Σελίδες

22 Ιανουαρίου 2013

Τα παράλογα χαράτσια έφεραν ζημία 15 δισ. ευρώ.

Κάθε φορά που επέβαλαν και ένα νέο χαράτσι, προσπαθούσαν να μας πείσουν ότι είναι για το καλό του τόπου μας, ότι οι θυσίες μας θα πιάσουν τόπο, ότι το όφελος θα είναι μεγαλύτερο από το τίμημα που μας ζητούσαν…

Πλέον αποδεικνύεται περίτρανα, πώς είτε είναι αδαείς και έχουν «μαύρα μεσάνυχτα» στα οικονομικά, είτε, εάν είμαστε λίγο πιο καχύποπτοι, θέλουν για κάποιους λόγους να «γονατίσουν» την ελληνική κοινωνία.

Έκτακτες εισφορές, έμμεσοι φόροι στα καύσιμα, στα ποτά και τα τσιγάρα, «χαράτσια» στην κινητή και ακίνητη περιουσία. Και το αποτέλεσμα; Το ελληνικό δημόσιο ζημιώθηκε κατά 15 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα». 

Το κόστος των «αποτυχημένων» μέτρων 

Από το φόρο στα σκάφη πολυτελείας το ελληνικό κράτος υπολόγιζε έσοδα 10 εκατ. ευρώ. Αντ’ αυτού τα σκάφη εγκατέλειψαν τη χώρα, οι εισαγωγές σταμάτησαν, τα έσοδα από το ΦΠΑ εξανεμίστηκαν και τελικά στα ταμεία του κράτους μπήκε το αστείο ποσό των 33.500 ευρώ! Μάλιστα, το ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών σε μια σπάνια απολογητική στιγμή, παραδέχθηκε ότι «οι φόροι που επιβλήθηκαν στα σκάφη δεν εισπράχθηκαν ποτέ, δεν προσέφεραν απολύτως τίποτα, αλλά αντιθέτως προκάλεσαν σημαντικές απώλειες στα δημόσια έσοδα».

Η ίδια αποτυχία καταγράφηκε και με τα περίφημα «χαράτσια» στα ακίνητα. Η υπερφορολόγηση οδήγησε στην κατακόρυφη πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας, κατέστρεψε την κτηματαγορά, ενώ ο ΦΑΠ δεν εισπράχθηκε ούτε το 2011, ούτε το 2012.
Στην «αιθαλομίχλη» χάθηκαν οι ελπίδες για έσοδα από τις αυξήσεις των φόρων στα καύσιμα. Συγκεκριμένα, αντί του 1,1 δισ. ευρώ που υπολόγιζαν ότι θα εισπράξουν κυρίως από το φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης, στα ταμεία μπήκαν μόλις 36 εκατ. ευρώ!
Σε όλεθρο κατέληξε και η αύξηση του ΦΠΑ στο 23%. Από τα 17 δις που περίμεναν η πτώση της κατανάλωσης και η αύξηση της φοροδιαφυγής οδήγησε σε απώλεια 2 δισ. ευρώ, χωρίς μάλιστα να υπολογίζεται το κόστος από τις δεκάδες επιχειρήσεις που αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο, αφήνοντας χιλιάδες ανέργους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα δημοσιονομικής αποτυχίας ήταν και η αύξηση των φόρων στα ΙΧ, όπου οι φοβεροί «εγκέφαλοι» αντί να αυξήσουν τα έσοδα, το μόνο που κατάφεραν ήταν να οδηγούν τους ιδιοκτήτες στη μαζική κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας και από τα 170 εκατ. ευρώ που ήλπιζαν να συγκεντρώσουν, να περιοριστούν τελικά σε μόλις 50 εκατ. ευρώ.

Σε μπούμερανγκ εξελίχθηκε επίσης και η επιβολή φόρου στα οινοπνευματώδη. Μέσα σε μία διετία, το δημόσιο έχασε τουλάχιστον 160 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με την έκθεση του ΙΟΒΕ, μόνο το 2010 η μείωση της δαπάνης αλκοολούχων ποτών οδήγησε σε απώλεια 10.000 θέσεων.

Τέλος, οι ελπίδες για έσοδα από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα τσιγάρα έγιναν «καπνός». Παρά τις αυξήσεις φόρων, δηλαδή, το ελληνικό Δημόσιο θα χάσει 1 δισ. ευρώ στη διετία 2012-2013, επειδή η αγορά έχει κατακλυστεί από λαθραία τσιγάρα και οι καταναλωτές προτιμούν πλέον τα στριφτά ή ακόμη και τα πούρα, οι τιμές των οποίων είναι πλέον πιο συμφέρουσες. 

από το JusticeForGreece

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.