Προς
Την Υπουργό Παιδείας
Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
κ. Άννα Διαμαντοπούλου
Μελετώντας την νέα Πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας, της 23ης/3/2010 προς τα Α.Ε.Ι. της χώρας, για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της Πράξης: «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» για τα έτη 2010-2013, αισθανόμαστε ότι, ή εμείς έχουμε χάσει τα λογικά μας και παραλογιζόμεθα ή εδώ στη Θράκη συμβαίνουν παράλογα πράγματα.
Διότι, εάν είχαμε αντίστοιχες ενέργειες από πλευράς Τουρκίας για την εισαγωγή, παραδείγματος χάριν, της ελληνικής γλώσσας σε όλα τα τουρκικά δημόσια σχολεία της Κωνσταντινούπολης, θα ήταν τότε κάπως κατανοητή η λογική του Υπουργείου Παιδείας. Τώρα όμως, η όλη μεθόδευση προκαλεί εύλογη έκπληξη και απορία, την στιγμή μάλιστα που ευρισκόμαστε ενώπιον μιας ενορχηστρωμένης προσπάθειας του τουρκικού επεκτατισμού να ποδηγετήσει τη Θράκη, αφού είναι γνωστό ότι το τουρκικό Προξενείο στην Κομοτηνή έχει υπερβεί τα όρια των διπλωματικών του ευθυνών και λειτουργεί ως άτυπο Υπουργείο Θράκης.
Πιο συγκεκριμένα, το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, αντί να προάγει -όπως οφείλει- την δημόσια ελληνική εκπαίδευση στη Θράκη δίνοντας τη δυνατότητα -πέραν των χριστιανών- και σε όλους τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας να μορφώνονται ισότιμα όπως και οι υπόλοιποι Έλληνες πολίτες, μεθοδεύει βήμα προς βήμα την τουρκοποίηση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα σχολεία και τα νηπιαγωγεία της Θράκης.
Διερωτώμεθα, εάν τα χρήματα του ελληνικού λαού και της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορούν -εν μέσω της παρούσας οικονομικής κρίσης- να προορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας για να προετοιμάζεται το έδαφος, προκειμένου να εισαχθεί η τουρκική γλώσσα σε ολόκληρη την δημόσια εκπαίδευση της Θράκης και συγχρόνως να υποβιβάζεται η ελληνική σε δεύτερη γλώσσα. Διότι αυτό ακριβώς είναι κατ' ουσίαν το περιεχόμενο και ο στόχος της ανωτέρω Πρόσκλησης.
Επιπλέον, αντί το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας να εστιάσει στην αξιοποίηση των προς διάθεση κονδυλίων για τη διεύρυνση και τη δημιουργία νέων δημόσιων σχολείων στη Θράκη, ιδιαίτερα στην ορεινή περιοχή της, δαπανά από το 1997 μέχρι σήμερα μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στην κατεύθυνση υλοποίησης Προγραμμάτων, τα οποία δυστυχώς δεν δημιουργούν ουδεμία μόνιμη και βιώσιμη υποδομή στην εκπαίδευση. Ενώ, μόλις αυτού του είδους τα Προγράμματα περατωθούν και αφού έχουν δαπανηθεί μεγάλα ποσά, δεν απομένει καμία ουσιώδης υφιστάμενη δομή και επιστρέφουμε πάλι στην αρχή, όπως έχουμε δείξει και σε άλλες επιστολές μας.
Πιο συγκεκριμένα, στις Ενότητες της εν λόγω Πρόσκλησης, διαβάζουμε μεταξύ άλλων: «. Μελέτη με αντικείμενο την εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας . στα δημόσια σχολεία της Θράκης. υλοποίηση του μέτρου εισαγωγής της διδασκαλίας της τουρκικής στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Επεξεργασία αναλυτικού προγράμματος για την τουρκική γλώσσα. Διαμόρφωση Προτάσεων .για τα εκπαιδευτικά υλικά και βιβλία διδασκαλίας της τουρκικής στα δημόσια σχολεία.» (Σελίδες 6,7,8,9 της Πρόσκλησης).
Όλα τα ανωτέρω αποτελούν νέες παραχωρήσεις προς τον τουρκικό επεκτατισμό που πριν από λίγα χρόνια κανείς δεν διανοείτο να πράξει. Η εν λόγω δε μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας θεωρούμε ότι υποκαθιστά και επί της ουσίας ακυρώνει όλη την ελληνική διπλωματία και την μέχρι σήμερα ισορροπημένη πολιτική στην Θράκη, στην οποία έχει συμβάλει τα μέγιστα και ο νυν Πρωθυπουργός της Ελλάδας.
