. Η πλειονότητα επέλεξε τα μεσαία ελαστικά, με μοναδική εξαίρεση τον Mark Webber που έβαλε στο μονοθέσιό του τη σκληρή γόμα.

Μετά τα pit stop κερδισμένες ήταν οι Red Bull, με τον Mark Webber να βρίσκεται στην πρώτη θέση και τον Sebastian Vettel στη 2η θέση.

Ακολουθούσαν οι δύο Mercedes των Hamilton και Rosberg, οι Button και Hulkenberg, ο Massa στην 7η θέση και πιο πίσω οι Grosjean και Perez, o οποίος κρατούσε πίσω του τον Kimi Raikkonen. Ο Raikkonen κατάφερε τελικά να περάσει στον 16ο γύρο και άρχισε αμέσως να γράφει ταχύτερους γύρους.

Η κορυφαία 4άδα που αποτελούσαν οι δύο Red Bull και οι δύο McLaren απομακρυνόταν σταθερά από τους υπόλοιπους, με τις διαφορές μεταξύ τους να κυμαίνεται στην περιοχή των 2-3 δευτερολέπτων.

Pit stop
O Mark Webber από την πρωτοπορία του αγώνα ήταν ο πρώτος που μπήκε για να αλλάξει τα σκληρά ελαστικά με ένα σετ της μεσαίας γόμας. Ο Massa έκανε ακριβώς το αντίθετο και ήταν πάλι η εξαίρεση, καθώς οι υπόλοιποι από τους πρωτοπόρους επέλεξαν τα μεσαία.
Η ώρα του Vettel στον 23ο γύρο, μαζί με τον Rosberg, με τον Vettel να επιλέγει επίσης τη σκληρή γόμα. Η σειρά δεν άλλαξε μετά τα pit stop, τουλάχιστον για την πρώτη 6άδαμ με κερδισμένο τον Grosjean που κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Hulkenberg. Τα pit stop αποδείχτηκαν προβληματική διαδικασία για τη Force India.

Ήδη είχε υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση στο πρώτο pit stop του Adrian Sutil αλλά αυτό του Paul di Resta ήταν καταστροφικό και οδήγησε στην εγκατάλειψη του Σκοτσέζου.

Στο μέσον του αγώνα η μάχη της κορυφής έφτασε στο απόγειό της, με τους Webber, Vettel, Hamilton και Rosberg να έχουν σχηματίσει ένα τρενάκι. Ο Hamilton έκανε πρώτος την κίνησή του και στον 30ό γύρο μπήκε στα pit για να βάλει ένα σετ της σκληρής γόμας.

Στον επόμενο γύρο ακολούθησαν οι Webber και Rosberg, οι οποίοι επίσης επέλεξαν τα σκληρά ελαστικά. Την ίδια επιλογή έκανε και ο Vettel στον επόμενο γύρο, ο οποίος όμως επιστρέφοντας στην πίστα είδε ότι βρίσκεται πίσω και από τον Webber και από τον Hamilton και μπροστά από τον Rosberg.

Προσωρινά στην πρωτοπορία του αγώνα έμεινε ο Jenson Button με τη McLaren, που καθυστερούσε τη δική του αλλαγή ελαστικών. Όταν ο Βρετανός σταμάτησε για αλλαγή ελαστικών καταστράφηκε και ο αγώνας του, καθώς τον άφησαν να φύγει από το box χωρίς να έχει βιδωθεί σωστά ο εμπρός δεξιά τροχός και χρειάστηκε να τον σπρώξουν πίσω για να τον ξαναβιδώσουν, κάτι που του κόστισε πάρα πολύ χρόνο.

Η Red Bull ήταν ταχύτερη σε εκείνο το σημείο του αγώνα και όχι μόνο ο Mark Webber απομακρυνόταν από τον Lewis Hamilton, αλλά και ο Sebastian Vettel πέρασε τον Βρετανό της Mercedes, o οποίος άρχισε να δέχεται πίεση και από τον Nico Rosberg. Πιο πίσω, ο Kimi Raikkonen ταλαιπωρούνταν με τον Nico Hulkenberg, που κατάφερε να τον περάσει στον 41ο γύρο και να πάρει την 8η θέση.

Μάχες ομόσταβλων
Μετά το τελευταίο pit stop διαμορφώθηκαν δυο μεγάλες μάχες: ο Sebastian Vettel πίεζε ασφυκτικά τον Mark Webber για την πρώτη θέση ενώ ο Nico Rosberg έκανε την επίθεσή του στον Lewis Hamilton, έπαθλο την 3η θέση του βάθρου.

Ο Vettel επικράτησε στην πρώτη περίπτωση και πήρε την πρωτοπορία στον αγώνα ενώ στη δεύτερη περίπτωση ο Hamilton κατάφερνε να κρατηθεί μπροστά.

