Του Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου
Λέκτορος θεολογικής Σχολής Α.Π.
Συνηθισμένη
πρακτική της μετοχικής εταιρείας "Σκοπιά" αποτελεί το φαινόμενο να
προσπαθεί να στιγματίσει και να ενοχοποιήσει κάθε τι το χριστιανικό ως
δήθεν αντίθετο στην Αγ. Γραφή και στο θέλημα του Θεού. Από την εν λόγω
πρακτική δεν εξαίρεσε ούτε τις χριστιανικές εορτές, μεταξύ των οποίων
επιφανή θέση κατέχουν τα Χριστούγεννα. Τι ισχυρίζεται όμως η εταιρεία
"Σκοπιά" σχετικά με τα Χριστούγεννα;
I)
Είναι γνωστό ότι ο αρχαίος ειδωλολατρικός κόσμος και κυρίως οι οπαδοί
τού Μίθρα γιόρταζαν στις 25 Δεκεμβρίου τη γέννηση του ανίκητου Ήλιου
γνωστή ως ‘dies natalis Solis Invicti'. Λόγω ακριβώς της ημερομηνίας
εορτασμού των Χριστουγέννων οι μάρτυρες τού Ιεχωβά ισχυρίζονται ότι τα
Χριστούγεννα έχουν ειδωλολατρική προέλευση2.
Εξισώνουν δηλαδή την εορτή των Χριστουγέννων με την προϋπάρχουσα ειδωλολατρική εορτή. Μόνο έτσι μπορεί να κατανοηθεί ο ισχυρισμός τους ότι "αιώνες έπειτα από τότε που ήταν στη γη ο Ιησούς, αποστάτες χριστιανοί υιοθέτησαν αυτή την ημερομηνία για να γιορτάζουν τη γέννηση του Χριστού"3.
Παρατηρούμε εν προκειμένω, ότι εκ μέρους της "Σκοπιά" γίνεται μια σκόπιμη και ανιστόρητη διαστρέβλωση των γεγονότων. Παραβλέπουν ότι η εορτή των Χριστουγέννων σχετίζεται με το "μέγα της ευσεβείας μυστήριον", επίκεντρο του οποίου αποτελεί και το γεγονός ότι ‘’Θεός εφανερώθη εν σαρκί’’ (Α' Τιμ. 3. 16). Η Εκκλησία ορίζοντας τη εορτή των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου δεν υιοθέτησε παγανιστικά στοιχεία. Αντικατέστησε μια ακόμα έκφραση της δαιμονικής λατρείας του ειδωλολατρικού κόσμου με το γεγονός του εορτασμού της Ενανθρωπήσεως του Θεού Λόγου.
Άριστα επισημαίνει τη διαφορά ο άγ. Πρόκλος Κωνσταντινουπόλεως. Όταν λέγει ότι υπάρχουν εορτές που «Αι μεν γαρ παρά θεού ενομοθετήθησαν, αι δε παρά διαβόλου εισέφρησαν. Διόπερ και αι μεν ψυχών απειλούσι ζημίαν (...) αι δε της ανθρωπινής φύσεως εμπορεύονται την σωτηρίαν»4. Αντικατέστησε, δηλαδή, τη λατρεία του κτίσματος με τη λατρεία του Κτίστη, του "ήλιου της δικαιοσύνης". Όπως αναφέρει ο προφήτης Μαλαχίας (3.20). Πότε όμως διαπίστωσε η μετοχική εταιρεία "Σκοπιά" ότι τα Χριστούγεννα έχουν, δήθεν, ειδωλολατρική προέλευση και απαγόρευσε στους οπαδούς της να τα εορτάζουν; Το έτος 1928. Μέχρι τότε τα γιόρταζαν5.
Εξισώνουν δηλαδή την εορτή των Χριστουγέννων με την προϋπάρχουσα ειδωλολατρική εορτή. Μόνο έτσι μπορεί να κατανοηθεί ο ισχυρισμός τους ότι "αιώνες έπειτα από τότε που ήταν στη γη ο Ιησούς, αποστάτες χριστιανοί υιοθέτησαν αυτή την ημερομηνία για να γιορτάζουν τη γέννηση του Χριστού"3.
