Σελίδες

26 Αυγούστου 2010

Σύγκρουση 2 ελληνικών μαχητικών της Π.Α. νότια της Κρήτης. Νεκρός ο ένας χειριστής, τραυματίες οι άλλοι δύο...

Στον αέρα συγκρούστηκαν περί τις 14.00 δύο μαχητικά F-16, νοτιοδυτικά της Κρήτης κοντά στο Γαιδουρονήσι (νήσος Χρυσή).

Πρόκειται για ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο αεροσκάφος της 340 Μοίρας "Αλεπού", F-16C Block 52+ και "D" αντίστοιχα. Πετούσαν σε τετράδα μαζί με άλλα τέσσερα αεροσκάφη της Μοίρας (2 εναντίον 4) και προσομοίωναν άσκηση διείσδυσης και αναχαίτισης. Η Μοίρα "Αλεπού" είναι ειδικευμένη σε νυκτερινές αποστολές κρούσης από χαμηλά ύψη με την χρήση του συστήματος στόχευσης και ναυτιλίας LANTIRN.

Μέσα σε όλο αυτό το τραγικό συμβάν και είχαμε κι ένα απίστευτο: Για πρώτη φορά στην ιστορία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του ΓΕΑ, σχεδόν τρεις ολόκληρες ώρες μετά το δυστύχημα, στις 16.45 ώρα Ελλάδος δεν έχει ανακοινωθεί το παραμικρό, ούτε από το γραφείο Τύπου του ΓΕΑ (το οποίο πρέπει να πάρει έγκριση από την πολιτική ηγεσία), ούτε από την Διεύθυνση Ενημέρωσης του υπουργείου, ούτε από το ΓΕΕΘΑ, ούτε από πουθενά!

Ολες οι ειδήσεις που διαβάζετε για το θέμα στο defencenet.gr και σε άλλα μέσα ενημέρωσης είναι από παράπλευρες πηγές! Πραγματικό αίσχος που δεν τιμά κανέναν, πολιτικό στέλεχος ή αξιωματικό, στο κτίριο της Μεσογείων.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες διασώθηκαν κάνοντας χρήση του συστήματος αυτόματης εκτίναξης, αλλά έχουν βρεθεί μόνο οι δύο του διθέσιου αεροσκάφους. Οι δύο πιλότοι περισυνελέγησαν από αλιευτικό σκάφος και ένα σκάφος που Λιμενικού. Πληροφορίες κάνουν λόγο για σοβαρό τραυματισμό ενός από τους διασωθέντες ο οποίος μπαίνει τώρα στο χειρουργείο στο νοσοκομείο της Ιεράπετρας. Έχει υποστεί διάτρηση πνεύμονος και χτυπήματα στο κεφάλι.

Στο ίδιο νοσοκομείο νοσηλεύεται και ο δεύτερος διασωθείς σε καλή κατάσταση. Φέρει κατάγματα στα κάτω άκρα και δεν κινδυνεύει η ζωή του. Όσον αφορά τον τρίτο πιλότο δυστυχώς ευρέθη λίγο πριν από τις 17.00 νεκρός νοτιοδυτικά της νήσου Χρυσή.

Για κάποια ώρα υπήρχε η εντύπωση ότι το αλιευτικό είχε ανασύρει από την θάλασσα δύο πιλότους και όχι έναν, έτσι διαδόθηκε ότι είχαν σωθεί και οι τρεις κάτι που δυστυχώς δεν επιβεβαιώνεται.
Δυνάμεις του Λιμενικού και του Π.Ν. σπεύδουν στο σημείο που έχουν καταπέσει τα δύο αεροσκάφη. Ήδη επιχειρούν ένα C-130, ένα Super Puma από την Ρόδο και ένα ΑΒ-205 SAR, ενώ έχει απογειωθεί και ένα Dornier από την Ελευσίνα.

Στην Κρήτη μετέβη ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ε.Βενιζέλος.
Με το συγκεκριμένο δυστύχημα, η ΠΑ έχει χάσει συνολικά 4 αεροσκάφη F-16C Block 52+ από τότε που παρελήφθησαν τα αεροσκάφη τον Ιούλιο του 2004 (οι παραδόσεις είχαν ξεκινήσει στις 5 Μαίου του 2003).
Το πρώτο δυστύχημα με νεκρό τον Σμηναγό Κωνσταντίνο Ηλιάκη συνέβη στις 23 Μαίου του 2006 όταν διεμβολίστηκε-δολοφονήθηκε από τουρκικό F-16. Η δεύτερη απώλεια F-16C Block 52+ της 337Μ έγινε τη νύκτα της 5ης Δεκεμβρίου του 2007 όπου η ΠΑ θρήνησε άλλο ένα νεκρό τον Σμηναγό Αθανάσιο Μπατσαρά.

