Σελίδες

25 Οκτωβρίου 2012

ΑΟΖ, Ελλάδα και Κύπρος και Εκπαίδευση στο Καστελλόριζο.


Την ώρα που δρομολογούμε τη θέσπιση της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης πρέπει να σκεφτούμε δυναμικά και την οριοθέτησή μας με την ΑΟΖ της Κύπρου. Η Κύπρος έχει δείξει το παράδειγμα και έχει μάλιστα την πρωτοπορία. Δύο φορές ζήτησε από την Ελλάδα να κάνουν οριοθέτηση μέσω της μέσης γραμμής και οι παλιότερες κυβερνήσεις απάντησαν αρνητικά για να μην ενοχληθεί η Τουρκία λόγω Καστελλορίζου. Αυτήν την περίοδο η Κύπρος έχει την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το πλαίσιο είναι πολύ θετικό. Ακόμα και η Τουρκία αναγκάζεται να φλερτάρει με την Κύπρο λόγω του προγράμματος του αγωγού φυσικού αερίου. Κατά συνέπεια υπάρχει ένα πολύ καλό παράθυρο για μια αποτελεσματική διαπραγμάτευση. Όσον αφορά στο τεχνικό μέρος δεν υπάρχει καμιά δυσκολία, διότι λόγω διαγραμμάτων Voronoi η οριοθέτηση της ΑΟΖ της Ελλάδας και της Κύπρου είναι μια απλή ευθεία γραμμή μήκους 48,6 χιλιομέτρων κατά συνέπεια δεν είναι απαραίτητο να καθορίσουμε πολλά στίγματα, για να επιτευχθεί η συμφωνία. Επιστημονικά είναι απλό και η απόφαση είναι στην ουσία αποκλειστικά πολιτική. Αφού τώρα η Ελλάδα θέλει την ΑΟΖ της μέσω της θέσπισης και γνωρίζει ότι η υλοποίησή της γίνεται μέσω των οριοθετήσεων, πρέπει λοιπόν να είναι συνεπής με τις αποφάσεις της ειδικά με την Κύπρο που ανήκει στον Ελληνισμό. Αλλιώς δεν θα είχε νόημα να γίνονται επαφές με την Αλβανία και με την Αίγυπτο. Πρέπει λοιπόν να συντονιστούν όλες αυτές οι κινήσεις μας για να ενισχύσουμε στρατηγικά την ΑΟΖ μας και να μπορούμε έτσι να περάσουμε γρήγορα στο στάδιο της οικοπεδοποίησης που είναι απαραίτητη για να έχουμε οικονομικές απολαβές μέσω της αξιοποίησης της ελληνικής ΑΟΖ.


Εκπαίδευση στο Καστελλόριζο

Δεν μπορούμε την ώρα που όλη η Ελλάδα προσέχει τη σημασία του Καστελλορίζου για το εθνικό θέμα της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, να πρέπει να παλεύουμε για να υπάρχει μία κανονική εκπαίδευση στο νησί μας. Κι ακόμα κι αν υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες διορισμού καθηγητών, δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί δεν υπάρχει μια μεταβατική περίοδος που μπορεί άνετα να λειτουργήσει αποτελεσματικά μέσω πληροφορικής και τηλεδιάσκεψης. Διότι αυτή η λύση υπάρχει και αν καθυστερεί πολύ ο κρατικός φορέας, αρκεί να περάσουμε στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Πρέπει επίσης να επισημάνουμε λόγω της προσωπικής μας ασχολίας, ότι το σχολείο στο Καστελλόριζο έχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να γίνουν αυτά τα μαθήματα εξ αποστάσεως μέχρι να έρθουν οι αναμενόμενοι καθηγητές. Διότι δεν μπορούμε ν' αφήσουμε τα παιδιά στο Καστελλόριζο δίχως μαθήματα. Βέβαια αυτό το παράδειγμα ισχύει και για άλλα ακριτικά νησιά μας. Δίνουμε απλώς έμφαση στο Καστελλόριζο, για να δείξουμε πόσο μεγάλη σημασία έχουν αυτά τα νησιά. Σε κάθε περίπτωση, οι άνθρωποί μας ακόμα και όταν είναι μικροί έχουν τα ίδια δικαιώματα. Οι κρατικές δυσκολίες ενός Υπουργείου δεν μπορούν να αποτελέσουν μια δικαιολογία. Το πρόβλημα πρέπει να λυθεί και όσο πιο γρήγορα γίνεται με έναν αποτελεσματικό τρόπο για ν’αποδείξουμε ότι όντως προσέχουμε τους δικούς μας.

* Ο Νίκος Λυγερός είναι Στρατηγικός Σύμβουλος και καθηγητής γεωστρατηγικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.