Σελίδες

12 Μαρτίου 2011

Εμπάργκο στα ελληνικά προϊόντα κάνει η Lidl. Αν είναι αλήθεια εμπάργκο κι εμείς στην Lidl....

Της Δ. Καραγιαννοπούλου

Επώνυμα και ελληνικά προϊόντα αποφάσισε να βγάλει από τα ράφια της η διοίκηση της Lidl Hellas. Παράλληλα, κατ' εντολή της μητρικής, η ελληνική θυγατρική προχώρησε στην απομάκρυνση στελεχών
τα οποία αλλοίωσαν την εικόνα της φθηνής αλυσίδας, που χρόνια τώρα αποτελεί το σλόγκαν της εταιρείας.

H αδρεναλίνη των εξελίξεων στα ενδότερα της ελληνικής θυγατρικής έχει κορυφωθεί εξαιτίας και των πρόσφατων ριπών από τη μητρική για κακοδιαχείριση και ανεπαρκή αντιμετώπιση κρίσεων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το τελευταίο τετράμηνο η γερμανική θυγατρική περιορίζει δραστικά τα επώνυμα σήματα που διακινεί, αντικαθιστώντας τα με προϊόντα που φέρουν την επωνυμία της.

Στο πλαίσιο αυτό, έχει μειώσει τους επώνυμους κωδικούς της από 400 που ήταν στα τέλη του έτους σε 250 και έπεται συνέχεια. Πηγές αναφέρουν ότι αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω τα επώνυμα σήματα που διατίθενται στα γαλακτοκομικά, τα σνακ και στα λίπη - έλαια.

Οι κωδικοί

Μερικές από τις πιο γνωστές φίρμες που σήμερα βρίσκονται στα ράφια της αλυσίδας είναι οι Γιώτης, Παπαδοπούλου, Μινέρβα, Δωδώνη, Νestle, Kraft, Eλαΐς Unilever, Procter & Gamble, Pepsico-HBH.

Από τα καταστήματά της διακινεί περί τους 1.700 κωδικούς προϊόντων. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η μητρική πολυεθνική έχει βάλει εδώ και καιρό στον πάγο την ελληνική θυγατρική, καθώς η επιλογή της τελευταίας να εμπορευτεί επώνυμα σήματά της είχε ως συνέπεια πτώση της κερδοφορίας.

Όπως υποστηρίζεται, η προσθήκη επώνυμων σημάτων στα ράφια της Lidl μπορεί να ανέβασε το μέσο κόστος του καλαθιού, αλλά μείωσε τις πωλήσεις, καθόσον κατέστησε το σλόγκαν «Η Lidl είναι φθηνή» εδώ και ένα χρόνο κενό περιεχομένου. Πέραν αυτών, λέγεται ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα σε επίπεδο διοίκησης.

Πηγές υποστηρίζουν ότι η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής κατηγορήθηκε από τη μητρική για ανεπαρκή αντιμετώπιση κρίσεων. Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγο καιρό το όνομα της εταιρείας είχε συνδεθεί με την υπόθεση του επιμολυσμένου ηλιελαίου, ουδείς δε εκπρόσωπος της Lidl Hellas εμφανίστηκε να δώσει κάποιες εξηγήσεις. Όλα αυτά, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, προσφέρουν σημαντικά περιθώρια ελιγμών στον ανταγωνισμό, πρωτίστως δε στον παραδοσιακό αντίπαλο της Lidl, την Αldi.

Η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής επιχειρεί να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί γύρω από το σήμα Lild. Επικεφαλής βρίσκεται Γερμανός μάνατζερ, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα μόλις τον τελευταίο μήνα. Επίσης απομακρύνθηκε ο μέχρι πρότινος διευθυντής ανάπτυξης της αλυσίδας, για να αντικατασταθεί από Ελληνογερμανό, ο οποίος θα έχει την ευθύνη ανάπτυξης της αλυσίδας στην εσωτερική αγορά τουλάχιστον μέχρι το 2011.

