Σελίδες

25 Ιουλίου 2010

Grand Prix F1 Γερμανίας. Νικητής ο Fernando Alonso και 1-2 για τις Ferrari.

Η Ferrari έφτασε στο 1-2 στη Γερμανία με τον Fernando Alonso να αναδεικνύεται νικητής και τον Felipe Massa να έπεται κατόπιν μιας ακόμα αμφιλεγόμενης απόφασης της scuderia. Ο Sebastian Vettel πλήρωσε το λάθος του στην εκκίνηση και από την pole position περιορίστηκε στην τρίτη θέση του βάθρου.

Από την εκκίνηση οι δύο Ferrari έδειξαν ότι θα είναι πρωταγωνίστριες του αγώνα. Ο poleman Vettel προσπάθησε να κλείσει τον Alonso στον τοίχο και όχι μόνο δεν τα κατάφερε, αλλά είδε τον Massa να προσπερνά και τους δύο από την εξωτερική και να αναλαμβάνει την πρωτοπορία του αγώνα. Μόλις στον 1ο γύρο έκανε την πρώτη της εμφάνιση η κίτρινη σημαία για λογαριασμό του Sebastien Buemi, αλλά δεν κράτησε πολύ και ο αγώνας συνεχίστηκε ανεπηρέαστος.

Οι ομάδες είχαν επιλέξει μαλακή γόμα στην αρχή και στον 12ο γύρο άρχισε ο "χορός" των pit stop για την πιο σκληρή επιφάνεια. Ο Vettel έκανε την αρχή, ο Alonso ακολούθησε και κατόπιν ο Massa με τον Lewis Hamilton που από την τέταρτη θέση παρακολουθούσε τις εξελίξεις της κορυφής και είχε στους καθρέφτες του τον Mark Webber έτοιμοι να εκμεταλλευτεί κάποιο λάθος.

Η έξοδος από τα pits βρήκε τις δύο Ferrari κολλημένες η μία πίσω από την άλλη. Ο Massa δεν μπορούσε να χειριστεί καλά τη σκληρή γόμα και είχε αρκετά γλιστρήματα, με τον Ισπανό ομόσταυλό του να τον πλησιάζει σε σημείο προσπεράσματος. Ο Βραζιλιάνος, αν και φανερά πιο αργός (καθυστερώντας έτσι και τον Alonso), δεν συναίνεσε στο προσπέρασμα, πάλεψε για τη θέση του και εκνεύρισε τον Alonso ("παιδιά αυτό είναι γελοίο", αναφώνησε στο team radio ο Ισπανός). Ο Jenson Button είχε ξεμακρύνει στην πρώτη θέση διότι δεν είχε μπει για αλλαγή ελαστικών και όταν δημιούργησε διαφορά, τον κάλεσε η McLaren για το pit stop-ρεκόρ των 3 δευτερολέπτων.

Ο Vettel "ψαλίδισε" την απόσταση από τις δύο Ferrari όσο αυτές... τρώγονταν μεταξύ τους, αλλά όταν ο Massa συνήθισε τα νέα ελαστικά του, κατάφερε να βελτιώσει τους χρόνους του και να ανοίξει τη διαφορά από τον Γερμανό, με τον Alonso να εξακολουθεί να τον καταδιώκει. Ο γρηγορότερος γύρος άλλαζε συνεχώς κάτοχο μεταξύ των δύο Ferrari που μονοπωλούσαν τις εξελίξεις. H McLaren ήταν πιο αμυντική, προσδοκώντας μία απερισκεψία του Alonso σε ενδεχόμενη απόπειρα προσπεράσματος, αλλά αυτή, εν τέλει, δεν ήρθε. Την ίδια στιγμή η Red Bull του Webber είχε κάποια προβλήματα με τα λάδια και έχανε έδαφος.

Στον 47ο γύρο ήρθε η αρχή του... τέλους του αγώνα, με τον μηχανικό του Massa, Rob Smedley, να ενημερώνει τον Βραζιλιάνο ότι ο Alonso είναι πιο γρήγορος. Δύο γύρους αργότερα, στην έξοδο από την στροφή έξι, ο Massa βγήκε πολύ αργά κι έδωσε την ευκαιρία στον ομόσταυλό του να τον προσπεράσει με χαρακτηριστική άνεση. Ο Smedley... παρηγόρησε τον Massa από το team radio και πλέον ο ρόλος του Βραζιλιάνου ήταν ξεκάθαρος, να κρατήσει πίσω του τον Vettel εάν πλησίαζε.

Ο Alonso βούτηξε στο γκάζι και δεν κοίταξε πίσω του, ο Vettel οδηγούσε μανιασμένα για να προσεγγίσει τον Massa και η Hamilton ενημερώθηκε ότι δεν χρειάζεται να σώσει άλλα καύσιμα και να επιτεθεί για να μην χάσει άλλο έδαφος από την τέταρτη θέση όπου βρισκόταν, με τον Button να τον ακολουθεί. Το τελικό αποτέλεσμα βρήκε τις δύο Ferrari στις δύο πρώτες θέσεις του podium και στο επίκεντρο συζητήσεων με τις αντίστοιχες αποφάσεις της scuderia την εποχή του Michael Schumacher και του Rubens Barrichello, τη στιγμή που ο Vettel συμπλήρωνε το βάθρο, έχοντας από πίσω του τις δύο Mclaren.