Παρατηρούμε εν προκειμένω, ότι εκ μέρους της "Σκοπιά" γίνεται μια σκόπιμη και ανιστόρητη διαστρέβλωση των γεγονότων. Παραβλέπουν ότι η εορτή των Χριστουγέννων σχετίζεται με το "μέγα της ευσεβείας μυστήριον", επίκεντρο του οποίου αποτελεί και το γεγονός ότι ‘’Θεός εφανερώθη εν σαρκί’’ (Α' Τιμ. 3. 16). Η Εκκλησία ορίζοντας τη εορτή των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου δεν υιοθέτησε παγανιστικά στοιχεία. Αντικατέστησε μια ακόμα έκφραση της δαιμονικής λατρείας του ειδωλολατρικού κόσμου με το γεγονός του εορτασμού της Ενανθρωπήσεως του Θεού Λόγου.
Άριστα επισημαίνει τη διαφορά ο άγ. Πρόκλος Κωνσταντινουπόλεως. Όταν λέγει ότι υπάρχουν εορτές που «Αι μεν γαρ παρά θεού ενομοθετήθησαν, αι δε παρά διαβόλου εισέφρησαν. Διόπερ και αι μεν ψυχών απειλούσι ζημίαν (...) αι δε της ανθρωπινής φύσεως εμπορεύονται την σωτηρίαν»4. Αντικατέστησε, δηλαδή, τη λατρεία του κτίσματος με τη λατρεία του Κτίστη, του "ήλιου της δικαιοσύνης". Όπως αναφέρει ο προφήτης Μαλαχίας (3.20). Πότε όμως διαπίστωσε η μετοχική εταιρεία "Σκοπιά" ότι τα Χριστούγεννα έχουν, δήθεν, ειδωλολατρική προέλευση και απαγόρευσε στους οπαδούς της να τα εορτάζουν; Το έτος 1928. Μέχρι τότε τα γιόρταζαν5.
II)
Ποιος γεννήθηκε εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας
της Παρθένου; Κατά την Αγία Γραφή ο Υιός και Λόγος του Θεού. το δεύτερο
πρόσωπο της Αγ. Τριάδος. κατά την εν χρόνω γέννηση Του (Ιωάν. 1.1. 20.
28.Ρωμ. 9.5. Φιλιπ. 2,5-6. Α' Τιμ. 3.16. Α' Ιωάν. 5.20). Αντιθέτως, κατά
τις κακοδοξίες των μαρτύρων τού Ιεχωβά γεννήθηκε «ο μεγαλύτερος άνθρωπος που έζησε ποτέ»6. Και τούτο, γιατί είναι γνωστό ότι οι μάρτυρες τού Ιεχωβά αρνούνται και τη Θεότητα τού Κυρίου.
ΙΙΙ)
Η γέννηση τού Θεανθρώπου είναι το μοναδικό γεγονός το οποίο αποτελεί
ορόσημο - τομή στην ανθρώπινη ιστορία, γιατί, όπως πολύ χαρακτηριστικά
αναφέρει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, με την ενσάρκωση τού Θεού Λόγου «επιτελείται το πάντων καινών καινότατο, το μόνο καινόν υπό τον ήλιον» . Με
κριτήριο αυτό το γεγονός οι Χριστιανοί παγκοσμίως ομιλούν για την προ
Χριστού [π.Χ.] και την μετά Χριστόν [μ.Χ.] εποχή. Αντιθέτως, οι
μάρτυρες τού Ιεχωβά αντικατέστησαν στα έντυπά τους και αυτό το
παγκόσμιο σύστημα χριστιανικής χρονολόγησης με τον δικής τους
εμπνεύσεως προσδιορισμό Π.Κ.Χ. 0= Προ κοινής χρονολογίας).
