Σελίδες

17 Ιανουαρίου 2012

Η τραγωδία του Cοsta Concordia συνεχίζεται....

Στροφή 180 μοιρών πραγματοποίησε χτες η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Costa Concordia» ρίχνοντας το βάρος της ευθύνης για το ναυάγιο στον κυβερνήτη του Φραντσέσκο Σκετίνο. Αν και αρχικά είχε σπεύσει να τον υπερασπιστεί, τελικά αναγνώρισε το σφάλμα του σε επίσημο ανακοινωθέν της, παραδεχόμενη ότι έκανε λανθασμένες εκτιμήσεις και δεν ακολούθησε τις διαδικασίες που προβλέπονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Παράλληλα τόνισε ότι το πλοίο διέθετε όλες τις απαραίτητες σωσίβιες λέμβους και ότι το πλήρωμα -μέλη του οποίου φέρθηκαν ηρωικά- κάνει συνεχείς ασκήσεις για την αντιμετώπιση ναυαγίων.

Σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, αιτία του ναυαγίου ήταν μια «υπόκλιση» στο νησί, που είχε σκοπό να εντυπωσιάσει τους κατοίκους αλλά και τους επιβάτες, ενώ, σύμφωνα με άλλη θεωρία, ο καπετάνιος, για τον οποίο υπάρχουν και μαρτυρίες ότι έπινε στο μπαρ τη μοιραία νύχτα, πλησίασε πολύ κοντά στις ακτές του Τζίλιο για να ευχαριστήσει τον επικεφαλής των σερβιτόρων Αντονέλο Τιέβολι. Ο Τιέβολι κατάγεται από το εν λόγω νησί και παρά το γεγονός ότι είχε άδεια, αναγκάστηκε να παραμείνει στο πλοίο, ελλείψει αντικαταστάτη.
Η οικονομική ζημιά από το ναυάγιο του «Costa Concordia» υπολογίζεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αμερικανικής ναυτιλιακής εταιρείας Carnival, στα 85 με 95 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που αντικατοπτρίζει μόνο τα διαφυγόντα κέρδη. Ωστόσο ανυπολόγιστη θα είναι η οικολογική ζημιά που υπάρχουν φόβοι ότι θα προκαλέσει σε περίπτωση διαρροής καυσίμου.

Το «Costa Concordia» βυθίστηκε πλήρως χθες το μεσημέρι, μετά τον εντοπισμό και έκτου πτώματος, ενώ οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίζονται κανονικά ύστερα από ολιγόωρη παύση. Οι κάτοικοι του χωριού Τζίλιο συμμετέχουν στις προσπάθειες με τον τρόπο τους, έχοντας ανοίξει τα σπίτια τους για να περιποιηθούν τους δδιασωθέντες και τους συγγενείς των αγνοουμένων.

«Ο σώζων εαυτόν σωθήτω»

«Ο σώζων εαυτόν σωθήτω» ήταν το μότο που ακολούθησαν τα μέλη του πληρώματος και ο καπετάνιος του «Costa Concordia», σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εξαγριωμένων επιβατών, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν τηρήθηκε ούτε ο άγραφος νόμος που θέλει τα γυναικόπαιδα να έχουν προτεραιότητα στις σωσίβιες λέμβους. «Ηταν εφιάλτης. Στεκόμουν δίπλα στις λέμβους και εύσωμοι άντρες έπεφταν πάνω μου και χτυπούσαν μικρά κορίτσια. Εχασα την κόρη μου και τις 7χρονες εγγονές μου μέσα στο χάος» δήλωσε η 62χρονη Σάντρα Ρότζερς, η οποία δεν κατάφερε ποτέ να σκορπίσει τις στάχτες του άντρα της στην κρουαζιέρα, καθώς έχασε ακόμη και την τεφροδόχο του.

Εξίσου ανατριχιαστική είναι και η μαρτυρία της 38χρονης Γαλλίδας Ιζαμπέλ Μουγκέν, η οποία διανύει τον πέμπτο μήνα εγκυμοσύνης της. Οπως υποστηρίζει, ο καπετάνιος αρνήθηκε να της δώσει προτεραιότητα, παρά την κατάστασή της. «Μας είπε ότι δεν μπορούμε να αποβιβαστούμε. Νόμιζα ότι θα πεθάνει το μωρό μου - νόμιζα ότι θα πεθάνουμε όλοι μας. Ο καπετάνιος έφυγε και μας άφησε εκεί» δήλωσε κλαίγοντας η νεαρή γυναίκα, ενώ για την αγωνία που πέρασε μίλησε και η μητέρα της Βρετανίδας χορεύτριας του πλοίου. Η Ρόζαλιν Ρίνκον βρισκόταν κλεισμένη στο μαγικό κουτί ενός ταχυδακτυλουργού, όταν προσάραξε το πλοίο κι έδωσε ολομόναχη μάχη για να βγει από αυτό, ενώ τα φώτα είχαν ήδη σβήσει.

Espressonews.gr
από το Madata.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.