Οι αλλαγές του 2009
Ελαστικά
Τα σλικ ("φαλακρά") ελαστικά επιστρέφουν για πρώτη φορά από το 1998, όταν και απαγορεύτηκαν. Με αυτόν τον τρόπο τα μονοθέσια αυξάνουν τη μηχανική πρόσφυση, εξισορροπώντας την απώλεια κάθετης δύναμης από τις αλλαγές στην αεροδυναμική. Η Bridgestone θα εξακολουθήσει να είναι η μοναδική προμηθεύτρια εταιρία και οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν τους δύο τύπους που θα είναι διαθέσιμοι σε έναν αγώνα. Αυτοί θα διαφοροποιούνται από μία πράσινη γραμμή στα πλαϊνά, εν αντιθέσει με τη λευκή στην αυλάκωση που χρησιμοποιήθηκε το 2008. Επιπλέον, τα βρόχινα ελαστικά μετονομάζονται σε ενδιάμεσα, ενώ αυτά των ακραίων καιρικών συνθηκών σε βρόχινα.
Αεροδυναμική
Η μπροστινή πτέρυγα είναι χαμηλότερη και φαρδύτερη, ενώ τα πίσω φτερά είναι ψηλότερα και στενότερα. Αλλάζει το ύψος του αεροδυναμικού διαχύτη, φεύγουν διάφορα αεροδυναμικά βοηθήματα από τις πτέρυγες του μονοθεσίου, ενώ ορισμένα τμήματα του σασί αλλάζουν διαστάσεις, ώστε να ευνοούν την επιστροφή των σλικ ελαστικών. Για πρώτη φορά οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν την κλίση στην μπροστινή πτέρυγα μέχρι έξι μοίρες μέσα από το κοκ πιτ, με τον περιορισμό των δύο ρυθμίσεων ανά γύρο.
KERS
Εισαγάγεται το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS), το οποίο είχε προβλεφθεί από το 2006, το οποίο για το 2009 είναι προαιρετικό, ωστόσο από το 2010 θα είναι υποχρεωτικό. Η συγκεκριμένη συσκευή συγκεντρώνει μέρος από την κινητική ενέργεια που εκλύεται κατά το φρενάρισμα των μονοθεσίων με τη μορφή θερμότητας και την αποθηκεύει ηλεκτρικά ή μηχανικά. Εν συνεχεία, μπορεί να την ανακτήσει μέσω ενός κουμπιού (boost button) που βρίσκεται στο τιμόνι και να αποφέρει μέχρι 82 ίππους για έξι δευτερόλεπτα. Ο κανονισμός επιτρέπει τη χρήση αυτού του συστήματος μία φορά ανά γύρο.
Κινητήρας
Κάθε κινητήρας (οκτακύλινδρος, 2,4 λίτρα) θα πρέπει να διαρκεί τρεις αγώνες και για να συμβεί αυτό οι στροφές του δεν θα ξεπερνούν τις 18.000 ανά λεπτό (τώρα έχει 19.000 στροφές ανά λεπτό), χωρίς εσωτερική ρύθμιση. Οι ομάδες θα χρησιμοποιούν είκοσι κινητήρες (περίπου οι μισοί από ό,τι μέχρι φέτος) τη χρονιά, οκτώ για κάθε οδηγό και τέσσερις για τις δοκιμές. Οι κινητήρες θα παραμείνουν ίδιοι με το 2008, με την εξαίρεση αυτών της Renault (Renault, Red Bull Racing), η οποία θα προχωρήσει στις απαιτούμενες αναβαθμίσεις για την επαναφορά της ισορροπίας.
Περικοπές
Η ιδέα του budget cup δεν ευοδώθηκε και αντ’ αυτής η μείωση του κόστους προκύπτει μέσα από την ολική απαγόρευση δοκιμών Περιορισμός θα υπάρχει και στη χρησιμοποίηση των αεροδυναμικών τούνελ, αφού απαγορεύονται αυτά που υπερβαίνουν το 60% σε κλίμακα και ταχύτητα ανέμου 50 μέτρων ανά δευτερόλεπτο. Μειώνεται αισθητά και το προσωπικό κάθε ομάδας κατά τη διάρκεια των grand prix με διάφορες μεθόδους, μεταξύ αυτών και η ανταλλαγή πληροφοριών για ελαστικά ή καύσιμα. Η FIA, πάντως, θα δίνει στη δημοσιότητα το βάρος κάθε μονοθεσίου μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, ώστε να διαπιστώνεται το φορτίο καυσίμου.