IV) Η Αγ. Γραφή μας πληροφορεί ότι το άστρο που καθοδήγησε τους Μάγους εξ Ανατολών για να προσκυνήσουν τον Χριστό
σχετιζόταν με το γεγονός της γεννήσεώς Του και ότι ήταν έκτακτο
φαινόμενο υπηρετικό τού θείου σχεδίου (Ματθ. 2.2,9-10). Αντιθέτως, οι
Χιλιαστές υποστηρίζουν ότι ο Σατανάς έκανε να εμφανιστεί αυτό το άστρο
και ότι το χρησιμοποίησε για δικό του σκοπό7.
V)
Η Αγ. Γραφή μας πληροφορεί ότι η γέννηση του Θεανθρώπου έγινε αφορμή
χαράς και δοξολογίας τού Θεού από τους αγίους αγγέλους (Λουκ. 2. 13-14),
καθώς έβλεπαν «αποκάλυψιν μυστηρίου χρόνοις αιωνίοις σεσιγημένου» (Ρωμ. 14. 24 ). Αντιθέτως, οι Χιλιαστές υποστηρίζουν ότι η εορτή της γεννήσεως τού Κυρίου ανήκει στις «μορφές λατρείας που δεν είναι αποδεχτές στον Ιεχωβά»8.
Εξ
όσων αναφέραμε, νομίζουμε ότι για κάθε Ορθόδοξο χριστιανό γίνεται
εύκολα αντιληπτό ότι οι ισχυρισμοί των Μαρτύρων τού Ιεχωβά για τα
Χριστούγεννα είναι ένα κράμα πλάνης, ανιστόρητων αναφορών και λογικών
σφαλμάτων.
Και όμως, αυτό το κράμα η μετοχική εταιρεία «Σκοπιά» το χαρακτηρίζει ως «πνευματική τροφή» με
την οποία ο Ιεχωβά προμηθεύει τους λάτρεις του, πάντα μόνο μέσω της
υποτιθέμενης ορατής οργάνωσης του, που αυτοχαρακτηρίζεται ως «πνευματικός παράδεισος»10.
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1. Βλ. Η. Frank, Wcdmaditcn, L.Th.K12, 776.
2. Βλ. Πως να συζητάτε λογικά από τις Γραφές, έκδ. Μ.τ.Ι. 1987. σσ. 132-133. Ξύπνα. 22.12.1992. σσ. 8-9. Σκοπιά 15.4.1995. σ. 30.
3. Βλ. Γνώση που οδηγεί στην αιώνια Ζωή. έκδ. Μ.τ.Ι. 1995, σ. 126.
4. Αγ. Πρόκλου Κων/λεως. Εις την Ενανθρώπησιν του Κυρίου, Λόγος Γ, 2. PG 65. 705 Λ.
5. Βλ. Κ. Hutten, Schcr-Grubler-Enthusiastcn, Stuttgart 1966. σ. 83. Πρωτ. Α. Αλεβιζόπουλου, "Μάρτυρες του Ιεχωβά" και Ορθοδοξία. τόμος V. Αθήνα 1995, σσ. 96-99.
6. Βλ. Ο Μεγαλύτερος άνθρωπος που έζησε ποτέ, κεφ. 7. έκδ. Μ.τ.Ι. 1991, σ. 4.
7. Βλ. Ι. Δαμάσκηνου, Έκδοσις Ακριβής της Ορθοδόξου Πίστεως. Γ, 1, PG 94, 984 Β.
8. Βλ. Ο Μεγαλύτερος άνθρωπος που έζησε ποτέ, κεφ. 7. 1991. σ. 24.
9. Βλ. Γνώση που οδηγεί στην Αιώνια Ζωή, έκδ. Μ.τ.Ί. 1995, σ. 45.
0. Βλ. Σκοπιά 1-3-2001. σ. 11. Πρβλ. Ενωμένοι στη λατρεία του Μόνου Αληθινού Θεού. έκδ. Μ.τ.Ι. 1983. α. 120.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.