Mέχρι και το 2008 η διαφημιστική πολιτική της Lidl ήταν περιορισμένης εμβέλειας με φυλλάδια προσφορών που κυκλοφορούσαν ευρέως σε χιλιάδες αντίτυπα door to door, και με περιορισμένο αριθμό ολοσέλιδων διαφημιστικών καταχωρίσεων. Σήμερα η πολιτική αυτή αναθεωρείται. Στόχος της νέας διοίκησης είναι να επαναφέρει στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή την εικόνα της Lidl ως της πιο φτηνής αλυσίδας λιανικής.

Απώλειες

Τα προαναφερθέντα, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, έχουν φρενάρει την ανάπτυξη της ελληνικής θυγατρικής. Στελέχη υποστηρίζουν ότι από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα η αύξηση του τζίρου της αλυσίδας δεν ξεπερνά το 2%, όταν πριν από μία τριετία ξεπερνούσε άνετα το 15%. Εκτιμάται ότι φέτος τα έσοδά της δεν θα υπερβούν το 1,3 δισ. ευρώ.

Να ληφθεί υπόψη ότι, για να μην δημοσιεύει ισολογισμούς, η Lidl έχει συστήσει ξεχωριστές ανά κατάστημα εταιρείες περιορισμένης ευθύνης· επομένως ουδείς γνωρίζει τα οικονομικά της αποτελέσματα.

Η γερμανική πολυεθνική εισήλθε στην ελληνική αγορά το 1999. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, η εταιρεία ξεκίνησε τις επενδύσεις της από τη Βόρειο Ελλάδα, ποντάροντας στο γεγονός ότι εκεί κατοικούσαν πολλοί μετανάστες. Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται 212 καταστήματα, ενώ τα ακίνητα όπου αυτά στεγάζονται είναι κατά 80% ιδιόκτητα.

Κάθε κατάστημα υπολογίζεται ότι πραγματοποιεί ημερήσιο τζίρο 15.00017.000 ευρώ. Μολονότι το φετινό σχέδιο ανάπτυξης προέβλεπε το άνοιγμα 30 νέων καταστημάτων, κατά πληροφορίες δεν θα ανοίξουν ούτε τα μισά. Και προγραμματισμένες επενδύσεις, όπως για τις καινούργιες αποθήκες στο Κορωπί, όπου η εταιρεία έχει αγοράσει 60 στρέμματα, ανεστάλησαν μέχρι νεωτέρας.

Who is who

Η ΑΛΥΣΙΔΑ Lidl ανήκει στον Dieter Schwarz. Με συνολική περιουσία άνω των 10 δισ. ευρώ, είναι ο τέταρτος πλουσιότερος πολίτης της Γερμανίας. Γεννημένος το 1939 στην πόλη Heilbronn, είναι παντρεμένος και έχει δύο κόρες. Πατέρας του ήταν ο Josef Schwarz, ο οποίος το 1930 έγινε μέτοχος της εταιρείας χονδρικής πώλησης φρούτων Lidl & Co. Η εταιρεία μετονομάστηκε αργότερα σε Lidl & Schwarz και δραστηριοποιήθηκε στο χονδρεμπόριο τροφίμων και ποτών.

Το 1973 ο γιος του, σημερινός ιδιοκτήτης της εταιρείας, Dieter Schwarz άνοιξε το πρώτο κατάστημα Lidl discount στο Λουτβιχσχάφεν. Η στρατηγική της Lidl προβλέπει διεθνή επέκταση. Λειτουργεί 7.271 καταστήματα σε 20 χώρες. Επιπλέον λειτουργούν 500 καταστήματα χονδρικής, ιδιοκτησίας του Dietel Schwarz, υπό την επωνυμία Kaufland.

isotimia
από το Πενταπόσταγμα
(ευχαριστώ τον φιλο Ποσειδώνα)

8 σχόλια:

  1. anyway

    δεν ψωνίζω από την Lidl

    διότι είχε ανάκαθεν κακῆς
    (αμφιβόλου) ποιότητος
    τρόφιμα....

