Γράφει ο Πάνος Χατζηγεωργιάδης
Εξ αφορμής ορμώμενος από την προκαλούσα αλγεινή εντύπωση στον Ελληνικό λαό έκθεση της ζωγραφικής, η οποία φιλοξενείται μάλιστα στην Εθνική μας πινακοθήκη όπου εικόνες Αγίων παραποιούνται κατά τον αισχρότερο τρόπο θα ήθελε ο υποφαινόμενος να εξετάσει εις το παρόν, σημείωμα σκέψεων, ποιά τα όρια της τέχνης αναφορικώς με την ελευθερία έκφρασης.
Σε μία δημοκρατία ο καθείς έχει το δικαίωμα της γνώμης και της έκφρασης. Αυτό είναι μια θεωρητική τοποθέτηση η οποία όμως στις σκοταδιστικές ημέρες μας, λαμβάνει άλλες διαστάσεις και καθίσταται προσβλητική για την συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνορθόδοξου λαού μας ο οποίος ανδρώθηκε με αξίες όπως η πίστη εις τον Θεόν, ο θεσμός της οικογένειας και η αγάπη προς την Πατρίδα.
Ακούγεται συχνά δέ και επαισχύντως πως η τέχνη δεν έχει όρια. Και όμως η τέχνη ΟΦΕΙΛΕΙ να έχει όρια και να σέβεται το κοινό αισθητήριο ειδάλλως τέχνη η οποία παράγεται προκειμένου να προσβάλλει τους περισσότερους, δεν μπορεί και να χαρακτηρίζεται τέχνη.
Δεν είναι η συνείδηση του Ελληνικού λαού μας, ένας βρώμικος οίκος ανοχής των πάντων. Δεν είναι και δεν μπορεί να είναι ο λαός μας ένας λαός ο οποίος δέχεται το κάθε τι και μάλιστα κάτι το οποίον έρχεται σε σφοδρή σύγκρουση με τα πιστεύω του προς έναν Θεό. Πέραν όμως των νομικών συνεπειών τέτοιων πράξεων ως τις ορίζει ή εν προκειμένω δεν τις ορίζει ο νόμος των ανθρώπων ο κατασκευασμένος από ανθρώπους, υφίσταται και ένα άλλο τεράστιο ζήτημα. Αυτό της ηθικής διατάραξης ενός ολάκερου λαού. Αυτό της βεβήλωσης της πίστεως μας αλλά και της πίστεως του κάθε ανθρώπου όπου γης.
Βεβαίως ο καθείς δικαιούται να βιώνει την ύπαρξη του κατά πως το νομίζει ο ίδιος ορθότερον. Όμως πάντοτε με γνώμονα τον σεβασμό προς τον διπλανό του. Στις μέρες μας , μέρες αναθεωρητισμού αξιών του παλαιού κόσμου, συμπεριφορές όπως η βεβήλωση των Αγίων εικόνων δεν είναι δυνατόν να καθίστανται πλέον ανεκτές εκ του νόμου ηθικού και ανθρώπων. Και είναι προφανές πως ΟΥΔΕΙΣ έχει το δικαίωμα για τους δικούς του λόγους, να εμπλέξει το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων, να σοκάρει, να περιγελάσει οχι μόνον την πίστη ημών των Ελλήνων, αλλά και του κάθε ανθρώπου.
Η δημοκρατία και η τέχνη έχει όρια. Και τα όρια αυτά τα εκαθόρισε ο μνημειώδης λόγος του θυμόσοφου Γέρου του Μωριά Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, ο οποίος εις τον λόγο του προς την τότε νεολαία των Ελληνοπαίδων εις την Πνύκα, ομίλησε περί την «ΦΡΟΝΙΜΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ».
Ζήτημα λοιπόν καταπατήσεως της δημοκρατίας μας θέτει σφόδρα η ελευθεριότητα και όχι η ελευθερία στην τέχνη. Η ανεμπόδιστη και δίχως φραγμό έκφραση κάθε ανούσιας και ανόσιας έκφρασης της. Όρια τα οποία θα οφείλαμε όλοι μας αμοιβαίως να σεβόμεθα και οχι μονόπλευρα να θεωρούνται “φασίστες” (η γνωστή καραμέλα του νεοταξισμού) και οπισθοδρομικοί, όσοι έχουν αξίες και σταθερές στην ζωή των και δεν άγονται και φέρονται ως απο τον άνεμο της νεοταξικότητας και της νεοτοξικότητας η οποία διαφθείρει τα ήθη στον βωμό της δήθεν ελευθερίας του λόγου.
Δεν είναι όλα προς κατανάλωση. Δεν είμεθα όχλος αλλά είμεθα λαός. Και λαός ο οποίος επιτρέπει την σήψη να εισέλθει εις τον οργανισμό του απο υγιής εντός συντόμου διαστήματος καθίσταται ασθενής, καθίσταται ο επί της κλίνης του θανάτου λαός, ο οποίος δεν έχει φυσικά μέλλον.