Παράλληλα, το ίδιο πρόγραμμα προωθεί τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, έτσι ώστε η τουρκοποίηση όλων των Μουσουλμάνων της Θράκης, συμπεριλαμβανομένων των Πομάκων και των Τσιγγάνων (που αποτελούν περίπου τα 2/3 της μουσουλμανικής μειονότητας), να αρχίζει -με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων- από τη νηπιακή ακόμη ηλικία.
Τραγικότερο δε όλων είναι το ακόλουθο απόσπασμα από την ανωτέρω Πρόσκληση: «.Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης θα είναι: νέες παιδαγωγικές μέθοδοι, διαφοροποιημένη παιδαγωγική, . διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας» (σελ. 8 της Πρόσκλησης).
Στην Θράκη επομένως, του 2010, το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, α) μελετά και σχεδιάζει επίσημα την εισαγωγή της τουρκικής σε όλα τα δημόσια σχολεία, β) δημιουργεί δίγλωσσα νηπιαγωγεία, για τα οποία δεν προνοεί κατά τον σχεδιασμό του την χρήση των άλλων μητρικών γλωσσών της μειονότητας (πομακική και τσιγγανική), γ) προάγει διαφοροποιημένη παιδαγωγική, δ) υποβιβάζει την ελληνική σε δεύτερη γλώσσα. Φοβούμαστε δε, ότι μετά από τη Θράκη σειρά έχει η υπόλοιπη Ελλάδα και τα υπόλοιπα δημόσια ελληνικά σχολεία να υποστούν τον διαπολιτισμό του Υπουργείου Παιδείας και τον υποβιβασμό της ελληνικής σε δεύτερη γλώσσα, αφού παντού πλέον υπάρχουν μουσουλμάνοι πολίτες.
Για τα ανωτέρω το Υπουργείο Παιδείας διαθέτει για τους επόμενους 36 μήνες 10 εκατομμύρια ευρώ, εν μέσω περικοπών συντάξεων, μισθών και νέων φορολογικών αυξήσεων. Δεν μπορούμε παρά να καταγγείλουμε αυτήν την προσβλητική για τη Δημοκρατία και την επιστημονική δεοντολογία μεθόδευση.
Ζητούμε από εσάς, Κυρία Υπουργέ, αλλά και από τον Πρωθυπουργό, τους Βουλευτές της Θράκης και σύσσωμο το ελληνικό Κοινοβούλιο, να ανασταλούν άμεσα αυτές οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες οδηγούν απευθείας στη γκριζοποίηση και διχοτόμηση της Θράκης. Συγχρόνως, σε μια τόσο δύσκολη στιγμή εγκλωβίζουν τον Πρωθυπουργό της χώρας και την Κυβέρνησή του αλλά και την ελληνική πολιτική σε μια μη αντιστρεπτή κατάσταση πραγμάτων.
Για αναλυτικότερη ενημέρωσή σας, επισυνάπτουμε σχετική επιστολή μας.
Τέλος, επισημαίνοντας το προφανές, ότι τέτοιες μεθοδεύσεις όχι μόνο δεν προάγουν μια ισότιμη φιλία και συνεργασία Ελλάδας-Τουρκίας, αλλά αντίθετα, δυναμιτίζουν την φιλία των δύο λαών, αφού δημιουργούν όρους υποτέλειας του ενός στον άλλο, σας ζητούμε α) να ακυρώσετε άμεσα την εν λόγω Πρόσκληση, β) να την αναπροσαρμόσετε, αφού προηγηθεί διαβούλευση επιστημόνων από όλα τα ελληνικά Α.Ε.Ι., γ) να περιορίσετε την Πρόσκληση σε θέματα διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας και λοιπής εκπαιδευτικής στήριξης και, δ) ο σχεδιασμός της νέας Πρόσκλησης να προβλέψει ισότιμη μεταχείριση όλων των μητρικών γλωσσών της μουσουλμανικής κοινωνίας.
Με ιδιαίτερη τιμή,
Γεώργιος Π. Παύλος
Αναπληρωτής Καθηγητής
(Βιογραφικό του καθηγητού Γεώργιου Παύλου μπορείτε να δείτε ΕΔΩ)
Επανάσταση χρειάζεται Θάνο, τίποτε άλλο, επανάσταση γιατί χαθήκαμε...δεν ξέρω τι να ειπώ, πάντως η Ελλάδα μας αργοπεθαίνει φίλε μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχεις απόλυτο δίκιο. Να δούμε όμως ποιος θα μπεί μπροστα να τον ακολουθήσουμε γιατι εδώ οι πατριωτικές οργανωσεις αλληλοσκοτώνονται.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι ο τελευταίος που θα υπερασπιστεί την πολιτική της κ. Διαμαντοπούλου, την οποία θεωρώ κακή επιλογή για το συγκεκριμένο Υπουργείο,όμως η πρόταση για διδασκαλία της τουρκικής ως ξένης γλώσσας στην Θράκη, προφανώς πρόταση της διεύθυνσης Διαπολιτισμικής του Υπουργείου εχει πολλά θετικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σημαντικότερο είναι ότι φέρνει πιο κοντά τα μέλη της μειονότητας με αυτά της πλειονότητας στην Θράκη, είναι σημαντικό να μάθουν και όσοι χριστιανοί το επιθυμούν τη γλώσσα που μιλούν πολλοί από τους συμπατριώτες τους.Δεν θα γινουν λιγότερο Ελληνες αν μάθουν τουρκικά, αντίθετα θα μάθουν μια γλώσσα χρήσιμη τόσο για την επαφή τους με τους μουσουλμάνους συμπολίτες τους, αλλά και με τους Τούρκους γείτονες.