    μόνο Ελληνικά προιόντα
    να ψωνίζουμε.

    κανένα εισαγωγής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ετσι όπως μας έχουν κάνει ψωνίσεις - δεν ψωνίσεις το ίδιο είναι...
    Για φαντάσου αν και εφόσον πούμε όλοι οτι ok σταματάμε να ψωνίζουμε από το κάθε lidl ικεα κλπ τι νομίζεις οτι θα κάνουν αυτοί οι όμιλοι στους εργαζόμενους τους; θα τους έχουν να κάθονται και να παίρνουν το μηνιάτικο;

    αμ δε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 15.12

    ΔΗΛΑΔΗ τι μᾶς λες?

    να ψωνίζουμε από πολυεθνικές
    χάλια προιόντα
    για να πληρώνουν τους εργάτες τους?

    και τα Ελληνικά προιόντα
    Π Ο Ι Ο Σ
    θα τα υποστηρίξει?

    ΣΥΓΝΩΜΗ...αλλά...

    Τα Ελληνικά προιόντα
    Π Ρ Ο Η Γ Ο Υ Ν Τ Α Ι.

    αυτοί οι εργαζόμενοι
    στις Ελληνικές βιοτεχνίες
    και βιομηχανίες
    δεν ειναι άνθρωποι?

    ΔΕΝ ΨΩΝΙΖΩ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ.-

    δεν μπορῶ όμως
    να έχω ευθύνη για όλα!

    βάζω προταιρεότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλά, μην είσαι απόλυτος οτι δεν ψωνίζεις εισαγ. προϊόντα.
    Αυτ/το έχεις; μοτό; ποδήλατο; pc;

    δεν φτιάχνουμε τίποτα φίλε...
    και από την άλλη μπρός γκρεμός και πίσω ρέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. οκ.

    εννοόυσα πιο πολυ τρόφιμα, ρούχα,
    παπούτσια....

    φυσικά εχω λάπτοπ
    μία μότο(china)

    (Αλλά.. το LADA TO JEEP
    το πούλησα
    λόγω ελλείψεως parking)

    όμως δεν αγοράζω απο πολυεθνικές
    τρόφιμσ...κλπ.


    μια μηχανη
    κι ενα λαπτοπ
    σε 1 5ετια δεν ειναι...πολυ!
    ουτε ζημια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. (α! και το ποδήλατο μου
    το κλεψανε!

    Θεός σχωρἘστους!

    -και τη μηχανή το ίδιο.
    αλλά βρέθηκε!-

    ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και εφω αγοραζα πραγματα απο τα lidl
    συγκεκριμενα μικροεργαλεια ,
    Τροφιμα απευφευγα αν ακαι στην αρχη ειχα αγορασει καποια οπως παγωτα (χαμηλης πιοότητας)
    σοκολατες κ.λ.π.
    Εδω και δυο χρονια δεν εχω ψωνισει απο αυτους τιποτα
    ψωνιζω απο Ελληνικα σουπερ μαρκετ και ελληνικα προιόντα
    τσεκαρω ομως γιατι να εχουν κωδικο ελλαδος
    φυσικα γαλακτοκομικα φαγε δελτα κλπ ειναι σε μαυρη λιστα
    υπαρχει η αγνο η εταιρια στο βολο και οι μικροι ελληνες παραγωγοι
    Αν και τις καλυτερες αγορες τις κανω απο τα μικρα μαγαζακια της γειτονιας

    Ειναι λιγο πιο ακριβα αλλα ψωνιζεις ΜΟΝΟ αυτα που θες και δεν αγοραζεις οτι βλακεια σου μοστραρουν τα μεγαλα S/M
    ετσι φευγουν λιγοτερα απο την τσεπη σου και πανε σε ελληνικα χερια
    papaki65

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελληνικα ποδηλατα
    http://www.idealbikes.net/%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AF%CE%B1

    φυσικα υπαρχουν και αλλα
    λιγο ψαξιμο στο ιντερνετ θελει

    papaki65

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.