Η ελευθεριότητα στην τέχνη οφείλει να διωχθεί ποινικώς όσο και ηθικώς διαμέσου της απορρίψεως εκ του λαού και των πολιτών. Οφείλουμε να αντισταθούμε με βάση τα δικαιώματα τα οποία μας αποδόθηκαν μετά από αγώνες από την δημοκρατία, για την δημοκρατία. Την δημοκρατία η οποία και θα βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό πίστης εις το ανώτερο, καθώς και άλλων αξιών αι οποίαι συγκροτούν εις εύρυθμον σύνολον, μία κοινωνία των ανθρώπων.
Μόνον με αυτόν τον τρόπο, η κοινωνίες μας έχουν μέλλον και προοπτικές εξέλιξης προς το καλύτερο, προς το θετικότερο. Ειδάλλως η ηθική μας κατάπτωση θα καταστρέψει συνθέμελα την κοινωνική συνοχή, την αγάπη προς τον πλησίον ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος και άλλων επιλογών στην ζωή του κάθε ανθρώπου. Η ελευθεριότητα στην τέχνη δεν θα πρέπει να κραδαίνεται ως σημαία επιβολής των νέας μορφής δικτατοριών αι οποία και εμφιλοχωρούν μέσα στην ίδια μας την δημοκρατία, τις δικτατορίες των μειονοτήτων αι οποίαι και επιθυμούν την επιβολή των δικών του πιστεύω στην πλειοψηφία των συνανθρώπων τους.
Εν ολίγοις η ελευθεριότητα στην τέχνη καθίσταται ολοένα και πλέον ολοφάνερα ως ένα καίριο χτύπημα στην πραγματική μας δημοκρατία. Και αυτό δεν επιτρέπεται να το δεχθεί ΟΥΔΕΙΣ.
Εν κατακλείδι, θα ήθελα να αναφερθώ και στο γεγονός πως κάποιος εκ του υπουργείου του Πολιτισμού επέτρεψε τούτη την έκθεση, τούτο καταδεικνύει εμφανώς πως ο Πολιτισμός μας, τα γράμματα μας, η τέχνη μας έχει αλωθεί εκ βαθέων εδώ και δεκαετίες από μία στρεβλή αντιμετώπιση της ελευθερίας την οποία οφείλει να παρέχει μία πραγματική δημοκρατία προς τους πολίτες της. Μίας στρεβλής άποψης προερχομένης ίσως και από την λάθος ερμηνεία των μηνυμάτων της Γαλλικής επαναστάσεως η οποία έθεσε το άτομο πάνω από το σύνολο και όχι το σύνολο πάνω από το άτομο.
Η δημοκρατία δεν είναι η καραμέλα του υπερδικαιωματισμού. Είναι δικαίωμα κατοχυρωθέν συνταγματικώς στην πράξη έπειτα από αγώνες και αίμα χυμένο αφειδώς για αυτήν. Άλλο όμως η δημοκρατία, άλλο η ασυδοκρατία του σήμερα.
Π. Χατζηγεωργιάδης
Μουσικοσυνθέτης, Member of PRS for Music, London UK
Κοσμήτωρ Σχολών Φιλολογικού Συλλόγου ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ
Μέλος τακτικόν της Εθνικής Εταιρείας των Ελλήνων Λογοτεχνών
Δημοσιογράφος και κριτικός της Λογοτεχνίας
Γούντι Άλλεν στην ταινία «Αnything else»:
ΑπάντησηΔιαγραφή«... αν κάποιος ανέβει στη σκηνή του Κάρνεγκυ Χωλ και κάνει εμετό, θα βρεις πάντα κάποιους ανθρώπους που θα το ονομάσουν τέχνη»!
ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ, ΕΧΟΥΝ ΞΕΠΕΡΑΣΤΕΙ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΕΠΙΔΟΞΟΥΣ ΟΛΕΤΗΡΕΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΤΑΘΕΤΩ ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΙΣΩΣ ΘΑ ΔΙΕΡΩΤΗΘΟΥΝ ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΕΣ ΠΑΡΑΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΑΤΕΧΝΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΑΘΕΟΥ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΠΟΥ ΒΑΝΑΥΣΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΟΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ. ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΦΙΛΟΤΕΧΝΗΣΕ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΚΟΤΕΧΝΗΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ ΣΤΗΝ ΓΛΥΦΑΔΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΕ ..... ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Ο ΥΠΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ... ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΝ ΑΝΕΧΩΝΤΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ ΑΚΑΘΕΚΤΟΣ ΝΑ ΛΟΙΔΩΡΕΙ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ, ΟΠΩΣ ΟΙ ΟΜΟΙΟΙ ΤΟΥ ΛΟΑΤΚΙ ΠΟΥ ΣΤΙΣ ΠΕΡΗΦΑΝΕΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΑΚΩΜΩΔΟΥΝ ΠΑΝΑΓΙΑ, ΙΗΣΟΥ, ΑΓΙΟΥΣ ΜΑΣ .... ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΜΕ ΟΜΦΑΛΙΟ ΛΩΡΟ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΜΟΙΟΥΣ ΑΝΩΜΑΛΟΥΣ ΑΘΕΟΥΣ .... ΓΙΑ ΦΑΝΤΑΣΘΕΙΤΕ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕ ΠΙΝΑΚΕΣ ... "ΟΜΟΦΟΒΙΚΟΥ" ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΕΙΡΩΝΕΥΟΤΑΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΟΥ Κ@ΛΟΥ ΤΩΝ ΛΟΑΤΚΙ .... ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ ΘΑ ΡΙΧΝΟΤΑΝ ΑΜΕΣΩΣ.... ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ ΡΙΧΝΟΥΝ ΤΟΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΟΥ .... ΑΠΛΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΑΠΟΚΑΤΕΣΤΗΣΕ ΔΙΟΤΙ ΔΙΔΑΧΘΗΚΕ ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΘ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΩΣΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΑΡΑΧΑΡΑΚΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΟΙ ΔΗΘΕΝ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΤΗΣ ΚΑΚΙΑΣ ΩΡΑΣ ΠΑΡΑΠΟΙΟΥΝ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΙΕΡΑ ΑΓΙΩΝ ΤΟΤΕ ....ΙΣΧΥΕΙ Η ΦΩΝΗ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΟΡΓΗ ΘΕΟΥ. ΔΥΟ ΤΙΝΑ ΛΟΙΠΟΝ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΧΡΕΙΟΥΣ ΤΟ ΜΕΝ ΠΡΩΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΣΒΕΣΤΟ ΜΙΣΟΣ ΤΡΕΦΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕ ΔΕΥΤΕΡΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΤΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΓΜΕΝΕΣ, ΑΦΟΥ ΟΙ ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΟΛΙΚΗ ΑΝΩΜΑΛΗ ΠΑΡΑΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΣΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΕΠΙ 2000 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΒΑΛΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΦΕΡΕΙ ΕΥΜΑΡΕΙΑ ΚΑΙ ΥΛΙΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΛΗΣΜΟΝΟΥΝ ΟΤΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΞΙΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟ ΚΑΙ ΚΑΛΟΚΑΓΑΘΟ ΘΕΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕΝ ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΕΙ ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΠΛΕΟΝ ΣΤΑΥΛΟΙ ΤΟΥ ΑΥΓΕΙΟΥ ΚΑΤΑΝΤΑ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΣΤΑΣΕΙ ΝΑ ΠΡΑΞΕΙ ΟΤΙ ΕΠΡΑΞΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΟΔΟΜΑ....... ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΑΛΛΑ Η ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ ΑΣΕΒΕΙΑ ΠΛΕΟΝ ΚΑΘΕ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ ΠΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΟΡΙΣΕ .....
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ ΠΡΟΣΤΥΧΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΗΘΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΡΟΣΘΕΤΩ......
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ....
Στίχ. 32 Αυτοί, αν και γνωρίζουν καλά(από τον έμφυτο ηθικό νόμο) τη δικαιοκρισία του Θεού, ότι όσοι δηλαδή πράττουν τέτοια έργα είναι άξιοι τιμωρίας, όχι μόνο πράττουν αυτά, αλλά και επιδοκιμάζουν όσους πράττουν αυτά (δεικνύοντας έτσι, ότι δεν αμαρτάνουν από αδυναμία, αλλ’ από κακή θέληση και είναι αναιδέστατοι και αναισχυντότατοι)».
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΩΜΑΛΟΥΣ ΠΟΥ ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΧΑΡΑΚΤΕΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ, ΔΙΟΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΠΡΑΤΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΤΥΧΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΣΘΕΤΩ.....