Πηγή
από το
Ελληνική Λεγεώνα

Νεώτερη ενημέρωση.
Εχασε την μάχη κι ο 2ος πιλότος μας Σήφης Αναστασάκης. Δείτε αναρτησή μας ΕΔΩ

4 σχόλια:

  1. Οι γραφειοκράτες του Πενταγώνου σκότωσαν τον πιλότο.

    Του Κώστα Συμεωνίδη

    Νεα τραγωδία πλήττει από χθες το μεσημέρι τις Ενοπλες Δυνάμεις. Σχεδόν ένα μήνα μετά την πτώση του ελικοπτέρου Απάτσι της Αεροπορίας Στρατού που στοίχισε τη ζωή σε δυο χειριστές στην Πάχη Μεγάρων, χθες δυο μαχητικά F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας συγκρούστηκαν στον αέρα νότια της Ιεράπετρας στην Κρήτη.

    Αποτέλεσμα, ένας πιλότος νεκρός, ένας σοβαρά τραυματίας και ένας τρίτος με ελαφρά τραύματα.

    Τα πραγματικά αίτια αυτής της τραγωδίας φαίνεται όμως ότι θα πρέπει να αναζητηθούν στην απίστευτη γραφειοκρατία του ελληνικού κράτους και στην ολιγωρία ορισμένων που καθυστερούν να προχωρήσουν στην προμήθεια των νέων κινητήρων για τα συγκεκριμένα μαχητικά, αν και η αγορά τους έχει εγκριθεί εδώ και μήνες!

    Αποτέλεσμα είναι οι πιλότοι μας να εκπαιδεύονται σε ιδιαίτερα δύσκολες και επικίνδυνες ασκήσεις – όπως η μοιραία χθεσινή – πετώντας μόλις 5 με 6 ώρες το μήνα, αντί των 15-18 ωρών το μήνα που απαιτούνται για να εκπαιδευτούν σωστά και με ασφάλεια!

    Οι ώρες εκπαίδευσης των πιλότων μας έχουν δραματικά «ψαλιδιστεί» εξαιτίας της έλλειψης κινητήρων.

    Η αγορά τους κοστίζει μόλις 200-220 εκατομμύρια ευρώ, έχει εγκριθεί από την πολεμική ηγεσία, αλλά περιέργως ο σχετικός φάκελος πηγαινοέρχεται μεταξύ Πενταγώνου και Επιτροπής Εξωτερικών και Αμυνας της Βουλής εδώ και μήνες, χωρίς να προχωράει τίποτε.

    Ταυτόχρονα, ικανοί και έμπειροι ιπτάμενοι, άξιοι εκπαιδευτές, παραγκωνίζονται ή εξαναγκάζονται σε παραίτηση εξαιτίας εσωτερικού πολέμου νεύρων που τους γίνεται από ανωτέρους τους σε διάφορες μονάδες και κλιμάκια, όπου δεν έχει καταφέρει να ελέγξει ο Α/ΓΕΑ αντιπτέραρχος Β. Κλόκοζας.

    Αυτή η εικόνα διάλυσης συνέτεινε στη χθεσινή τραγωδία. Μαζί με ολα αυτά, υπήρξε πριν λίγο καιρό για άλλους λόγους και ο εξαναγκασμός σε παραίτηση του Διοικητή της 115 Πτέρυγας Μάχης της Σούδας Γιώργου Βλασσόπουλου, ενός αξιωματικού κατά γενική ομολογία “κόσμημα” για την ΠΑ που δεν έχει την πολυτέλεια να διαθέτει και πολλούς σαν και αυτόν…

    Εφημερίδα: ΑΥΡΙΑΝΗ – ΣΕΛ.5 – 27.08.2010

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φιλε μου Λουκα σε ευχαριστω για το σχόλιο σου. Θα μου επιτρέψεις λόγω της σοβαρότητος του δημοσιέυματος που παραθέτεις να το κανω αναρτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κακώς μου το αναφέρεις φίλε.

    Φυσικά και κάντο.

    Ωστόσο θέλω να ξεκαθαρίσω πως μεταφέρω δημοσίευμα, δεν γνωρίζω αν τελικά όσα λέει ο δημοσιογράφος αληθεύουν.

    Επίσης διόρθωσε τα 2-3 συντακτικά λάθη που έκανα την ώρα της αντιγραφής, λόγω "ταχύτητας".


    Το είδα στο army.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λουκα σε παρακαλω στειλε μου τις διορθωσεις που θελεις στο email του μπλογκ: koukthanos@gmail.com

    Να μην τα λεμε με σχολια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.