Πιο πίσω ο Romain Grosjean έκανε σχετικά μοναχικό αγώνα στην 5η θέση ενώ στην 6η ακολουθούσε ο Felipe Massa, ο οποίος καθυστέρησε πολύ το τελευταίο pit stop και στους τελευταίους γύρους είχε φρέσκα ελαστικά. Ο Kimi Raikkonen βρισκόταν στη μέτρια 7η θέση, μπροστά από τους Sergio Perez, Nico Hulkenberg και Jean-Eric Vergne.

Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ο Rosberg φαινόταν ταχύτερος από τον Hamilton αλλά έλαβε εντολή μέσω ασυρμάτου από την ομάδα του να μην επιχειρήσει να περάσει και να διατηρήσουν τις θέσεις τους.

Ο Massa με τα φρέσκα μεσαία ελαστικά έφτασε τον Grosjean και τον πέρασε, ανεβαίνοντας στην 5η θέση. Πιο πίσω, ο Hulkenberg πέρασε τον Perez για την 8η θέση.

Η καρό σημαία έπεσε μπροστά από τον Sebastian Vettel, που πανηγύρισε την πρώτη φετινή νίκη του, μπροστά από τον Mark Webber που ήταν 2ος. Η Mercedes τοποθέτησε τους οδηγούς της, δίνοντας εντολή ο Lewis Hamilton να τερματίσει 3ος και ο Nico Rosberg 4ος. Ακολούθησαν οι Felipe Massa, Romain Grosjean, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Sergio Perez και Jean Eric Vergne.

Με τη νίκη του στη Sepang ο Vettel πέρασε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος με 40 βαθμούς, μπροστά από τον Raikkonen που έφτασε στους 31 β.

Το πρωτάθλημα συνεχίζεται το 3ήμερο 12-14 Απριλίου με το Grand Prix Κίνας στην πίστα της Σαγκάης.


Η τελική κατάταξη
ΘΕΣΗΟΔΗΓΟΣΟΜΑΔΑΧΡΟΝΟΣ
1.Σεμπάστιαν ΦέτελRed Bull-Renault1:38:56.681
2.Μαρκ ΓουέμπερRed Bull-Renault+4.2δευτ.
3.Λιούις ΧάμιλτονMercedes+12.1
4.Νίκο ΡόσμπεργκMercedes+12.6
5.Φελίπε ΜάσαFerrari+25.6
6.Ρομαίν ΓκροζάνLotus-Renault+35.5
7.Κίμι ΡάικονενLotus-Renault+48.4
8.Νίκο ΧούλκενμπεργκSauber-Ferrari+53.0
9.Σέρχιο ΠέρεςMcLaren-Mercedes+72.3
10.Ζαν-Έρικ ΒερνToro Rosso-Ferrari+87.1
11.Βάλτερι ΜπόταςWilliams-Renault+88.6
12.Εστεμπάν ΓκουτιέρεςSauber-Ferrari+1 γύρος
13.Ζουλ ΜπιάνκιMarussia-Cosworth+1 γύρος
14.Σαρλ ΠικCaterham-Renault+1 γύρος
15.Γκιέδο Φαν ντερ ΓκάρντεCaterham-Renault+1 γύρος
16.Μαξ ΤσίλτονMarussia-Cosworth+2 γύροι
17.Τζένσον ΜπάτονMcLaren-Mercedes+3 γύροι
18.Ντάνιελ ΡικιάρντοToro Rosso-Ferrari+5 γύροι
* Ταχύτερος γύρος Πέρες (1:39.199)

Εγκατέλειψαν
ΟΔΗΓΟΣΟΜΑΔΑΓΥΡΟΣ
Φερνάντο ΑλόνσοFerrari1ος
Παστόρ ΜαλντονάντοWilliams-Renault11ος
Άντριαν ΣούτιλForce India-Mercedes29oς
Πολ ντι ΡέσταForce India-Mercedes34ος

Βαθμολογία οδηγών
ΘΕΣΗΟΔΗΓΟΣΒΑΘΜΟΙ
1.Φέτελ40
2.Ράικονεν31
3.Γουέμπερ26
4.Χάμιλτον25
5.Μάσα22
6.Αλόνσο18
7.Ρόσμπεργκ12
8.Γκροζάν9
9.Σούτιλ6
10.Ντι Ρέστα4
11.Χούλκενμπεργκ4
12.Μπάτον2
13.Πέρες2
14.Βερν1

Βαθμολογία κατασκευαστών
ΘΕΣΗΟΔΗΓΟΣΒΑΘΜΟΙ
1.Red Bull-Renault66
2.Lotus-Renault40
3.Ferrari40
4.Mercedes37
5.Force India-Mercedes10
6.McLaren-Mercedes4
7.Sauber-Ferrari4
8.Toro Rosso-Ferrari1

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.