Στίχ. 26 Γι’ αυτό και τους άφησε ο Θεός να παραδοθούν σε ατιμωτικά πάθη. Και έτσι οι γυναίκες τους μετέβαλαν τη φυσική χρήση στην παρά φύσι. Στίχ. 27 Ομοίως δε και οι άνδρες άφησαν τη φυσική χρήση της γυναίκας, και άναψαν από το σφοδρό πάθος τους ο ένας για τον άλλο. Αρσενικοί με αρσενικούς διαπράττουν την ασχημία, και έτσι για την(ειδωλολατρική) πλάνη τους λαμβάνουν την αρμόζουσα τιμωρία από τους ιδίους τους εαυτούς τους(αυτοτιμωρούνται ατιμάζοντας τα σώματά τους). Σημ. Η εντός παρενθέσεως φράση είναι του μακ. Νικ. Σωτηροπούλου. Στίχ. 28 Επί πλέον, επειδή δεν θεώρησαν άξιο να έχουν επίγνωσι Θεού, τους άφησε ο Θεός να παραδοθούν σε ανάξιο νου, για να κάνουν τα ανάρμοστα…
Τέλος αν υπάρχει τέλος ας λάβουν υπ όψιν ΟΛΟΙ οι ασεβείς και άθεοι ότι το ΄Αγιο Πνεύμα μένει αιώνια αναλλοίωτο στη Εκκλησία και κοινωνία και την οδηγεί πάντα σε ολόκληρη την αλήθεια. Οι Απόστολοι είχαν το Αποστολικό χάρισμα και νουν Χριστού. Ιωάν. 16: 13, 1 Κορ. 2: 16, 12: 27, και κανείς ανάρμοστος και διεστραμμένος δεν μπορεί ποτέ, ούτε να αλοιώσει, ούτε να παραποιήσει. ΜΠΟΥΜΕΡΑΓΚ ΘΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ ΟΙ ΚΑΚΕΣ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥΣ ........ ΕΓΓΥΣ ΓΑΡ Ο ΚΑΙΡΟΣ. ΗΔΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΛΕΟΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΑΠΟΒΑΛΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΣΙΤΑ ΠΟΥ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΑ ΤΑΡΤΑΡΑ ΤΗΣ ΑΝΗΘΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΗΣ.
Εν θυμώ και αγανάκτηση έγραψε και λάλησε ο δι-ΑΣΗΜΟΣ Χριστιανός Ορθόδοξος και ενίοτε δι-ΑΠΡΕΠΗΣ με τους απρεπείς αθέους και ανωμάλους διαταραγμένους και αναπήρους εγκεφαλικά βλαμμένους............. ΜΠΟΥΜΕΡΑΓΚ.
ΟΥ ΣΥ ΜΕ ΛΟΙΔΩΡΕΙΣ, ΑΛΛ Ο ΤΟΠΟΣ...... ( Τόπος = οι .... προοδευτικοί που στηρίζουν τις ασχημίες των ασεβών ......, που προσβάλλουν χρηστά ήθη και χριστιανικά εθιμα .... και τους ωθούν για ακόμη χειρότερες πράξεις.)
Ένα μεγάλο ΕΥΓΕ στον Μπούμεραγκ, ο οποίος επανήλθε δριμύτερος. Τους τα ψαλλε όπως άρμοζε και κατακέφαλα τους κτύπησε. Δεν θα υπήρχε πιο ταπεινωτική απάντηση από την περιφρονητική σιωπή προς τους άθλιους, αλλά πλέον για τις πρόστυχες πράξεις και μέρες τους δέουσες αποστομωτικές απαντήσεις πρέπει να δίνονται, ίσως συνετισθούν ή ..... .εξαφανιστούν επί τέλους. Λιβάνι είναι το σχόλιο και ευχόμαστε οι διαβολεμένοι να το μυρίσουν και αφανιστούν .......
ΑπάντησηΔιαγραφήΝτίνα.
Χσρηκα ιδιαιτερα που επανηλθε ο φιλος Μπουμεραγκ με το αποστομωτικο του σχολιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαντηστε αθλιοι για να σας αποτελειωσει ...
Κωνστ.
Σαν αρθρο επρεπε να καταχωρηθει το εξαιρετικο σχολιο του Μπουμεραγκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήDr Κ.Κ.
👌✌✋
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απολυτως ότι σαν άρθρο θα έπρεπε να μπει το σχόλιο του Μπουμεραγκ αλλά δυστυχώς δεν ειναι εφικτό να μετατραπούν τα κεφαλαία γραμματα σε μικρά, ωστε κατασκευαστικώς να δημιουργηθεί μια σχετική ανάρτηση. Ωστοσο σαν σχολιο θα υπαρχει για παντα κατω απο την εν λογω αναρτηση...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστω Dr KK
Ακόμη και στην Δημοκρατία υπάρχουν όρια: ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει ότι θέλει, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΝΟΧΛΕΙ/ΘΙΓΕΙ τον άλλο!!! Στην προκειμένη περίπτωση, η φερόμενη ως "Εθνική Πινακοθήκη" είναι υπεύθυνη για την βλάσφημη αυτή έκθεση ύβρεων!!! ΔΕΝ φταίει πάντα ο "φονιάς"!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ (ο οποιοσδήποτε!), γιατί να μην σκεφτώ ότι ΟΛΑ ΕΓΙΝΑΝ βάσει σχεδίου;;;
Δημοσθένης ο Μακεδών