Pit stop
Η είσοδος μονοθεσίων στα pits την ώρα που στην πίστα βγαίνει αυτοκίνητο ασφαλείας θα επιτρέπεται μετά από ένα χρονικό διάστημα. Στο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του μονοθεσίου (ECU) προστίθεται μία ρύθμιση που θα ειδοποιεί τον οδηγό ότι στην πίστα βρίσκεται αυτοκίνητο ελέγχου (safety car mode) και μετά το πέρασμα ενός χρονικού διαστήματος ορισμένων δευτερολέπτων που θα καθοριστεί από τη FIA, το μονοθέσιο θα μπορεί να κάνει pit stop.
Μικρές αλλά όχι αμελητέες είναι οι αλλαγές στο καλεντάρι της FIA για το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2009, που περιλαμβάνει 17 γκραν πρι.
Φέτος δεν θα διεξαχθούν, μετά από πολλά χρόνια τα γκραν πρι της Γαλλίας και του Καναδά, ενώ το ντεμπούτο του στο καλεντάρι κάνει το γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Η εκκίνηση του πρωταθλήματος της F1 θα δοθεί στις 29 Μαρτίου, με το γκραν πρι της Αυστραλίας, ως είθισται τα τελευταία χρόνια. Θα ακολουθήσουν τρεις αγώνες επί ασιατικού εδάφους τον Απρίλιο. Συγκεκριμένα αυτοί της Μαλαισίας στις 5 Απριλίου, της Κίνας στις 19 και του Μπαχρέιν στις 26.
Στη συνέχεια η F1 έρχεται στην Ευρώπη, με πρώτο γκραν πρι επί της γηραιάς ηπείρου να είναι αυτό της Βαρκελώνης στις 10 Μαΐου. Αμέσως μετά θα διεξαχθεί το διάσημο γκραν πρι του Μονακό στις 24 Μαΐου. Δυο εβδομάδες αργότερα ( 7 Ιουνίου) θα γίνει και το γκραν πρι της γειτονικής μας Τουρκίας στην πίστα της Κωνσταντινούπολης.
Το πρωτάθλημα θα κάνει την καθιερωμένη καλοκαιρινή διακοπή του μετά το ουγγρικό γκραν πρι στις 26 Ιουλίου. Μετά την ανάπαυλα, περίπου ενός μήνα, θα λάβει χώρα το ευρωπαϊκό γκραν πρι στις 23 Αυγούστου, στο σιρκουί της Βαλένθια. Τελευταίος αγώνας της F1 στην Ευρώπη θα είναι αυτός στη Μόντσα στις 13 Σεπτεμβρίου.
Έπειτα, το ενδιαφέρον επιστρέφει και πάλι στην ανατολή με τους αγώνες της Σιγκαπούρης στις 27 Σεπτεμβρίου και το ιαπωνικό γκραν πρι της Σουζούκα στις 4 Οκτωβρίου. Προτελευταία στροφή του πρωταθλήματος θα είναι στη Βραζιλία στις 18 Οκτωβρίου.
Τέλος, η καρό σημαία, για το 2009 θα πέσει την 1η Νοεμβρίου, στο πρωτοεμφανιζόμενο γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι.
