Σελίδες

24 Μαΐου 2009

GRAND PRIX ΜΟΝΑΚΟ. Πρίγκιπας o Τζένσον!

Το ένα μετά το άλλο όλα τα «κάστρα» του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 «πέφτουν». Και «υποκλίνονται» μπροστά στον νέο πρίγκιπα του σπορ: τον Τζένσον Μπάτον. Ο Βρετανός πιλότος της Brawn GP πήρε την πέμπτη φετινή νίκη του στο πρωτάθλημα και «παρθενική» στο πριγκιπάτο του Μονακό, πανηγυρίζοντας με... σπριντ τη μεγάλη επιτυχία του! Άλλωστε προφανώς λόγω ασυνεννοησίας ή... συνήθειας ξέχασε να πάει να παρκάρει το μονοθέσιό του μπροστά στον χώρο της απονομής, αλλά κατευθύνθηκε προς τα πιτς! Οπότε έπρεπε να πάει με τα πόδια στον χώρο της απονομής, εκεί όπου τον περίμενε καρτερικά ο Πρίγκιπας Αλβέρτος για να του παραδώσει το (πιο φθηνό απ’ όσα απονέμονται στο πρωτάθλημα!) τρόπαιο του νικητή.


Ο Βρετανός πιλότος εκκίνησε από την Pole position και δεν έχασε στιγμή το προβάδισμα, φέρνοντας την Brawn GP του στην πρώτη θέση της κατάταξης, με τον «ομόσταβλό» του, Ρούμπενς Μπαρικέλο στη δεύτερη θέση. Ο Κίμι Ραϊκόνεν και ο Φελίπε Μάσα ολοκλήρωσαν έναν εξαιρετικό και... αλάνθαστο αγώνα για τη Ferrari, με τον Φινλανδό να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου και τον Βραζιλιάνο να τερματίζει τέταρτος, ενώ τη βαθμολογούμενη οκτάδα ολοκλήρωσαν ο Μαρκ Ουέμπερ με τη Red Bull, ο Νίκο Ρόσμπεργκ με Williams, ο Φερνάντο Αλόνσο με Renault και ο Σεμπαστιάν Μπουρντέ με Toro Rosso.

Καλό ξεκίνημα για τον Μπαρικέλο
Μεγάλος κερδισμένος της εκκίνησης ήταν ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, ο οποίος κέρδισε μία θέση από τον Κίμι Ραϊκόνεν, ανεβαίνοντας δεύτερος, την ώρα που ο Τζένσον Μπάτον εκμεταλλευόμενος τον ελεύθερο δρόμο δημιουργούσε μια διαφορά ασφαλείας από τον teammate του και τον Ραϊκόνεν. Οι υπόλοιπες θέσεις της δεκάδας δεν άλλαξαν, με μοναδική εξαίρεση αυτή του Φελίπε Μάσα, ο οποίος προσπάθησε δύο φορές να περάσει τον Σεμπάστιαν Φέτελ, όμως τη δεύτερη φορά το παράκανε, αναγκάστηκε να «κόψει» το σικέιν και για να μην τιμωρηθεί σήκωσε το πόδι από το γκάζι, άφησε τον Φέτελ να τον ξαναπεράσει και τη συγκυρία εκμεταλλεύτηκε ο Νίκο Ρόσμπεργκ, ο οποίος ανέβηκε πέμπτος!

Στον 13ο γύρο τελείωσε ο αγώνας για τους Νελσίνιο Πικέ και Σερμπαστιάν Μπουεμί, καθώς ο Ελβετός έπεσε πάνω στον Βραζιλιάνο και αμφότεροι κατέληξαν στα προστατευτικά ελαστικά στην Σεν Ντεβό. Ίδια κατάληξη είχε μερικούς γύρους αργότερα και η προσπάθεια του Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος το παράκανε στην ίδια στροφή και η Red Bull κατέληξε στα κιγκλιδώματα, με τον αγώνα να τελειώνει για τον Γερμανό.

Άλλαξαν τη στρατηγική, αλλά...
Κάπου εκεί ξεκίνησε το παιχνίδι της στρατηγικής, με τη Ferrari να τραβά γρήγορα στα pits τον Κίμι Ραϊκόνεν και τις δύο Brawn να ακολουθούν στους επόμενους δύο γύρους, μιας και φαινόταν ότι η πολύ μαλακή γόμα της Bridgestone δεν βοηθούσε καθόλου τα μονοθέσια της βρετανικής ομάδας που έχαναν συνεχώς χρόνο. Η αλλαγή ελαστικών βοήθησε την ομάδα του Ρος Μπρον, μιας και αμέσως βελτιώθηκαν οι χρόνοι των δύο πιλότων, με τον Μπάτον να δημιουργεί διαφορά ασφαλείας άνω των 15’’ από τον Ρούμπενς Μπαρικέλο που ήταν δεύτερος και τον Κίμι Ραϊκόνεν που ακολουθούσε στην τρίτη θέση.