Νεότερα στοιχεία για την "ύποπτη" προσπέραση του Αλόνσο.

Οι αγωνοδίκες δεν πείστηκαν για την αθωότητα των ανθρώπων της Ferrari και επέβαλλαν πρόστιμο στην scuderia ύψους 100.000 δολαρίων (περίπου 77.500 ευρώ)για παράβαση κανονισμών.

Συγκεκριμένα, έκριναν ότι η ομάδα έδωσε εντολή στον Felipe Massa να ελαττώσει ταχύτητα ώστε να συναινέσει στο προσπέρασμα του Fernando Alonso. Με αυτόν τον τρόπο κρίθηκε και το αποτέλεσμα του αγώνα στη Γερμανία, κάτι που απαγορεύεται ρητά από τους κανονισμούς που διέπουν το άθλημα.

Η απαγόρευση σχετικών εντολών άρχισε το 2002, όταν είχε πρωταγωνιστήσει εκ νέου η Ferrari σε ανάλογο περιστατικό, με τον Rubens Barrichello να κόβει λίγο πριν τη γραμμή του τερματισμού του αγώνα στην Αυστρία, ώστε να στεφθεί νικητής ο Michael Schumacher.

πηγή contra.gr (δειτε στο λινκ πολλά ενημερωτικα βιντεο με στιγμές του αγωνα)

Τα αποτελέσματα του GP της Γερμανίας

ΘέσηΟδηγόςΟμάδαΓύροιΧρόνοςΠόντοι
1 Fernando Alonso Ferrari 67
25
2 Felipe Massa Ferrari 67 +4.1 18
3 Sebastian Vettel Red Bull 67 +5.1 15
4 Lewis Hamilton McLaren 67 +26.8 12
5 Jenson Button McLaren 67 +29.4 10
6 Mark Webber Red Bull 67 +43.6 8
7 Robert Kubica Renault 66 +1 γύρος 6
8 Nico Rosberg Mercedes 66 +1 γύρος 4
9 Michael Schumacher Mercedes 66 +1 γύρος 2
10 Vitaly Petrov Renault 66 +1 γύρος 1
11 Kamui Kobayashi BMW Sauber 66 +1 γύρος
12 Rubens Barrichello Williams 66 +1 γύρος
13 Nico Hulkenberg Williams 66 +1 γύρος
14 Pedro de la Rosa BMW Sauber 66 +1 γύρος
15 Jaime Alguersuari Toro Rosso 66 +1 γύρος
16 Vitantonio Liuzzi Force India 65 +2 γύροι
17 Adrian Sutil Force India 65 +2 γύροι
18 Timo Glock Virgin 64 +3 γύροι
19 Bruno Senna Hispania 63 +4 γύροι
- Heikki Kovalainen Lotus 56 +11 γύροι
- Lucas di Grassi Virgin 50 +17 γύροι
- Sakon Yamamoto Hispania 19 +48 γύροι
- Jarno Trulli Lotus 3 +64 γύροι
- Sebastien Buemi Toro Rosso 1 +66 γύροι

Η κατάταξη των οδηγών

ΘέσηΟδηγόςΟμάδαΒαθμοί
1 Lewis Hamilton McLaren 157
2 Jenson Button McLaren 143
3 Mark Webber Red Bull 136
4 Sebastian Vettel Red Bull 136
5 Fernando Alonso Ferrari 123
6 Nico Rosberg Mercedes 94
7 Robert Kubica Renault 89
8 Felipe Massa Ferrari 85
9 Michael Schumacher Mercedes 38
10 Adrian Sutil Force India 35
11 Rubens Barrichello Williams 29
12 Kamui Kobayashi BMW Sauber 15
13 Vitantonio Liuzzi Force India 12
14 Vitaly Petrov Renault 7
15 Sebastien Buemi Toro Rosso 7
16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 3
17 Nico Hulkenberg Williams 2
18 Pedro de la Rosa BMW Sauber 0
19 Heikki Kovalainen Lotus 0
20 Karun Chandhok Hispania 0
21 Lucas di Grassi Virgin 0
22 Jarno Trulli Lotus 0
23 Bruno Senna Hispania 0
24 Timo Glock Virgin 0
25 Sakon Yamamoto Hispania 0

Η κατάταξη των ομάδων

ΘέσηΟμάδαΒαθμοί
1 McLaren 300
2 Red Bull 272
3 Ferrari 208
4 Mercedes 132
5 Renault 96
6 Force India 47
7 Williams 31
8 BMW Sauber 15
9 Toro Rosso 10
10 Lotus 0
11 Hispania 0
12 Virgin 0

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.