Η Τουρκική (σε συνδυασμό μάλιστα με την ελληνική) είναι γλώσσα πολύ χρήσιμη για επαγγελματικούς κυρίως λόγους στα Βαλκάνια κατά την παρούσα συγκυρία και για τις επόμενες δεκαετίες
Από την άλλη, δίνοντας τη δυνατότητα για διδασκαλία της τουρκικής στα γενικά σχολεία, βοηθά όσους μειονοτικούς γονείς το επιθυμούν, να στείλουν τα παιδιά τους σε γενικά σχολεία , και αυτοί δεν είναι λίγοι, Θα αποφύγουν έτσι τον εγκλωβισμό και την σχετική γκετοποίηση του μειονοτικού σχολείου, αλλά και την κατακραυγή των άλλων μεινοτίκών πως απομακρύνονται από τις παραδόσεις τους.
Αντίστοιχα η λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγίων για την μειονότητα, και όχι μόνο, θα χτυπήσει τα υπάρχοντα παράνομα πλην υπαρκτά τουρκόφωνα νηπιαγωγεία.
Συνοψίζοντας, οι παραπάνω κινήσεις του υπουργείου κινουνται φρονών προς τη σωστή κατεύθυνση , αν υλοποιηθούν σωστα΄θα βοηθήσουν τον γλωσσσικό εξελληνισμός μάλλον, παρά την τουρκοποίηση της μειονότητας.
Φίλε μου Ανώνυμε σε ευχαριστώ για τον σχολιασμό σου και για την εξαιρετική επιχειρηματόλογία σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι πολύ ευχαριστο να έχουμε απόψεις που διαφέρουν από τις δικές μας ωστε να υπάρχει συζήτηση και σχολιασμός, ειδικα σε θέματα που έιναι τόσο κρίσιμα για την Ελλάδα μας.
Από την επιχειρηματολογία σου φαίνεται ότι κι εσυ όπως όλοι μας ανησυχείς και αγωνίζεσαι για το καλο της πατρίδας μας, όποτε έχουμε πολλά κοινά...
Οσον αφορά την θέση σου θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Ισως να συμφωνούσα μαζί σου αν συνέβαιναν 3 προϋποθέσεις κατα την γνωμη μου.
1. Να αποφασίσει το Υπουργείο να διδάσκεται παράλληλα με την τουρκική και η πομακική γλωσσα στα χωριά των Ελλήνων Πομάκων.
2. Να περιοριστεί η προπαγανδιστική δράση του Τουρκικού Προξενειου Κομοτινής ή ακόμα και να κλέισει αφού εχει διαπιστωθεί ότι εξυπηρετεί απροκάλυπτα την προπαγάνδα της Αγκυρας για αυτονόμηση της ελληνικής εναπομείνασας ελευθερης Θράκης μας.
3. Να τεθεί άμεσα θέμα στην Τουρκία για την επιστροφή των 200.000 Κωνσταντινουπολιτών στις πατρογονικές εστίες τους όπως και των Ελλήνων της Ιμβρου και της Τενέδου. Δεν νομίζω ότι εμεις πρέπει να συνεχίζουμε να σεβόμαστε την καταπατημένη από την Τουρκία Συνθήκη της Λωζάννης.
Αν η κυβέρνηση τηρούσε αυτες τις 3 προϋποθέσεις θα έλεγα ότι ενεργεί εθνικα και πατριωτικά και θα είχα πολύ περισσότερη εμπιστοσύνη σε παρόμοιες αποφάσεις της.
Απεναντίας η στάση και του Υπουργείου Μη Εθνικής Παιδείας αλλα και η γενικότερη στάση της κυβέρνησης στα εθνικά θέματα έχουν αποδείξει ότι κάθε άλλο παρα πατριωτική είναι για να μην πώ ότι αγγίζουν πολλές φορές τα όρια της εσχάτης προδοσίας....