Το καλεντάρι του 2009
Α.Α. | GP | Ημερομηνία | Ωρα Ελλάδας |
1 | Αυστραλία | 29 Μαρτίου | 09:00 |
2 | Μαλαισία | 5 Απριλίου | 12:00 |
3 | Κίνα | 19 Απριλίου | 10:00 |
4 | Μπαχρέιν | 26 Απριλίου | 15:00 |
5 | Ισπανία | 10 Μαΐου | 15:00 |
6 | Μονακό | 24 Μαΐου | 15:00 |
7 | Τουρκία | 7 Ιουνίου | 15:00 |
8 | Αγγλία | 21 Ιουνίου | 15:00 |
9 | Γερμανία | 12 Ιουλίου | 15:00 |
10 | Ουγγαρία | 26 Ιουλίου | 15:00 |
11 | Ευρωπαϊκό GP | 23 Αυγούστου | 15:00 |
12 | Βέλγιο | 30 Αυγούστου | 15:00 |
13 | Ιταλία | 13 Σεπτεμβρίου | 15:00 |
14 | Σιγκαπούρη | 27 Σεπτεμβρίου | 15:00 |
15 | Ιαπωνία | 4 Οκτωβρίου | 08:00 |
16 | Βραζιλία | 18 Οκτωβρίου | 19:00 |
17 | ΗΑΕ | 1 Νοεμβρίου | 13:00 |
ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ
Scuderia Ferrari
Κινητήρας: Ferrari Type 056
Οδηγοί: Kimi Raikkonen/Felipe Massa
Επικεφαλής: Stefano Domenicalli
Περσινή θέση: 1η (172 βαθμοί)
McLaren Mercedes
Κινητήρας: Mercedes-Benz FO 108W
Οδηγοί: Lewis Hamilton/Heikki Kovalainen
Επικεφαλής: Martin Whitmarsh
Περσινή θέση: 2η (151 βαθμοί)
BMW Sauber
Κινητήρας: BMW P86/9
Οδηγοί: Robert Kubica/Nick Heidfeld
Επικεφαλής: Mario Theissen
Περσινή θέση: 3η (135 βαθμοί)
Renault F1 Team
Κινητήρας: Renault RS27
Οδηγοί: Fernando Alonso/Nelson Piquet Jr.
Επικεφαλής: Flavio Briatore
Περσινή θέση: 4η (80 βαθμοί)
Toyota Racing
Κινητήρας: Toyota RVX-09
Οδηγοί: Jarno Trulli/Timo Glock
Επικεφαλής: Tadashi Yamashina
Περσινή θέση: 5η (56 βαθμοί)
Scuderia Toro Rosso
Κινητήρας: Ferrari 056
Οδηγοί: Sebastien Bourdais/Sebastien Buemi
Επικεφαλής: Franz Tost
Περσινή θέση: 6η (39 βαθμοί)
Red Bull Racing
Κινητήρας: Renault RS27
Οδηγοί: Mark Webber/Sebastian Vettel
Επικεφαλής: Christian Horner
Περσινή θέση: 7η (29 βαθμοί)
Williams F1 Team
Κινητήρας: Toyota RVX-09
Οδηγοί: Nico Rosberg/Kazuki Nakajima
Επικεφαλής: Frank Williams/Patrick Head
Περσινή θέση: 8η (26 βαθμοί)
Force India F1 Team
Κινητήρας: Mercedes-Benz FO 108W
Οδηγοί: Adrian Sutil/Giancarlo Fisichella
Επικεφαλής: Vijay Mallya
Περσινή θέση: 10η (0 βαθμοί)
Brawn GP
Κινητήρας: Mercedes-Benz FO 108W
Οδηγοί: Jenson Button/Rubens Barrichello
Επικεφαλής: Ross Brawn
Περσινή θέση: -
Περισσότερα μπορείτε να δείτε στα αφιερώματα του Contra gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι σχετικά με το θέμα, περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο. Διαφημιστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται.
Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα διόρθωσης του σχολίου σας παρακαλούμε μετά την τελική σύνταξή του να ελέγχεται. Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).
Πολύ σημαντικό είναι να κρατάτε προσωρινό αντίγραφο του σχολίου σας ειδικά όταν είναι εκτενές διότι ενδέχεται να μην γίνει δεκτό από την Google (λόγω μεγέθους) και θα παραστεί η ανάγκη να το σπάσετε σε δύο ή περισσότερα.
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί, το αργότερο, μέσα σε λίγες ώρες, μετά από έγκριση του διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει όλα τα σχόλια που δεν παραβαίνουν τους όρους που έχουμε θέσει στις παρούσες οδηγίες.
Υβριστικά, μη ευπρεπή και προπαγανδιστικά σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.