Στον 30ο γύρο τελείωσε ο αγώνας και για τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα, ο οποίος αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με την BMW του, ειδικά από τη στιγμή που είχε επαφή με τον Λιούις Χάμιλτον και φάνηκε να «λαβώνει» το μονοθέσιό του. Όσο για τον Βρετανό παγκόσμιο πρωταθλητή, έχοντας εκκινήσει από τη 19η θέση (τελευταία του grid, μιας και ο Γκλοκ εκκίνησε από τα pits) λόγω αλλαγής κιβωτίου ταχυτήτων, ήταν 15ος, χωρίς να μπορεί να καταφέρει να διεκδικήσει την είσοδό του στους βαθμούς. Μάλιστα πριν καν συμπληρωθεί ο μισός αγώνας, ο Χάμιλτον υποχρεώθηκε να κάνει στην άκρη για να αφήσει τον Μπάτον να του ρίξει γύρο. Ό,τι χειρότερο για έναν παγκόσμιο πρωταθλητή...

Εγκαταλείψεις για Κοβαλάινεν-Νακατζίμα
Ο αγώνας ολοκληρώθηκε για τη McLaren 25 γύρους πριν το τέλος, όταν ο Χέικι Κοβαλάινεν έχασε τον έλεγχο της MP4-24, χτύπησε στις μπαριέρες και εγκατέλειψε, με τους αγωνοδίκες να βγάζουν κίτρινη σημαία, όχι όμως και το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Την ίδια ώρα ο Λιούις Χάμιλτον έμπαινε στα πιτς για τον τελευταίο ανεφοδιασμό του και άλλαξε και εμπρόσθια αεροδυναμική πτέρυγα, με αποτέλεσμα να πέσει ακόμα πιο πίσω στην κατάταξη και σε καμία περίπτωση να μην μπορεί να κυνηγήσει τους βαθμούς.
Ο αγώνας, λοιπόν, εξελισσόταν σε υπόθεση της Brawn GP με τον Μπάτον και τον Μπαρικέλο να ηγούνται, και τις Ferrari των ΡαΪκόνεν και Μάσα να έπονται, στον καλύτερο μέχρι στιγμής φετινό αγώνα για τη «σκουντερία».

Εξαιρετικό αγώνα έκανε ο Τζιανκάρλο Φιζικέλα, ο οποίος έφτασε πολύ κοντά στο να χαρίσει στη Force India τους πρώτους βαθμούς της στη Formula 1, όμως τελικά περιορίστηκε στην ένατη θέση της κατάταξης. Όσο για την πιο εντυπωσιακή στιγμή του αγώνα, μας τη χάρισε και πάλι ο Καζούκι Νακατζίμα. Εβρισκόμενος εκτός βαθμολογούμενης οκτάδας ο Ιάπωνας κατευθυνόταν προς τον τερματισμό στον τελευταίο γύρο, όταν έχασε τον έλεγχο της Williams και την... κάρφωσε στις μπαριέρες. Ήταν ακόμα ένα μοναδικό στιγμιότυπο από τον απίθανο Γιαπωνέζο πιλότο!

Formula 1 - Γκραν Πρι Μονακό
Τελική κατάταξη
Πιλότος, Ομάδα, Χρόνος

1. Μπάτον, Brawn GP, 1h40:44.282
2. Μπαρικέλο, Brawn GP, +7.666
3. Ραϊκόνεν, Ferrari, +13.443
4. Μάσα, Ferrari, +15.110
5. Ουέμπερ, Red Bull, +15.730
6. Ρόσμπεργκ, Williams, +33.586
7. Αλόνσο, Renault, +37.839
8. Μπουρντέ, Toro Rosso, +1:03.142
9. Φιζικέλα, Force India, +1:05.040
10. Γκλοκ, Toyota, + 1 γύρος
11. Χάιντφελντ, BMW Sauber, +1 γύρος
12. Χάμιλτον, McLaren, +1 γύρος
13. Τρούλι, Toyota, +1 γύρος
14. Σούτιλ, Force India, +1 γύρος
15. Νακατζίμα, Williams, +2 γύροι

Εγκατέλειψαν

Κοβαλάινεν, McLaren, Στον 52ο γύρο
Κούμπιτσα, BMW Sauber, Στον 31ο γύρο
Φέτελ, Red Bull, Στον 16ο γύρο
Πικέ, Renault, Στον 11ο γύρο
Μπουεμί, Toro Rosso, Στον 11ο γύρο

Ταχύτερος γύρος: Φελίπε Μάσα, Ferrari, 1:15.154

Βαθμολογία οδηγών
1. Μπάτον, 51
2. Μπαρικέλο, 35
3. Φέτελ, 23
4. Ουέμπερ, 19.5
5. Τρούλι, 14.5
6. Γκλοκ, 12
7. Αλόνσο, 11
8. Ραϊκόνεν, 9
9. Χάμιλτον, 9
10. Μάσα, 8
11. Ρόσμπεργκ, 7.5
12. Χάιντφελντ, 6
13. Κοβαλάινεν, 4
14. Μπουεμί, 3
15. Μπουρντέ, 2

Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Brawn GP, 86
2. Red Bull, 42.5
3. Toyota, 26.5
4. Ferrari, 17

5. McLaren, 13

6. Renault, 11
7. Williams, 7.5
8. BMW Sauber, 6
9. Toro Rosso, 5

πηγή goalday

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).

Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.